Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Pot »

Nouja, ze hebben het in ieder geval voor elkaar gekregen om U2 maarliefst zes keer te draaien in net iets meer dan 15 uur.

Overigens zie ik namen staan bij het programmaschema/playlist, dus is er presentatie?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

U2 heeft een behoorlijk back catalog aan nummers dus die zal wel veel voorbij komen als New Wave bandje uit Dublin in de 80's, kan ik me zo voorstellen. Ja er is presentatie in het weekend en doordeweeks. Zelfs een ochtendshow.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vanjeafisharder schreef: 01 apr 2023 17:17 U2 heeft een behoorlijk back catalog aan nummers dus die zal wel veel voorbij komen als New Wave bandje uit Dublin in de 80's, kan ik me zo voorstellen. Ja er is presentatie in het weekend en doordeweeks. Zelfs een ochtendshow.
Wel veel voicetrack, zo te zien. Beetje apart dat er presentatie is op alle dag tot 16.00 uur, maar daarna niet.
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Vanjeafisharder schreef: 01 apr 2023 17:17 U2 heeft een behoorlijk back catalog aan nummers dus die zal wel veel voorbij komen als New Wave bandje uit Dublin in de 80's, kan ik me zo voorstellen. Ja er is presentatie in het weekend en doordeweeks. Zelfs een ochtendshow.
Die ochtendshow is er al.3 jaar oid.
Vanjeafisharder

Klopt was ook al bij Kink Classics.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Oortjes schreef: 01 apr 2023 17:29
Wel veel voicetrack, zo te zien. Beetje apart dat er presentatie is op alle dag tot 16.00 uur, maar daarna niet.
Volgens mij was die voicetrack in de eerste jaren er vooral omdat er maar 1 studio was, weet niet of er inmiddels een tweede studio is.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

NieuweGebruiker schreef: 01 apr 2023 23:01
Oortjes schreef: 01 apr 2023 17:29
Volgens mij was die voicetrack in de eerste jaren er vooral omdat er maar 1 studio was, weet niet of er inmiddels een tweede studio is.
Het klinkt vooralsnog wel als voicetrack. Anders zou Tim op t Broek doordeweeks zowel 's morgenvroeg op Kink 80's en 's middag op het hoofdkanaal moeten opdraven. Worden bijv. ook geen recente gebeurtenissen genoemd en geen bellers.

Maar vooralsnog maakt Kink meer van zijn subkanalen dan simpelweg een computer die alleen muziek pompt zoals andere stations dat vaak wel doen.
De verandering van Classics naar alleen 80's had voor mij echter niet gehoeven. Beetje jammer.
Je hebt kink- en stophoest.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Show Tim op subkanaal is al jaren voicetrack.

Ik begrijp die verbazing eigenlijk niet zo. Het wordt al zeker 2 jaar uitgezonden op dit subkanaal.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Henkjan2016 schreef: 02 apr 2023 11:04 Show Tim op subkanaal is al jaren voicetrack.

Ik begrijp die verbazing eigenlijk niet zo. Het wordt al zeker 2 jaar uitgezonden op dit subkanaal.
Die verbazing is er wat mij betreft zeker niet. Ik wissel de programma's van Michiel Veenstra en Tim op 't Broek 's morgens altijd af. De ochtendshow op Veronica lust ik niet.
Je hebt kink- en stophoest.
WFNX

Bericht door WFNX »

karelhuis schreef: 01 apr 2023 08:36
WFNX schreef: 01 apr 2023 08:30 Vreselijk, echt heel jammer dat dit gebeurd is. Ik haal hem van mijn voorkeurslijst af.
Dat is toch een grap? Geef het een kans!
Nee totaal niet. Kink classics was een heerlijke mix van 3 decennia en wat eromheen. Ik vind het zelf niet prettig om naar een zender met alleen 80s te luisteren. Dus nee, bij mij gaat ie eruit. Erg jammer!
Roelandliefhebber

Bericht door Roelandliefhebber »

Vandaag eens wat langer naar Kink 80's kunnen luisteren. Ik hoorde een hitradio jongen van alles gesjeesd en zonder kennis en dus toegevoegde waarde aankondigen. Muziek mix was niet veel beter. Zelfs Tears for Fears kwam voorbij. Wat een doodzonde. Luisterde zó graag naar Kink Classics. Geen idee wat de gedachte hierachter is. Misschien zat het te veel in het vaarwater van het hoofdkanaal? Anderen ook geluisterd?
Vanjeafisharder

Playlist van Kink 80's is ook zeer beperkt merk ik, veel repeats en dat terwijl ze binnen die 80's toch nog best breed draaien en er allerlei genres aanbod komen.
WFNX

Bericht door WFNX »

Ja, eens ben ook sinds de wijziging van Kink Classics afgehaakt. Jammer. Hoofdkanaal bruist ook minder dan voorheen, kan de vinger er niet op leggen, maar krijg het idee dat nadat bekend werd dat de clausuleringen eraf gingen de energie flink is afgenomen bij de club. Maar goed, het is maar een gevoel. Los daarvan vind ik ook weinig ontwikkeling meer in de zender, plus het aantal vrouwelijke dj's waar Michiel eerst zo op inzette is flink verminderd en daar is weinig (op Joy na) voor terug gekomen. Ook jammer!
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

WFNX schreef: 04 mei 2023 17:40 Ja, eens ben ook sinds de wijziging van Kink Classics afgehaakt. Jammer. Hoofdkanaal bruist ook minder dan voorheen, kan de vinger er niet op leggen, maar krijg het idee dat nadat bekend werd dat de clausuleringen eraf gingen de energie flink is afgenomen bij de club. Maar goed, het is maar een gevoel. Los daarvan vind ik ook weinig ontwikkeling meer in de zender, plus het aantal vrouwelijke dj's waar Michiel eerst zo op inzette is flink verminderd en daar is weinig (op Joy na) voor terug gekomen. Ook jammer!
Ja, het aandeel vrouwelijke dj's is bepaald niet gegroeid. Joy is er inderdaad bijgekomen, maar voor een paar uurtjes per week, en Tessa heeft juist minder uren gekregen omdat Michiel's vriend Eric Corton zo nodig in de dagprogrammering gefietst moest worden met een totaal risicoloos en ongeïnspireerd programma. En wat ze zien in Joy is mij ook nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb het idee dat ze veel meer bezig zijn met die veiling dan met het prettig ontwikkelen van de zender. De muziek wordt aardig platgeslagen, en de leuke nieuwe plaatjes die in de avond bij Jasper wel voorbijkomen hoor je in de dagprogrammering echt te weinig. Daarbij lijken ze bijna blind te zijn voor Nederlandstalige 'alternatieve' popmuziek, die toch écht bestaat en steeds populairder wordt. Ik snap echt dat financieel rondkomen lastig is, en je met het oog op de veiling een duidelijke muzikale smoel moet hebben. Maar als je teveel water bij de wijn doet wordt de wijn ondrinkbaar.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Vanjeafisharder

Denk ook dat ze naar een friendly alternative station aan het bouwen zijn zodat op FM straks ook geen 'underground' station gaat worden, een beetje in de lijn dus met wat Radio X doet in de UK. Dat is aan de ene kant begrijpelijk anders ben je al snel 'gezien' en ga je kop niet boven water houden op FM aan de andere kant is het wel erg jammer als het die kant dreigt op te gaan. Het zou dus nog best mogelijk kunnen zijn dat KINK straks op gaat in een andere grote radiopartij om zo sterker te staan. Met alleen Ramakers (Mojo) met verder geen enkele radio ervaring en know how zie ik het somber in, voor een partij dat nota bene mede mogelijk heeft gemaakt dat die veiling er nu gaat komen.
Plaats reactie