KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
density1

Re: KinkFM terug

Bericht door density1 » 20 okt 2018 20:25

Betalen om te luisteren lijkt me sowieso een no-go. Zo vooruitstrevend zijn we hier nog niet om betaalradio in te voeren terwijl er legio gratis opties zijn. Dan moet je product wel heeuuull speciaal zijn en nergens anders te horen zijn gratis en voor niets.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 21 okt 2018 00:20

Een concurrent waarvoor? Volgens mij haal je jezelf vooral heel veel pretenties in je hoofd. De informatie over of een zender al dan niet winst draait lijkt me geen staatsgeheim, dus ik hou het erop dat je onzin praat.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

boxfm

Bericht door boxfm » 21 okt 2018 00:40

GerjanOpDreef schreef:
20 okt 2018 22:02
Smid70 schreef:
20 okt 2018 20:06
GerjanOpDreef schreef:
20 okt 2018 18:59

Ik noem geen namen, omdat het mij in een vertrouwelijke gesprekken is toevertrouwd.
Wat een nonsens, waarom zou dat geheim moeten zijn?
Zeker bang dat de belastingdienst meeleest ;-)
Geloof er helemaal niets van.
Het is geen geheim, anders had ik het ook niet geweten. Ik vind het alleen niet nodig om iemand zijn vertrouwen te schenden.

Dat je mij niet gelooft is niet erg, dat is weer een concurrent minder.
Dus volgens de radionerds hier is het onmogelijk om een winstgevende online zender te hebben waarvan mensen kunnen leven? Mij lijkt het zeker niet onmogelijk. Ik snap wel dat GertjanOpDreef de zender niet kan/wil noemen, maakt het wel wat lastig om de gehele context te zien. Maar maakt het niet gelijk onmogelijk om een succesvolle internetzender te hebben.

Als je bijvoorbeeld, ook kijkende naar de 7 opties die hij aangaf, een radiozender koppelt aan een reeds bestaand platform. Daar kan je dan je marketing doen, daar zit -als je ze op elkaar afstemt- ook je doelgroep. Groot pluspunt. Stel het is een nicheplatform, dan kan een daarbij passende zender zeker een succes worden. Als er een duidelijke doelgroep is, hoe niche ook, kan dat zeker vermarkt worden. Dan kan je ook dat platform en de zender gezamenlijk aanbieden aan adverteerders. Het gaat niet om hoe groot het bereik is, maar hoe gericht het bereik is.

Het is echt niet onmogelijk om een succesvolle en winstgevende (online) radiozender te hebben. Het is alleen het grootste deel van de mensen niet gelukt. Maar zo gaat het ook met de top (van sport tot bedrijfsleven).

Terug naar KINK: Ook hier lijkt het mij niet onmogelijk om kostendekkend te worden of zelfs winstgevend. KINK wil een specifieke doelgroep gaan bedienen, waar echt wel adverteerders voor te vinden zijn. De vraag is alleen wat KINK die adverteerders allemaal wil gaan bieden en welke prijs hiervoor gevraagd wordt. KINK wil in ieder geval 'nieuwe' dingen gaan proberen, oa met podcasts. Waar adverteerders ook een rol in gaan spelen, zo gaf Michiel Veenstra al aan. Dus er wordt ook naar andere verdienmodellen gekeken.

jessica

Bericht door jessica » 21 okt 2018 01:32

Er kan eventueel ook een nieuw onderwerp geopend worden over het kostendekkend maken van een online zender. Vind ik zelf wel interessant. Ik denk dat het kan, maar dat je dan in eerste instantie niet kan werken met betaalde krachten. De andere kosten kun je misschien nog wel dekken. Maar iedere maand een aantal salarissen er uit halen lijkt me moeilijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 okt 2018 11:44

GerjanOpDreef schreef:
20 okt 2018 21:51
Maar om je hersenen even te laten kraken. Wat gaat Oortjes Rock Radio mij bieden als ik jouw 1 miljoen geef.
Jouw geloofwaardigheid werd hier al ter discussie gesteld en de kans dat jij mij dat miljoen gaat geven acht ik 0%. Daarnaast gaat het bij het in de lucht houden van een webstation niet om een eenmalg bedrag, maar om cash flow. Dit beeft dus geen enkele zin, kansloos aanbod om dat woord nog maar een keer in de goede context te gebruiken.

Maar om je vraag toch nog te beantwoorden: Ik zou radio gaan luisteren op een schitterende vakantiebestemming.
Rock 'n roll is better than music!

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 okt 2018 11:47

jessica schreef:
21 okt 2018 01:32
Ik denk dat het kan, maar dat je dan in eerste instantie niet kan werken met betaalde krachten. De andere kosten kun je misschien nog wel dekken.
Dat moet zeker kunnen. Zo hoog zijn die kosten niet. Ik schat de personele kosten op 80%. Maar ja, zonder salaris zijn er ook geen boterhammen.

jessica

Bericht door jessica » 21 okt 2018 13:26

Oortjes schreef:
21 okt 2018 11:47
jessica schreef:
21 okt 2018 01:32
Ik denk dat het kan, maar dat je dan in eerste instantie niet kan werken met betaalde krachten. De andere kosten kun je misschien nog wel dekken.
Dat moet zeker kunnen. Zo hoog zijn die kosten niet. Ik schat de personele kosten op 80%. Maar ja, zonder salaris zijn er ook geen boterhammen.
Precies daarom ben ik zeker nieuwsgierig naar namen van web stations die dat wel kunnen.

Smid70

Bericht door Smid70 » 21 okt 2018 15:48

Grappig "Management boek.nl " Gertjan, je bent zeker op dreef met je onzinnige verhaal.

Maar ik hoop dat Kink bereikt wat ze wil, wat dat ook moge zijn.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 okt 2018 16:35

GerjanOpDreef schreef:
21 okt 2018 15:46
Als ik een van de succesvolle webstations bel en vraag wat ze mij te bieden hebben als ik 1 miljoen geef, dan krijg ik een concreet antwoord.
Concreter dan mijn antwoord kan echt niet :))
Oortjes schreef:
21 okt 2018 11:44
Maar om je vraag toch nog te beantwoorden: Ik zou radio gaan luisteren op een schitterende vakantiebestemming.
Even serieus, ik vroeg om een verdienmodel. Daar heb ik nog geen concreet antwoord op gezien. Je noemt wel zeven opties, maar geen daarvan is een rendabel verdienmodel voor een (beginnend) webstation:
1. Geloof levert zelfs bij de katholieke kerk geen geld meer op.
2. Beginnende webstations zijn zelden van bekende radiomakers die daar geld mee willen verdienen en dan nog is dat geen garantie op verdiensten.
3. Luisteraars gaan niet betalen voor een product wat ook gratis verkrijgbaar is.
4. Goede dj's krijgen betaald, gaan niet betalen om te mogen werken.
5. Een promotiezender van een platenmaatschappij is een kostenpost, geen winstbrenger.
6. Betaalde content heeft Veronica begin jaren '60 al afgeschaft omdat het niet om aan te horen was. Goede beslissing, daarna werd het echt winstgevend op AM.
7. Advertenties verkopen is het klassieke verdienmodel wat met het bereik van een webstation te weinig oplevert.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een kansrijk verdienmodel voor Oortjes Rock Radio.

basf

Bericht door basf » 21 okt 2018 19:50

Dat mensen niet willen betalen voor een zender is niet helemaal waar want Goed Nieuws Radio wordt voor een groot deel betaal door wat zij noemen vrienden van de zender. Natuurlijk speelt het geloof ook mee, maar toch denk ik dat voor een niche zender als Kink genoeg mensen te vinden zijn die ook vrienden willen worden van een zender en een klein bedrag daarvoor willen betalen. Zoals nu ook een beetje begint met Patreon voor podcasts.

density1

Bericht door density1 » 21 okt 2018 20:16

Maar betalen voor specifieke podcasts is wel iets anders dan betalen voor een lineair radiostation.

density1

Bericht door density1 » 21 okt 2018 20:56

GerjanOpDreef schreef:
21 okt 2018 20:31
density1 schreef:
21 okt 2018 20:16
Maar betalen voor specifieke podcasts is wel iets anders dan betalen voor een lineair radiostation.
Groot Nieuws Radio is een lineair radiostation. Landelijk op DAB+ en in half Europa op de middengolf.

Daarnaast is er ook nog de Reformatorische Omroep, een echt webstation met vaste medewerkers en vrijwilligers die samen hun programma's maken voor hun eigen doelgroep. Gefinancierd door donateurs, donateurs, donateurs en adverteerders.

Alles is mogelijk, de feiten liegen niet.
Ja en toen werd je wakker.... :))

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 okt 2018 21:53

GerjanOpDreef schreef:
21 okt 2018 20:48
Leef je droom!
Haha zal ik doen. Enne, je hebt het goed begrepen hoor :razz: .

Weleens van een gimmick gehoord? -bier

Echtwel

Bericht door Echtwel » 22 okt 2018 14:05

Oortjes schreef:
21 okt 2018 21:53
GerjanOpDreef schreef:
21 okt 2018 20:48
Leef je droom!
Haha zal ik doen. Enne, je hebt het goed begrepen hoor :razz: .

Weleens van een gimmick gehoord? -bier
Pfff gaan jullie lekker privé zitten kletsen, ik een gewoon weten hoe kink weet het geld te gaan verdienen. Als web station alleen. :roll:
Ik denk dat het onmogelijk is ,ja als publieke omroep ( in het publieke bestel dus) En dat is op zich geen slecht idee.....

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 22 okt 2018 14:42

Echtwel schreef:
22 okt 2018 14:05
Pfff gaan jullie lekker privé zitten kletsen, ik een gewoon weten hoe kink weet het geld te gaan verdienen. Als web station alleen. :roll:
Ik denk dat het onmogelijk is ,ja als publieke omroep ( in het publieke bestel dus) En dat is op zich geen slecht idee.....
Volgens mij verdient geen enkele internet-only stream van de PO geld. Waarschijnlijk ook omdat de PO nogal ouderwets is, en internet-only niet serieus neemt (geen enkele PO-stream is echt uitgewerkt tot volwaardig radiostation). En dat wil KINK nu juist niet doen op die manier, mede een reden waarom ze niet onder het juk van de PO willen vallen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Plaats reactie