Phoenix schreef: ↑27 nov 2022 19:29
Ramakers heeft een BV. Vanuit die BV investeert hij (onder andere) in Kink.
Dat Ramakers zelf niet meer een actieve rol heeft bij Mojo betekent natuurlijk niet dat hij geen commercieel belang meer heeft bij Mojo. Dat Mojo en KINK een partnerschap hebben is in ieder geval evident. Grote concerten als dat van Muse op het Malieveld krijgen tegenwoordig het label "KINK presents".
Daarom is soms direct verdienen niet het doel. Het kan ook betere promotie voor Mojo zijn bijvoorbeeld op Kink. De publieke omroep mag dit niet meer doen. Kink wel. Het versterkt elkaar natuurlijk wel. De doelgroepen van Kink en die van de concerten komen grotendeels overeen.
Daarom is het alleen al belangrijk dat Kink er is. Een directe toegang tot je publiek.
Phoenix schreef: ↑27 nov 2022 19:29
Ramakers heeft een BV. Vanuit die BV investeert hij (onder andere) in Kink.
Dat Ramakers zelf niet meer een actieve rol heeft bij Mojo betekent natuurlijk niet dat hij geen commercieel belang meer heeft bij Mojo. Dat Mojo en KINK een partnerschap hebben is in ieder geval evident. Grote concerten als dat van Muse op het Malieveld krijgen tegenwoordig het label "KINK presents".
Daarom is soms direct verdienen niet het doel. Het kan ook betere promotie voor Mojo zijn bijvoorbeeld op Kink. De publieke omroep mag dit niet meer doen. Kink wel. Het versterkt elkaar natuurlijk wel. De doelgroepen van Kink en die van de concerten komen grotendeels overeen.
Daarom is het alleen al belangrijk dat Kink er is. Een directe toegang tot je publiek.
Dat Kink en/of haar investeerders genoegen nemen met verlies, omdat het een uithangbord is voor Mojo, is een aanname en mijn inziens bezijden de waarheid.
Bij het verkrijgen van een FM frequentie zal Kink een businessplan moeten overleggen. Als daaruit blijkt dat Kink niet rendabel kan zijn zal het geen FM frequentie krijgen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄————————————————————————————————— Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Bartes schreef: ↑27 nov 2022 19:58
Dat Ramakers zelf niet meer een actieve rol heeft bij Mojo betekent natuurlijk niet dat hij geen commercieel belang meer heeft bij Mojo. Dat Mojo en KINK een partnerschap hebben is in ieder geval evident. Grote concerten als dat van Muse op het Malieveld krijgen tegenwoordig het label "KINK presents".
Daarom is soms direct verdienen niet het doel. Het kan ook betere promotie voor Mojo zijn bijvoorbeeld op Kink. De publieke omroep mag dit niet meer doen. Kink wel. Het versterkt elkaar natuurlijk wel. De doelgroepen van Kink en die van de concerten komen grotendeels overeen.
Daarom is het alleen al belangrijk dat Kink er is. Een directe toegang tot je publiek.
Als daaruit blijkt dat Kink niet rendabel kan zijn zal het geen FM frequentie krijgen.
Als dit blijkt inderdaad niet. Maar als ze er geen vertrouwen inhebben zullen ze er niet voor gaan. Alles wijst er op dat Kink deze keer wel vol voor een FM frequentie wil gaan. Of dit gaat lukken (want veel concurrenten) is nog maar helemaal de vraag.
Wat ik vooral opvallend vind is dat Kink in Touch een uur langer wordt. En dat precies vanaf januari 3VOOR12 Radio niet meer op maandag tot en met donderdag is. Dat is vast geen toeval.
Ik vind 19.00 uur tot 23.00 uur zo'n raar blok. Sowieso, vier uur vind ik zelfs voor de Evers Staat Opjes van deze wereld te lang. Maar dat is persoonlijk.
Herman ven Schippers schreef: ↑14 dec 2022 12:30
Ik vind 19.00 uur tot 23.00 uur zo'n raar blok. Sowieso, vier uur vind ik zelfs voor de Evers Staat Opjes van deze wereld te lang. Maar dat is persoonlijk.
Als je een programma echt wilt gebruiken als een soort 'etalage' voor alternatieve nieuwe muziek (wat 3voor12 Radio jarenlang geweest) heb ik weinig moeite met 3 of 4 uur, zo kun je die echt afwijkende platen goed inpakken en verkopen tussen de wat meer toegankelijke of bekende nummers. Ik vind het meer opmerkelijk ervoor gekozen is om 23:00-00:00 non-stop te maken, zeker met het stoppen van 3voor12 zou je wel kunnen profiteren van dat late uurtje (ik luister bijvoorbeeld vaker naar het laatste uur van 3voor12 (vooral het Niet Te Missen uur natuurlijk) voor ik naar bed ga, in plaats van naar het eerste uur).
Dat is vreselijk zonde, ik luister graag naar haar!
Helaas steeds minder vrouwen op Kink :(.
(En goedkope oplossing ook, non-stop na 23, 4 uur lang Jasper, terwijl ik om 22 uur altijd al flink toe ben aan het reguliere format van Kink na al die nieuwe muziek).
NieuweGebruiker schreef: ↑14 dec 2022 13:20Ik vind het meer opmerkelijk ervoor gekozen is om 23:00-00:00 non-stop te maken, zeker met het stoppen van 3voor12 zou je wel kunnen profiteren van dat late uurtje (ik luister bijvoorbeeld vaker naar het laatste uur van 3voor12 (vooral het Niet Te Missen uur natuurlijk) voor ik naar bed ga, in plaats van naar het eerste uur).
NieuweGebruiker schreef: ↑14 dec 2022 13:20Ik vind het meer opmerkelijk ervoor gekozen is om 23:00-00:00 non-stop te maken, zeker met het stoppen van 3voor12 zou je wel kunnen profiteren van dat late uurtje (ik luister bijvoorbeeld vaker naar het laatste uur van 3voor12 (vooral het Niet Te Missen uur natuurlijk) voor ik naar bed ga, in plaats van naar het eerste uur).
Waar staat dat het vanaf 23u non-stop wordt?
Inderdaad, het staat het niet, al vermoed ik dat als ze een nieuw programma tot 00u willen programmeren ze wellicht voor een andere kop van het persbericht hadden gekozen.
Wie weet, misschien dat er weer echte genreprogramma's van een uur komen doordeweeks tussen 23 en 00, maar met een FM-frequentie als doel weet ik niet of dat momenteel wel de hoogste prioriteit van KINK is of zou moeten zijn.
Wellicht dat met de nieuwe, langere zendtijd voor Kink in Touch gekozen zal worden voor een "trechtermodel" zoals 3VOOR12 dat had, waarbij aan het begin van het programma meer gangbare muziek te horen is en het naar het einde van de avond steeds nieuwer en alternatiever wordt.
Genreprogramma's zullen er niet komen, al vind ik dat zelf ook jammer. Veenstra heeft in zijn 3FM-tijd in interviews al aangegeven dat hij het niet ziet in genreprogramma's omdat het naar zijn idee luisteraars vervreemt.
Bartes schreef: ↑19 dec 2022 22:38
Wellicht dat met de nieuwe, langere zendtijd voor Kink in Touch gekozen zal worden voor een "trechtermodel" zoals 3VOOR12 dat had, waarbij aan het begin van het programma meer gangbare muziek te horen is en het naar het einde van de avond steeds nieuwer en alternatiever wordt.
Genreprogramma's zullen er niet komen, al vind ik dat zelf ook jammer. Veenstra heeft in zijn 3FM-tijd in interviews al aangegeven dat hij het niet ziet in genreprogramma's omdat het naar zijn idee luisteraars vervreemt.
Dat vind ik een rare opstelling. Volgens mij krijg je er namelijk zo ook specifieke luisteraars bij, die je mogelijk kan vasthouden voor de normale programmering. En als je het in de “stille uren” doet kan ik me ook niet voorstellen dat veel mensen afhaken.
Vind het persoonlijk een gemis dat er op de radio eigenlijk helemaal geen Genreprogrammas meet zijn, behalve die slappe soul (lees voornamelijk disco) van radio 2. Denk met weemoed terug aan Vara’s Vuurwerk, de Wilde Wereld, Nozems a Gogo of Stoffer & Benz, overigens ook aan ander vervreemdende verticale programmas zoals RonFlonFlon, Dikvoormekaarshow, Romantica, het Zwarte Gat etc. etc.
Vind het raar dat omroepen met zichzelf gaan concurreren door genre themakanalen op te tuigen.