KinkFM terug

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Luc van Ostade

Re: KinkFM terug

Bericht door Luc van Ostade » 14 aug 2018 20:53

rvbracht schreef:
14 aug 2018 20:32
Als het echt alleen maar een stream wordt, dan snap ik niet waarom dat twee jaar heeft moeten duren. De verwachting bij mij ligt in elk geval toch wel wat hoger, minimaal DAB+ distributie, en liefst wat meer.
Misschien wordt het ook een boekenserie en een Netflix documentaire. 😂
Alleen alternatief is echte muziek.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 14 aug 2018 21:29

Luc van Ostade schreef:
14 aug 2018 20:53
rvbracht schreef:
14 aug 2018 20:32
Als het echt alleen maar een stream wordt, dan snap ik niet waarom dat twee jaar heeft moeten duren. De verwachting bij mij ligt in elk geval toch wel wat hoger, minimaal DAB+ distributie, en liefst wat meer.
Misschien wordt het ook een boekenserie en een Netflix documentaire. 😂
Godsamme man, hij zegt toch nergens dat het alleen een internetstream wordt? Jee zeg, best lastig om uw ongelijk toe te geven of niet?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

tspronsen

Bericht door tspronsen » 14 aug 2018 21:58

Luc van Ostade schreef:
14 aug 2018 20:52
(...) dan zegt hij dus dat er nu alleen platte muziek, domme dj’s en infantiele spelletjes zijn.
Dat lees ik anders. Ik heb de quote er even bij gehaald:
Toen wij in de jaren negentig van de vorige eeuw over Kink FM nadachten, droomden we over een radiostation dat zich verre moest houden van platte hits, domme DJ's en infantiele spelletjes.
Jan praat over de idealen die ze hadden toen ze in de jaren '90 met Kink FM begonnen. Ik lees hier niet dat (alle) andere stations toen (of nu) platte DJ's hebben, domme spelletjes spelen en infantiele hits draaien.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 14 aug 2018 22:57

Wel lekker dat nu elk topic wordt gevuld met luchtfietserij en non-offtopic-discussies, waar alleen de medemens wordt uitgelokt tot reactie om maar opnieuw te kunnen reageren.

Wanneer je echt uitgedaagd wilt worden met ontopic-discussies, dan moet je eerst door al deze onzin heen.

Ik heb al eerder aangegeven: open een eigen topic waarin je deze discussies kunt uitleven. Echter, verwacht ik dan niet veel aanloop.

Moderatoren doe er eens wat aan als je het forum interessant wilt houden.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 14 aug 2018 23:29

Of zullen we nóg zuurder, serieuzer en negatiever gaan doen? Dat is echt veel beter inderdaad. Neem het alsjeblieft allemaal bloedserieus. De terugkeer van een zender die ooit op 0,5% marktaandeel stond. Daar mag geen enkele luchtige opmerking over gemaakt worden.

Ontopic dan maar: Hoe succesvol kan dit worden? Waar zou Kink mee moeten komen (naast onderscheidende muziek) om nog iets toe te kunnen voegen in deze wereld van streams, FM zenders, YouTube, enz? Hoe moeten ze luisteraars/kijkers/volgers gaan genereren?

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 15 aug 2018 10:13

@Luc van Ostade

Gelukkig doe jij aan die zuurdoenerij niet mee ;-)
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 aug 2018 10:19

Aan mij zal het niet liggen. Wellicht goed om eens te bedenken waarom u zoveel negatieve reacties krijgt, en niet alleen in dit topic. Wellicht ligt dit aan uw eigen negativisme? Maar on-topic lijkt me prima.
Luc van Ostade schreef:
14 aug 2018 23:29
Hoe succesvol kan dit worden? Waar zou Kink mee moeten komen (naast onderscheidende muziek) om nog iets toe te kunnen voegen in deze wereld van streams, FM zenders, YouTube, enz? Hoe moeten ze luisteraars/kijkers/volgers gaan genereren?
Mij lijkt dat onderscheidende muziek in combinatie met dj's die iets te vertellen hebben wel degelijk luisteraars kan trekken. Dat is ook wat Hoogesteijn zegt in het Facebook-bericht: meer dan platgeslagen spelletjes, lach-of-ik-schiet humor en grijsgedraaide hitjes. Er zijn wel degelijk luisteraars die genoeg hebben van de infantiele manier waarop ze worden aangesproken op sommige zenders, maar ook geen zin hebben om álles zelf te gaan zoeken op obscure internetstreams, podcasts of Youtube. Die dus gewoon een zender willen aanzetten om daar muziek en dj's te horen die ze aanspreekt. Ja, het klopt dat Kink dat eerder deed, en dat ze dat geen hoog marktaandeel opleverde, maar daarbij komt ook de vraag: bij welk marktaandeel is iets succesvol? Natuurlijk, commercieel gezien zijn hogere marktaandelen meestal beter, maar wanneer het break-even wordt ligt echt aan de opzet en de kosten van de zender. En daar weten we nog vrij weinig over nu, dus wellicht is het niet gek om eerst kijken waar ze mee komen voordat het oordeel geveld kan worden of iets gedoemd is te mislukken.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 15 aug 2018 10:31

Ik heb meer vertrouwen er dat Fresh FM terug komt dat Kink FM hoe trouw en loyaal sommige Kink FM fan's dan ook zijn ik denk dat hun business plan ( en die zullen ze best hebben) al laat merken dat het niet gaat
Waarom
1> achter het oude Kink FM zat Veronica* (geld) = is weg ( *maar de eigenaar van Kink FM, V-Ventures (de investeringsmaatschappij van Vereniging Veronica), trok zich op 16 mei terug)
2> achter het oude Kink FM zat een bekende NL -er met hun net werk = weg (op 1 mede oprichter na )
3> men had al veel spullen staan studios* ect = is weg (*, waarvan de eerste uitzending begon op het RTL-kabelkanaal op 1 oktober 1995. )
------
Conclusie
> geen geld & geen spullen, geen landelijke Naams bekendheid , geen interesse van adverteerders.... geen KinkFM op wat playlisten na jammer maar helaas er zijn er ook genoeg alternatieven ( op internet ect) op de FM na ......en daar heb je dus geld voor nodig (zie je de vicieuze cirkel) !!!!

*
bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Kink_FM

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 aug 2018 10:44

waterveenmos schreef:
15 aug 2018 10:19
Aan mij zal het niet liggen. Wellicht goed om eens te bedenken waarom u zoveel negatieve reacties krijgt, en niet alleen in dit topic. Wellicht ligt dit aan uw eigen negativisme? Maar on-topic lijkt me prima.
Wat goed dat je me terecht wijst, ik zal mijn leven direct beteren! :lol:

Kink heeft zelf nog niks voor elkaar gekregen, maar Jan H gaat al wel vol in de aanval, “want andere zenders zijn infantiel...”. Hij is dus zelf ook voorbarig. Dan mogen wij dat ook zijn.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 aug 2018 10:47

Mediaplanet schreef:
15 aug 2018 10:13
@Luc van Ostade

Gelukkig doe jij aan die zuurdoenerij niet mee ;-)
Ik ben kritisch en dat vinden de fans van bepaalde zenders of DJ’s niet leuk. Maar dit is nog steeds een forum waar je je mening mag geven.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 aug 2018 11:15

Luc van Ostade schreef:
15 aug 2018 10:44
waterveenmos schreef:
15 aug 2018 10:19
Wat goed dat je me terecht wijst, ik zal mijn leven direct beteren! :lol:

Kink heeft zelf nog niks voor elkaar gekregen, maar Jan H gaat al wel vol in de aanval, “want andere zenders zijn infantiel...”. Hij is dus zelf ook voorbarig. Dan mogen wij dat ook zijn.
Nogmaals, en dat is de laatste keer: dat heeft hij dus niet gezegd, zoals tpronsen ook al aangaf. Lees het even terug, wellicht begint het te dagen dan.
Echtwel schreef:
15 aug 2018 10:31
Ik heb meer vertrouwen er dat Fresh FM terug komt dat Kink FM hoe trouw en loyaal sommige Kink FM fan's dan ook zijn ik denk dat hun business plan ( en die zullen ze best hebben) al laat merken dat het niet gaat
Waarom
1> achter het oude Kink FM zat Veronica* (geld) = is weg ( *maar de eigenaar van Kink FM, V-Ventures (de investeringsmaatschappij van Vereniging Veronica), trok zich op 16 mei terug)
2> achter het oude Kink FM zat een bekende NL -er met hun net werk = weg (op 1 mede oprichter na )
3> men had al veel spullen staan studios* ect = is weg (*, waarvan de eerste uitzending begon op het RTL-kabelkanaal op 1 oktober 1995. )
------
Conclusie
> geen geld & geen spullen, geen landelijke Naams bekendheid , geen interesse van adverteerders.... geen KinkFM op wat playlisten na jammer maar helaas er zijn er ook genoeg alternatieven ( op internet ect) op de FM na ......en daar heb je dus geld voor nodig (zie je de vicieuze cirkel) !!!!

*
1) De Vereniging Veronica gaf in de laatste jaren al weinig geld aan Kink meer uit, en tegenwoordig is het door de modernere technologieën ook veel goedkoper om een radiozender te starten. Daarbij weet u niet welke eventuele financiers zich gemeld hebben (ik ook niet), dus oordelen over het bussiness plan is in deze fase onmogelijk.
2) Welke bekende Nederlanders zaten achter het oude KinkFM? Doelt u op Jan-Douwe Kroeske? Die maakte slechts een programma daar, maar heeft zich volgens mij verder nooit tegen de zender aan bemoeid.
3) Klopt, die spullen zijn verkocht. Maar zoals in 1) al gezegd: een moderne radiostudio is tegenwoordig goedkoper dan in pak 'm' beet 1995, en de vraag is ook maar of er inmiddels nog niks is aangeschaft. Ook dat is nog onbekend.

Dan n.a.v de rest van uw conclusie: de naamsbekendheid lijkt me nog wel redelijk snor te zitten. Onder degenen die nu aan het roer staan bij de potentiële adverteerders zullen veel mensen zitten die Kink van vroeger kennen, dus dat kan helpen. Maar dat is speculatie van mij, direct toegegeven. En de rest heb ik hierboven al behandeld.

jessica

Bericht door jessica » 15 aug 2018 11:24

Rob Stenders, Fred Siebelink en Alfred Lagarde zaten in de beginperiode ook bij KinkFM.
Ik meen gelezen te hebben dat Kink ergens studio's heeft om vandaan uit te zenden. Weet alleen niet meer precies waar vandaan en waar dat bericht stond. Dus dat ze geen studio's zouden hebben is niet waar. Waarschijnlijk hebben ze ook sponsoren achter zich staan.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 15 aug 2018 11:29

waterveenmos schreef:
15 aug 2018 11:15
Nogmaals, en dat is de laatste keer: dat heeft hij dus niet gezegd, zoals tpronsen ook al aangaf. Lees het even terug, wellicht begint het te dagen dan.
Je kunt het blijven ontkennen, maar het is duidelijk wel wat ie bedoelt. Als je dat niet wilt zien, prima. Maar het is wel degelijk zo bedoeld. Een andere reden om zulke dingen te zeggen, is er niet.
Echtwel schreef:
15 aug 2018 10:31
Waarom
------
Conclusie

*
Pas op, je mag geen kritiek hebben. Want dan ben je negatief en zijn je onderbouwingen ineens niet goed genoeg. Je mag Kink alleen de hemel inprijzen!

density1

Bericht door density1 » 15 aug 2018 11:30

Kink heeft een studio in het oude VARA pand in Hilversum aan de Heuvellaan.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 15 aug 2018 11:35

Luc, wordt u nou nooit eens moe van uzelf? Wie zegt dat kritiek verboden is? Zaken die als feitelijkheid worden gebracht zijn echter wél te weerleggen als ze niet blijken te kloppen.

Density1, dat wist ik niet. Is dat een oude PO-studio die overgenomen is?

Plaats reactie