Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
EtherScout

Re: Veranderingen Kink

Bericht door EtherScout »

spoonman schreef: 30 mar 2023 10:40 Ik las op de KINK site dat KINK Classics wordt vervangen door KINK80S. Wordt helaas begrensd naar jaren 80 muziek. Ben wel benieuwd naar de reden.
Het absolute hoogtepunt in de muziek van Kink ligt in de jaren '90. Als ze het classics-station per se zouden willen versmallen tot één decennium, laat ze dan de jaren '90 nemen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat deden ze al, KINK Classics was met name 80's en 90's en soms wat 00's. De alternatieve muziek begon eind jaren 70 met de opkomst van de punk en New Wave dus ik zou ook die periode meenemen, dan trek je het toch ietsje breder.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

EtherScout schreef: 30 mar 2023 10:56
spoonman schreef: 30 mar 2023 10:40 Ik las op de KINK site dat KINK Classics wordt vervangen door KINK80S. Wordt helaas begrensd naar jaren 80 muziek. Ben wel benieuwd naar de reden.
Het absolute hoogtepunt in de muziek van Kink ligt in de jaren '90. Als ze het classics-station per se zouden willen versmallen tot één decennium, laat ze dan de jaren '90 nemen.
Dat lijkt mij ook een betere insteek inderdaad. 80s is vooral veel new wave met een vleugje britpop, waar 90s meerderes stromingen vertegenwoordigd.

Hoewel: 80s blijft lekker hoor :-D
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Ik denk dat "KINK90S" het hoofdkanaal te veel zou kannibaliseren. Want er worden al veel 90s en vroege 00s gedraaid op KINK. Er moet dus een duidelijker onderscheid komen tussen die zenders.

Met 80s kun je genoeg doen, als je diep durft te graven. Er is meer dan The Smiths en The Cure uitgekomen in dat decennium.
Laatst gewijzigd door rutgrrr op 30 mar 2023 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Kritisch Avrolid
Vanjeafisharder

Wellicht is het ook zo dat ze op het hoofdkanaal al zoveel 90's en later in de muziekmix hebben dat ze nu echt wat strikter gaan segmenteren hier in. Misschien komt er ook nog wel een 90's station hoor. Zou goed kunnen.
En op DAB+ voegt een all 80's station wel wat toe, geen enkel ander station heeft een all 80's format daar, dus je hebt wat te kiezen.
Henkjan2016

rutgrrr schreef: 30 mar 2023 11:33 Ik denk dat "KINK90S" het hoofdkanaal te veel zou kannibaliseren. Want er worden al veel 90s en vroege 00s gedraaid op KINK. Er moet dus een duidelijker onderscheid komen tussen die zenders.

Met 80s kun je genoeg doen, als je diep durft te graven. Er is meer dan The Smiths en The Cure uitgekomen in dat decennium.
Goed punt
Henkjan2016

Vanjeafisharder schreef: 30 mar 2023 11:33 Wellicht is het ook zo dat ze op het hoofdkanaal al zoveel 90's en later in de muziekmix hebben dat ze nu echt wat strikter gaan segmenteren hier in. Misschien komt er ook nog wel een 90's station hoor. Zou goed kunnen.
En op DAB+ voegt een all 80's station wel wat toe, geen enkel ander station heeft een all 80's format daar, dus je hebt wat te kiezen.
Goed punt

Beide op hetzelfde moment :-) 11.33 uur
Vanjeafisharder

En zit me net te bedenken, ze hebben bij KINK ook K-Rock als substation waar vermoedelijk (heb het een tijd niet meer opgehad) ook veel overlap op zit v.w.b. 90's rock.
HitradioOe3

Bericht door HitradioOe3 »

1 april start het nieuwe kanaal Kink 80s.... het zou toch geen grap zijn.....
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Lijkt mij niet, een grap moet ook grappig zijn toch?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Vanjeafisharder schreef: 30 mar 2023 14:50 En zit me net te bedenken, ze hebben bij KINK ook K-Rock als substation waar vermoedelijk (heb het een tijd niet meer opgehad) ook veel overlap op zit v.w.b. 90's rock.
Misschien moeten ze K-Rock gewoon omvormen tot Kink 90’s dan. Ik snap dat kanaal sowieso niet zo goed; waarom niet onder eigen naam, in NL kent immers niemand K-Rock.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
jessica

Bericht door jessica »

waterveenmos schreef: 30 mar 2023 19:15
Vanjeafisharder schreef: 30 mar 2023 14:50 En zit me net te bedenken, ze hebben bij KINK ook K-Rock als substation waar vermoedelijk (heb het een tijd niet meer opgehad) ook veel overlap op zit v.w.b. 90's rock.
Misschien moeten ze K-Rock gewoon omvormen tot Kink 90’s dan. Ik snap dat kanaal sowieso niet zo goed; waarom niet onder eigen naam, in NL kent immers niemand K-Rock.
Dit heb ik ook altijd vreemd gevonden. In mijn ogen een marketing misser van Kink.
Vanjeafisharder

Je hoort ook een andere voice-over op K-Rock, namelijk die van Luc van Rooij die toch een beetje aan Arrow Classic Rock is gerelateerd. Het is ook nagenoeg hetzelfde format dus een formatwissel en naamsverandering zou wijselijk zijn.
En willen ze van Kink80's echt een origineel 80's station maken zou ik van al die New Wave de 12 inch versies gaan draaien. Geeft weer een aardige draai aan die muziek en hoor je eens wat anders dan de reguliere single versies van die tracks die je doorgaans ook wel op andere stations hoort. Veronica draait sinds Stenders daar zit ook vaker New Wave classics tussen de 80's.
spoonman

Bericht door spoonman »

jessica schreef: 30 mar 2023 19:30
Dit heb ik ook altijd vreemd gevonden. In mijn ogen een marketing misser van Kink.
Is het niet zo dat KINK hier geen eigenaar van is. Meer in de vorm van een licentie/samenwerking met een andere partij. Ik dacht dit ooit ergens gelezen te hebben.
WFNX

Bericht door WFNX »

jessica schreef: 30 mar 2023 19:30
Maar K-rock klinkt wel echt heel lekker! Vooral houden zo. De wijziging van Kink Classics vind ik wel heel jammer. Dat beperkende tot een decennium is niet prettig. Zeker met Kink zelf van origine uit de 90s zoals velen reeds opmerken. Denk niet dat dit meer luisteraars gaat opleveren.
Plaats reactie