Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
rodie

Re: Veranderingen Kink

Bericht door rodie »

Vanjeafisharder schreef: 30 nov 2023 20:37 Overigens blijft het omtrent die FM frequenties van Decibel stil, dikke duim van Martin Slijper ga ik vooralsnog vanuit dus.
Als een partij als Mediahuis het te duur vind, gaat daar een KINK ook niet intrappen.
Ik werd hier belachelijk gemaakt, maar dit zijn de feiten.
Overigens was dit eind oktober al ruim 2 maanden gedateerd nieuws.

Decibel staat te koop voor een goed bedrag, maar dat bedrag is het niet waard voor die 2 jaar, met daarna weer onzekerheid.
fdboer

Bericht door fdboer »

WFNX schreef: 30 nov 2023 22:58
Vanjeafisharder schreef: 30 nov 2023 21:54 Mwah, het was gewoon Arrow maar misschien met iets meer Modern Rock, en Arrow draait dat al veel dus kun je nagaan.
Ik vond het prettiger dan Arrow, wat soms wel wat stoffig is.
Precies mijn idee. Arrow is wel heel erg voorzichtig geprogrammeerd.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Arrow is gewoon mainstream classic rock, maar probeert daar ook wat modern rock tussendoor te draaien wat een beetje vreemd is als je daarna weer CCR draait b.v.
spoonman

Bericht door spoonman »

KINK 90's ben benieuwd. Past denk ik wel beter in het totale profiel van KINK ipv soort classic rock station. Ik ga eens luisteren.
Arrow bedient hier al een groep. Je zou bijna zeggen. Waarom gaan KINK en Arrow niet samenwerken?
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

spoonman schreef: 01 dec 2023 08:55 KINK 90's ben benieuwd. Past denk ik wel beter in het totale profiel van KINK ipv soort classic rock station. Ik ga eens luisteren.
Arrow bedient hier al een groep. Je zou bijna zeggen. Waarom gaan KINK en Arrow niet samenwerken?
Volgens mij is de club achter Arrow legendarisch slecht mee samen te werken.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Vanjeafisharder

Ondertussen toch echt benieuwd wat KINK nu met de naam 'CREAM' moet waar ze een goedkeuring van gehad hebben van het CvdM. Zou dat met KINK 90's te maken hebben wat ze toch maar zo genoemd hebben i.p.v. CREAM? Mocht dit toegestaan zijn, is anders zou je voor KINK 90's weer een nieuwe aanvraag moeten doen lijkt me. Apart allemaal.

Ondertussen op KINK 90's leuke relevante liedjes uit de 90's, maar ik weet niet of de playlist te beperkt gaat zijn want met de 80's kun je nog allerlei zijpaden in maar de 90's zijn wat betreft de alternative music toch wat eenzijdig. Maar tot op heden vind ik best nog wel te pruimen. Net The Blessing uit de early 90's, Highway 5 wat een echt Power FM hitje was in die tijd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Vanjeafisharder schreef: 01 dec 2023 14:54 Ondertussen toch echt benieuwd wat KINK nu met de naam 'CREAM' moet waar ze een goedkeuring van gehad hebben van het CvdM. Zou dat met KINK 90's te maken hebben wat ze toch maar zo genoemd hebben i.p.v. CREAM? Mocht dit toegestaan zijn, is anders zou je voor KINK 90's weer een nieuwe aanvraag moeten doen lijkt me. Apart allemaal.

Ondertussen op KINK 90's leuke relevante liedjes uit de 90's, maar ik weet niet of de playlist te beperkt gaat zijn want met de 80's kun je nog allerlei zijpaden in maar de 90's zijn wat betreft de alternative music toch wat eenzijdig. Maar tot op heden vind ik best nog wel te pruimen. Net The Blessing uit de early 90's, Highway 5 wat een echt Power FM hitje was in die tijd.
Eenzijdig vind ik de 90s allerminst. Van Beck via Underworld en Metallica naar Massive Attack. En alle spectrums ertussen in?

Dan vind ik de 80s juist beperkt. Dat nijgt bijna allemaal new-wave.

Juist in de 90s zijn de alternatieve stromingen vormgegeven, dit is ook te zien aan de diverse lp-klassiekers die kleur aan de 90s hebben gegeven.
waterveenmos

Vanjeafisharder schreef: 01 dec 2023 14:54 Ondertussen toch echt benieuwd wat KINK nu met de naam 'CREAM' moet waar ze een goedkeuring van gehad hebben van het CvdM. Zou dat met KINK 90's te maken hebben wat ze toch maar zo genoemd hebben i.p.v. CREAM? Mocht dit toegestaan zijn, is anders zou je voor KINK 90's weer een nieuwe aanvraag moeten doen lijkt me. Apart allemaal.
Er is voor Kink80s ook geen nieuwe aanvraag gedaan, die opereert voor het CvdM onder de naam "Kink DNA Classics". Dus ik vermoed dat Kink90s gewoon onder de vergunning van "K-Rock" opereert. Maar waar CREAM dan voor is blijft inderdaad een raadsel.
Vanjeafisharder

Dat zal dan vermoedelijk nog een subzender worden, met 70's wellicht. Ik denk dat je hiermee qua alternative ook nog wel mee uit de voeten kunt want de alternative is gestart eind jaren 70 met de opkomst van de punk en later New Wave, dus vermoedelijk willen ze het hele spectrum belichten. En misschien zelfs nog een vleugje 60's Flower Power tijd en psychedelica.
WFNX

Bericht door WFNX »

Vanjeafisharder schreef: 01 dec 2023 16:03 Dat zal dan vermoedelijk nog een subzender worden, met 70's wellicht. Ik denk dat je hiermee qua alternative ook nog wel mee uit de voeten kunt want de alternative is gestart eind jaren 70 met de opkomst van de punk en later New Wave, dus vermoedelijk willen ze het hele spectrum belichten. En misschien zelfs nog een vleugje 60's Flower Power tijd en psychedelica.
Kink zeroes lijkt me dan toch wel ietsje waarschijnlijker...
Vanjeafisharder

Nee, dat wordt al erg veel behandeld op het hoofdkanaal, daar is een subzender niet voor nodig.
Vanjeafisharder

Geluid van de KINK 90's stream klinkt toch wat aan de doffe kant moet ik zeggen, erg wollig en niet 'open' en warm. Maar die mening deel ik eigenlijk over alle KINK zenders.

Wie is de station voice van KINK 90's trouwens? Hoor ik hier nu een Robert Jensen in?
waterveenmos

Vanjeafisharder schreef: 01 dec 2023 17:25 Geluid van de KINK 90's stream klinkt toch wat aan de doffe kant moet ik zeggen, erg wollig en niet 'open' en warm. Maar die mening deel ik eigenlijk over alle KINK zenders.

Wie is de station voice van KINK 90's trouwens? Hoor ik hier nu een Robert Jensen in?
Volgens mij Tim Gunther, die ook het hoofdkanaal doet. Maar misschien hebben ze nog wat oude stukjes vormgeving van Jensen uit 1995 hergebruikt?
waterveenmos

Aanvulling daarop: in de TOTH lijkt het alsof ook Michiel Veenstra zich aan de jingles gewaagd heeft. Maar ik weet het niet zeker.
Vanjeafisharder

Nee, de stem van Tim haal je overal wel uit, het klinkt toch anders. Misschien dat Michiel zelf wat ingeboerd heeft, dat kan.
Plaats reactie