Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Echtwel

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Echtwel »

Vliegendereporter schreef: 25 feb 2025 09:39
waterveenmos schreef: 25 feb 2025 09:24
spoonman schreef: 24 feb 2025 21:21 Nou bij KINKFM uit de jaren 90 was ook het probleem dat de distributie heel gering was. Alleen kabel en internet was ook nog niet zo groot. Nog altijd jammer dat ze destijds niet op het FM kavel hadden geboden wat uiteindelijk naar SLam is gegaan. Dan had ik het nog wel willen zien.
Ik denk dat KinkFM inderdaad veel beter had gescoord met meer dan alleen kabeldistributie en internet. Het huidige KINK heeft dat allemaal ook, in een tijd dat breedband internet veel meer gemeengoed is, met als extra DAB+ en bescheiden FM-dekking.

KinkFM had in februari 2011 0,5% marktaandeel, KINK in week 7 van 2025 0,7%. Wellicht hadden het oude KinkFM de cijfers die KINK nu haalt met betere distributie dus met gemak kunnen overtreffen, zo veel verschil zit er namelijk niet tussen. Dus eigenlijk doet dít KINK het relatief gezien best wel slecht gezien de distributiemogelijkheden.
FM dekking die ze binnenkort kwijtraken wand deze kavels mogen niet meer gecombineerd worden waar hun nu op uitzenden
Ervaring leert, investeer in een goede en makkelijk toegankelijke app , en online radio en DAB+ Radio ( als je geld heb).

Ik zou zo-wie zo FM gewoon links laten liggen te veel grote vissen in die vijver.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

spoonman schreef: 24 feb 2025 21:21 Nou bij KINKFM uit de jaren 90 was ook het probleem dat de distributie heel gering was. Alleen kabel en internet was ook nog niet zo groot. Nog altijd jammer dat ze destijds niet op het FM kavel hadden geboden wat uiteindelijk naar SLam is gegaan. Dan had ik het nog wel willen zien.
Ik denk dat KinkFM inderdaad veel beter had gescoord met meer dan alleen kabeldistributie en internet. Het huidige KINK heeft dat allemaal ook, in een tijd dat breedband internet veel meer gemeengoed is, met als extra DAB+ en bescheiden FM-dekking.

KinkFM had in februari 2011 0,5% marktaandeel, KINK in week 7 van 2025 0,7%. Wellicht hadden het oude KinkFM de cijfers die KINK nu haalt met betere distributie dus met gemak kunnen overtreffen, zo veel verschil zit er namelijk niet tussen. Dus eigenlijk doet dít KINK het relatief gezien best wel slecht gezien de distributiemogelijkheden.
FM dekking die ze binnenkort kwijtraken wand deze kavels mogen niet meer gecombineerd worden waar hun nu op uitzenden
Heb je daar een bron van?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

waterveenmos schreef: 25 feb 2025 10:08

Huidige vergunning loopt af op 31 augustus dit jaar. Er komt een nieuwe veiling aan met aangepaste regels. Dit alles is te vinden op de site van de RDI. Zo mogen landelijke stations niet meer op regionale frequenties. Zit je op een regio kavel als regio station, dan mag je straks nog maar 30 procent dekking hebben in het land.

Met de twee kavels die ze nu hebben zitten ze al boven de 30 procent
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

waterveenmos schreef: 25 feb 2025 10:08

Het verhuren van FM-frequenties, waarbij de producerende partij volledige zeggenschap krijgt over het kavel, wordt niet meer toegestaan. Momenteel is dit nog het geval bij Kink, die frequenties echt huurt van onder meer Young City Media.
https://radiowereld.nl/medianieuws/2024 ... van-start/

edit: Pascal was mij voor. :)
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Echtwel schreef: 25 feb 2025 09:37 Is dat omdat er toen der tijd een andere team achter zat ?
Met veel Veronica bloed & Kennis ?
En het was een andere tijd ?
Ik denk drie keer ja, maar ik weet het alleen zeker als antwoord op je laatste vraag.
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pascal. K schreef: 21 feb 2025 19:10
Herman ven Schippers schreef: 21 feb 2025 19:02
waterveenmos schreef: 21 feb 2025 15:44 Ach ja, al met al is het een vrij degelijke maar daardoor oersaaie muziekmix die ze tegenwoordig draaien op KINK. En ook eentje die je bijna 1 op 1 kan overzetten naar een zender in Engeland of de VS, want andere talen dan Engels zijn zeer schaars. Terwijl je toch zou denken dat de verplichte "regiogerichtheid" iets meer Nederlandstalige rock zou opleveren, veel verder dan zo nu en dan Spinvis of De Dijk gaat dat echt niet. Terwijl ook in het "alternatieve" genre tegenwoordig Engelstalig echt niet meer zo vanzelfsprekend is.

En het zijn keuzes om zo oer-conservatief te draaien, die waarschijnlijk puur commercieel ingegeven zijn. Maar of het werkt om nauwelijks onderscheidend te zijn van Arrow en Veronica, ik vraag het me af. En v.w.b. het gebrek aan muziekkennis: het verdwijnen van Jasper en Tim was daarin echt een aderlating; de dj's die er nog zitten houden van poppunk, college rock, grunge of alleen van radiomaken.
Terwijl je momenteel met Hang Youth, Skroetbalg, Ploegendienst en zelfs Bökkers gewoon prima rock hebt in je (regionale) moerstaal.
De regionale inhoud is gebaseerd op de Randstad, de regels gelden namelijk voor het FM kavel in die regio. Bovenstaande artiesten komen daar niet vandaan en tellen dus niet mee.
Hang Youth en Ploegendienst komen gewoon uit 020
spoonman

Bericht door spoonman »

Het cumulatieve marktaandeel van de drie KINK-stations in 25-54 bedroeg in februari 2025 2,0% en dat is een stijging van 0,6 procentpunt t.o.v. december 2024. [bron: NMO]

Van Linkedin
Pot

Bericht door Pot »

spoonman schreef: 05 mar 2025 21:19 Het cumulatieve marktaandeel van de drie KINK-stations in 25-54 bedroeg in februari 2025 2,0% en dat is een stijging van 0,6 procentpunt t.o.v. december 2024. [bron: NMO]

Van Linkedin
De luistercijfers van KINK, KINK 90s en KINK 80s in december in 20-49 waren 0,7% en in 25-67 jaar 1,1%. Dan lijkt het mij om eerlijk te zijn niet geloofwaardig dat men in 25-54 1,4% scoorde.
Streampie

Bericht door Streampie »

Herman ven Schippers schreef: 25 feb 2025 23:03
Pascal. K schreef: 21 feb 2025 19:10
Herman ven Schippers schreef: 21 feb 2025 19:02

Terwijl je momenteel met Hang Youth, Skroetbalg, Ploegendienst en zelfs Bökkers gewoon prima rock hebt in je (regionale) moerstaal.
De regionale inhoud is gebaseerd op de Randstad, de regels gelden namelijk voor het FM kavel in die regio. Bovenstaande artiesten komen daar niet vandaan en tellen dus niet mee.
Hang Youth en Ploegendienst komen gewoon uit 020

Maar die worden niet op het hoofdkanaal van KINK gedraaid, enkel op Distortion.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

marce1

Bericht door marce1 »

Deze week draait Kink muziek op alfabetische volgorde. Een kopie van Veronica's Basispakket, dus.
[https://kink.nl/nieuws/deze-week-hoor-j ... e-volgorde]
spoonman

Bericht door spoonman »

marce1 schreef: 17 mar 2025 19:50 Deze week draait Kink muziek op alfabetische volgorde. Een kopie van Veronica's Basispakket, dus.
[https://kink.nl/nieuws/deze-week-hoor-j ... e-volgorde]
Top actie en wederom is bij zo’n actie de playlist veel gevarieerder dan de reguliere playlist. Echt genieten!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Echt gemiste kans dat Veronica dit concept heeft weggegooid.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Bedankt voor de tip!
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Dat was niet het FM kavel van SLAM!, maar waar Sublime als laatste uitzond. Maakt voor de rest niet zoveel uit, maar toch.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Plaats reactie