Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Vanjeafisharder »

KINK is ook een beetje Arrow Classic Rock geworden met ietsje meer alternative music. Jammer dat er in de reguliere dag programmering niet veel ruimte meer is voor echte nieuwe muziek. Maar ik denk dat dit de hele tendens is van de radiostations die focussen allemaal op ouder en meer nostalgie. Nieuwe muziek wordt op andere manieren geconsumeerd dus verword KINK tot een soort Arrow CR.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

RadioNieuwsDienst schreef: 05 nov 2024 21:51
waterveenmos schreef: 05 nov 2024 21:31
RadioNieuwsDienst schreef: 05 nov 2024 21:05 Jasper gaat volgens goed ingelichte bronnen naar NPO 3fm…
wie zegt dat de VPRO in het nieuwe jaar alleen maar op vrijdag zit? Volgens mij wordt nu gewerkt aan de plannen voor volgend jaar!
Ik ben benieuwd wie die bronnen zijn… 😌
Dat snap ik… helaas kan ik me daar als RadioNieuwsDienst in het kader van bronbescherming niet over uitlaten 😇. Ik hoor wel eens iets ;)

Daarnaast: mensen hebben doorgaans een opzegtermijn van 2 maanden (als er geen concurrentie beding in je contract zit… 😅) Dus 1 november opzeggen, 5 nov mededelen, vakantiedagen opmaken en dan 1 januari op de nieuwe stek beginnen. Dan de optelsom van andere zenders waar een nieuwe programmering gevoerd gaat worden (en dan ff afstrepen wat wel en niet bij hem past) en dat hij niet een dagelijkse show opgeeft voor een paar uur per week…
Tja, ik weet niet in hoeverre ik een bron moet geloven die speciaal een account lijkt te hebben aangemaakt om dit verhaal hier te droppen. We zullen zien, maar voorlopig neem ik dit gerucht niet serieuzer dan alle andere geruchten.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

Pfff Eric Corton krijgt er nog een uur bij op de ochtend. Balen, hij heeft voor mij een wat stoffige en belerende manier van presenteren en geeft maar weinig frisse energie. Iets wat ik bij een zender als Kink wat meer zou willen horen.
Vanjeafisharder

Belerend als in?
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

Vanjeafisharder schreef: 06 nov 2024 14:28 Belerend als in?
Een sterke opdringerige mening over wat je tof zou moeten vinden en wat niet. Overdreven doen alsof je de wijsheid in pacht hebt met Wikipedia feitjes en het afzeiken van muziek van andere genres, want Eric houdt immers van stoere of cultureel goedgekeurde muziek.
Vanjeafisharder

Oh op die manier. Dat heeft hij altijd wel gehad dacht ik, ook toen hij nog dat live muziekprogramma nog had bij BNN op 3FM op zaterdagavond. Het is een vorm van enthousiasme over bepaalde muziek en bandjes.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

Vanjeafisharder schreef: 06 nov 2024 00:25 KINK is ook een beetje Arrow Classic Rock geworden met ietsje meer alternative music. Jammer dat er in de reguliere dag programmering niet veel ruimte meer is voor echte nieuwe muziek. Maar ik denk dat dit de hele tendens is van de radiostations die focussen allemaal op ouder en meer nostalgie. Nieuwe muziek wordt op andere manieren geconsumeerd dus verword KINK tot een soort Arrow CR.
Ik hoop dat de aanwas van nieuwe muziek in de avonduren wel een beetje op peil blijft. Ik zie in de nieuwe programmering dat het na 21.00 al non stop wordt. Maar ook qua oudere platen is de programmering best vlak. Veel dezelfde songs terwijl het genre aanbod een stuk groter is dan men draait. Maar dat is een ziekte waar vrijwel alle radiostations aan lijden. Ik luister wel eens Kink 90s, een uitgelezen kans om juist daar wat meer de diepte in te gaan zou je denken. Maar ook daar rouleren dag in, dag uit helaas dezelfde 200-250 plaatjes. Maar goed, wellicht zijn ze bang dat meer verdieping de hoofdzender leeg trekt. Dat is volgens mij ook de reden waarom het populaire Kink Classics in de ban is gedaan.
RadioNieuwsDienst

Bericht door RadioNieuwsDienst »

waterveenmos schreef: 06 nov 2024 12:07

Dat snap ik… helaas kan ik me daar als RadioNieuwsDienst in het kader van bronbescherming niet over uitlaten 😇. Ik hoor wel eens iets ;)

Daarnaast: mensen hebben doorgaans een opzegtermijn van 2 maanden (als er geen concurrentie beding in je contract zit… 😅) Dus 1 november opzeggen, 5 nov mededelen, vakantiedagen opmaken en dan 1 januari op de nieuwe stek beginnen. Dan de optelsom van andere zenders waar een nieuwe programmering gevoerd gaat worden (en dan ff afstrepen wat wel en niet bij hem past) en dat hij niet een dagelijkse show opgeeft voor een paar uur per week…
Tja, ik weet niet in hoeverre ik een bron moet geloven die speciaal een account lijkt te hebben aangemaakt om dit verhaal hier te droppen. We zullen zien, maar voorlopig neem ik dit gerucht niet serieuzer dan alle andere geruchten.
Dat is helaas een onjuiste aanname; ik ben hier absoluut niet voor dit ene specifieke verhaal. Dat is toeval, was lang niet op het forum geweest omdat ik een beetje moe werd van de betweterige toon van sommige mensen…

Je moet vooral geloven wat je wil. Ik acht mijn (omroep) bronnen vrij goed geïnformeerd en ik heb het dan ook niet over geruchten 😇
Pot

Bericht door Pot »

waterveenmos schreef: 06 nov 2024 12:07

Ach, we zien wel of het klopt.
Het enige verband dat ik zie is dat Jasper specifiek de kanalen 3FM/VPRO/3voor12 volgt op social media, hij aangaf dat het stoppen bij KINK een eigen keuze was en omdat Eva Koreman stopt bij 3voor12. Tel daarbij op dat KINK en 3voor12 beiden toch wat alternatiever zijn en dan zou ik de overstap niet onrealistisch vinden.
De eerste suggestie van de mogelijke overstap kwam trouwens van een ander forumlid.
waterveenmos

dasco1973 schreef: 06 nov 2024 14:27 Pfff Eric Corton krijgt er nog een uur bij op de ochtend. Balen, hij heeft voor mij een wat stoffige en belerende manier van presenteren en geeft maar weinig frisse energie. Iets wat ik bij een zender als Kink wat meer zou willen horen.
Corton houdt even veel uren als ie had, hij zat van 10-13u, maar begint een uur eerder omdat de ochtendshow nu al om 9u stopt ipv 10u. Veenstra levert dus een uur in.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

waterveenmos schreef: 06 nov 2024 18:55
dasco1973 schreef: 06 nov 2024 14:27 Pfff Eric Corton krijgt er nog een uur bij op de ochtend. Balen, hij heeft voor mij een wat stoffige en belerende manier van presenteren en geeft maar weinig frisse energie. Iets wat ik bij een zender als Kink wat meer zou willen horen.
Corton houdt even veel uren als ie had, hij zat van 10-13u, maar begint een uur eerder omdat de ochtendshow nu al om 9u stopt ipv 10u. Veenstra levert dus een uur in.
Ik had graag meer Corton gehad. Dat belerende en of het gebrek aan frisse energie ervaar ik niet zo. Gewoon iemand die weet waar ie over heeft.
Je hebt kink- en stophoest.
Triple M

Bericht door Triple M »

Oké, Jasper gaat de komende 6 weken inderdaad van zijn vrije dagen genieten. Per 1 januari begint het iets nieuws, maar kan nu nog niet vertellen wat het is. Kondigde hij 5 minuten geleden aan in de laatste Kink In Touch. Heel benieuwd.

Wel jammer dat intussen Kink een opvanghuis voor uitgerangeerde 3FM-dj's (Corton, Brinkman, voegen beiden niet veel toe IMHO) wordt. Het vertrek van Tim en Jasper is vwb nieuwe muziek een enorme aderlating. Maar eens zien hoe het zich de komende tijd gaat ontwikkelen...
No commercials means more music!
waterveenmos

Ze zullen zich opnieuw moeten uitvinden of het is einde oefening qua leuke radio. Drie dj’s van naam waarvan er maar eentje een show mag maken met eigen inhoudelijke invulling, en voor de rest lui die het prima doen maar die vooral praatje plaatje zijn met een vaste playlist en weinig eigen creativiteit: da’s geen leuke radio voor de muziekliefhebber die ook dj’s kan waarderen die iets meer te zeggen hebben dan wiki-feitjes en prijzenacties.

Zo, en vanaf nu beloof ik compactere zinnen.
petoi

Bericht door petoi »

Jasper is ook een DJ die het bij 3FM niet heeft gered. ;)
DMotion

Bericht door DMotion »

petoi schreef: 12 nov 2024 13:01 Jasper is ook een DJ die het bij 3FM niet heeft gered. ;)
En Jim kan ook op het ex 3fm lijstje :wink:
https://www.radiofreak.nl/jim-vorwald-stopt-bij-3fm/

Jim is naar mijn mening wel beter geworden de laatste jaren. Meer uren draaien, en een tijd als producer voor Tim hebben gewerkt, hebben hem wel goed gedaan.
Plaats reactie