Veranderingen Slam!

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vliegendereporter

Re: Veranderingen Slam!

Bericht door Vliegendereporter »

Pot schreef: 15 jun 2022 15:06
Ikbenroy schreef: 15 jun 2022 10:29
Pot schreef: 15 jun 2022 09:19

Zolang een commerciële organisatie winst maakt, is het geen reden om het op te heffen. En aangezien niemand nog bezwaar heeft gemaakt tegen de vele hits die ze nu draaien, zie ik het probleem ook niet echt. Beetje simpel om dan te zeggen dat het maar opgedoekt moet worden...
Ooit gehoord van kavelrestricties? En als je mij simpel wilt noemen, verdiep je dan maar eens in de geschiedenis van de zender, zijn al heel wat rechtszaken aan vooraf gegaan.
De kavelrestricties ken ik, maar zolang niemand er voorlopig een rechtszaak tegen begint, is er geen reden om minder hits te gaan draaien. Tenzij jij zelf juridische stappen wil nemen :D
Wellicht kink heeft ook klacht ingediend tegen Veronica schijnt is al bekend dat kink interessen heeft in de kavels van slam en Veronica
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Orange schreef: 15 jun 2022 12:15

Zolang een commerciële organisatie winst maakt, is het geen reden om het op te heffen. En aangezien niemand nog bezwaar heeft gemaakt tegen de vele hits die ze nu draaien, zie ik het probleem ook niet echt. Beetje simpel om dan te zeggen dat het maar opgedoekt moet worden...
Ooit gehoord van kavelrestricties? En als je mij simpel wilt noemen, verdiep je dan maar eens in de geschiedenis van de zender, zijn al heel wat rechtszaken aan vooraf gegaan.
Klopt. En ondanks dat is Slam er nog steeds en voldoen ze ook aan de kavelvoorwaarden.
Laat maar. Jullie willen mij hier als dom neerzetten. Slam! draait ieder heel uur voor meer dan de Top 40 hits, terwijl het kavel oorspronkelijk voor Bijzonder nieuwe muziek is bedoeld. Maar ik ben het met je eens de kavelrestricties mogen er van mij wel af. Maar of dat voor meer diversiteit zorgt?
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Pot schreef: 15 jun 2022 15:06

De kavelrestricties ken ik, maar zolang niemand er voorlopig een rechtszaak tegen begint, is er geen reden om minder hits te gaan draaien. Tenzij jij zelf juridische stappen wil nemen :D
Laat maar. En Slam! aanklagen? Van mij mogen ze gewoon Top 40 muziek draaien hoor heb wel wat beters te doen, ik zeg alleen dat er in het verleden (oa door 538, RTL en Fresh FM) rechtszaken zijn aangespannen. Punt.
Orange

Bericht door Orange »

Ikbenroy schreef: 15 jun 2022 19:23
Orange schreef: 15 jun 2022 12:15

Klopt. En ondanks dat is Slam er nog steeds en voldoen ze ook aan de kavelvoorwaarden.
Laat maar. Jullie willen mij hier als dom neerzetten. Slam! draait ieder heel uur voor meer dan de Top 40 hits, terwijl het kavel oorspronkelijk voor Bijzonder nieuwe muziek is bedoeld. Maar ik ben het met je eens de kavelrestricties mogen er van mij wel af. Maar of dat voor meer diversiteit zorgt?
Het klopt idd dat de oorspronkelijke bedoeling van het kavel iets anders is dan wat Slam doet. Het kavel was eigenlijk bedoeld voor het Kink uit 2003. Maar dat neemt niet weg dat Slam zich waarschijnlijk volledig aan de kavelrestricties houdt.
Herbert Visser

Bericht door Herbert Visser »

Net als 100% NL houdt inderdaad ook SLAM! zich aan de kavelrestricties. In 2003 was kavel A5 bedoeld voor een station met 'bijzondere muziek' waarbij in de toelichting bij de Regeling Aanwijzing en Gebruik Frequentieruimte 2003 (de regeling die de basis is van de huidige clausuleringen) ook uitdrukkelijk "dance" als een stroming van 'bijzondere muziek' werd genoemd. Ik lees vaker dat er beweerd wordt dat kavel A5 in 2003 voor Kink bedoeld zou zijn, maar de Regeling AGF laat wat anders zien. De wetgever heeft er uitdrukkelijk rekening mee gehouden dat op dit kavel ook een dance-gerelateerd station zou kunnen bieden en dat is ook gebeurd met ID&T Radio (de destijds vroegere naam van SLAM!).

Voordat aanvragen voor de kavels konden worden ingediend was er een 'vraag en antwoordprocedure' waarbij alle potentiele aanvragers 'vragen aan de minister' konden stellen en die vragen met bijbehorende antwoorden werden vooraf naar alle gegadigden gestuurd zodat ze zich een beter beeld zouden kunnen vormen van wat wel en niet zou mogen op die kavels. Iemand (alle vragen waren geanonimiseerd) stelde de vraag of remixen van Top40 hits op de kavels met 'bijzondere muziek' ook zouden worden meegeteld als hitparademuziek. Antwoord van de Minister: "Nee, zolang de remix maar niet zelf ook in de gangbare hitparades staat of heeft gestaan". En dit is dus meegedeeld aan alle gegadigden die te kennen hadden gegeven dat ze aan de verdeling van 2003 mee zouden gaan doen. Remixen van hits kan SLAM! dus gewoon uitzenden en die tellen niet mee als hit.
Orange

Bericht door Orange »

Dank Herbert. Heldere toelichting.
Hoi24

Bericht door Hoi24 »

Nu de zomervakantie er aan komt en de meeste middag jocks met vakantie gaan ben ik eigenlijk wel benieuwd of Dimitris Kops oo zo'n 4/5 weken vakantie hebt in juli/augustus en zo ja wie dan de middagshow gaat doen op slam.

Misschien Daniël, Erik Jan, Julia en Marijn?
fnlradio

Bericht door fnlradio »

zojuist heeft Julia van het avondcircus aangekondigd dat ze SLAM moet verlaten,
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

fnlradio schreef: 04 jul 2022 19:15 zojuist heeft Julia van het avondcircus aangekondigd dat ze SLAM moet verlaten,
En er is (nog) geen reden gecommuniceerd? Zal 3FM of 538 haar misschien gaan polsen voor een sidekickrol vanaf het najaar?
boevieboy

Bericht door boevieboy »

Ik dacht gelijk: die gaat mee met Barend naar 3FM
petoi

Bericht door petoi »

Als ik dacht fragment hoor ik 2 dingen.

Avondcircus blijft bestaan dus dat blijft zitten.
Julia moet weg van de directie, dus niet uit eigen beweging omdat ze een aanbod heeft van bv 3FM.
Daan!

Bericht door Daan! »

Slam zal geen zin hebben in vast contract vermoed ik.
NieuweGebruiker

Bericht door NieuweGebruiker »

boevieboy schreef: 04 jul 2022 21:14 Ik dacht gelijk: die gaat mee met Barend naar 3FM
Als aanvulling op of ter vervanging van Iris?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Daan! schreef: 04 jul 2022 21:35 Slam zal geen zin hebben in vast contract vermoed ik.
Maar dan had ze altijd nog kunnen freelancen als ze haar echt wilde behouden
Feivel

Bericht door Feivel »

Pascal. K schreef: 05 jul 2022 14:13
Daan! schreef: 04 jul 2022 21:35 Slam zal geen zin hebben in vast contract vermoed ik.
Maar dan had ze altijd nog kunnen freelancen als ze haar echt wilde behouden
Nee. Dat zou schijnzelfstandigheid zijn. Je mag niet maar één opdrachtgever voor langere tijd hebben, die ook nog eens bepaalt hóe je de werkzaamheden uitvoert. Radio is nu echt zo'n tak waar schijnzelfstandigheid veel te veel voorkomt. Het wordt hoog tijd dat bedrijven gewoon eens normale contracten gaan aanbieden.
Plaats reactie