Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Alwin

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door Alwin » 05 jan 2016 20:37

Ja, inderdaad sensatie koppen bij de telegraaf. Een heel beperkt stukje uit een programma van 3 uur...

wally

Veranderingen Radio1

Bericht door wally » 12 jan 2016 20:37

De ochtend...met name standpuntt.nl, is nu één blok met Sven Kockelman. We kennen hem als pittig interviewer, maar ik vind dat hij wel heel erg kort en bits is. Dat mensen af en toe wat onzin uitkramen, soit, maar zo bot afbreken als hij doet vind ik wat ver gaan.

optimod

Re: Veranderingen Radio1

Bericht door optimod » 12 jan 2016 22:50

Die inbelprogramma's worden altijd zo snel afgeraffeld omdat het maar kort is. Dat mag nooit. Je gaat hier voor of niet, dan maar wat langere tijd hier voor inruimen.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 13 jan 2016 11:35

Ik luister echt bijna elke avond naar Langs de lijn en omstreken. Erg leuk programma hele mooie mix van sport, nieuws, en verhalen. De ene dag meer sport, de andere dag (zoals gisteren) meer nieuws en achtergronden. En een erg leuk presentatieduo!

Coco

Re: Veranderingen Radio1

Bericht door Coco » 13 jan 2016 13:37

wally schreef:De ochtend...met name standpuntt.nl, is nu één blok met Sven Kockelman. We kennen hem als pittig interviewer, maar ik vind dat hij wel heel erg kort en bits is. Dat mensen af en toe wat onzin uitkramen, soit, maar zo bot afbreken als hij doet vind ik wat ver gaan.

Spijker op z'n kop. Onaardige en zelfingenomen man.

Coco

Bericht door Coco » 13 jan 2016 13:40

Een vreselijk item vind ik "Nieuws en Co" eind van de middag. Totaal niet interessant en heeft in mijn optiek niets te zoeken in dat nieuws programma. "Buro voor nutteloze informatie".

Maar gelukkig is Lara Rensen een prima presentator !

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 22 jan 2016 18:17

Niet iedereen is blij met het nieuwe radio 1.

http://www.mediamagazine.nl/kritiek-op- ... o-radio-1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bart144

Bericht door Bart144 » 14 jun 2016 15:05

Ruzie op Radio 1 over enorme hoeveelheid sport

Jeroen Smit, onderzoeksjournalist en oud-hoogleraar journalistiek in Groningen, heeft vanochtend op Radio 1 forse kritiek geuit op de sportprogrammering van het radiostation. Dat was te horen in de rubriek Mediaforum, waarin elke werkdag mediazaken worden besproken.

Tijdens de hele avondspits moesten Smit en de andere Radio 1-luisteraars oeverloos geklets over voetbal aanhoren. “Er was iemand uitgenodigd die iets van Scandinavië weet en iemand die een Ierse moeder heeft en er werd maar gebabbeld. Ik zat in de auto en ik wilde door Radio 1 geïnformeerd worden. Er is van alles aan de hand: Microsoft heeft LinkedIn overgenomen, Orlando, het kabinet dat 1,2 miljard weggeeft. Niets! Alleen maar voetbal! Dan denk ik: dit klopt niet. Je gaat over een grens heen.”

Borst, baas van Radio 1, is het oneens met Smit, reageerde hij. “We zijn een sport- en nieuwszender. Het hoort bij Radio 1 om ook sport te brengen. We hebben nu een mix gemaakt van nieuws en sport en denken dat we die mooie mix hebben gevonden.”

Lees het hele bericht op Mediacourant.
Ik kan het alleen maar eens zijn met Jeroen Smit. Sport is leuk, maar wel amusement. Mag allemaal wel ietsje minder op Radio 1.

Orange

Bericht door Orange » 14 jun 2016 16:23

Wel onbegrijpelijk dat Jeroen Smit dat dan gaat aanhoren. Stem lekker af op BNR.

ruudam

Bericht door ruudam » 14 jun 2016 17:40

Vroeger, toen alles beter was en er niet over onzin werd gezeurd, zoals geluidskwaliteit van AM (je telefoon klinkt veel slechter) deed de VRT dat heel slim.
De sport werd gewoon afgesplitst van VRT Radio 1 en op de AM 927 uitgezonden.
Verrekte handig want je kon het ook in NL ontvangen.

Middengolf is goedkoper dan landelijk FM, als je de zender niet zo belachelijk hard zet zoals de NPO vroeger deed, met 50 kW werkt het ook (Groot Nieuws Radio) op 1008 waar NPO 400 dacht nodig te hebben.
En middengolf is natuurlijk ouderwets.
Ja met domme onderbuikgevoelens schiet het echt op. Net zoals met die DAB die al door 6 spectaculaire procenten is gekocht, en maar 3% luistertijd heeft.
Binnen een dag heeft iedereen die AM weer gevonden, als je er wat interssants op zet, binnen een dag heeft bijna niemend een DAB doos gekocht.
O ja, in de VS staan de grootste verdienstations op AM.
In Cincinnatti heeft WLW op 700AM sinds het begin vd radio en met de komst van FM altijd op no 1 gestaan.
En je kan natuurlijk zo'n MG sportzender ook nog // op DAB zetten....voor de geluidsfreaks, zeg maar.

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 14 jun 2016 17:56

"Middengolf is goedkoper dan landelijk FM, als je de zender niet zo belachelijk hard zet zoals de NPO vroeger deed, met 50 kW werkt het ook (Groot Nieuws Radio) op 1008 waar NPO 400 dacht nodig te hebben." (citaat RuudAM)

Ja maar toen zaten er ook nog meer zenders op de MG. Alle nabije buitenlanden hebben MG voor het grootste deel verlaten.

Desondanks kan ik overigens de 1224, 1332 en 1584 hier (Twente) niet ontvangen, ook niet via de SDR van UT Twente.
Laat Ons Luisteren!

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 14 jun 2016 19:50

Hoor in de sportzomer overdag ook heel wat nieuwsitems en achtergronden. Zender klinkt juist heel erg als één geheel nu, als "de nieuws- en sportzender"de het al jaren zegt te zijn. Snap daarom de kritieken niet zo goed.

optimod

Bericht door optimod » 14 jun 2016 21:02

Ik vind het nu prima om naar te luisteren. Leuke wegluister nieuws/sportzender nu. Ik trek dit veel beter dan het veels te zakelijke BNR. Dit is lekker toegangkelijke nieuwsradio, met nu wat meer sport, maar dat is ook de waan van de dag in deze tijd en hoort er gewoon bij en moet je gewoon op inspringen, lijkt me duidelijk.

Debaser

Bericht door Debaser » 14 jun 2016 21:12

fonswielemaker schreef:Hoor in de sportzomer overdag ook heel wat nieuwsitems en achtergronden. Zender klinkt juist heel erg als één geheel nu, als "de nieuws- en sportzender"de het al jaren zegt te zijn. Snap daarom de kritieken niet zo goed.
Ik ben het hiermee eens, maar ik vraag me evenwel toch af of het niet allemaal een beetje te veel is nu Nederland zelf niet eens mee doet met het EK. Niet alleen op Radio 1 hoor, ook op Nederland 1 is (op prime time) geen normaal programma meer te zien. Wales tegen Slowakije kun je krijgen. Ik ben een voetballiefhebber, maar het is vast niet verplicht om alles uit te zenden :wink:.
Be a debaser!

aapdedino

Bericht door aapdedino » 15 jun 2016 10:49

Het is wel verplicht om alles uit te zenden. Dat staat gewoon in het contract wat de NOS getekend heeft voor de rechten.

Plaats reactie