Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
GerjanCluistra

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door GerjanCluistra »

Orange schreef: 18 aug 2024 18:06
Phoenix schreef: 18 aug 2024 17:18 Een reiswinkel heeft geen fysieke winkel nodig. Booking heeft een winkel (verkooppunt) op ieder apparaat waar de website of app wordt geopend. Daarmee komt Booking met haar online winkel tot in mijn huiskamer. Een fysieke winkel in dezen is mogelijk net zo oubollig als enkel in FM denken.

De grootte van de club of het toernooi is in dezen ook onbelangrijk. Als je een wedstrijd uitzend doe je dat tot aan het laatste fluitsignaal. Een film breek je ook niet een kwartier voor het einde af met het argument dat het maar een B-film is.
Precies dit dus allemaal.
Maar de onzin over het lokale karakter van Booking (en ook Ajax) door Gerjan is dusdanig groot, dat ik vermoed dat hij ons vooral op de kast probeert te krijgen.
Ssst 🤫
Schopt graag tegen heilige huisjes...
GerjanCluistra

Oortjes schreef: 18 aug 2024 19:53
Orange schreef: 18 aug 2024 18:06 Maar de onzin over het lokale karakter van Booking (en ook Ajax) door Gerjan is dusdanig groot, dat ik vermoed dat hij ons vooral op de kast probeert te krijgen.
Dat lukt hem wonderwel goed -smok

Mijn conclusie is dat voetbalverslaggeving het beste naar streams kan. Dan is het te beluisteren voor iedereen die dat wil en wordt de reguliere programmering nimmer verstoord, ook niet als het uitloopt. En het maakt de nationale nieuwszender een stuk beter te beluisteren :???:
Daar ben ik het dan weer zo mee oneens. Als je het gaat ontleden zijn er zoveel redenen om die reguliere programmering even op te schuiven.

Zoals meerdere mensen het hier al zeiden, als je een wedstrijd live uitzend, dan doe je dat vanuit een sportjournalistiek oogpunt van het eerste tot het laatste fluitsignaal.

Voor zover ik weet heeft Ajax nog nooit deelgenomen aan een serie strafschoppen waarbij 34 penalty’s zijn genomen. Dat is een historisch moment. Het gaat wereldwijd in (voetbal) praatprogramma’s besproken worden. De 34 strafschoppen komen in de geschiedenisboeken van Ajax, van Panatinaikos, van de UEFA, van het Nederlandse voetbal. Vanuit een journalistiek oogpunt wil je er toch bij zijn als er historie geschreven wordt?

Overigens heeft Radio 1 ook historie geschreven. In het boek ‘100 jaar Radio 1’ wordt er een hoofdstuk gewijd aan deze memorabele avond in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. En dan vooral hoe het kon gebeuren dat dit historische, nieuwswaardige moment werd weggeschoven voor commercials en een nieuwsblokje. Met interviews waarbij de betrokkenen aangeven dat dit de grootste fout is uit hun werkzame leven van Radio 1, dat ze het historische moment niet herkenden. 😉😂
Phoenix

Bericht door Phoenix »

GerjanCluistra schreef: 19 aug 2024 17:24 Tja, een lokaal bedrijf kan ook prima een app. lanceren.
Dat kan zeker, maar de vestigingslocatie van het bedrijf moet niet bepalend zijn maar de relevantie voor de ontvanger van het nieuws. De klanten en accomodatie-aanbieders van Booking.com zitten wereldwijd. Als er problemen zijn bij Booking.com die klanten en accommodatie-aanbieders wereldwijd raken dan is dat nieuws dat via landelijke media gebracht wordt.
Je mag een andere mening zijn toegedaan maar je argumentatie zal flinterdun zijn.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 19 aug 2024 18:10 Je mag een andere mening zijn toegedaan maar je argumentatie zal flinterdun zijn.
Dat zal Gerjan gerust stellen :D
GerjanCluistra schreef: 19 aug 2024 17:47 Daar ben ik het dan weer zo mee oneens. Als je het gaat ontleden zijn er zoveel redenen om die reguliere programmering even op te schuiven.
Dat is zo. Dat pleit er toch juist voor om live voetbal een medium te geven wat het uit kan lopen?

Bijkomend voordeel is natuurlijk dat ik dan naar goede nieuws Radio kan luisteren :???:
Rock 'n roll is better than music!
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Dit komt echt nooit in een boek over 100 jaar Radio 1 hoor, wat een onzin is dat zeg. Misschien wat hoogtepunten van de afgelopen Olympische Spelen maar dit is echt waar niemand het meer over heeft nadat Ajax gisteren verloren heeft van NAC. Dat mag ook best in een boek over 100 jaar Radio 1.
GerjanCluistra

Oortjes schreef: 19 aug 2024 18:48
Phoenix schreef: 19 aug 2024 18:10 Je mag een andere mening zijn toegedaan maar je argumentatie zal flinterdun zijn.
Dat zal Gerjan gerust stellen :D
GerjanCluistra schreef: 19 aug 2024 17:47 Daar ben ik het dan weer zo mee oneens. Als je het gaat ontleden zijn er zoveel redenen om die reguliere programmering even op te schuiven.
Dat is zo. Dat pleit er toch juist voor om live voetbal een medium te geven wat het uit kan lopen?

Bijkomend voordeel is natuurlijk dat ik dan naar goede nieuws Radio kan luisteren :???:
Zo'n stream heeft een ellenlange vertraging, dus dat is een slecht idee. Dat nieuws wordt bovendien ook gewoon uitgezonden, maar dan 5 minuten later.
Deezers

Bericht door Deezers »

Mischa is steeds vaker afwezig met haar eigen programma valt me op. Van de zomer ook al en deze week weer.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Deezers schreef: 24 sep 2024 08:57 Mischa is steeds vaker afwezig met haar eigen programma valt me op. Van de zomer ook al en deze week weer.
Zal wel naar JOE gaan voor sidekick bij Toine van Peperstraten, vervanging voor coen & sander;)
banne

Bericht door banne »

Deezers schreef: 24 sep 2024 08:57 Mischa is steeds vaker afwezig met haar eigen programma valt me op. Van de zomer ook al en deze week weer.
Heel blij dat die in de nacht zit, vond het echt een marteling om naar te luisteren overdag
Durashift

Bericht door Durashift »

De promo voor nooit meer slapen is vanavond een beetje verwarrend. Femke van der Laan heeft een hele tekst ingesproken over haar gesprek met Joël Broekaert maar dan sluit de voiceover af met "in gesprek met Leo Oldenburger. :eek:

Plakfoutje, denk ik.
Ik hoorde het al begin van de avond.. dan zou ik denken: dit valt iemand wel op, er zal toch wel een technicus van dienst zijn die dit kan aanpassen?
Kennelijk niet, want net voor elf uur was het spotje nog net zo intact met de fout. :sad:
banne

Bericht door banne »

Durashift schreef: 30 sep 2024 23:42 De promo voor nooit meer slapen is vanavond een beetje verwarrend. Femke van der Laan heeft een hele tekst ingesproken over haar gesprek met Joël Broekaert maar dan sluit de voiceover af met "in gesprek met Leo Oldenburger. :eek:

Plakfoutje, denk ik.
Ik hoorde het al begin van de avond.. dan zou ik denken: dit valt iemand wel op, er zal toch wel een technicus van dienst zijn die dit kan aanpassen?
Kennelijk niet, want net voor elf uur was het spotje nog net zo intact met de fout. :sad:
Haha, ik dacht juist van huh alweer Leo Oldenburger? Hoe lang moet je daar reclame voor maken? Maar nu snap ik het :))
Plaats reactie