Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
WFNX

Re: KinkFM terug

Bericht door WFNX »

waterveenmos schreef:
30 jan 2020 08:32
Vanaf februari gaat Kink over op 24u/dag op het hele uur ANP-nieuws, dus geen BNR-bulletins meer. Vind ik persoonlijk goed nieuws, omdat ANP toch echt wat neutraler nieuws brengt, met minder focus op het zakenleven. Wel opvallend: ANP is tegenwoordig van Talpa....
Wat ontzettend jammer! Ik vond BNR een enorme toevoeging. Ook juist prettig dat er geen nieuws werd uitgezonden in de avond en weekenden.

Bart144

Bericht door Bart144 »

KINK gaat meedoen aan Nationaal Luister Onderzoek

KINK gaat het tweede jaar in met een reeks uitbreidingen. De zender wordt deelnemer aan het Nationaal Luister Onderzoek (NLO), krijgt 24 uur per dag nieuwsbulletins van het ANP en E Power gaat de reclameverkoop voor het alternatieve radiostation verzorgen. De veranderingen gaan in per 1 februari, laat KINK weten.

Deelname aan het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) betekent dat vanaf maart de luistercijfers van KINK inzichtelijk zijn. Ook belangrijk voor adverteerders, stelt de zender. ‘De luistercijfers zijn een belangrijk middel voor de verkoop van commercials.’ KINK is de eerste zender sinds 2012 die toetreedt tot het luisteronderzoek.

henkradiohenk

Bericht door henkradiohenk »

superbenieuwd naar die luistercijfers! Al kan je je afvragen hoe representatief dat is :')

castmember

Bericht door castmember »

Het ligt eraan hoe hoog je verwachtingen liggen, denk niet dat KINK direct Veronica naar de troon gaat steken maar het zal me niet verbazen als ze toch met prima cijfers binnen komen. En wat ze ook gelijk zeggen, voor hun is het meer een tool om te laten zien dat ze marketing technisch gezien best aantrekkelijk zijn en gaat het ze niet zozeer om de hoge procenten. Luistercijfers van NLO om meer inzicht te krijgen in je doelgroep, niet slecht toch!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Benieuwd naar de luistercijfers. Als die goed zijn, dan weten we gelijk dat FM dekking niet helemaal nodig meer is.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Zullen we een kleine voorspelling doen? Ik verwacht dat KinK nog onder 3FM zit qua luistercijfers.

Later toegevoegd; tellen ze KINKDNA ook mee? Want dan ben ik zelf ook relevant voor het onderzoek. Of pakken ze alleen de mainstream?

Bart144

Bericht door Bart144 »

Maar gaan we de exacte cijfers van Kink wel zien? Of worden ze bij de cijfers van E Power opgeteld?

Orange

Bericht door Orange »

Herman ven Schippers schreef:
30 jan 2020 10:29
Zullen we een kleine voorspelling doen? Ik verwacht dat KinK nog onder 3FM zit qua luistercijfers.
Ok, de toto voor luistercijfers. Zeker onder die van 3FM. Ik gok rond de 1%.

density1

Bericht door density1 »

Ik mag toch hopen dat Kink apart te zien is en niet opgeteld wordt bij de E-Power luistercijfers want dan weet je nog niet veel, behalve Kink die de cijfers wel krijgt.

Odeon

Bericht door Odeon »

WFNX schreef:
30 jan 2020 08:53
waterveenmos schreef:
30 jan 2020 08:32
Vanaf februari gaat Kink over op 24u/dag op het hele uur ANP-nieuws, dus geen BNR-bulletins meer. Vind ik persoonlijk goed nieuws, omdat ANP toch echt wat neutraler nieuws brengt, met minder focus op het zakenleven. Wel opvallend: ANP is tegenwoordig van Talpa....
Wat ontzettend jammer! Ik vond BNR een enorme toevoeging. Ook juist prettig dat er geen nieuws werd uitgezonden in de avond en weekenden.
Ook ik vind het prettig dat er geen nieuws in de avonden en het weekend wordt uitgezonden. En BNR mag het dan wat gekleurder brengen, maar ook dat is wel eens verfrissend.

Ach...NLO, ik kan het (nog steeds) niet echt serieus nemen. Het gebruikte meetsysteem vind ik dermate achterhaald, dat ik niet begrijp dat KINK hier geld aan gaat spenderen.

@Orange: Misschien is het nog wel te vroeg voor de toto, ik zou in ieder geval niet schrikken indien er een nul voor de komma staat. Dat is als de cijfers voor ons ook inzichtelijk worden. Ook al gun ik KINK natuurlijk veel meer.

Feivel

Bericht door Feivel »

Orange schreef:
30 jan 2020 10:38
Dat zou helemaal niet slecht zijn voor een station dat eerst alleen op internet uitzond en later DAB+ erbij heeft gekregen.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ik denk ong. 0,7%

waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Feivel schreef:
30 jan 2020 11:45
Dat zou helemaal niet slecht zijn voor een station dat eerst alleen op internet uitzond en later DAB+ erbij heeft gekregen.
Volgens mij hadden ze vanaf het begin al internet én DAB+. Althans, deze versie van KINK dan.
Orange schreef:
30 jan 2020 10:38
10%!

Oké, die neem ik terug. Ik zet in op 0,6 %. De hoogste score ooit van het oude KinkFM, zou mooi zijn als ze dat nu al bereikt hebben.
Laatst gewijzigd door waterveenmos op 30 jan 2020 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Pot

Bericht door Pot »

henkradiohenk schreef:
30 jan 2020 09:06
Al kan je je afvragen hoe representatief dat is :')
Ja daar ben ik ook bang voor. 0.3%-0.4% verwacht ik. Dan moeten ze het voornamelijk van de luistertijd hebben.
Oren open!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Direct al Dab idd

Plaats reactie