Veranderingen Kink
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Kink
^^ tja, waarom zou één medewerker in een groep van medewerkers het alleenrecht op de keuze van een radiostation hebben?
- JulesKluivert
Dat is dan weer een voordeel van het thuiswerken hè!

En daarmee zou het dus ook een voordeel moeten zijn voor doelgroepzenders als Kink, 100%NL, Slam, Radio 4 en Sublime. Ik zie ze nog niet allemaal profiteren.
Rock 'n roll is better than music!
-
Kinkstart is genomineerd voor de Gouden RadioRing.
Vanaf maandag 25 t.m vrijdag 29 januari is er bij het Kink themakanaal KinkDNA de 80's Top 500 waarvoor mensen kunnen gaan stemmen. Nu ben ik niet zo'n lijstjesfetisjist maar ik zie wel dat Kink van DNA meer wil maken van alleen maar een non-stopkanaal. Wat denken jullie, is het verstandig dit via DNA te doen of toch beter op het hoofdkanaal.
https://kink.nl/nieuws/stem-op-de-80s-top-500
Je hebt kink- en stophoest.
-
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zijn de themazenders ook te ontvangen via DAB+?Stophoest schreef: ↑20 jan 2021 13:06 Vanaf maandag 25 t.m vrijdag 29 januari is er bij het Kink themakanaal KinkDNA de 80's Top 500 waarvoor mensen kunnen gaan stemmen. Nu ben ik niet zo'n lijstjesfetisjist maar ik zie wel dat Kink van DNA meer wil maken van alleen maar een non-stopkanaal. Wat denken jullie, is het verstandig dit via DNA te doen of toch beter op het hoofdkanaal.
Zo ja > dan maakt het volgens mij niet uit op welke zender het ze zouden uitzenden.
Zo nee > dan vind ik het niet echt een handige keuze.
De keuze voor het DNA-kanaal op zich wel logisch. De muziek uit de lijst heeft de meeste overlap met de muziek die hier sowieso al te horen is. Ik verwacht dat de geïnteresseerden zeker wel kans zien om af te stemmen, al lukt dat dan in dit geval niet via DAB+. Het houdt het hoofdkanaal ook 'schoon', niet dagenlang alleen maar muziek uit de 80's. Hier is KINK al een poosje mee bezig, zo is ook de Outlaw 41 van het hoofdkanaal naar het Indie-kanaal verhuisd. Persoonlijk vind ik het wel jammer, maar misschien is KINK er wel wat aan gelegen om iedere dag toch hetzelfde geluid te (willen) laten horen. En daar is wat mij betreft niets mis mee.Stophoest schreef: ↑20 jan 2021 13:06 Vanaf maandag 25 t.m vrijdag 29 januari is er bij het Kink themakanaal KinkDNA de 80's Top 500 waarvoor mensen kunnen gaan stemmen. Nu ben ik niet zo'n lijstjesfetisjist maar ik zie wel dat Kink van DNA meer wil maken van alleen maar een non-stopkanaal. Wat denken jullie, is het verstandig dit via DNA te doen of toch beter op het hoofdkanaal.
-
Nee, de themazenders zitten alleen op internet. Ik denk dat het een keuze is om op deze manier ook meer de subkanalen in de publiciteit te zetten. KINK wil zich presenteren als een breed platform, met naast het lineaire hoofdkanaal ook themazenders en podcasts. Zo'n lijst helpt daaraan mee. De 80's-lijst gaat ook gepresenteerd worden, maar wel via voicetracks, omdat de subkanalen allemaal (nog?) geen live-studio hebben.Herman ven Schippers schreef: ↑20 jan 2021 14:35Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zijn de themazenders ook te ontvangen via DAB+?Stophoest schreef: ↑20 jan 2021 13:06 Vanaf maandag 25 t.m vrijdag 29 januari is er bij het Kink themakanaal KinkDNA de 80's Top 500 waarvoor mensen kunnen gaan stemmen. Nu ben ik niet zo'n lijstjesfetisjist maar ik zie wel dat Kink van DNA meer wil maken van alleen maar een non-stopkanaal. Wat denken jullie, is het verstandig dit via DNA te doen of toch beter op het hoofdkanaal.
Zo ja > dan maakt het volgens mij niet uit op welke zender het ze zouden uitzenden.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
-
Ah, oké. Thanks! Ben benieuwd, heb gestemd en ga zeker luisteren volgende week.waterveenmos schreef: ↑21 jan 2021 12:27Nee, de themazenders zitten alleen op internet. Ik denk dat het een keuze is om op deze manier ook meer de subkanalen in de publiciteit te zetten. KINK wil zich presenteren als een breed platform, met naast het lineaire hoofdkanaal ook themazenders en podcasts. Zo'n lijst helpt daaraan mee. De 80's-lijst gaat ook gepresenteerd worden, maar wel via voicetracks, omdat de subkanalen allemaal (nog?) geen live-studio hebben.Herman ven Schippers schreef: ↑20 jan 2021 14:35Ik ben er niet helemaal in thuis, maar zijn de themazenders ook te ontvangen via DAB+?Stophoest schreef: ↑20 jan 2021 13:06 Vanaf maandag 25 t.m vrijdag 29 januari is er bij het Kink themakanaal KinkDNA de 80's Top 500 waarvoor mensen kunnen gaan stemmen. Nu ben ik niet zo'n lijstjesfetisjist maar ik zie wel dat Kink van DNA meer wil maken van alleen maar een non-stopkanaal. Wat denken jullie, is het verstandig dit via DNA te doen of toch beter op het hoofdkanaal.
-
- JulesKluivert
Dat compensatieplaten-geneuzel altijd

Anyhow: prachtig toch. Ik vind het heel mooi dat hij een trouwe groep luisteraars heeft en dat hij heeft aangetoond dat er behoefte aan is. Klasse!
- Ane Sybesma
En toch zal er nog wel wat moeten veranderen bij Kink aangezien ze nog verlies draaien. Uiteindelijk moet er toch een keer geld verdiend worden.JulesKluivert schreef: ↑28 jan 2021 09:56 Anyhow: prachtig toch. Ik vind het heel mooi dat hij een trouwe groep luisteraars heeft en dat hij heeft aangetoond dat er behoefte aan is. Klasse!
Uitzenden op FM is hartstikke duur en ik vraag mij af hoeveel extra luisteraars Kink zou hebben als ze op FM zouden uitzenden. Volgens mij hebben de echte (potentiële) liefhebbers van alternatieve muziek de weg naar Kink wel gevonden. Het lijkt mij dat Kink zich er beter op kan focussen hoe zij winstgevend kunnen worden op de huidige manier in plaats van druk bezig te zijn om te proberen op FM te komen.
Mooi stukje. Terecht nominaties.