Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

waterveenmos

Re: Veranderingen Kink

Bericht door waterveenmos »

Jan Hoogesteijn was vroeger ook jarenlang betrokken bij Radio Veronica en natuurlijke bij KinkFM, en met Veenstra die echt overal heeft gezeten zou ik het qua radioervaring toch niet onderschatten.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
WFNX

Bericht door WFNX »

waterveenmos schreef: 08 mei 2023 11:32
WFNX schreef: 04 mei 2023 17:40 Ja, eens ben ook sinds de wijziging van Kink Classics afgehaakt. Jammer. Hoofdkanaal bruist ook minder dan voorheen, kan de vinger er niet op leggen, maar krijg het idee dat nadat bekend werd dat de clausuleringen eraf gingen de energie flink is afgenomen bij de club. Maar goed, het is maar een gevoel. Los daarvan vind ik ook weinig ontwikkeling meer in de zender, plus het aantal vrouwelijke dj's waar Michiel eerst zo op inzette is flink verminderd en daar is weinig (op Joy na) voor terug gekomen. Ook jammer!
Ja, het aandeel vrouwelijke dj's is bepaald niet gegroeid. Joy is er inderdaad bijgekomen, maar voor een paar uurtjes per week, en Tessa heeft juist minder uren gekregen omdat Michiel's vriend Eric Corton zo nodig in de dagprogrammering gefietst moest worden met een totaal risicoloos en ongeïnspireerd programma. En wat ze zien in Joy is mij ook nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb het idee dat ze veel meer bezig zijn met die veiling dan met het prettig ontwikkelen van de zender. De muziek wordt aardig platgeslagen, en de leuke nieuwe plaatjes die in de avond bij Jasper wel voorbijkomen hoor je in de dagprogrammering echt te weinig. Daarbij lijken ze bijna blind te zijn voor Nederlandstalige 'alternatieve' popmuziek, die toch écht bestaat en steeds populairder wordt. Ik snap echt dat financieel rondkomen lastig is, en je met het oog op de veiling een duidelijke muzikale smoel moet hebben. Maar als je teveel water bij de wijn doet wordt de wijn ondrinkbaar.
Ik ben het grotendeels met je eens. Eric was prettiger in het weekend. Ik vind zijn uurtje vreemd opbreken, bovendien lijkt het vaak niet live en zeurt ie een beetje vaak. Ook niet de meest lekkere start van de ochtend. Ook deel ik je observatie dat er relatief weinig nieuwe muziek goed doorstroomt in de dagprogrammering. Ik begrijp heel goed dat ze met een mix van classics en hits werken voor de herkenbaarheid en langere beluistering, maar ik mis soms wel het gevoel dat ik nieuwe muziek ontdek. Het programma van Jasper zit voor mij op een onhandige tijd, bovendien als ik het luister hoor ik gelijk zoveel nieuws dat het na 45 minuten echt genoeg is omdat er weinig herkenbaarheid is.

Begrijp ook dat het financieel niet een vetpot is, maar ik maak me oprecht zorgen over Tim. Die ongeveer alles presenteert, overneemt en dan nog op die subkanalen en die specials. Hij is echt geweldig om naar te luisteren, maar laten we hopen dat hij niet opgebrand raakt door deze uitputtingsslag die Michiel op hem legt. Tot slot mis ik ook wel een beetje leuke acties of items, het staat allemaal wat stil. En alleen leven op festivals vind ik ook te beperkt.
waterveenmos

WFNX schreef: 09 mei 2023 09:34 Begrijp ook dat het financieel niet een vetpot is, maar ik maak me oprecht zorgen over Tim. Die ongeveer alles presenteert, overneemt en dan nog op die subkanalen en die specials. Hij is echt geweldig om naar te luisteren, maar laten we hopen dat hij niet opgebrand raakt door deze uitputtingsslag die Michiel op hem legt. Tot slot mis ik ook wel een beetje leuke acties of items, het staat allemaal wat stil. En alleen leven op festivals vind ik ook te beperkt.
Volgens mij is Tim een beetje een workaholic die dat ook lekker vindt om te doen. Dan hoeft het je niet te nekken. Overigens: als hij de ochtendshow overneemt is er meestal een vervanger in de middag, dus ik denk dat het wel losloopt. En z'n shows op de subkanalen: ergens vermoed ik dat dat voicetrack is, dus niet heel veel werk.
Rolfzor

Bericht door Rolfzor »

WFNX schreef: 04 mei 2023 17:40 maar krijg het idee dat nadat bekend werd dat de clausuleringen eraf gingen
Hee interessant feitje deel je daar. Ik heb dat totaal gemist en kan het niet vinden! Waar heb jij gelezen dat de kavelclausulering wordt geschrapt? Thnx!
jessica

Bericht door jessica »

Er blijven maar 2 geclausuleerde kavels over. Kortweg Nederlandstalig en Nieuws. Alle overige kavels worden ongeclausuleerd. Dus ook die van Veronica , Slam en Sublime. Voor deze kavels moet dus serieus meer geld worden neergelegd omdat je er alles op mag zetten wat je wil.

We gaan van 4 ongeclausuleerde kavels naar 7!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Rolfzor schreef: 09 mei 2023 10:55
WFNX schreef: 04 mei 2023 17:40 maar krijg het idee dat nadat bekend werd dat de clausuleringen eraf gingen
Hee interessant feitje deel je daar. Ik heb dat totaal gemist en kan het niet vinden! Waar heb jij gelezen dat de kavelclausulering wordt geschrapt? Thnx!
Het hele verdelingstopic staat vol volgens mij.
Henkjan2016

WFNX schreef: 09 mei 2023 09:34 Hij is echt geweldig om naar te luisteren, maar laten we hopen dat hij niet opgebrand raakt door deze uitputtingsslag die Michiel op hem legt.
Naar mijn idee is dit een flinke aanname, tenzij jij over meer informatie beschikt.
WFNX

Bericht door WFNX »

Henkjan2016 schreef: 09 mei 2023 11:40
WFNX schreef: 09 mei 2023 09:34 Hij is echt geweldig om naar te luisteren, maar laten we hopen dat hij niet opgebrand raakt door deze uitputtingsslag die Michiel op hem legt.
Naar mijn idee is dit een flinke aanname, tenzij jij over meer informatie beschikt.
Volgens mij spreek ik zelf mijn zorg uit gebaseerd op de hoeveelheid werk die ik Tim zie verzetten. Niets mis met hard werken, maar het komt op mij over als langdurig heel erg veel. En daar maak ik me wat zorgen om. In het verlengde daarvan zou ik graag zien dat Kink iets meer diversifieert en wat nieuwe mensen aantrekt.
WFNX

Bericht door WFNX »

waterveenmos schreef: 09 mei 2023 09:47
WFNX schreef: 09 mei 2023 09:34 Begrijp ook dat het financieel niet een vetpot is, maar ik maak me oprecht zorgen over Tim. Die ongeveer alles presenteert, overneemt en dan nog op die subkanalen en die specials. Hij is echt geweldig om naar te luisteren, maar laten we hopen dat hij niet opgebrand raakt door deze uitputtingsslag die Michiel op hem legt. Tot slot mis ik ook wel een beetje leuke acties of items, het staat allemaal wat stil. En alleen leven op festivals vind ik ook te beperkt.
Volgens mij is Tim een beetje een workaholic die dat ook lekker vindt om te doen. Dan hoeft het je niet te nekken. Overigens: als hij de ochtendshow overneemt is er meestal een vervanger in de middag, dus ik denk dat het wel losloopt. En z'n shows op de subkanalen: ergens vermoed ik dat dat voicetrack is, dus niet heel veel werk.
Voicetrack is ontegenzeggelijk minder werk, maar je moet er wel creatief voor bezig zijn om het fijn aan elkaar te praten. Nogmaals, niets mis met hard werken, maar ik hoop maar dat dit goed blijft gaan.
waterveenmos

WFNX schreef: 09 mei 2023 14:42 Volgens mij spreek ik zelf mijn zorg uit gebaseerd op de hoeveelheid werk die ik Tim zie verzetten. Niets mis met hard werken, maar het komt op mij over als langdurig heel erg veel. En daar maak ik me wat zorgen om. In het verlengde daarvan zou ik graag zien dat Kink iets meer diversifieert en wat nieuwe mensen aantrekt.
Tja, als er geen centen zijn gaat dat niet gebeuren. Of ze moeten nog meer vrijwilligers gaan aannemen, maar die moet je ook aansturen en iets kunnen toezeggen.
Henkjan2016

WFNX schreef: 09 mei 2023 14:42
Henkjan2016 schreef: 09 mei 2023 11:40
Volgens mij spreek ik zelf mijn zorg uit gebaseerd op de hoeveelheid werk die ik Tim zie verzetten. Niets mis met hard werken, maar het komt op mij over als langdurig heel erg veel. En daar maak ik me wat zorgen om. In het verlengde daarvan zou ik graag zien dat Kink iets meer diversifieert en wat nieuwe mensen aantrekt.
Ik lees nog een opmerking extra en dat is dat Michiel hem dit allemaal opdraagt. Wellicht interpreteer ik die zin verkeerd, maar naar mijn idee geef je vrij duidelijk een waardeoordeel op basis van een forse aanname. Tenzij jij meer weet natuurlijk ;-)
Fly

Bericht door Fly »

waterveenmos schreef: 09 mei 2023 09:47
Tim is een radiodier, geen probleem voor hem.
waterveenmos

Fly schreef: 09 mei 2023 20:44 Tim is een radiodier, geen probleem voor hem.
Dat is maar goed ook, want hij vervangt nu ook Tessa tussen 11 en 13u omdat zij ziek is.
Fly

Bericht door Fly »

waterveenmos schreef: 17 mei 2023 10:01
Fly schreef: 09 mei 2023 20:44 Tim is een radiodier, geen probleem voor hem.
Dat is maar goed ook, want hij vervangt nu ook Tessa tussen 11 en 13u omdat zij ziek is.
Tim is de beste radiomaker van Nederland.
spoonman

Bericht door spoonman »

Wat een fijne Zeroes week bij KINK. De muziek is veel diverser dan bij de reguliere programmering. Misschien een idee om deze muziekmix toe te passen op de huidige playlist.
Plaats reactie