Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 18 sep 2022 19:14 Ook ik vind dat er geen clausules moeten zijn. Als je die als overheid wil stellen, doe dat dan bij de publieke zenders. Maar graag zie ik dat er een uitzondering wordt gemaakt voor het nieuwskavel.
Ik snap je punt. Ik kan mij voorstellen dat er een bepaald voordeel voor nieuwszenders ingebouwd wordt.
Rock 'n roll is better than music!
Orange

Bericht door Orange »

Vliegendereporter schreef: 18 sep 2022 19:59 Er zullen waarschijnlijk naast bnr ook meer gegadigden zijn voor een nieuws kavel zijn denk ik
Dat is prima. Het gaat mij ook niet persé om BNR (alhoewel ik het een fijne zender vind), maar gaat mij meer om dat een dergelijke gegadigde wel die kans krijgt. Zonder clausulering is er denk ik geen businesscase door te hoge kavelkosten.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 19 sep 2022 08:40 Zonder clausulering is er denk ik geen businesscase door te hoge kavelkosten.
Er zijn ook andere constructies denkbaar, zoals punten geven voor een nieuwsformat, die bijvoorbeeld meetellen als euro's in de gunning. Dan zouden zelfs meerdere kavels naar nieuwszenders kunnen gaan.

Het moet natuurlijk wel zo omschreven worden dat een verkapt muziekformat daar geen aanspraak op kan maken.
Rock 'n roll is better than music!
Orange

Bericht door Orange »

Oortjes schreef: 19 sep 2022 16:43
Orange schreef: 19 sep 2022 08:40 Zonder clausulering is er denk ik geen businesscase door te hoge kavelkosten.
Er zijn ook andere constructies denkbaar, zoals punten geven voor een nieuwsformat, die bijvoorbeeld meetellen als euro's in de gunning. Dan zouden zelfs meerdere kavels naar nieuwszenders kunnen gaan.

Het moet natuurlijk wel zo omschreven worden dat een verkapt muziekformat daar geen aanspraak op kan maken.
Daar heb je gelijk in, er zijn varianten te bedenken. Ik ben voor.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Het gesprek hier is wel een beetje afgedreven van KINK nu hè? Over de frequentieveiling an sich kan hier gesproken worden: viewtopic.php?f=2&t=32017&start=465
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

waterveenmos schreef: 20 sep 2022 10:31 Het gesprek hier is wel een beetje afgedreven van KINK nu hè? Over de frequentieveiling an sich kan hier gesproken worden: viewtopic.php?f=2&t=32017&start=465
👍🏻 Exact mijn idee, heb bijna het idee dat er hier meer mensen over KINK discussiëren dan ernaar luisteren 😉

Ik stelde bijvoorbeeld de vraag wat iedereen van de nieuwe VrijMiBo editie van Kink RushHour vindt, nog geen antwoord op gehad, erg benieuwd!
Molis

Bericht door Molis »

Ik vind de nieuwe vrijdag indeling een stuk beter! Gezellig indrinken met Tim en Joy en daarna Michiel en Eric!
BoogieKnight

Sow.. Kink gaat prima de strijd aan met het “nieuwe 3fm”, in het eerste uur van Tim vandaag 3 nieuwe appende luisteraars, waarvan een gebeld werd en inderdaad kwam die van 3fm .. teveel veranderingen, favoriete DJ’s weg… denk dat te playlist van Veronica ze niet mee gaat trekken.
En een aantal politiek (links) getinte speaks, zoals ik er Michiel en Eric ook wel een aantal heb horen doen.
Waarom eigenlijk ook niet op een commerciele zender…. Op naar minimaal 1,5 procent en een FM frequentie!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

BoogieKnight schreef: 06 okt 2022 18:38 Sow.. Kink gaat prima de strijd aan met het “nieuwe 3fm”, in het eerste uur van Tim vandaag 3 nieuwe appende luisteraars, waarvan een gebeld werd en inderdaad kwam die van 3fm .. teveel veranderingen, favoriete DJ’s weg… denk dat te playlist van Veronica ze niet mee gaat trekken.
En een aantal politiek (links) getinte speaks, zoals ik er Michiel en Eric ook wel een aantal heb horen doen.
Waarom eigenlijk ook niet op een commerciele zender…. Op naar minimaal 1,5 procent en een FM frequentie!
En niet 100x dezelfde kink classics gecombineerd met hedendaagse popmuziek. 3fm naar 1,5% en Kink ook naar 1,5%. Dat zou wat zijn.
density1

Bericht door density1 »

BoogieKnight schreef: 06 okt 2022 18:38 Sow.. Kink gaat prima de strijd aan met het “nieuwe 3fm”, in het eerste uur van Tim vandaag 3 nieuwe appende luisteraars, waarvan een gebeld werd en inderdaad kwam die van 3fm .. teveel veranderingen, favoriete DJ’s weg… denk dat te playlist van Veronica ze niet mee gaat trekken.
Dat vind ik nou niet echt een geruste gedachten als ze dit doen, buiten dat luisteraars niet zo zitten te wachten daarop op een muziekzender als Kink, ga ik zo vanuit. Of is het deugen nu naar Kink verplaatst...
BoogieKnight

density1 schreef: 06 okt 2022 22:52
BoogieKnight schreef: 06 okt 2022 18:38 En een aantal politiek (links) getinte speaks, zoals ik er Michiel en Eric ook wel een aantal heb horen doen.
Dat vind ik nou niet echt een geruste gedachten als ze dit doen, buiten dat luisteraars niet zo zitten te wachten daarop op een muziekzender als Kink, ga ik zo vanuit. Of is het deugen nu naar Kink verplaatst...
Wat stel jij voor, totale radiocensuur op het deugen? Totalitaire staat? (Overigens heeft opperdeugneus Tim Hofman net een televisierring gewonnen, blijkbaar is er een markt voor, maar dat terzijde).
Ik zou het trouwens eerder een progressief geluid noemen of een realistisch wereldbeeld.
De meeste alternatieve muziek (van punk tot wave en grunge) is gebaseerd op maatschappelijke betrokkenheid, onlogisch om daar rondom verder aleen luchtig te houden.
Denk dat een groot deel van de liefhebbers liever een DJ hoort die deugt dan een DJ die geld harkt met lege grappen en grollen.
De marktaandelen gaan het uitwijzen… let the battle commence!
petoi

Bericht door petoi »

density1 schreef: 06 okt 2022 22:52 Dat vind ik nou niet echt een geruste gedachten als ze dit doen, buiten dat luisteraars niet zo zitten te wachten daarop op een muziekzender als Kink, ga ik zo vanuit. Of is het deugen nu naar Kink verplaatst...
Wat is deugen density1?
Is dat gewoon je boodschappen betalen bij de kassa?
Een oud vrouwtje helpen oversteken?
Erkennen dat minderheden in de maatschappij ook rechten hebben?
Stophoest

Bericht door Stophoest »

petoi schreef: 07 okt 2022 08:56
density1 schreef: 06 okt 2022 22:52 Dat vind ik nou niet echt een geruste gedachten als ze dit doen, buiten dat luisteraars niet zo zitten te wachten daarop op een muziekzender als Kink, ga ik zo vanuit. Of is het deugen nu naar Kink verplaatst...
Wat is deugen density1?
Is dat gewoon je boodschappen betalen bij de kassa?
Een oud vrouwtje helpen oversteken?
Erkennen dat minderheden in de maatschappij ook rechten hebben?
'Deugen' en 'Woke'. Woorden die door een aantal lieden op Radioforum worden gebruikt als een poging om beslissingen/opmerkingen van anderen direct maar in een hoekje te duwen. Een presentator op een tijdslot met buitenlandse voorouders? Oh, dat moet wel een 'woke' beslissing zijn. Een vrouw op een bepaalde plek? Ook dat is ineens 'woke'. En als je ze er op aan spreekt dan wil men er al snel niet meer over hebben.
Inderdaad, wat is er mis met deugen? En als links deugen is, nou ja, dan deug ik maar.
Je hebt kink- en stophoest.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Kunnen we hiervoor een eigen topic maken?

Wat houdt het begrip woke/deugen in, en hoe kan worden gebruikt zonder dat het tegen het zere been stoot van anderen?

Dan kan ik die overslaande plaat van de platenspeler afhalen en doorgaan met waar dit forum voor bedoeld is: bespreken van radio.
density1

Bericht door density1 »

Inderdaad. Je moet mijn bericht ook in de kern lezen. Wat deugen/woke zijn betekend weten we nu wel, daar gaat het niet om. Dat haalde ik enkel maar aan omdat 3FM altijd zo weggezet wordt/werd. Het had meer met de opmerking van BoogieKnight te maken dat: "En een aantal politiek (links) getinte speaks, zoals ik er Michiel en Eric ook wel een aantal heb horen doen."
Plaats reactie