Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Pascal. K »

Oortjes schreef: 18 sep 2023 16:08 Jammer voor Kink. De stap van dj naar producer lijkt mij niet direct een vooruitgang, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Denk dat de baanzekerheid, salaris en doorgroei mogelijkheden bij DPG groter zijn. Daarnaast kijkt Iwan ook achter de schermen wat hij kan met talent wat in huis is.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Het zal ongetwijfeld een centenkwestie zijn. Het zou mij niet verbazen als je bij KINK op het minimumloon zit, heel misschien iets daarboven. Op een zender als Joe zou je toch moeten verwachten dat je mensen op zijn minst op MBO 4 of HBO niveau kan betalen.

Liefhebberij gaat dan ook maar zo ver.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Wat een speculaties weer. Tessa zegt op Twitter 3 dingen. Nieuws radiodroom, nieuwe kansen en doorgroeien.

Waarom zou je daar in vredesnaam aan twijfelen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
rodie

Bericht door rodie »

Vanjeafisharder schreef: 18 sep 2023 11:36 Wordt wel een leegloop zo daar. Het is wel duidelijk dat ze daar meer kan gaan verdienen (als ze daar wat verdiende) dan bij KINK en misschien ook wel meer mogelijkheden krijgt.
Leegloop? verklaar je nader. Want hier spuug je onzin uit.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ik heb mezelf al verklaard. Was een misverstand. Dus ja, het was onzin, en nu door.
rodie

Bericht door rodie »

mrcmrc schreef: 18 sep 2023 17:56 Heb je bij Kink als dj een fulltime contract? Voorheen deed ze Efteling radio er ook nog bij. Dan kan de zekerheid van Joe natuurlijk heel prettig zijn, ook op haar punt in het leven. En binnen DPG Media kun je natuurlijk doorgroeien, bij Kink is het wel redelijk klaar. En nu al direct producer / sidekick rol of inval uren is ook nog niet uitgesloten natuurlijk.
KINK bestaat uit een deel van voornamelijk vrijwilligers, betaalde krachten en freelancers.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Henkjan2016 schreef: 18 sep 2023 19:27 Om in de stijl van Kink te blijven. Arjen Grolleman deed naast Kink werk op Veronica. Of hij dat leuk vond, ik heb sterk het vermoeden van niet maar er moet brood op de plank.
Klopt, Arjen presenteerde voor zijn "brood op de plank" bij Veronica. Maar dat deed ie wel met een zekere eigenzinnigheid, echt niet puur plaatje-praatje. Volgens mij vond ie het maken van radio gewoon leuk, naast het willen draaien van z'n eigen favo muziek, wat ie op KinkFM veel meer deed.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
GerjanCluistra

rodie schreef: 19 sep 2023 13:18
mrcmrc schreef: 18 sep 2023 17:56 Heb je bij Kink als dj een fulltime contract? Voorheen deed ze Efteling radio er ook nog bij. Dan kan de zekerheid van Joe natuurlijk heel prettig zijn, ook op haar punt in het leven. En binnen DPG Media kun je natuurlijk doorgroeien, bij Kink is het wel redelijk klaar. En nu al direct producer / sidekick rol of inval uren is ook nog niet uitgesloten natuurlijk.
KINK bestaat uit een deel van voornamelijk vrijwilligers, betaalde krachten en freelancers.
Zijn er nog meer smaken dan?
rodie

Bericht door rodie »

GerjanCluistra schreef: 19 sep 2023 16:51
Voor een commerciële zender is dat best bijzonder...
GerjanCluistra

rodie schreef: 19 sep 2023 17:39
GerjanCluistra schreef: 19 sep 2023 16:51
Wat vind je er bijzonder aan dat mensen bij een bedrijf werken? Ik ken heel veel mensen die dat doen.
petoi

Bericht door petoi »

GerjanCluistra schreef: 20 sep 2023 09:15
GerjanCluistra schreef: 19 sep 2023 16:51 Zijn er nog meer smaken dan?
Wat vind je er bijzonder aan dat mensen bij een bedrijf werken? Ik ken heel veel mensen die dat doen.
Dat mensen voor een commercieel bedrijf gaan werken zonder daar salaris voor te krijgen, vind ik wel bijzonder.

Een persoon die misschien net uit school komt zou dat misschien doen als het zijn carrière helpt of iemand die al financieel binnen is of een wederhelft heeft die je in wat je doet steunt. Ik zou het zelfs al was ik financieel binnen niet kunnen voor iemand als John de Mol zijn miljoenen werken ongeacht of het mijn droombaan is.
Morrison

Bericht door Morrison »

petoi schreef: 20 sep 2023 18:15 Dat mensen voor een commercieel bedrijf gaan werken zonder daar salaris voor te krijgen, vind ik wel bijzonder.
Ach, volgens enkele forumleden werken er bij Veronica DJ's die een boekenbon als vergoeding krijgen.
GerjanCluistra

petoi schreef: 20 sep 2023 18:15
GerjanCluistra schreef: 20 sep 2023 09:15
Dat mensen voor een commercieel bedrijf gaan werken zonder daar salaris voor te krijgen, vind ik wel bijzonder.

Een persoon die misschien net uit school komt zou dat misschien doen als het zijn carrière helpt of iemand die al financieel binnen is of een wederhelft heeft die je in wat je doet steunt. Ik zou het zelfs al was ik financieel binnen niet kunnen voor iemand als John de Mol zijn miljoenen werken ongeacht of het mijn droombaan is.
Of er daadwerkelijk mensen gratis werken bij KINK weet ik niet, maar ik ga er van uit dat de mensen die overdag aanwezig zijn daar ook een inkomen aan over houden.

Als John de Mol mij een betrekking zou aanbieden op vrijwillige basis, dan zou ik dat zeker overwegen. Binnen Talpa liggen er voor mij nog zoveel leermogelijkheden dat ik daar graag gebruik van wil maken.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

GerjanCluistra schreef: 20 sep 2023 21:47 Of er daadwerkelijk mensen gratis werken bij KINK weet ik niet, maar ik ga er van uit dat de mensen die overdag aanwezig zijn daar ook een inkomen aan over houden.
De reden dat de weekend-dj's zelden doordeweeks invallen ligt er volgens mij in dat zij doordeweeks ander werk hebben. Dus ik vermoed dat met name in het weekend de meesten daar gratis of voor onkostenvergoeding zitten.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
GerjanCluistra

waterveenmos schreef: 21 sep 2023 09:33
GerjanCluistra schreef: 20 sep 2023 21:47 Of er daadwerkelijk mensen gratis werken bij KINK weet ik niet, maar ik ga er van uit dat de mensen die overdag aanwezig zijn daar ook een inkomen aan over houden.
De reden dat de weekend-dj's zelden doordeweeks invallen ligt er volgens mij in dat zij doordeweeks ander werk hebben. Dus ik vermoed dat met name in het weekend de meesten daar gratis of voor onkostenvergoeding zitten.
Dat zegt niets. Als je werk in het weekeinde 800 euro oplevert, zullen de meeste mensen een baan erbij nodig hebben.
Plaats reactie