Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
dasco1973

Re: Veranderingen Kink

Bericht door dasco1973 »

Bij mij staat de zender vrijwel dagelijks op en ik hoor toch ook wel electro en alternative dance voorbij komen. Underworld, Faithless, Air, en ook nieuwe lichtere bands als Wet Leg of Son Mieux zijn geregeld te horen. Voor mij zou er ook wel wat meer variatie in de classics mogen komen. Soms net even te veel dezelfde tracks van artiesten die veel meer op het repertoire hebben. De laatste weken lijkt dit trouwens wel wat te zijn verbeterd. In de avonduren is er een stuk meer nieuwe muziek te horen. Ik heb persoonlijk helemaal niets met Nederlandstalige muziek, ook niet als het alternatief is, dus verder dik tevreden dat er eindelijk een zender is met focus waar ik vrijwel alleen maar rock (Engelstalig) hoor en geen zender die net als bijv. 3FM weer iedereen te vriend wil houden en daardoor vlees nog vis is.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

dasco1973 schreef: 10 mei 2022 21:08 Ik heb persoonlijk helemaal niets met Nederlandstalige muziek, ook niet als het alternatief is, dus verder dik tevreden dat er eindelijk een zender is met focus waar ik vrijwel alleen maar rock (Engelstalig) hoor en geen zender die net als bijv. 3FM weer iedereen te vriend wil houden en daardoor vlees nog vis is.
Ik begrijp dat niet zo goed. Hoe bepaalt de taal waarin gezongen wordt de kwaliteit van de muziek? Er is rockmuziek in het Nederland, er is dance in het Nederlands en er is hiphop in het Nederlands, net zoals in het Engels Frans en Duits. Als je de teksten weglaat hoor je qua stijl geen verschil.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Debaser

Bericht door Debaser »

waterveenmos schreef: 11 mei 2022 15:05
dasco1973 schreef: 10 mei 2022 21:08 Ik heb persoonlijk helemaal niets met Nederlandstalige muziek, ook niet als het alternatief is, dus verder dik tevreden dat er eindelijk een zender is met focus waar ik vrijwel alleen maar rock (Engelstalig) hoor en geen zender die net als bijv. 3FM weer iedereen te vriend wil houden en daardoor vlees nog vis is.
Ik begrijp dat niet zo goed. Hoe bepaalt de taal waarin gezongen wordt de kwaliteit van de muziek? Er is rockmuziek in het Nederland, er is dance in het Nederlands en er is hiphop in het Nederlands, net zoals in het Engels Frans en Duits. Als je de teksten weglaat hoor je qua stijl geen verschil.
Er is in Nederland een relatief grote groep luisteraars die zichzelf als een soort muziekelite ziet en die dit soort meningen heel sterk hebben.

Nederlands = slecht
Iets dat een hit is geweest = slecht
Nu relevant: songfestival = slecht

Ik overdrijf nu expres een beetje natuurlijk. Maar er zijn veel mensen die zo redeneren. Kink maakt daar goed gebruik van door zich voor 95% op Engelstalige rock te focussen. Wat prima is, want zo is het een trouwe doelgroep.
Be a debaser!
Oortjes

Bericht door Oortjes »

waterveenmos schreef: 11 mei 2022 15:05 Ik begrijp dat niet zo goed. Hoe bepaalt de taal waarin gezongen wordt de kwaliteit van de muziek? Er is rockmuziek in het Nederland, er is dance in het Nederlands en er is hiphop in het Nederlands, net zoals in het Engels Frans en Duits. Als je de teksten weglaat hoor je qua stijl geen verschil.
Ik vind het ook vreemd om alleen Engelstalig goed te vinden, maar taal maakt wel degelijk verschil. Muziek zonder tekst, zonder zang dus, is niet compleet. Een nummer wat in bijv. de vloeiende Franse taal gezongen wordt, klink in een Duitse vertaling echt anders. Die taal is nou eenmaal rauwer. Zo is er ook wel verschil tussen Nederlands en Engels.

Tegelijkertijd, een band als BZN zong in alle talen en had altijd dezelfde sound. Toch had Mon Amour nooit zo geklonken als het My Love of Mein Liebe was geweest.
Rock 'n roll is better than music!
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

waterveenmos schreef: 11 mei 2022 15:05
De taal bepaald natuurlijk niet de kwaliteit maar ik kan wel degelijk bepalend zijn of je iets goed vindt of niet. Net zoals een bepaald genre niet de kwaliteit bepaald, maakt het nog niet dat je alle ‘kwalitatief hoge’ muziek perse goed hoeft te vinden. Voor mij persoonlijk klinkt Engels gewoon veel beter in de oren. Nederlandstalig heeft voor mij toch al gauw wat pathetisch over zich. Uitzonderingen zijn er natuurlijk ook wel maar het merendeel zit al snel in mijn irritatie zone. Dit terwijl ik wel van een aantal verschillende genres houdt. Maar zolang het hoofdzakelijk Engelstalig is. Nederlandstalige comedy kan ik ook niet naar luisteren. Tja smaken verschillen.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

Doet KINK dit weekend verslag vanuit Pinkpop, of heeft 3FM dit jaar het alleenrecht? Ik kan mij herinneren dat ze in 2019 behoorlijk uitpakte met shows vanuit Landgraaf, maar op de site kan ik niets vinden over dit jaar.
Plaats reactie