Viel mij ook op, waar Arman, of welke andere mannelijke commentator dan ook, rustig maar toch enthousiast verslag kan doen lijkt Suse constant op 101% van haar kunnen te opereren, half in paniek en half buiten adem. Live sportverslaggeving op de radio is echt een vak, Suse is de excuusvrouw van dienst in deze. Als ze LDLEO presenteert skip ik overigens ook aangezien interviewen ook haar ding niet is. Doe maar Robbert Meeder en JW Wesselink ofzo, dat is altijd goedDe Nachtwacht schreef: ↑31 okt 2024 09:37 Ik heb gisteravond met verbazing geluisterd naar het verslag van Feyenoord-Ajax, verzorgd door Suse van Kleef.
Onduidelijk/binnensmonds/heel snel (volgens mij een combinatie van alledrie) praten en daardoor moeilijk te verstaan, nauwelijks beschrijven wat er gebeurd en hoe bijvoorbeeld een doelpunt tot stand komt, versprekingen, maar ook weinig vermogen tot improviseren. Bij beide goals leek ze totaal verrast en niet goed te weten wat ze nu moest doen. Het verschil met Arman Avsaroglu, die er ook zat, was levensgroot. Ook qua snelheid en energie.
Ze komt wat mij betreft echt te kort als radiocommentator. Onbegrijpelijke keuze van de NOS om haar dit soort wedstrijden te laten doen.
Veranderingen Radio 1
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio 1
-
Suse van Kleef zit daar dan ook niet omdat zet het goed deed bij de lokale- of regionale omroep maar, omdat de NOS heel graag een vrouw wilde hebben als voetbalcommentator. Politieke belangen boven kwaliteit.De Nachtwacht schreef: ↑31 okt 2024 09:37 Ik heb gisteravond met verbazing geluisterd naar het verslag van Feyenoord-Ajax, verzorgd door Suse van Kleef.
Onduidelijk/binnensmonds/heel snel (volgens mij een combinatie van alledrie) praten en daardoor moeilijk te verstaan, nauwelijks beschrijven wat er gebeurd en hoe bijvoorbeeld een doelpunt tot stand komt, versprekingen, maar ook weinig vermogen tot improviseren. Bij beide goals leek ze totaal verrast en niet goed te weten wat ze nu moest doen. Het verschil met Arman Avsaroglu, die er ook zat, was levensgroot. Ook qua snelheid en energie.
Ze komt wat mij betreft echt te kort als radiocommentator. Onbegrijpelijke keuze van de NOS om haar dit soort wedstrijden te laten doen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Waar heb je deze informatie vandaan?GerjanCluistra schreef: ↑04 nov 2024 21:36 Suse van Kleef zit daar dan ook niet omdat zet het goed deed bij de lokale- of regionale omroep maar, omdat de NOS heel graag een vrouw wilde hebben als voetbalcommentator. Politieke belangen boven kwaliteit.
-
Haar CV op LinkedIn. Suse is iemand die haar journalistieke sporen op andere vlakken heeft verdient maar, uit niets blijkt dat ze ooit voor een lokaal- of regionaal radiostation als voetbalcommentator heeft gewerkt (al zal ik daar lokaal mijn hand niet voor in het vuur steken). Daar is verder niets mis mee, alleen hoor je dat wel terug in haar verslagen.Loekie schreef: ↑04 nov 2024 21:56Waar heb je deze informatie vandaan?GerjanCluistra schreef: ↑04 nov 2024 21:36 Suse van Kleef zit daar dan ook niet omdat zet het goed deed bij de lokale- of regionale omroep maar, omdat de NOS heel graag een vrouw wilde hebben als voetbalcommentator. Politieke belangen boven kwaliteit.
Even los van Suse van Kleef, ik heb lokaal nog nooit een vrouwelijke voetbalcommentator gehoord, terwijl ik toch wel duizenden uren lokale voetbalverslagen heb gehoord.
Ik vermoed dat Loekie vooral bedoelde waar je de volgende info vandaan hebt: "...omdat de NOS heel graag een vrouw wilde hebben als voetbalcommentator. Politieke belangen boven kwaliteit."GerjanCluistra schreef: ↑07 nov 2024 09:46Haar CV op LinkedIn. Suse is iemand die haar journalistieke sporen op andere vlakken heeft verdient maar, uit niets blijkt dat ze ooit voor een lokaal- of regionaal radiostation als voetbalcommentator heeft gewerkt (al zal ik daar lokaal mijn hand niet voor in het vuur steken). Daar is verder niets mis mee, alleen hoor je dat wel terug in haar verslagen.Loekie schreef: ↑04 nov 2024 21:56Waar heb je deze informatie vandaan?GerjanCluistra schreef: ↑04 nov 2024 21:36 Suse van Kleef zit daar dan ook niet omdat zet het goed deed bij de lokale- of regionale omroep maar, omdat de NOS heel graag een vrouw wilde hebben als voetbalcommentator. Politieke belangen boven kwaliteit.
Even los van Suse van Kleef, ik heb lokaal nog nooit een vrouwelijke voetbalcommentator gehoord, terwijl ik toch wel duizenden uren lokale voetbalverslagen heb gehoord.
-
Dan had @Loekie dat moeten vragen.Orange schreef: ↑11 nov 2024 14:23Ik vermoed dat Loekie vooral bedoelde waar je de volgende info vandaan hebt: "...omdat de NOS heel graag een vrouw wilde hebben als voetbalcommentator. Politieke belangen boven kwaliteit."GerjanCluistra schreef: ↑07 nov 2024 09:46Haar CV op LinkedIn. Suse is iemand die haar journalistieke sporen op andere vlakken heeft verdient maar, uit niets blijkt dat ze ooit voor een lokaal- of regionaal radiostation als voetbalcommentator heeft gewerkt (al zal ik daar lokaal mijn hand niet voor in het vuur steken). Daar is verder niets mis mee, alleen hoor je dat wel terug in haar verslagen.
Overigens kan ik niet hardt maken maar, ze kwam op een moment dat de NOS al twee toernooien van de Leeuwinnen met mannelijke commentatoren werkte. Destijds was daar bij een bepaalde groep schreeuwers heel veel aandacht voor. Zoals we allemaal kunnen weten zijn o.a. publieke omroepen heel gevoelig voor bepaalde groepen lawaaimakers.
Natuurlijk kan ik er naast zitten maar, ik ken verschillende mannelijke voetbal commentatoren die hun vak beter verstaan dan Suse. Van 1 weet ik dat hij bij NOS heeft gesolliciteerd, dus zijn naam was op dat moment bekend. Toch koos de NOS voor iemand met nauwelijks ervaring. Daar is een reden voor, zo simpel is het.
Dat vroeg Loekie ook. Ik citeer slechts.GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 18:25Dan had @Loekie dat moeten vragen.Orange schreef: ↑11 nov 2024 14:23Ik vermoed dat Loekie vooral bedoelde waar je de volgende info vandaan hebt: "...omdat de NOS heel graag een vrouw wilde hebben als voetbalcommentator. Politieke belangen boven kwaliteit."GerjanCluistra schreef: ↑07 nov 2024 09:46
Haar CV op LinkedIn. Suse is iemand die haar journalistieke sporen op andere vlakken heeft verdient maar, uit niets blijkt dat ze ooit voor een lokaal- of regionaal radiostation als voetbalcommentator heeft gewerkt (al zal ik daar lokaal mijn hand niet voor in het vuur steken). Daar is verder niets mis mee, alleen hoor je dat wel terug in haar verslagen.
Helder.
Schreeuwers? Lawaaimakers? Of bedoel je mensen die een mening hebben en die mening mogen geven?GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 18:25 Destijds was daar bij een bepaalde groep schreeuwers heel veel aandacht voor. Zoals we allemaal kunnen weten zijn o.a. publieke omroepen heel gevoelig voor bepaalde groepen lawaaimakers.
-
Ja, gebruikt andere woorden voor hetzelfde.Orange schreef: ↑11 nov 2024 22:56Dat vroeg Loekie ook. Ik citeer slechts.Helder.Schreeuwers? Lawaaimakers? Of bedoel je mensen die een mening hebben en die mening mogen geven?GerjanCluistra schreef: ↑11 nov 2024 18:25 Destijds was daar bij een bepaalde groep schreeuwers heel veel aandacht voor. Zoals we allemaal kunnen weten zijn o.a. publieke omroepen heel gevoelig voor bepaalde groepen lawaaimakers.
Tijd om de Van Dale te updaten mensen. Betekenis van schreeuwer en lawaaimaker: iemand die een mening geeft.