Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Durashift

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Durashift »

^^ tja, waarom zou één medewerker in een groep van medewerkers het alleenrecht op de keuze van een radiostation hebben?
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

SB92 schreef: 16 jan 2021 23:38
Taco Zip schreef: 16 jan 2021 22:11 Ik luister ook veel naar Kink nu ik thuiswerk, hele fijne zender. Echter, op kantoor zal dit niet lukken. Daar lukt het me met de nodige moeite om 3fm erop te houden, ook fijn. Als ik niet oplet staat ie op Q..
Je kantoorgenoten vinden het een minder fijne zender dus?
Klopt. Maar dat is niet gek, het is geen doorsnee zender voor een breed publiek. Thuis heb ik geen last van collega's wat betreft radiokeuze haha
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Taco Zip schreef: 17 jan 2021 01:56
SB92 schreef: 16 jan 2021 23:38
Taco Zip schreef: 16 jan 2021 22:11 Ik luister ook veel naar Kink nu ik thuiswerk, hele fijne zender. Echter, op kantoor zal dit niet lukken. Daar lukt het me met de nodige moeite om 3fm erop te houden, ook fijn. Als ik niet oplet staat ie op Q..
Je kantoorgenoten vinden het een minder fijne zender dus?
Klopt. Maar dat is niet gek, het is geen doorsnee zender voor een breed publiek. Thuis heb ik geen last van collega's wat betreft radiokeuze haha
Dat is dan weer een voordeel van het thuiswerken hè! :cool:
Oortjes

Bericht door Oortjes »

JulesKluivert schreef: 17 jan 2021 15:08 Dat is dan weer een voordeel van het thuiswerken hè! :cool:
En daarmee zou het dus ook een voordeel moeten zijn voor doelgroepzenders als Kink, 100%NL, Slam, Radio 4 en Sublime. Ik zie ze nog niet allemaal profiteren.
Rock 'n roll is better than music!
radio luisteraar

Bericht door radio luisteraar »

Kinkstart is genomineerd voor de Gouden RadioRing.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

Vanaf maandag 25 t.m vrijdag 29 januari is er bij het Kink themakanaal KinkDNA de 80's Top 500 waarvoor mensen kunnen gaan stemmen. Nu ben ik niet zo'n lijstjesfetisjist maar ik zie wel dat Kink van DNA meer wil maken van alleen maar een non-stopkanaal. Wat denken jullie, is het verstandig dit via DNA te doen of toch beter op het hoofdkanaal.

https://kink.nl/nieuws/stem-op-de-80s-top-500
Je hebt kink- en stophoest.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Stophoest schreef: 20 jan 2021 13:06 Vanaf maandag 25 t.m vrijdag 29 januari is er bij het Kink themakanaal KinkDNA de 80's Top 500 waarvoor mensen kunnen gaan stemmen. Nu ben ik niet zo'n lijstjesfetisjist maar ik zie wel dat Kink van DNA meer wil maken van alleen maar een non-stopkanaal. Wat denken jullie, is het verstandig dit via DNA te doen of toch beter op het hoofdkanaal.

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zijn de themazenders ook te ontvangen via DAB+?

Zo ja > dan maakt het volgens mij niet uit op welke zender het ze zouden uitzenden.
Zo nee > dan vind ik het niet echt een handige keuze.
Odeon

Bericht door Odeon »

Stophoest schreef: 20 jan 2021 13:06 Vanaf maandag 25 t.m vrijdag 29 januari is er bij het Kink themakanaal KinkDNA de 80's Top 500 waarvoor mensen kunnen gaan stemmen. Nu ben ik niet zo'n lijstjesfetisjist maar ik zie wel dat Kink van DNA meer wil maken van alleen maar een non-stopkanaal. Wat denken jullie, is het verstandig dit via DNA te doen of toch beter op het hoofdkanaal.

De keuze voor het DNA-kanaal op zich wel logisch. De muziek uit de lijst heeft de meeste overlap met de muziek die hier sowieso al te horen is. Ik verwacht dat de geïnteresseerden zeker wel kans zien om af te stemmen, al lukt dat dan in dit geval niet via DAB+. Het houdt het hoofdkanaal ook 'schoon', niet dagenlang alleen maar muziek uit de 80's. Hier is KINK al een poosje mee bezig, zo is ook de Outlaw 41 van het hoofdkanaal naar het Indie-kanaal verhuisd. Persoonlijk vind ik het wel jammer, maar misschien is KINK er wel wat aan gelegen om iedere dag toch hetzelfde geluid te (willen) laten horen. En daar is wat mij betreft niets mis mee.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Herman ven Schippers schreef: 20 jan 2021 14:35

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zijn de themazenders ook te ontvangen via DAB+?

Zo ja > dan maakt het volgens mij niet uit op welke zender het ze zouden uitzenden.
Nee, de themazenders zitten alleen op internet. Ik denk dat het een keuze is om op deze manier ook meer de subkanalen in de publiciteit te zetten. KINK wil zich presenteren als een breed platform, met naast het lineaire hoofdkanaal ook themazenders en podcasts. Zo'n lijst helpt daaraan mee. De 80's-lijst gaat ook gepresenteerd worden, maar wel via voicetracks, omdat de subkanalen allemaal (nog?) geen live-studio hebben.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

waterveenmos schreef: 21 jan 2021 12:27
Herman ven Schippers schreef: 20 jan 2021 14:35

Nee, de themazenders zitten alleen op internet. Ik denk dat het een keuze is om op deze manier ook meer de subkanalen in de publiciteit te zetten. KINK wil zich presenteren als een breed platform, met naast het lineaire hoofdkanaal ook themazenders en podcasts. Zo'n lijst helpt daaraan mee. De 80's-lijst gaat ook gepresenteerd worden, maar wel via voicetracks, omdat de subkanalen allemaal (nog?) geen live-studio hebben.
Ah, oké. Thanks! Ben benieuwd, heb gestemd en ga zeker luisteren volgende week.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Dat compensatieplaten-geneuzel altijd :)) Veenstra heeft eerder al gezegd dat hij die bij 3FM (in de goede tijd) ook draaide, alleen pasten ze toen heel goed binnen de playlist.

Anyhow: prachtig toch. Ik vind het heel mooi dat hij een trouwe groep luisteraars heeft en dat hij heeft aangetoond dat er behoefte aan is. Klasse!
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

JulesKluivert schreef: 28 jan 2021 09:56 Anyhow: prachtig toch. Ik vind het heel mooi dat hij een trouwe groep luisteraars heeft en dat hij heeft aangetoond dat er behoefte aan is. Klasse!
En toch zal er nog wel wat moeten veranderen bij Kink aangezien ze nog verlies draaien. Uiteindelijk moet er toch een keer geld verdiend worden.
marce1

Bericht door marce1 »

Uitzenden op FM is hartstikke duur en ik vraag mij af hoeveel extra luisteraars Kink zou hebben als ze op FM zouden uitzenden. Volgens mij hebben de echte (potentiële) liefhebbers van alternatieve muziek de weg naar Kink wel gevonden. Het lijkt mij dat Kink zich er beter op kan focussen hoe zij winstgevend kunnen worden op de huidige manier in plaats van druk bezig te zijn om te proberen op FM te komen.
density1

Bericht door density1 »

Mooi stukje. Terecht nominaties.
Plaats reactie