Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hevoolst

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Hevoolst »

Henkjan2016 schreef: 06 sep 2024 17:22 Het lijkt er met arbeidsrechtzaken dus op dat de rechter wel gelijk geeft, maar dat de winnende partij geen aanspraak kan maken op de overeengekomen afspraken en contractinhoud.
n de eerste plaats heeft de rechter geen uitspraak gedaan. De partijen hebben immers twee weken de tijd gekregen om er samen uit te komen. Hij heeft wel aangegeven wie het meeste gelijk aan zijn zijde heeft, namelijk Kink. Mochten de partijen er samen met AVRO/TROS er niet uitkomen, dan komt er waarschijnlijk een uitspraak, waarbij Kink waarschijnlijk het meest gelijk krijgt.

De voorbeelden van Van Someren en Op den Broek geven mijns inziens aan, dat de rechter bij nog lopende arbeidsovereenkomsten een poging doet tot bemiddeling, omdat men nog met elkaar verder moet, zolang het contract nog loopt. Een uitspraak bemoeilijkt dat.

Als de werknemer inmiddels vertrokken is, komt er wel een uitspraak, als het concurrentiebeding overtreden is.

Op die manier wordt zorgvuldig gekeken hoe de belangen van beide partijen het best tot hun recht kunnen komen
DMotion

Bericht door DMotion »

Mooie/Sterke/Toepasselijke afsluiting van de Kink 90's top500 door Tim:
https://x.com/TimOphetBroek/status/1832081649527300375
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Hevoolst schreef: 06 sep 2024 18:07
Henkjan2016 schreef: 06 sep 2024 17:22 Het lijkt er met arbeidsrechtzaken dus op dat de rechter wel gelijk geeft, maar dat de winnende partij geen aanspraak kan maken op de overeengekomen afspraken en contractinhoud.
n de eerste plaats heeft de rechter geen uitspraak gedaan. De partijen hebben immers twee weken de tijd gekregen om er samen uit te komen. Hij heeft wel aangegeven wie het meeste gelijk aan zijn zijde heeft, namelijk Kink. Mochten de partijen er samen met AVRO/TROS er niet uitkomen, dan komt er waarschijnlijk een uitspraak, waarbij Kink waarschijnlijk het meest gelijk krijgt.

De voorbeelden van Van Someren en Op den Broek geven mijns inziens aan, dat de rechter bij nog lopende arbeidsovereenkomsten een poging doet tot bemiddeling, omdat men nog met elkaar verder moet, zolang het contract nog loopt. Een uitspraak bemoeilijkt dat.

Als de werknemer inmiddels vertrokken is, komt er wel een uitspraak, als het concurrentiebeding overtreden is.

Op die manier wordt zorgvuldig gekeken hoe de belangen van beide partijen het best tot hun recht kunnen komen
Zo ken ik er nog een paar. De uitspraak zal, naar ik begreep, zijn dat Kink in zijn gelijk staat.

Iemand die onder zijn bewust ondertekende contract uit wil komen kan de rechter verzoeken om de partij die in zijn gelijk staat mee te laten denken aan een oplossing voor het proberen onder de met volle verstand ondertekende contractvoorwaarden uit te komen.

Alles onder de noemer van een verstoorde arbeidsrelatie?

Ik vind het een bijzondere wijze van met elkaar omgaan. Laat dan de rechter maar bepalen en de verstoorde arbeidsrelatie in stand houden tot de contractvoorwaarden zijn afgerond.
Microstar

Bericht door Microstar »

Calypso schreef: 06 sep 2024 15:14
Bruce Huppelkei schreef: 06 sep 2024 14:16
waterveenmos schreef: 06 sep 2024 14:10 De rechter heeft een uitspraak gedaan: het concurrentiebeding is an sich terecht, maar de dj en z'n baas moeten er -samen met AVROTROS- proberen uit te komen.

https://www.ad.nl/show/rechter-wil-dat- ... ~af7c4e7c/
Dat heb ik dus al in een aantal posts proberen aan te geven. Er wordt hier te makkelijk gedacht over het concurrentiebeding. Nu hopen dat ze er samen uitkomen. Dat zal wel lukken. Een paar maanden van de zender af en wellicht wat centjes voor Kink. Ben benieuwd.
Deze uitspraak interpreteer ik vooral dat de rechter het betoog van Kink beter en geloofwaardiger vond als dat van Op het Broek. En dat snap ik wel; als Kink gaat roepen "het scheelt tonnen" en de Op het Broek "Ach, zo belangrijk ben ik ook weer niet", dan weet ik in elk geval dat Op het Broek het bagatelliseert. Ook het vergelijk tussen Radio 2 en Kink qua publiek lijkt rechtstreeks uit de koker van laatstgenoemde te komen. Maar goed, Kink heeft natuurlijk de afgelopen jaren ook al wel wat rechtbankervaring...

Waarom ik nergens wat lees qua bevestiging is dat het om een concurrentiebeding van een jaar zou gaan - dat blijf ik zelf enorm lang vinden. Als advocaat zou ik dat ergens bovenaan m'n lijstje hebben gezet om dat ter discussie te stellen.
Tonnen verlies??? overdrijven is ook een vak van Kink maar daar hebben ze toch wel een handje van altijd de slachtofferrol. Het is en blijft een nice zender. En de doelgroep van Radio 2 is ook nog eens totaal anders. Ik moet nog maar zien of ze het op langere termijn allemaal gaan volhouden maar dat is mijn bescheiden mening
Peter71

Bericht door Peter71 »

Sterker, als Kink vast houdt aan hun uitspraken dat zij tonnen verlies oplopen als Tim vertrekt, dan kan het zomaar zijn dat de rechter gaat vinden dat Kink dit dan maar moet aantonen dat dit zo is.
Odeon

Bericht door Odeon »

Microstar schreef: 06 sep 2024 18:59 Tonnen verlies??? overdrijven is ook een vak van Kink maar daar hebben ze toch wel een handje van altijd de slachtofferrol. Het is en blijft een nice zender. En de doelgroep van Radio 2 is ook nog eens totaal anders. Ik moet nog maar zien of ze het op langere termijn allemaal gaan volhouden maar dat is mijn bescheiden mening
Heb je inzicht in de cijfers van KINK? :eek: Je maakt me nieuwsgierig, ik (en met mij vast vele anderen) zijn een al oor.
Maar überhaupt iets van de gelezen het kort geding van vandaag? De rechter beaamde dat KINK en NPO Radio 2 voor een deel dezelfde luisteraars aanspreken en dat de angst van KINK om luisteraars te verliezen bij de overstap reëel is.
WFNX

Bericht door WFNX »

Odeon schreef: 06 sep 2024 19:12
Microstar schreef: 06 sep 2024 18:59 Tonnen verlies??? overdrijven is ook een vak van Kink maar daar hebben ze toch wel een handje van altijd de slachtofferrol. Het is en blijft een nice zender. En de doelgroep van Radio 2 is ook nog eens totaal anders. Ik moet nog maar zien of ze het op langere termijn allemaal gaan volhouden maar dat is mijn bescheiden mening
Heb je inzicht in de cijfers van KINK? :eek: Je maakt me nieuwsgierig, ik (en met mij vast vele anderen) zijn een al oor.
Maar überhaupt iets van de gelezen het kort geding van vandaag? De rechter beaamde dat KINK en NPO Radio 2 voor een deel dezelfde luisteraars aanspreken en dat de angst van KINK om luisteraars te verliezen bij de overstap reëel is.
Het verhaal is ietsje langer als je de hele quote van uit het Telegraaf artikel leest:
De rechter kan zich grotendeels vinden in de argumenten van Kink. Tegen Op het Broek zegt ze: „Ik kan me voorstellen dat u met een overstap naar Radio 2 luisteraars meeneemt. Ik vind de stations in die zin wél met elkaar concurreren, maar ik moet ook een belangenafweging maken. Ik vind het sneu als jij niet van baan mag veranderen, juist omdat je schijnbaar veel voor Kink hebt gedaan. Je moet de mogelijkheid krijgen om je verder te ontwikkelen.”
Het wordt een belangenafweging als partijen er onderling niet uitkomen. Dat klinkt een beetje als: wel enige werking van het beding, maar niet zo lang als vastgelegd, want je moet ook verder kunnen.

Hij zegt sowieso weg te willen (en dat begrijp ik na vijf jaar wel). Ik denk ook dat Tim voor Kink gezichtsbepalend is, en vrees dat Kink onvoldoende opvolging heeft klaarstaan.
Orange

Bericht door Orange »

NIcone900 schreef: 06 sep 2024 14:14
waterveenmos schreef: 06 sep 2024 14:10 De rechter heeft een uitspraak gedaan: het concurrentiebeding is an sich terecht, maar de dj en z'n baas moeten er -samen met AVROTROS- proberen uit te komen.

Eer Tim op NPO radio 2 zit, is het dus kerstmis 2025. Kink gaat hem gewoon hier aan houden en binnen boort houden lijkt me na deze uitspraak.
Maar blijkbaar geen helderheid in de rechtzaak hoelang het concurrentiebeding is. Ik vind een concurrentiebeding niet gek, dus in zoverre kan ik de rechter volgen. Maar is dat dan 3 maanden, een halfjaar, een jaar?

En blijkbaar heeft Tim dat contract in 2022 getekend. Het lijkt mij dat hij toen ook de status had dat hij had kunnen zeggen dat het bijvoorbeeld niet langer dan 3 maanden is.
waeyen

Bericht door waeyen »

“De rechter kan zich grotendeels vinden in de argumenten van Kink. Tegen Op het Broek zegt ze: „Ik kan me voorstellen dat u met een overstap naar Radio 2 luisteraars meeneemt. Ik vind de stations in die zin wél met elkaar concurreren, maar ik moet ook een belangenafweging maken. “

Kun je nagaan hoeveel verstand de rechter er van heeft , ook 0,0 😂🙈

Zoveel luisteraars zal die echt niet meenemen van kink fm wat alleen rock gerelateerd is naar de grootste popzender van Nederland , om dan ook nog eens te zeggen dat het concurrentie van elkaar is 😂😂
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Heeft zich totaal niet verdiept in de zaak, gewoon 'another day at the office'. Zou om een andere rechter verzoeken als ik Tim was.
jessica

Bericht door jessica »

Dit was precies de uitspraak van de rechter die ik verwachtte. Heb ik eerder in dit topic ook al geschreven. Ik had alleen verwacht dat de rechter het concurrentie beding zou beperken tot 3 maanden. Misschien is dat iets te optimistisch. Denk nog steeds als ze er samen niet uitkomen de rechter op de helft van het concurrentiebeding gaat zitten namelijk een half jaar. Dat zou betekenen dat Tim pas 1 april volgend jaar bij Radio2 kan beginnen.
Microstar

Bericht door Microstar »

Peter71 schreef: 06 sep 2024 19:08 Sterker, als Kink vast houdt aan hun uitspraken dat zij tonnen verlies oplopen als Tim vertrekt, dan kan het zomaar zijn dat de rechter gaat vinden dat Kink dit dan maar moet aantonen dat dit zo is.
Als je beweert zoveel verlies te maken omdat 1 DJ vertrekt dan heb je serieus je bedrijfsvoering niet op orde. Nu is het iemand die weggaat, maar anderzijds kan een medewerker ook bijvoorbeeld langdurig ziek worden.
Peter71

Bericht door Peter71 »

Microstar schreef: 08 sep 2024 21:43
Peter71 schreef: 06 sep 2024 19:08 Sterker, als Kink vast houdt aan hun uitspraken dat zij tonnen verlies oplopen als Tim vertrekt, dan kan het zomaar zijn dat de rechter gaat vinden dat Kink dit dan maar moet aantonen dat dit zo is.
Als je beweert zoveel verlies te maken omdat 1 DJ vertrekt dan heb je serieus je bedrijfsvoering niet op orde. Nu is het iemand die weggaat, maar anderzijds kan een medewerker ook bijvoorbeeld langdurig ziek worden.
Precies dit, en dan heb je als bedrijf inderdaad niet nagedacht over het geval als er zoals nu iemand weg gaat, of langdurig afwezig is. Wat er dan moet gaan gebeuren. En een rechter kan dan zomaar dat concurrentiebeding van tafel vegen, simpel omdat het vertrek van Tim een bedrijfsrisico is, wat nooit op de schouders van Tim kan/mag geschoven worden.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

waeyen schreef: 07 sep 2024 18:11 “De rechter kan zich grotendeels vinden in de argumenten van Kink. Tegen Op het Broek zegt ze: „Ik kan me voorstellen dat u met een overstap naar Radio 2 luisteraars meeneemt. Ik vind de stations in die zin wél met elkaar concurreren, maar ik moet ook een belangenafweging maken. “

Kun je nagaan hoeveel verstand de rechter er van heeft , ook 0,0 😂🙈

Zoveel luisteraars zal die echt niet meenemen van kink fm wat alleen rock gerelateerd is naar de grootste popzender van Nederland , om dan ook nog eens te zeggen dat het concurrentie van elkaar is 😂😂
Als Tim Op het Broek een A-ster is, dan is het heel aannemelijk dat hij ook luisteraars zal meenemen van KINK naar Radio 2.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
PietAgoras

Bericht door PietAgoras »

Ik luister naar zowel Kink als NPO Radio 2. Verschillende zenders inderdaad, maar een mens kan ook meerdere muzieksmaken hebben. Overigens kies ik een zender uit op de muziek, het zal mij een worst zijn welke dj er zit, zolang ze maar niet teveel en te slap ouwehoeren. Ik zal dus niet om Tim méér naar radio 2 of minder naar Kink gaan luisteren.

Overigens gaan ze hier gewoon uitkomen in de komende 2 weken, zal een half jaar concurrentiebeding worden. Gok ik :smile:

Ik vind het wel te prijzen dat Tim ondanks dit conflict zijn programma met veel enthousiasme blijft presenteren op Kink. Menig ander zou zich ziek melden.
Plaats reactie