Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Henkjan2016 »

Nee, dat was totaal iets anders. Kink was echt alternatief in de definitie die Density graag ziet, en dat begrijp ik wel.

Kleine kanttekening: De muziek van die periode (en vooral de startende bands) was ook wel heel erg goed hoor. Met een dergelijke playlist lik ik mijn vingers nog steeds af.

Pearl Jam
Stone Temple Pilots
Alice In Chains
Blur
K's Choice
Skik
Smashing Pumpkins
Skunk Anansie
Radiohead
Rage Agains The Machine
Foo Fighters
Oasis
Prodigy
Chemical Brothers
Cracker
Alanis Morisette
Presidents Of USA
Underworld
Bush
Placebo
Jamiraquai
Metallica
Type O Negative
Greend Day
Nog net een graantje Nirvana

en ik vergeet er vast erg veel meer.

De playlist werd gevoed door het aanbod, en dat was werelds. Dat aanbod is qua stijl en talent nu gewoon een stuk minder en eentoniger.

Kx was vooral eclectisch. Zoals Ice Radio nu draait --> zit praktsch geheel kx op :)
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 27 nov 2020 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

petoi schreef: 27 nov 2020 13:38 Is dat niet wat hij in mindere mate niet later met KX heeft gedaan? Dat was toen ook een draaideur aan verschillende DJ's die een uurtje opnamen met zeer diverse playlist.
Dat klopt, maar dat was echt de keuze van de dj in de eclectische breedte, niet zozeer een focus op een muziekstijl.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
density1

Bericht door density1 »

Op Kink FM onder Stenders kwamen zelfs The Beatles en Prince voorbij, het was heel breed waardoor het prettig weg luisteren was. Je kon het de hele dag aanhebben. Ze draaide het hele spectrum aan alternatieve muziek en discrimineerde niet op jaartal. Eigenlijk zoals ik KINK DNA graag zou zien maar dan zonder de te modern/alternative rock die KINK nu al draait op het main kanaal.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Edit
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

density1 schreef: 27 nov 2020 14:44 Op Kink FM onder Stenders kwamen zelfs The Beatles en Prince voorbij, het was heel breed waardoor het prettig weg luisteren was. Je kon het de hele dag aanhebben. Ze draaide het hele spectrum aan alternatieve muziek en discrimineerde niet op jaartal. Eigenlijk zoals ik KINK DNA graag zou zien maar dan zonder de te modern/alternative rock die KINK nu al draait op het main kanaal.
Ik vind zijn XXL sttream echt een verademing. Vannacht kwam Normaal - Rosalie' gewoon voorbij. Dat hoor je verder ook nergens. Elke dag ontdek ik wel 1 of 2 nummers die ik niet kende, maar helemaal geweldig vind. Jammer ook alleen dat daar zo nu en dan gepresenteerde programma's zijn van andere mensen dan Stenders.
density1

Bericht door density1 »

XXL Stenders vind ik dan niet echt te vergelijken met wat Kink FM ooit was. Misschien komt The Edge wat meer in de buurt.
WFNX

Bericht door WFNX »

Vliegendereporter schreef: 26 nov 2020 18:20 Kink ging toch juridische stappen nemen tegen FM-verlening hoor niks meer over
Nogal wiedes, Keijzer moet eerst een officieel besluit nemen voordat je in bezwaar kan gaan. Dat is nog niet gebeurd, want - en zo liet zij de Kamer weten - ze moet eerst een sluitende redenering gaan zoeken. Gaat enige tijd duren, daarna kan Kink procedures opstarten.
density1

Bericht door density1 »

Dan is er misschien nog hoop. Als ze het niet goed kan onderbouwen dan gaat het hele feest niet door misschien.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

En dan straks een zaak aanspannen en dan uiteindelijk niet mee doen of niet een kavel bemachtigen. Dat zou pas deceptie zijn
pietdevries

Bericht door pietdevries »

Hoort-u-mij schreef: 28 nov 2020 17:32 En dan straks een zaak aanspannen en dan uiteindelijk niet mee doen of niet een kavel bemachtigen. Dat zou pas deceptie zijn
Uiteindelijk gaat het natuurlijk erom dat ze de mogelijkheid moeten hebben. Het is gewoon onrechtmatig om zomaar de veiling te verplaatsen met een aantal jaar. Zo kan je nooit als bedrijf een plan maken.

Het hele argument over reclameinkomsten is daarnaast ook complete onzin, want iedereen heeft hier last van... Dan worden de eindbedragen iets lager... Lekker boeiend.
marbles

Bericht door marbles »

Herman ven Schippers schreef: 27 nov 2020 16:19
density1 schreef: 27 nov 2020 14:44 Op Kink FM onder Stenders kwamen zelfs The Beatles en Prince voorbij, het was heel breed waardoor het prettig weg luisteren was. Je kon het de hele dag aanhebben. Ze draaide het hele spectrum aan alternatieve muziek en discrimineerde niet op jaartal. Eigenlijk zoals ik KINK DNA graag zou zien maar dan zonder de te modern/alternative rock die KINK nu al draait op het main kanaal.
Ik vind zijn XXL sttream echt een verademing. Vannacht kwam Normaal - Rosalie' gewoon voorbij. Dat hoor je verder ook nergens. Elke dag ontdek ik wel 1 of 2 nummers die ik niet kende, maar helemaal geweldig vind. Jammer ook alleen dat daar zo nu en dan gepresenteerde programma's zijn van andere mensen dan Stenders.
Je bedoelde van Normaal toch Alie? Die kwam ook afgelopen vrijdagavond voorbij bij Stenders op NPO radio 2
Minder eenheidsworst op de radio please
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

marbles schreef: 08 dec 2020 12:40
Herman ven Schippers schreef: 27 nov 2020 16:19
Je bedoelde van Normaal toch Alie? Die kwam ook afgelopen vrijdagavond voorbij bij Stenders op NPO radio 2
Nee, Rosalie. https://www.youtube.com/watch?v=UxbKtr3jYas
jessica

Bericht door jessica »

Oh ik dacht Vitesse - Rosalyn

https://www.youtube.com/watch?v=N3wNVa_cE-Q
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Wederom een nieuwe dj op Kink; Sander Schrik. Za en zo 17-19.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik zie net dat de outlaw 41 verhuist is naar kink indië.

Is het niet opmerkelijk om je hitlijst te verhuizen van het hoofdstation naar een subkanaal? Of past het daar beter?
Plaats reactie