Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

petoi

Re: Veranderingen Kink

Bericht door petoi »

En het gaat er mij dus om dat een spreek met een eventuele links georiënteerde politieke mening nog geen deug/woke is.
En het punt waar ik naartoe wilde in deze discussie dat politieke uitspraken links of rechts op elke zender worden gedaan en misschien niet zo expliciet of extreem als bij 3FM maar er worden overal wel veel spreeks gedaan met een politieke ondertoon.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Als een dj zijn mening wil geven en deze mening is toevallig links van signatuur, so what? Ik vermoed dat het stemgedrag van betreffende dj's waarschijnlijk ook links is. Dat kan, er zijn ook dj's die rechts stemmen, en die geven net zo goed hun mening. Lijkt me niet iets om een zender op af te branden toch?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

petoi schreef: 07 okt 2022 11:36 En het gaat er mij dus om dat een spreek met een eventuele links georiënteerde politieke mening nog geen deug/woke is.
En het punt waar ik naartoe wilde in deze discussie dat politieke uitspraken links of rechts op elke zender worden gedaan en misschien niet zo expliciet of extreem als bij 3FM maar er worden overal wel veel spreeks gedaan met een politieke ondertoon.
Niks mis mee. Arjen Grolleman deed regelmatig politieke uitspraken. Dat was scherp, ik was het er niet altijd mee eens, maar het zette me altijd aan het denken. Op zo een manier vind ik het alleen maar goed.

Anders wordt het als ongenuanceerd meningen worden uitgekraamd die niet aan het denken zetten. Houd dan je mond maar als dj.
Rock 'n roll is better than music!
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Ik wil een DJ leren kennen, niet de gewenste mening van de adverteerder of luisteraar of erger nog alleen maar holle vultekst.
Populisme en gladde commercie is er in de rest van de wereld al genoeg.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Stophoest schreef: 07 okt 2022 09:28
petoi schreef: 07 okt 2022 08:56
density1 schreef: 06 okt 2022 22:52 Dat vind ik nou niet echt een geruste gedachten als ze dit doen, buiten dat luisteraars niet zo zitten te wachten daarop op een muziekzender als Kink, ga ik zo vanuit. Of is het deugen nu naar Kink verplaatst...
Wat is deugen density1?
Is dat gewoon je boodschappen betalen bij de kassa?
Een oud vrouwtje helpen oversteken?
Erkennen dat minderheden in de maatschappij ook rechten hebben?
'Deugen' en 'Woke'. Woorden die door een aantal lieden op Radioforum worden gebruikt als een poging om beslissingen/opmerkingen van anderen direct maar in een hoekje te duwen. Een presentator op een tijdslot met buitenlandse voorouders? Oh, dat moet wel een 'woke' beslissing zijn. Een vrouw op een bepaalde plek? Ook dat is ineens 'woke'. En als je ze er op aan spreekt dan wil men er al snel niet meer over hebben.
Inderdaad, wat is er mis met deugen? En als links deugen is, nou ja, dan deug ik maar.
Ik denk dat density1 zich wat ongelukkig heeft uitgedrukt. Hij maakt de vergelijking met 3FM. Daar werd een links progressief geluid zenderbreed doorgevoerd. Dat kon je vervolgens terug horen in ieder programma of bij iedere jock. De ene dag veroordeelde 3FM het niet opvolgen van de coronamaatregelen en de andere dag stelde 3FM weer een BLM protest boven de belangen van de coronamaatregelen. Daarmee bepaalt/bepaalde 3FM wat ‘goed’ en ‘fout’ is. Dat wordt ook bedoeld met ‘deugen’. Gelukkig is 3FM daar weer van weg. Of dit nu bij Kink ook zo doorklinkt weet ik niet, maar een eventuele beweging die kant op lijkt density1 af te keuren.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
SB92

Bericht door SB92 »

density1 schreef: 07 okt 2022 10:59 Inderdaad. Je moet mijn bericht ook in de kern lezen. Wat deugen/woke zijn betekend weten we nu wel, daar gaat het niet om. Dat haalde ik enkel maar aan omdat 3FM altijd zo weggezet wordt/werd. Het had meer met de opmerking van BoogieKnight te maken dat: "En een aantal politiek (links) getinte speaks, zoals ik er Michiel en Eric ook wel een aantal heb horen doen."
Wat is deugen dan?
Bartes

Bericht door Bartes »

De "nieuwe" vrijdag van Kink bevalt me uitermate goed moet ik zeggen. Tim en Joy hebben vanaf de eerste uitzending al een goede chemie en reageren ad rem op elkaar. Het vloeit lekker over in Vrijdag CorVee.

Het is eerder gezegd en ik zeg het nog maar een keer: Tim op het Broek is een van, zo niet dè, beste radiomaker(s) van Nederland. Veelzijdig, scherp en vooral zelden saai. Het is voor mij een raadsel dat deze man nooit bij een grote landelijke zender heeft gewerkt.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

SB92 schreef: 09 okt 2022 16:31 Wat is deugen dan?
Een denigrerende term bedacht door mensen die niet om kunnen gaan met een veranderende wereld. Meestal blank, man en financieel redelijk goed af. Ze passen het toe op alles wat maar riekt naar progressief denken of doen, het wordt gebruikt om mensen in een hoekje te drukken en discussies dood te slaan. De overtreffende trap hiervan is de term "cultuurmarxisme". Let wel ik zeg niet dat dit hetzelfde is als het gebruik van "deugen" of (ook veel gebruikt door dezelfde groep peoples) "woke".

Nou wie roept de admins alvast?
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

rutgrrr schreef: 09 okt 2022 17:19
SB92 schreef: 09 okt 2022 16:31 Wat is deugen dan?
Een denigrerende term bedacht door mensen die niet om kunnen gaan met een veranderende wereld. Meestal blank, man en financieel redelijk goed af. Ze passen het toe op alles wat maar riekt naar progressief denken of doen, het wordt gebruikt om mensen in een hoekje te drukken en discussies dood te slaan. De overtreffende trap hiervan is de term "cultuurmarxisme". Let wel ik zeg niet dat dit hetzelfde is als het gebruik van "deugen" of (ook veel gebruikt door dezelfde groep peoples) "woke".

Nou wie roept de admins alvast?
Alleen echte deugers zeggen “wit” in plaats van “blank”.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Er zijn ruim voldoende fora en andere online media waar maatschappelijke en politieke zaken besproken kunnen worden. Hoe relevant is de vraag of mensen deugen of woke zijn op een radioforum?
SB92

Bericht door SB92 »

Ik vroeg het natuurlijk specifiek aan density. Zag het laatst ook gebeuren in het 3FM-topic. Dan gaat het over 'woke' en 'deugen' maar wordt maar mondjesmaat onderbouwing gegeven wanneer iets valt onder één van die twee (of beide?) termen. Vraag mij ook af waarom we het niet meer gewoon over progressief/conservatief en links/rechts hebben.

En uiteraard vraag ik mij af waarom er soms zo'n apathie is tegenover een niet-standaard mening op de radio. Radio mag van mij soms best eens prikkelen, je aan het denken zetten en je hersens laten kraken. Dat geldt overigens over meningen in alle kanten van het spectrum.
Janno

Bericht door Janno »

Je bedoelt waarschijnlijk aversie :wink:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Het gaat nu over de mening van density mbt deugen/woke in een Kink-topic gecombineerd met deugisme/wokisme op 3fm?

Inderdaad, een eigen topic creeeren, dan kan iedereen lekker losgaan en zit je niemand in de weg.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Phoenix schreef: 09 okt 2022 17:28 Alleen echte deugers zeggen “wit” in plaats van “blank”.
:))
Offtopic is het nieuwe ontopic.
jessica

Bericht door jessica »

Ik dacht dat het hier over Kink ging. Blijkbaar niet meer dus.
Plaats reactie