KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Oortjes

Re: KinkFM terug

Bericht door Oortjes » 07 nov 2018 17:45

Eindelijk Kink in de ether! Jammer dat het zo lang heeft moeten duren.

Ik hoop van harte dat Kink dezelfde sfeer gaat krijgen als het had olv Jantien van Tol.
Rock 'n roll is better than music!

jessica

Bericht door jessica » 07 nov 2018 18:01

Zoals ik al eerder zei. Hoe meer mogelijkheden om Kink te ontvangen hoe beter. Heel slim om in te zetten op internet + dab+. Ik weet dat hier heel veel mensen niet gecharmeerd zijn van dab+. Ik zelf heb dat helemaal niet. Ik vind het een hele mooie combinatie. Met straks misschien nog digitale kanalen bij KPN en Ziggo erbij. Ook prima.

Gaf al eerder het voorbeeld van Radio Caroline. Zij hebben ook vanuit hun historie ook nog AM erbij. Denk niet dat Kink dat doet. Caroline heeft ook Dab+ en internet en overleven prima zonder FM. 1miljoen DAB+ ontvangers inmiddels, 2miljoen Dab+ luisteraars. Mooie groeimarkt. Goed gedaan van KINK.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 07 nov 2018 19:58

JulesKluivert schreef:
07 nov 2018 14:33
2 miljoen luisteraars gebruiken inmiddels regelmatig DAB+ om radio te luisteren. Lijkt me juist daarom al een erg goede zet voor KINK dat ze per 1 februari daar ook te horen zijn, je kunt zo ontzettend veel zenders bereiken via DAB.
toevallig of niet februari 2019 bestaan de radio 100 jaar ...

veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen » 07 nov 2018 22:26

jessica schreef:
07 nov 2018 18:01
Zoals ik al eerder zei. Hoe meer mogelijkheden om Kink te ontvangen hoe beter. Heel slim om in te zetten op internet + dab+. Ik weet dat hier heel veel mensen niet gecharmeerd zijn van dab+. Ik zelf heb dat helemaal niet. Ik vind het een hele mooie combinatie. Met straks misschien nog digitale kanalen bij KPN en Ziggo erbij. Ook prima.

Gaf al eerder het voorbeeld van Radio Caroline. Zij hebben ook vanuit hun historie ook nog AM erbij. Denk niet dat Kink dat doet. Caroline heeft ook Dab+ en internet en overleven prima zonder FM. 1miljoen DAB+ ontvangers inmiddels, 2miljoen Dab+ luisteraars. Mooie groeimarkt. Goed gedaan van KINK.
En wie weeet zijn er tegen dan nog eens minstens 100.000 meer verkochte dab+ toestellen en er zullen er steeds bij komen vooral bij nieuwe auto,s.
Veronica ik bleef haar altijd steunen!

jessica

Bericht door jessica » 08 nov 2018 01:16

Misschien kan je ook wel juist de luisteraars van KINK interesseren om een Dab+ radio te kopen. Bij Radio5 is dat ook gelukt. Je kan een campagne aangaan met bijvoorbeeld een winkelketen die goedkoop DAB+ radio's als actie aanbiedt. Is voor iedereen interessant. Ook kun je een sponsor zoeken voor een weggeefactie van DAB+ radio's. Veel free publicity mee te halen.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 08 nov 2018 08:12

jessica schreef:
08 nov 2018 01:16
Misschien kan je ook wel juist de luisteraars van KINK interesseren om een Dab+ radio te kopen. Bij Radio5 is dat ook gelukt. Je kan een campagne aangaan met bijvoorbeeld een winkelketen die goedkoop DAB+ radio's als actie aanbiedt. Is voor iedereen interessant. Ook kun je een sponsor zoeken voor een weggeefactie van DAB+ radio's. Veel free publicity mee te halen.
Wat een mooi nieuws, al is het in slechts 56 kb/s. Dit is wat zowel Kink als DAB+ nodig hebben. De betrokken partijen hebben de juiste keuze gemaakt. Wie had dat gedacht? Kink met zekerheid in één klap landelijk op DAB+! En die 56 kb/s is nog maar het begin. Zodra de extra muxen uitgegeven gaan worden, komt er ruimte voor betere geluidskwaliteit. Dit is veel beter dan een brakke 48 kb/s op het zwakke net van MTVNL.

Je hebt gelijk dat ontwikkelingen als deze tot een toename in de verkoop van ontvangers gaat leiden. -bier

Echtwel

Bericht door Echtwel » 08 nov 2018 09:25

jessica schreef:
08 nov 2018 01:16
Ik zie zeker een pluspunt van DAB+ ontwikkeling , net als de lokale omroep test uitzendingen aan een groei van de verkoop aan zwaaide
Een Dab+ Radio gaat vanaf 35 losse radio dus dat valt zeker mee als er maar content is dan is dit een win / win geval. -bier

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 08 nov 2018 10:58

Ookal ben ik geen Kink-fan, ben ik toch enorm blij met de komst van Kink op DAB+. Ik blijf het zeggen; meer diversiteit is wat we momenteel missen. Ik denk ook dat er liefhebbers van Kink zijn die niet enkel via internet gaan luisteren maar zeker over zullen gaan tot aanschaf van een DAB+ ontvanger. Ging ook op voor de trouwe luisteraars van bijvoorbeeld Arrow Classic Rock en Classic FM. Alleen werden die uiteindelijk zwaar teleurgesteld toen genoemde stations van DAB+ verdwenen. Laat ik hopen dat Kink hiermee weer een goed voorbeeld geeft en zowel Arrow als Classic terug komen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

MegaWatt

Bericht door MegaWatt » 08 nov 2018 14:50

Lijkt erop dat ze bij Sublime wakker zijn geworden en het kansloze Sublime You :cry: nu toch echt de nek gaan omdraaien om het uiteindelijk te gaan verhuren aan......Kink. Geen idee hoe ze een verhoging van de huidige krappe bitrate van Sublime You krijgen verhoogd. Dan zal er toch iemand iets moeten gaan inleveren lijkt mij? Of er moet nog ergens iets gevonden worden wat nog misschien over is.

density1

Bericht door density1 » 08 nov 2018 16:15

Weet niet of het Sublime You gaat worden die hier voor wordt opgeofferd. Ik begrijp dat het nieuwe ruimte is op de mux van Slam en Sublime.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 08 nov 2018 16:34

Op Radio.NL leggen ze het als volgt uit; KINK komt op de ruimte van Sublime You. Sublime You is momenteel 48 kbps. Van SLAM halen ze 8 kbps af zodat KINK op de plek van Sublime You dan 56 kbps heeft. Die 8 kbps is momenteel in gebruik bij de andere zender van RadioCorp; 100%NL die 104 kbps heeft. Deze schroeven ze terug naar 96 kbps, net als SLAM.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Echtwel

Bericht door Echtwel » 08 nov 2018 16:36

En het kavel tje van freshfm is nog steeds vrij ;)

MegaWatt

Bericht door MegaWatt » 08 nov 2018 19:45

Madurodam FM schreef:
08 nov 2018 16:34
Op Radio.NL leggen ze het als volgt uit; KINK komt op de ruimte van Sublime You. Sublime You is momenteel 48 kbps. Van SLAM halen ze 8 kbps af zodat KINK op de plek van Sublime You dan 56 kbps heeft. Die 8 kbps is momenteel in gebruik bij de andere zender van RadioCorp; 100%NL die 104 kbps heeft. Deze schroeven ze terug naar 96 kbps, net als SLAM.

Met een goede processor van Orban (6300) en iemand die hem écht goed kan inregelen is zelfs 48 Kb goed mogelijk. Ik heb zelf de demo's gezien en gehoord uitgevoerd door Peter van Beusekom (Orban),...........het kan echt en je staat versteld hoe 48 kb kan klinken, als je weet hoe het geheel goed moet worden ingeregeld! Dan had het in de huidige situatie prima gekund. Maar goed, alles wat hoger kan qua kb's is in de praktijk natuurlijk altijd extra en dus meegenomen.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 09 nov 2018 09:10

Ik hoop inderdaad op wat extra aandacht voor goede processing dan, want 56kbps klinkt toch als vrij weinig. Ik heb zelf (nog) geen DAB+-radio, dus kan het niet checken, maar kent iemand een zender op 56kbps of 48kbps waarbij je het verschil met 96kbps nauwelijks hoort?
Echtwel schreef:
08 nov 2018 16:36
En het kavel tje van freshfm is nog steeds vrij ;)
Dat zou een mooie aanvulling zijn inderdaad. En ik kan me niet voorstellen dat de overheid deze ongebruikt laat (immers: $€$€). Is inmiddels bekend wat het tijdspad voor de her-herverdeling hiervan gaat worden?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Orange

Bericht door Orange » 09 nov 2018 11:28

De vraag is of KINK daarvoor moet gaan, want dan kunnen ze niet meer landelijk op DAB.

Plaats reactie