KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pizzakoerier

Re: KinkFM terug

Bericht door Pizzakoerier » 01 okt 2019 23:22

density1 schreef:
01 okt 2019 13:26
Het is ook in het leven geroepen omdat StuBru een andere weg is ingeslagen, en Kink is het antwoord op wat nu 3FM is...dus in die zin zijn er overeenkomsten. Denk dat inderdaad Willy wel een stukje ouder geprogrammeerd gaat worden qua muziek, dus meer alt. classics maar ook nieuw. Ben benieuwd. Alleen op vrijdag een gepresenteerde programmering vind ik wat te karig, maar dit is wellicht nog maar het begin en een 'soft launch' op 11 oktober en wordt het van daar uit verder opgetuigd.
Willy lijkt me zeker het antwoord op de veranderde koers van StuBru, maar of het nieuwe KINK puur bedoeld is als antwoord op het nieuwe 3FM? Dat denk ik niet, daarvoor heeft het station te veel historie. Ik denk dat KINK (FM) altijd al was wat 3FM nooit is geweest (puur alternatief), en dat het dus gewoon altijd al een ander segment heeft bediend dan 3FM. Willy lijkt me vooral gericht op StuBru-afhakers :smile:

density1

Bericht door density1 » 02 okt 2019 00:19

Het werd toen Kink een herstart kreeg eerder dit jaar wel zo geframed in de persberichten en interviews met name door het vertrek van Michiel bij 3FM die niet tevreden was met het muziekbeleid en de toenmalige koers die het had.

Pizzakoerier

Bericht door Pizzakoerier » 02 okt 2019 01:14

density1 schreef:
02 okt 2019 00:19
Het werd toen Kink een herstart kreeg eerder dit jaar wel zo geframed in de persberichten en interviews met name door het vertrek van Michiel bij 3FM die niet tevreden was met het muziekbeleid en de toenmalige koers die het had.
Ik denk dat het gat dat Kink FM achterliet groot was, zelfs toen 3FM nog wel een coherent muziekbeleid had waren het duidelijk verschillende stations. Alleen het zwabberende muziekbeleid van 3FM maakte het gat natuurlijk nog groter. In zoverre was dat waarschijnlijk wel de aanleiding voor de doorstart, lijkt me.

Ik kan het niet helemaal meer beoordelen na acht jaar, maar volgens mij sluit het huidige KINK vrij goed aan op het oude. Ik vind het in elk geval ook nu nog lekkerder klinken dan 3FM tijdens hun hoogtijdagen (geen Kane, wel metal) :cool:

En dan heb ik het nog niet eens over DJ St. Paul en KINK in Concert -+dance

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 02 okt 2019 08:31

Ik luister veel 3fm terug uit de 'hoogtij-jaren', maar alternatief? Dat hoor ik er nergens aan af.
Het beeld van die zender is naar mijn mening erg geromantiseerd.

Radio 2 draait nu hoofdzakelijk wat 3fm toen draaide. Vooral de Daniel Dekker-adepten kwamen met meer dan regelmaat langs. Lees Dotan, Krezip, Ilse de Lange, Kensington etc. Ik vergeet er vast een paar.

Voor wat betreft Kink FM (het opgeheven station) daar heeft 3fm nooit bij in de buurt gezeten, en 3fm zit daar wat dat betreft nu veel dichter tegenaan.

Pizzakoerier

Bericht door Pizzakoerier » 06 okt 2019 23:22

Henkjan2016 schreef:
02 okt 2019 08:31
Ik luister veel 3fm terug uit de 'hoogtij-jaren', maar alternatief? Dat hoor ik er nergens aan af.
Dat klopt denk ik wel. Het was beter dan nu, coherenter, maar duidelijk anders dan het toenmalige Kink FM. En nog steeds anders dan het huidige KINK, vind ik.

Overigens, Shift KINK is uit de programmering verdwenen: het is nu alleen Femke van der Veen, onder de naam Kink En Fem. Klinkt natuurlijk als Kink FM...

jessica

Bericht door jessica » 07 okt 2019 01:19

Pizzakoerier schreef:
06 okt 2019 23:22
Henkjan2016 schreef:
02 okt 2019 08:31
Dat klopt denk ik wel. Het was beter dan nu, coherenter, maar duidelijk anders dan het toenmalige Kink FM. En nog steeds anders dan het huidige KINK, vind ik.

Overigens, Shift KINK is uit de programmering verdwenen: het is nu alleen Femke van der Veen, onder de naam Kink En Fem. Klinkt natuurlijk als Kink FM...
Shift Kink was ook de programmanaam uit de starttijd toen iedere avond een andere DJ had. Andere Shift. Deze titel past meer bij haar. Overigens vind ik dat Kink met Femke een goede keus heeft gedaan. Ze past goed bij het station. Haar muzieksmaak past ook precies bij Kink. Altijd al een fijne programmamaker gevonden om naar te luisteren. Bij KX radio al. Is ze nu een betaalde (parttime)kracht bij KINK? Ik denk het toch wel he als je iedere avond een programma maakt. Ben benieuwd of ze ook nog steeds bij het Leger des Heils werkt.

jessica

Bericht door jessica » 08 okt 2019 00:36

Is de wave wednesday op Kink DNA ook terug te luisteren? Jammer dat Kink nog steeds geen app heeft waarop je programma's kan downloaden en later op een zelfgekozen tijdstip offline af te luisteren. Ik zou als ik Kink was toch nog eens goed kijken naar de app van Radio Paradise in Amerika.

BobPatience

Bericht door BobPatience » 08 okt 2019 07:43

jessica schreef:
08 okt 2019 00:36
Is de wave wednesday op Kink DNA ook terug te luisteren? Jammer dat Kink nog steeds geen app heeft waarop je programma's kan downloaden en later op een zelfgekozen tijdstip offline af te luisteren. Ik zou als ik Kink was toch nog eens goed kijken naar de app van Radio Paradise in Amerika.
Nee, maar bij mijn weten is het tegenwoordig non-stop, of het heeft i.i.g. geen noemenswaardig presentatie. Beide programma's hebben ook wel weinig interessanter werk, het lijkt momenteel vooral nonstop van een selectie uit de standaard database, zeker bij Grunge Lunch.
Festina lente

Calypso

Bericht door Calypso » 10 okt 2019 07:12

Kink proficiat met de Online Radio Award voor beste online radiostation.

Best knap voor een station wat landelijke dekking op DAB heeft (terwijl DAB de hele dag op het bijbehorende congres tot etherradio gerekend wordt) en ook hier op radioforum bij "landelijk commercieel en publiek" staat i.p.v. Internet Radio.

Orange

Bericht door Orange » 10 okt 2019 09:28

Ik vond de prijs ook niet echt kloppen. Ze verdienen wat mij betreft de loftrompet met hun initiatief om met Kink te starten. Maar dit is wel lullig voor de radiostations die echt alleen een online station zijn. Die zijn dan kansloos, terwijl zo'n prijs er voor dat soort stations is.

density1

Bericht door density1 » 10 okt 2019 12:50

Terecht gewonnen. Ze innoveren nog steeds en er veranderd voortdurend wat ten goede komt aan het station. Ook KINK DNA is hier een voorbeeld van, klinkt als een klok en zit muzikaal erg goed in elkaar mede door Tim op den Broek. En hij had hem eigenlijk moeten krijgen voor beste presentator vind ik, hij is van de genomineerde toch de meest opvallendste uit het rijtje genomineerde presentatoren vind ik en terwijl hij al een tijdje mee loopt. Maar nu door Kink valt het iets meer op.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 10 okt 2019 13:16

Orange schreef:
10 okt 2019 09:28
Ik vond de prijs ook niet echt kloppen. Ze verdienen wat mij betreft de loftrompet met hun initiatief om met Kink te starten. Maar dit is wel lullig voor de radiostations die echt alleen een online station zijn. Die zijn dan kansloos, terwijl zo'n prijs er voor dat soort stations is.
Exact.

Calypso

Bericht door Calypso » 10 okt 2019 13:22

density1 schreef:
10 okt 2019 12:50
Terecht gewonnen. Ze innoveren nog steeds en er veranderd voortdurend wat ten goede komt aan het station. Ook KINK DNA is hier een voorbeeld van,
Mijn punt is: waarom is Kink genomineerd, terwijl het eigenlijk geen online radiostation is. Want als de reden is "Ja, maar Kink heeft ook een website waarop je kunt luisteren" dan kun je ook 538, NPO stations, etc mee gaan nomineren. Maar die worden er juist buiten gehouden want het zijn stations met landelijke etherdekking. En daar valt, volgens de definitie die nota bene op de seminars op dezelfde dag gehouden werden, DAB ook onder.

Als je vindt dat ze het verdienen vanwege Kink DNA, dan kan dat, dat is voor mij een online radiostation. Maar Kink an sich is dat voor mij dus niet. En dus is de nominatie al vreemd en hadden ze daar gewoon niet tussen mogen staan. De manier waarop Kink zich profileert is ook Radiostation (te beluisteren via DAB, kabel en o ja, ook nog Internet), en niet Internet Radiostation.

Ik denk al met al dat de jury hiermee een plank misgeslagen heeft. Tel daarbij op dat een andere winnaar (Sjors Frohlich) hem krijgt als Ambassadeur voor wat-ie bij BNR gedaan heeft precies op dezelfde avond aankondigt dat-ie daarmee stopt en burgemeester wordt, dan heeft voor mij deze uitreiking wat glans verloren. Jammer, want het is een prima initiatief.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 10 okt 2019 14:19

Ik heb min of meer deze opmerking een tijdje terug ook eens gemaakt en kwam er via dit forum achter dat er wel meer stations (wel voornamelijk subkanalen) genomineerd waren die uitzenden via dab+. Vond de jury blijkbaar geen beperking. Doet verder aan het punt niets af, online radiostations hebben op deze manier gewoon minder kans en krijgen niet de prijs die zij verdienen. Doe took niets af aan de lof voor KINk en de prestatie die zij neerzetten, maar deze prijs hoort niet naar een landelijk dab+ station te gaan.

Pot

Bericht door Pot » 10 okt 2019 15:04

De Nachtwacht schreef:
10 okt 2019 14:19
online radiostations hebben op deze manier gewoon minder kans en krijgen niet de prijs die zij verdienen. maar deze prijs hoort niet naar een landelijk dab+ station te gaan.
Exact. Ze hadden niet genomineerd mogen worden, laat staan winnen.
Oortjes open!

Plaats reactie