Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door Oortjes » 04 sep 2015 19:58

Op een afscheidsfeestje is de waarheid niet altijd gepast. Ik kan me voorstellen dat Jack daar niet op zat te wachten.
Rock 'n roll is better than music!

dre

Bericht door dre » 06 sep 2015 10:12

Zuurpruim de Graaf voegt niks toe aan een sportradio icoon af te branden....oncollegiaal.
Net terug van een radiostage in LA.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 07 sep 2015 18:51

Jack van Gelder neemt geen genoegen met de excuses die de zenderbaas van NPO Radio 1 heeft aangeboden na de mislukte uitzwaai-uitzending op de zender. "Ik
heb hem teruggestuurd dat ik hem had ontslagen."

Dat zegt de presentator maandagochtend in de radioshow van Giel Beelen.

Van Gelder zou vrijdagmiddag geëerd worden op NPO Radio 1 vanwege zijn vertrek bij NOS. Kees Jansma, Ben de Graaf en Johan Derksen spraken over de 64-jarige
presentator
tijdens de uitzending,
terwijl Van Gelder zat te wachten op de gang. Toen hij hoorde hoe negatief de heren waren besloot hij te vertrekken.

"Het was een ordinaire ruzie geworden", aldus Van Gelder, die er aan toevoegt dat hij het betreurt dat Giel Beelen, die de uitzending presenteerde, niet
ingreep.
Zendermanager Laurens Borst bood zijn excuses vrijwel meteen na het incident aan, maar Van Gelder zegt daar geen behoefte aan te hebben.
Tegenover de verantwoordelijke redacteur heeft Van Gelder gezegd dat hij hem op staande voet ontslagen zou hebben. Dat meldt de presentator op Twitter.

Van Gelder zegt de uitspraken van Derksen nog wel oké te hebben gevonden, maar werd echt kwaad toen hij De Graaf hoorde praten. "Dat daar een seniele oude
man zat, die al jaren niet in de sport zit, die echt was ingehuurd om nare dingen te zeggen, dat is gewoon gênant."

Dat laatste vroeg ik me als luisteraar ook af: waarom reageerden de presentatoren nauwelijks? Zeker van Giel, die altijd z'n zegje wel klaar heeft, had ik wel een reactie verwacht.
Aan de andere kant begint dit wel wat pijnlijk te worden ook voor Jack zelf. Kan hij niet veel beter de eer aan zichzelf houden nu hij eenmaal weg is?
Excuses

iljitsch

Bericht door iljitsch » 07 sep 2015 22:46

Is er op DAB geen ruimte voor twee keer Radio 1: één voor het nieuws en één voor de sport?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 08 sep 2015 07:08

iljitsch schreef:Is er op DAB geen ruimte voor twee keer Radio 1: één voor het nieuws en één voor de sport?
Er komt wel een extra kanaal voor radio 1 denk dat die ook wel voor zowel nieuws als sport gebruikt zal gaan worden.
Is overigens wel al jaren een droom van mij een radiozender met alleen maar sport. Maar denk niet dat die er komt, zeker niet zolang DAB+ nog niet zo groot is in Nederland, maar denk ook niet dat er genoeg publiek voor is. De meeste mensen kijken toch sport op tv.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 23 sep 2015 12:59

Herman van der Zandt naar NOS Langs de Lijn (en Studio Sport) https://over.nos.nl/nieuws/343/herman-v ... -nos-sport

DAB+

Bericht door DAB+ » 23 sep 2015 16:44

Herman is een uitstekende aanvulling voor het team van NOS Sport. Je kon merken dat hij aan een nieuwe uitdaging toe was. Een meer dan uistekende vervanger voor de betweterige en hysterische Jack van Gelder. Goede zaak dat deze man achter de decoder zit.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 29 okt 2015 13:04

Soort Nieuwsuur op de radio dus in plaats van Radio 1 Journaal. Bron: Radiofreak. Hoe laat verwachten jullie het programma, welke presentator van NTR is geschikt en is het een verbetering?
Ochtend NOS Radio 1 Journaal wordt door Jurgen van den Berg gepresenteerd. Sven Kockelman naar stand.nl. Verwachten jullie meer wijzigingen?

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 29 okt 2015 13:33

Ik luister bijna nooit naar het radio 1 journaal, dus kan niet beoordelen of het een verbetering is, maar Jurgen van den Berg is wel een hele fijne presentator.

Ik vind radio 1 wel altijd een mooi geheel overdag, helaas zakt dat 's avonds tussen 18:00 en 22:00 helemaal weg. Zou mooi zijn als dat ook nog wat aangepast wordt, al kan ik me voorstellend at ze niet alle doelgroepprogramma's, want dat zijn het toch een beetje, zullen schrappen.

Dalton

Bericht door Dalton » 30 okt 2015 17:19

Radio 1 gaat al maanden lang puur enkel en alleen maar over vluchtelingen. Het pvda/GroenLinks stand punt wordt gehuldigt en bejubeld. Ook mensen als Pieter Derks weten ook ieder onderwerp via een korte u bocht constructie weer naar vluchtelingen om te buigen en hoe dom pvv ers zijn. Zo lijkt Radio 1 meer op een propaganda zender dan een nieuws zender. Voeg enige nuance toe en je kunt weer een klein beetje serieus genomen worden.

wally

Bericht door wally » 30 okt 2015 20:48

Aperte onzin Dalton. Ik luister dagelijks in ieder geval de "De Ochtend" en ben van mening dat daarin een goede mix is, zeker bij het standpunt.nl gedeelte van meningen. Dat is weliswaar KRO/NCRV dus niet zo heel links, maar dat je nuances houdt ligt aan de signatuur van de club die uitzendt. Niet alles over 1 kam scheren

optimod

Bericht door optimod » 30 okt 2015 20:57

Dat Radio 1 een stuk linkser is dan b.v. een BNR wat een stuk liberaler is qua tone of voice valt te begrijpen. Ik heb zelf dan ook meer met Radio 1 dan met BNR, omdat de tone of voice bij mij iets beter past maar dat is voor een ieder verschillend denk ik.
BNR was in de begin tijd erg linksig van toon, maar is een stuk zakelijker en liberaler geworden in de loop der jaren en daarom voor mij niet zo interessant meer.

Dalton

Bericht door Dalton » 30 okt 2015 21:06

Ik kan bnr op de fm nergens meer vinden. Voor een paar jaar had radio 1 nog een leuke auto show. Nu mag zon autogast ff 3 minuten over electrische auto's iets zeggen en dan weer heeeel snel terug naar de vluchtelingen problematiek en hoe kan het toch dat niet iedereen het GroenLinks/pvda standpunt snapt.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 31 okt 2015 19:59

GroenLinks en de PvdA hebben volgens mij niet dezelfde standpunten. Waarom horen bepaalde mensen nooit nuance en denken ze dat genuanceerde berichtgeving links propageert?

Dat het in Nederland momenteel iets te veel over vluchtelingen gaat, ben ik wel eens. Er spelen onderwerpen genoeg die meer impact op ons leven in dit koude kikkerland hebben.
Rock 'n roll is better than music!

aapdedino

Bericht door aapdedino » 04 nov 2015 12:15

Het Radio 1-programma Twee Dingen dat Elles en Margreet presenteren komt per 1 januari te vervallen.
Daarvoor in de plaats komt Tijd voor MAX Radio op Radio 5 Nostalgia met dezelfde presentatoren.
Bron: persmap Omroep MAX (2015-2016, http://www.omroepmax.nl/fileadmin/Data/ ... 5-2016.pdf

Plaats reactie