Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Stophoest

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Stophoest »

Phoenix schreef: 06 dec 2021 22:20
Ikbenroy schreef: 06 dec 2021 21:27 Snap het hunkeren naar de FM ook niet zo, al loopt Nederland -zoals met bijna alles- behoorlijk achter op de campagne van FM naar DAB+. Waardoor FM (dankzij de auto) nog steeds het belangrijkste verdienmodel is voor een radiostation qua bereik.
Ik vraag me of hoe groot de ambitie van Kink is om een FM kavel te krijgen. Volgens mij gebruiken ze de stap naar de rechter en het niet eens zijn met de verlenging van de vergunningen ook als manier om free publicity te genereren. Lekker schoppen tegen de gevestigde orde. Een truukje dat vroeger door Veronica en 538 succesvol werd toegepast.
Geloof daar helemaal niets van. Hoe je het nog wend of keert: FM is nog steeds belangrijk als het gaat om de luistercijfers en dus inkomsten. Het merendeel van de autoradio's is nog altijd eentje met FM (en zonder DAB+).
Daarbij komt dat er in het businessplan van Kink uit 1998 ongetwijfeld werd uitgegaan van het meedoen aan de herverdeling in 2022.
Je hebt kink- en stophoest.
petoi

Bericht door petoi »

Daarnaast is zo'n rechtsgang niet bepaald gratis, zeker niet als je de zaak verliest.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Phoenix schreef: 06 dec 2021 22:20
Ikbenroy schreef: 06 dec 2021 21:27 Snap het hunkeren naar de FM ook niet zo, al loopt Nederland -zoals met bijna alles- behoorlijk achter op de campagne van FM naar DAB+. Waardoor FM (dankzij de auto) nog steeds het belangrijkste verdienmodel is voor een radiostation qua bereik.
Ik vraag me of hoe groot de ambitie van Kink is om een FM kavel te krijgen. Volgens mij gebruiken ze de stap naar de rechter en het niet eens zijn met de verlenging van de vergunningen ook als manier om free publicity te genereren. Lekker schoppen tegen de gevestigde orde. Een truukje dat vroeger door Veronica en 538 succesvol werd toegepast.
Een gang naar de rechter als je redelijk zeker weet dat je het niet kan winnen kost veel geld. Da's geen "free publicity", en dus zeker niet aantrekkelijk voor een zender met een beperkt budget.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Meinob

Bericht door Meinob »

Goede actie van Kink om elke dag een andere decennium te draaien. Het is nu al genieten van de 80's (net voor mijn tijd) en verheug me morgen al op de 90's..... Dit klinkt beter dan menig top-lijstje bij de diverse zenders.
marbles

Bericht door marbles »

Eens. Heerlijke radio.
Minder eenheidsworst op de radio please
Bartes

Bericht door Bartes »

Meinob schreef: 20 dec 2021 18:43 Goede actie van Kink om elke dag een andere decennium te draaien. Het is nu al genieten van de 80's (net voor mijn tijd) en verheug me morgen al op de 90's..... Dit klinkt beter dan menig top-lijstje bij de diverse zenders.
Het is zeker een leuk concept, en erg onderscheidend van andere stations die nu of een goede doelenactie doen, of een toplijst. Een themaweek als de tijdmachine heb ik nog nergens anders gehoord. Ik moet wel zeggen dat ik het de laatste twee dagen van de week (00's en 10's) vorig jaar weinig onderscheidend meer vond van de normale programmering van Kink, aangezien veel nummers uit die tijd toch al op hoge roulatie staan.
Bartes

Bericht door Bartes »

Ik ben nu voor het eerst de Top 1000 van Op het Broek aan het luisteren, en ik moet zeggen dat ik Veenstra en Op het Broek een erg leuke tandem vind. Beide vullen elkaar goed aan met hun humor en hebben veel kennis van muziek (waar het bij Kink dj's over het algemeen volgens mij nooit echt aan ontbreekt). Het verbaast me dat Op het Broek in 18 jaar L1 nooit door een landelijke zender is opgepikt. Aan vaardigheid ontbreekt het 'm niets namelijk.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Bartes schreef: 28 dec 2021 08:01 Ik ben nu voor het eerst de Top 1000 van Op het Broek aan het luisteren, en ik moet zeggen dat ik Veenstra en Op het Broek een erg leuke tandem vind. Beide vullen elkaar goed aan met hun humor en hebben veel kennis van muziek (waar het bij Kink dj's over het algemeen volgens mij nooit echt aan ontbreekt). Het verbaast me dat Op het Broek in 18 jaar L1 nooit door een landelijke zender is opgepikt. Aan vaardigheid ontbreekt het 'm niets namelijk.
Mooi ook dat ze voor een goed doel aan het draaien zijn. Wel heftig voor Tim, die voor dat doel zo'n 18u radio per dag aan het maken is.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Bartes

Bericht door Bartes »

waterveenmos schreef: 28 dec 2021 09:37
Bartes schreef: 28 dec 2021 08:01 Ik ben nu voor het eerst de Top 1000 van Op het Broek aan het luisteren, en ik moet zeggen dat ik Veenstra en Op het Broek een erg leuke tandem vind. Beide vullen elkaar goed aan met hun humor en hebben veel kennis van muziek (waar het bij Kink dj's over het algemeen volgens mij nooit echt aan ontbreekt). Het verbaast me dat Op het Broek in 18 jaar L1 nooit door een landelijke zender is opgepikt. Aan vaardigheid ontbreekt het 'm niets namelijk.
Mooi ook dat ze voor een goed doel aan het draaien zijn. Wel heftig voor Tim, die voor dat doel zo'n 18u radio per dag aan het maken is.
Petje af hoor. Werkdagen van 18 uur maken... Wel slim dat ze veel gesprekken hebben voorgeproduceerd en (naar ik weet) de hele dag door duopresentatie hebben.
RGoeli

Bericht door RGoeli »

Bartes schreef: 28 dec 2021 10:31
Petje af hoor. Werkdagen van 18 uur maken... Wel slim dat ze veel gesprekken hebben voorgeproduceerd en (naar ik weet) de hele dag door duopresentatie hebben.
Helemaal erachter komende dat Tim een slechte slaper is. Heeft de afgelopen twee nachten bij elkaar opgeteld ongeveer 7 uur geslapen. Hoe dan ook is het erg prettig om naar te luisteren.
Roelandliefhebber

Bericht door Roelandliefhebber »

Ik begrijp daar ook niets van! Wat is die gast vanzelfsprekend goed. Limburg lijkt voor arrogant Hilversum dan haast onoverbrugbaar geweest te zijn.
Bartes

Bericht door Bartes »

Roelandliefhebber schreef: 29 dec 2021 17:45 Ik begrijp daar ook niets van! Wat is die gast vanzelfsprekend goed. Limburg lijkt voor arrogant Hilversum dan haast onoverbrugbaar geweest te zijn.
Nou ja, ik weet niet of het echt het stigma is dat hij Limburger is, maar volgens mij heeft hij wel in het Limburgs zijn programma's gepresenteerd. Ik kan me voorstellen dat een programmaleider in Hilversum die luistert dat gewoon niet kan volgen.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Bartes schreef: 29 dec 2021 18:08
Roelandliefhebber schreef: 29 dec 2021 17:45 Ik begrijp daar ook niets van! Wat is die gast vanzelfsprekend goed. Limburg lijkt voor arrogant Hilversum dan haast onoverbrugbaar geweest te zijn.
Nou ja, ik weet niet of het echt het stigma is dat hij Limburger is, maar volgens mij heeft hij wel in het Limburgs zijn programma's gepresenteerd. Ik kan me voorstellen dat een programmaleider in Hilversum die luistert dat gewoon niet kan volgen.
Hij heeft gisteren, als ie de 1000 donateurs heeft gehaald, weer een uur plat Limburgs gepraat op Kink :)) . Verder klinkt hij waanzinnig relaxed en helemaal op z'n plek daar. Goeie DJ voor Kink en in t algemeen.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
spoonman

Bericht door spoonman »

RGoeli schreef: 29 dec 2021 15:55
Bartes schreef: 28 dec 2021 10:31

Helemaal erachter komende dat Tim een slechte slaper is. Heeft de afgelopen twee nachten bij elkaar opgeteld ongeveer 7 uur geslapen. Hoe dan ook is het erg prettig om naar te luisteren.

Absoluut petje af. Mooie radio en knap dat hij KINK in zijn uppie draagt. Daarbij hele fijne muziek. Mooie mix van onbekende tracks en de hits. Genieten
Bartes

Bericht door Bartes »

Wat is overigens jullie mening over Tessa Mol? Ik vind haar over het algemeen een prettige dj, maar soms nog wat braafjes. Ik merk deze paar dagen dat ze als gelegenheidsduo met Tim toch wat meer losjes komt en humor heeft. Dat vind ik wel prettig luisteren en ik zou het leuk vinden als ze dat in haar programma meer zou kunnen laten zien.
Plaats reactie