Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

waterveenmos

Re: Veranderingen Kink

Bericht door waterveenmos »

mrcmrc schreef: 18 sep 2023 11:25 Tessa Mol stopt per vrijdag 29 september op Kink en gaat per 1 november aan de slag als producer bij Joe.

Bron: https://www.instagram.com/p/CxU-4nBI_P_/
Dom dat ze haar laten gaan, de enige leuke radiovrouw op zender die ze nog hadden.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

waterveenmos schreef: 18 sep 2023 11:29
mrcmrc schreef: 18 sep 2023 11:25 Tessa Mol stopt per vrijdag 29 september op Kink en gaat per 1 november aan de slag als producer bij Joe.

Dom dat ze haar laten gaan, de enige leuke radiovrouw op zender die ze nog hadden.
Iemand heeft toch ook gewoon een eigen wil?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Wordt wel een leegloop zo daar. Het is wel duidelijk dat ze daar meer kan gaan verdienen (als ze daar wat verdiende) dan bij KINK en misschien ook wel meer mogelijkheden krijgt.
waterveenmos

Dalet123 schreef: 18 sep 2023 11:30

Ehm ja, ik bedoelde dat natuurlijk letterlijk zo. En niet zo van "dom/jammer dat ze haar geen aantrekkelijker aanbod konden doen dan DPG".... Dank hè.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

waterveenmos schreef: 18 sep 2023 11:38
Dalet123 schreef: 18 sep 2023 11:30

Ehm ja, ik bedoelde dat natuurlijk letterlijk zo. En niet zo van "dom/jammer dat ze haar geen aantrekkelijker aanbod konden doen dan DPG".... Dank hè.
Zoals ik het begrijp was Tessa toe aan een nieuwe stap. Nog los daarvan, KINK kan best een bod gedaan hebben.
waterveenmos

Vanjeafisharder schreef: 18 sep 2023 11:36 Wordt wel een leegloop zo daar. Het is wel duidelijk dat ze daar meer kan gaan verdienen (als ze daar wat verdiende) dan bij KINK en misschien ook wel meer mogelijkheden krijgt.
Wie is er nog meer weggegaan dan?
Molis

Bericht door Molis »

Vanjeafisharder schreef: 18 sep 2023 11:36 Wordt wel een leegloop zo daar. Het is wel duidelijk dat ze daar meer kan gaan verdienen (als ze daar wat verdiende) dan bij KINK en misschien ook wel meer mogelijkheden krijgt.
Waaruit haal jij zo duidelijk dat ze meer kan gaan verdienen? Daarnaast is ze de enige die nu weg is/gaat bij KINK, dus hoezo leegloop?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ik meen dat er nog meer van KINK vertrokken zijn de afgelopen tijd, zo niet. Dan ben ik abuis blijkbaar. Maar het lijkt me dat je bij DPG wel meer gaat verdienen dan bij KINK wat een kleine zender is, en daarbij kan ze daar ook meer gaan doen, programma in het weekend of zo.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Jammer voor Kink. De stap van dj naar producer lijkt mij niet direct een vooruitgang, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Rock 'n roll is better than music!
Roel_

Bericht door Roel_ »

Oortjes schreef: 18 sep 2023 16:08 Jammer voor Kink. De stap van dj naar producer lijkt mij niet direct een vooruitgang, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Ik vind het toch een beetje moeilijk te rijmen. Tessa gaat naar een zender waar de muziek haaks staat op de muziekkeuze van Kink?
Kan ook zijn dat ze bij Kink moest vertrekken, want anders begrijp ik deze stap inderdaad niet.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Roel_ schreef: 18 sep 2023 17:40
Oortjes schreef: 18 sep 2023 16:08 Jammer voor Kink. De stap van dj naar producer lijkt mij niet direct een vooruitgang, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Ik vind het toch een beetje moeilijk te rijmen. Tessa gaat naar een zender waar de muziek haaks staat op de muziekkeuze van Kink?
Kan ook zijn dat ze bij Kink moest vertrekken, want anders begrijp ik deze stap inderdaad niet.
Het argument van muziekkeuze wordt hier vaker gegeven, maar begrijp ik nooit zo goed. Ik denk dat er echt maar weinig radiomakers zijn voor wie de muziek zo leidend is dat ze het laten meewegen bij het kiezen van een andere baan of een andere functie binnen de radiowereld. Denk dan ook dat de suggestie dat ze moest vertrekken wat vergezocht is eerlijk gezegt.

Martijn Biemans, nu muziekredacteur bij Q Music, komt ook van Kink (en ging ttussendoor nog naar 538). zo zijn er meer voorbeelden.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 18 sep 2023 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik weet te weinig van de functie van een producer, maar er zijn (gelukkig) heel veel mensen die het leuk vinden om achter de schermen iets te doen in plaats van ervoor. Kan voor haar dus prima een vooruitgang zijn.

en misschien zijn r wel andere redenen die meewegen die wij niet kennen(verdienste, DPG had een goed verhaal, perspectief, dat soort dingen).

En kan me voorstellen dat de situatie bij Kink misschien ook wel wat minder zeker is zonder FM frequentie.

Hoop aannames in deze post, maar bedoel vooral aan te geven dat ik het niet meteen zo vreemd vind dat iemand van DJ naar producer gaat.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 18 sep 2023 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
mrcmrc

Bericht door mrcmrc »

Heb je bij Kink als dj een fulltime contract? Voorheen deed ze Efteling radio er ook nog bij. Dan kan de zekerheid van Joe natuurlijk heel prettig zijn, ook op haar punt in het leven. En binnen DPG Media kun je natuurlijk doorgroeien, bij Kink is het wel redelijk klaar. En nu al direct producer / sidekick rol of inval uren is ook nog niet uitgesloten natuurlijk.
Roel_

Bericht door Roel_ »

De Nachtwacht schreef: 18 sep 2023 17:53 Het argument van muziekkeuze wordt hier vaker gegeven, maar begrijp ik nooit zo goed. Ik denk dat er echt maar weinig radiomakers zijn voor wie de muziek zo leidend is dat ze het laten meewegen bij het kiezen van een andere baan of een andere functie binnen de radiowereld. Denk dan ook dat de suggestie dat ze moest vertrekken wat vergezocht is eerlijk gezegt.

Martijn Biemans, nu muziekredacteur bij Q Music, komt ook van Kink (en ging ttussendoor nog naar 538). zo zijn er meer voorbeelden.
Dat is dan misschien iets persoonlijks. Ik zou nooit in bedrijf willen werken waar ze maandverband als product hebben. Ik heb daar minder affiniteit mee zeg maar. Hetzelfde geldt voor de muziekkeuze denk ik.
Nu heb ik zelf als voordeel dat ik van heel veel soorten muziekstijlen houdt, misschien is dit bij Tessa ook het geval. Dat is misschien het enige verband. :D
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Om in de stijl van Kink te blijven. Arjen Grolleman deed naast Kink werk op Veronica. Of hij dat leuk vond, ik heb sterk het vermoeden van niet maar er moet brood op de plank. Mogelijk vergt de thuissituatie, zoals eerder benoemd, een meer stabielere basis dan Kink mogelijk kan bieden. In dat geval vind ik het een verstandige stap.

Daarnaast zijn er genoeg andere djs die geswitched zijn naar een andere muziekstijl met hun uitzendingen. Voorbeelden? Tim Klijn, Dennis Ruyer, Lindo Duvall, Barry Paf etc etc etc. Ik heb het idee dat men in dj-land dit niet het belangrijkste vind.
Plaats reactie