Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Herman ven Schippers »

Ane Sybesma schreef: 28 jan 2021 10:06
JulesKluivert schreef: 28 jan 2021 09:56 Anyhow: prachtig toch. Ik vind het heel mooi dat hij een trouwe groep luisteraars heeft en dat hij heeft aangetoond dat er behoefte aan is. Klasse!
En toch zal er nog wel wat moeten veranderen bij Kink aangezien ze nog verlies draaien. Uiteindelijk moet er toch een keer geld verdiend worden.
Mojo heeft toch ook een (financiële) vinger in de pap? Wanneer het muzikale leven weer echt op gang komt met optredens en festivals, vermoed ik dat KINK nog verder gaat stijgen. Wat voor Mojo ook weer interessant is. (Als ik het allemaal goed begrepen heb, correct me if I'm wrong)
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

marce1 schreef: 28 jan 2021 10:17 Uitzenden op FM is hartstikke duur en ik vraag mij af hoeveel extra luisteraars Kink zou hebben als ze op FM zouden uitzenden. Volgens mij hebben de echte (potentiële) liefhebbers van alternatieve muziek de weg naar Kink wel gevonden. Het lijkt mij dat Kink zich er beter op kan focussen hoe zij winstgevend kunnen worden op de huidige manier in plaats van druk bezig te zijn om te proberen op FM te komen.
Zul je net zien, moet Veenstra straks compensatieplaten draaien om extra luisteraars binnen te hengelen :lol: :lol:
niwreG

Bericht door niwreG »

Nee Mojo zelf heeft geen vinger in de pap. Het is Leon Ramakers (die toevallig bij Mojo werkt ;)) die er in heeft geïnvesteerd.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Ane Sybesma schreef: 28 jan 2021 13:18
marce1 schreef: 28 jan 2021 10:17 Uitzenden op FM is hartstikke duur en ik vraag mij af hoeveel extra luisteraars Kink zou hebben als ze op FM zouden uitzenden. Volgens mij hebben de echte (potentiële) liefhebbers van alternatieve muziek de weg naar Kink wel gevonden. Het lijkt mij dat Kink zich er beter op kan focussen hoe zij winstgevend kunnen worden op de huidige manier in plaats van druk bezig te zijn om te proberen op FM te komen.
Zul je net zien, moet Veenstra straks compensatieplaten draaien om extra luisteraars binnen te hengelen :lol: :lol:
Ik denk dat je met "compensatieplaten" a la 3FM net zoveel KINK-luisteraars kwijtraakt als erbij krijgt. Dan krijgt de term "compensatie" een hele andere betekenis, maar niet welke ze willen denk ik :smile:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
density1

Bericht door density1 »

Compensatieplaten draaien ze op Kink ook wel met name de classics, maar wel die in het format passen. Dat is bij 3FM wel anders.
petoi

Bericht door petoi »

Valt me na het bekijken van de wat er vandaag gedraaid is op KINK dat eigenlijk heel weinig nummers uit 2020 of 2021 komen. Dacht dat rond de 25% ligt maar nu ik zo kijk denk ik dat 10% misschien wel dichter bij de waarheid komt.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ane Sybesma schreef: 28 jan 2021 10:06
JulesKluivert schreef: 28 jan 2021 09:56 Anyhow: prachtig toch. Ik vind het heel mooi dat hij een trouwe groep luisteraars heeft en dat hij heeft aangetoond dat er behoefte aan is. Klasse!
En toch zal er nog wel wat moeten veranderen bij Kink aangezien ze nog verlies draaien. Uiteindelijk moet er toch een keer geld verdiend worden.
Nee, dat hoeft niet. Een verlies draaiend onderdeel kan een strategische keuze zijn, want het heeft belastingtechnische voordelen. Daarnaast kan een verlies draaiend onderdeel ook de positie van de andere bedrijfstakken versterken.

Desalniettemin, winst is altijd welkom.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

WinnaarRadioring2023 schreef: 28 jan 2021 18:26
Nee, dat hoeft niet. Een verlies draaiend onderdeel kan een strategische keuze zijn, want het heeft belastingtechnische voordelen. Daarnaast kan een verlies draaiend onderdeel ook de positie van de andere bedrijfstakken versterken.
Uit het interview met Veenstra haal ik toch dat ze graag break even willen draaien.
,,Mijn ambitie is dat dit station blijft bestaan. Dat je break-even draait, omdat je zoveel luisteraars hebt dat de adverteerders daar brood in zien.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ane Sybesma schreef: 28 jan 2021 19:18
WinnaarRadioring2023 schreef: 28 jan 2021 18:26
Uit het interview met Veenstra haal ik toch dat ze graag break even willen draaien.
,,Mijn ambitie is dat dit station blijft bestaan. Dat je break-even draait, omdat je zoveel luisteraars hebt dat de adverteerders daar brood in zien.
Tussen moeten en willen zit een groot verschil, maar neemt niet weg dat het gezond is om winst te maken. Had dat stukje even niet meegekregen.

Uiteindelijk is het ook wel weer vrij simpel, als er winst gemaakt wordt is er geen reden om de boel op te heffen.
SB92

Bericht door SB92 »

Hopelijk blijft het commercieel in stand. Het voorziet toch duidelijk in een behoefte.
Pot

Bericht door Pot »

JulesKluivert schreef: 28 jan 2021 09:56
Dat compensatieplaten-geneuzel altijd :)) Veenstra heeft eerder al gezegd dat hij die bij 3FM (in de goede tijd) ook draaide, alleen pasten ze toen heel goed binnen de playlist.
Helemaal waar. Bij 3FM zit niet het probleem of er compensatieplaten gedraaid worden, maar welke.

Het mooie is dat hij met MetMichiel in de avond zo ongeveer de meeste compensatieplaten draaide (na MT50) en toen heb ik hem er nooit over gehoord. Maar dit terzijde :wink:
Oren open!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 30 jan 2021 15:45
Dat compensatieplaten-geneuzel altijd :)) Veenstra heeft eerder al gezegd dat hij die bij 3FM (in de goede tijd) ook draaide, alleen pasten ze toen heel goed binnen de playlist.
Helemaal waar. Bij 3FM zit niet het probleem of er compensatieplaten gedraaid worden, maar welke.

Het mooie is dat hij met MetMichiel in de avond zo ongeveer de meeste compensatieplaten draaide (na MT50) en toen heb ik hem er nooit over gehoord. Maar dit terzijde :wink:
Dat was toch ook de reden om naar de ochtend op 3FM te gaan? Zodat hij wat meer classics mocht draaien? En Domien juist wat 'hipper'?
Daarnaast vind ik het een beetje flauw om dat te benoemen, je je op je werk naar mate van tijd best meer kunt gaat storen aan dingen, terwijl je daar in de eerste jaren geen last van had. Is overal zo, (lijkt me) dus ook bij de radio.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Er is rond 2015 een forse ommezwaai in de muziek gekomen, wellicht dat dit Michiel heeft doen gruwelen van de compensatieplaten?
Ikzelf ben rond die tijd ook helemaal afgeknapt op de mainstream-muziek, en het valt mij op dat 2020 nogal positief afweek vergeleken bij de muziek die in de jaren 2015-2020 op de gemiddelde radio was.
Pot

Bericht door Pot »

Herman ven Schippers schreef: 30 jan 2021 16:13
Pot schreef: 30 jan 2021 15:45

Dat was toch ook de reden om naar de ochtend op 3FM te gaan? Zodat hij wat meer classics mocht draaien? En Domien juist wat 'hipper'?
Klopt. Maar Domien wou, dacht ik, wat meer vrijheid hebben. Vond ik destijds ook een goede keuze om Michiel en Domien om te wisselen.
Daarnaast vind ik het een beetje flauw om dat te benoemen, je je op je werk naar mate van tijd best meer kunt gaat storen aan dingen, terwijl je daar in de eerste jaren geen last van had. Is overal zo, (lijkt me) dus ook bij de radio.
Dat zou kunnen. Maar ik vind het gek dat hij de compensatieplaten dan nu zo erg vindt, terwijl het aantal commerciële hits misschien net wat hoger zal liggen dan eerder en de commerciële classics alleen maar minder zijn geworden (t.o.z.v. 2014).
Oren open!
SB92

Bericht door SB92 »

Michiel is, net als de 3FM-luisteraar van toen, ook ouder geworden he. ;)
Plaats reactie