Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
boxfm

Re: KinkFM terug

Bericht door boxfm »

Denniss schreef:
14 feb 2020 21:10
Wat ik mij herinner destijds bij de zerobase veiling dat men bij de verkaveling gekeken heeft naar de stations die er op dat moment waren, en daarop de kavel eisen bedacht.
Het kavel dat "bedoeld" was voor KinkFM ging naar ID&T omdat KinkFM de financiën niet rond kreeg, ze hadden zich meen ik teruggetrokken van de veiling.
Dus éigenlijk ís dat kavel voor Kink.

Misschien moeten ze eens met Herbert Visser om de tafel gaan zitten (Slam valt toch meen ik nog onder RadioCorp.?)
Als Slam niet veel verliest en Kink wel veel luisteraars wint zou daar toch een mogelijkheid in moeten zitten lijkt me
Klopt, het kavel was inderdaad voor Kink gemaakt en SLAM! valt inderdaad onder Radiocorp. Maar om Kink of een andere zender landelijk op FM succesvol te maken, is heel veel marketing nodig. Oftewel: Heel veel investeringen. Weet niet of Radiocorp daar voldoende in zou zien. Het kavel van SLAM! kost niks meer tegenwoordig, dus de kosten voor SLAM! vallen mee.

Overigens ben ik wel van mening dat het voor Kink goed zou kunnen zijn om de samenwerking te zoeken met bijvoorbeeld Radiocorp. Hoeft niet direct een overname door Radiocorp zijn, maar kan mij voorstellen dat de radiogroep en Kink elkaar aan kunnen vullen op bepaalde vlakken en faciliteiten kunnen delen. 100%NL, SLAM! en Kink zijn een mooie combinatie van nichezenders.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Voeg daar ClassicNL dan ook aan toe, en je hebt 4 unieke genres. En nee ik zal sommige voor zijn, ik doel op een potentiële DAB+ frequenties voor die gehele toko. Dat de FM-band vol is weet ik ook wel. Maar een eerder voorgestelde FM-wissel van Slam! en Kink zou niet misstaan, zeker gezien het feit dat dit pseudo-538’tje maar niet boven de 2% uit weet te komen.

Feivel

Bericht door Feivel »

Ik denk niet dat Kink nog interesse heeft om weer opgeslokt te worden door een radiobedrijf. Ze zullen vast nog wat trauma's hebben van Veronica die de baas was en er de stekker uittrok.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Feivel schreef:
15 feb 2020 21:57
Ik denk niet dat Kink nog interesse heeft om weer opgeslokt te worden door een radiobedrijf. Ze zullen vast nog wat trauma's hebben van Veronica die de baas was en er de stekker uittrok.
Veronica was een fragiele organisatie , zeker nadat ze hun glazen hadden in gegooid door uit de toenmalige HMG te stappen, RadioCorp daarentegen kan een zeer goede partner zijn voor Kink zeker als ze een kans op de FM-band willen. Zie het succes van Radio 10 en je weet dat daar gezonde zakelijke mensen zitten die weten hoe je de winkel moet runnen.

castmember

Bericht door castmember »

Maar zou het zakelijk zo slecht gaan met KINK? Tuurlijk kan er meer verdiend worden en is er een kans om KINK groter te maken. Maar moet dat? En wordt de inhoud van het station dan ook beter? Naar mijn idee niet, je krijgt dan een nieuwe eenheidsworst alleen zonder Ed Sheeran en met Metallica.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

KINK (en Classic NL) in RadioCorp, alsjeblieft niet zeg. Niets te nadele van RadioCorp, maar we moeten geen tweede Talpa Radio gaan creëeren. Dat levert alleen maar meer belabberde radio op.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

LokaleSter schreef:
16 feb 2020 00:24
KINK (en Classic NL) in RadioCorp, alsjeblieft niet zeg. Niets te nadele van RadioCorp, maar we moeten geen tweede Talpa Radio gaan creëeren. Dat levert alleen maar meer belabberde radio op.
Eens, te veel radiostations bij één concern is niet goed. Dan zou het beter zijn als Veronica naar Radiocorp gaat, dan ontstaat er meer evenwicht.
Rock 'n roll is better than music!

WinnaarRadioring2023

Oortjes schreef:
16 feb 2020 11:57
LokaleSter schreef:
16 feb 2020 00:24
Eens, te veel radiostations bij één concern is niet goed. Dan zou het beter zijn als Veronica naar Radiocorp gaat, dan ontstaat er meer evenwicht.
Beter wordt de oude situatie in ere hersteld van maximaal 2 radiostations per bedrijf. Als de clausules er ook nog afgehaald worden, dan is de situatie helemaal top.

castmember

Bericht door castmember »

Tja. Als dat de regel wordt dan krijg je Talpa Pop Radio en Talpa Classic Radio. Ieder met 2 stationnetjes en dan is die regel ook weer omzeild terwijl iedereen weet dat aan de top van het concern ene ome John de scepter zwaait. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk dat het beter is om op inhoud en diversiteit van een radio station te handhaven dan te handhaven op aantal stations per eigenaar.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

density1

Bericht door density1 »

In die podcast die hier een pagina terug werd aangehaald werd er van de zijde van Kink ook gehoopt dat als er stappen gemaakt gaan worden dat dit geen consequenties moet hebben op hun muziekbeleid. Dus ze zullen hier wel voor waken ga ik vanuit mocht het een keer zo zijn dat Kink door een grote speler wordt ingelijfd.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

castmember schreef:
16 feb 2020 12:20
Tja. Als dat de regel wordt dan krijg je Talpa Pop Radio en Talpa Classic Radio. Ieder met 2 stationnetjes en dan is die regel ook weer omzeild terwijl iedereen weet dat aan de top van het concern ene ome John de scepter zwaait. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk dat het beter is om op inhoud en diversiteit van een radio station te handhaven dan te handhaven op aantal stations per eigenaar.
Maximaal twee stations per cincern en alles ongeclausuleerd is zeker het beste. Dan is wel een nieuwe frequentieveiling nodig.

Het maximum van twee moet natuurlijk wel zo ingericht worden dat bovenstaande niet mogelijk is. Dat is juridisch biet heel ingewikkeld, handhaaft de ACM in meer branches.

Inhoud van stations moet volgens mij juist vrij gelaten worden. Inhoud beïnvloeden met regelgeving, is ontzettend riskant en ingewikkeld. Het leidt al snel tot ongewenste overheidsbemoeienis. Met voldoende verschillende aanbieders, zal vanzelf onderscheid ontstaan. Allemaal hetzelfde doen, leidt immers te weinig verschil om winst te kunnen maken.
Rock 'n roll is better than music!

WinnaarRadioring2023

Oortjes schreef:
16 feb 2020 13:23
castmember schreef:
Maximaal twee stations per cincern en alles ongeclausuleerd is zeker het beste. Dan is wel een nieuwe frequentieveiling nodig.

Het maximum van twee moet natuurlijk wel zo ingericht worden dat bovenstaande niet mogelijk is. Dat is juridisch biet heel ingewikkeld, handhaaft de ACM in meer branches.

Inhoud van stations moet volgens mij juist vrij gelaten worden. Inhoud beïnvloeden met regelgeving, is ontzettend riskant en ingewikkeld. Het leidt al snel tot ongewenste overheidsbemoeienis. Met voldoende verschillende aanbieders, zal vanzelf onderscheid ontstaan. Allemaal hetzelfde doen, leidt immers te weinig verschil om winst te kunnen maken.
In 2022 is er weer een nieuwe kavel veiling. Dat zou een mooi moment zijn om de boel weer te herstellen. Dat zag je in 2003 ook. In die tijd waren er connecties tussen Radio 538 en SkyRadio. Na die veiling werden die doorbroken.

John de Mol verkocht ooit Radio Noordzee voor 1 euro + 20 miljoen cashflow aan zijn huidige eigenaar om Radio 538 te kunnen kopen. John de Mol zal het niet heel erg leuk vinden als de regels weer worden aangetrokken, maar voor een gezonde radiomarkt is het onvermijdelijk dat het gaat gebeuren.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
16 feb 2020 13:23
castmember schreef:

Helemaal mee eens.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

henkradiohenk

Bericht door henkradiohenk »

zeroes themaweek: moet dat? :(

Pizzakoerier

Bericht door Pizzakoerier »

henkradiohenk schreef:
25 feb 2020 11:03
zeroes themaweek: moet dat? :(
Mee eens, ik vind vier uur lang zeroes op zondag ook al een beetje te veel van het goede. Ik vraag me af hoe lang dat leuk blijft, aangezien er geen nieuwe zeroes-muziek meer wordt gemaakt. Persoonlijk zou ik liever meer nieuwe of niche-muziek zien op de zondagavond, maar daarover kunnen de meningen natuurlijk verschillen.

Nou ben ik persoonlijk ook geen fan van lijstjes (op de KINK 1500 na dan :-) )

Plaats reactie