Bij de meeste bedrijven krijgen ouden van dagen die aan het werk willen blijven eenvoudiger klusjes te doen, vaak ook dichter bij huis. Probleem met radio is dat je dan al snel als vrijwilliger bij een lokale omroep werkt. Blijft een lastig ding zoiets. Hoop voor de man dat hij het nog even volhoudt op een beluisterbare manier, of dat hij de eer aan zichzelf houdt. Zou toch verdrietig zijn als een radiomaker met zijn staat van dienst ontslagen moet worden.jessica schreef: ↑23 jun 2024 00:56 De tijd heeft uiteindelijk vat op iedereen. Misschien stoppen met radio maken en gaan schrijven? De avondspits was denk ik het beste radioprogramma dat ik ooit heb gehoord. Kort, snel, informatief, spitsvondig, veel items waardoor je een programma krijgt waarop je de klok gelijk kan zetten. En goede presentatie en grote afwisseling van muziek. Aanrader voor mensen die dit nooit hebben gehoord om nog een aantal oude afleveringen terug te luisteren op internet.
Persoonlijk vond ik Tijd voor 2 al een stuk minder. Meer journalistiek, maar voor mij minder interessant. Frits Spits zal toch de geschiedenis ingaan als de man van De Avondspits.
Veranderingen Radio 1
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio 1
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Als ik Frits Spits hoor, dan hoor ik een man met passie voor taal die de radio daarvoor als middel gebruikt.Phoenix schreef: ↑23 jun 2024 10:48Het is lastig om de juiste balans te vinden tussen op het hoogtepunt stoppen en een vak uitoefenen waar je passie ligt.jessica schreef: ↑23 jun 2024 00:56 De tijd heeft uiteindelijk vat op iedereen. Misschien stoppen met radio maken en gaan schrijven? De avondspits was denk ik het beste radioprogramma dat ik ooit heb gehoord. Kort, snel, informatief, spitsvondig, veel items waardoor je een programma krijgt waarop je de klok gelijk kan zetten. En goede presentatie en grote afwisseling van muziek. Aanrader voor mensen die dit nooit hebben gehoord om nog een aantal oude afleveringen terug te luisteren op internet.
Persoonlijk vond ik Tijd voor 2 al een stuk minder. Meer journalistiek, maar voor mij minder interessant. Frits Spits zal toch de geschiedenis ingaan als de man van De Avondspits.
- Knite Force
Ik luister geregeld Radio Olympia, maar het valt me op dat al meerdere keren de reclame en het verkeer grandioos door de presentatie heenloopt. Is zoiets nou echt niet beter af te stemmen, of waar gaat zoiets mis?
Radio Olympia is op zn zachtst gezegd rommelig te noemen. Totaal niet op elkaar ingespeelde presentatieduo's en idd een hoop slechte instarts
- Knite Force
Die mening deel ik niet, ik vind het wel lekker als het niet te "clinisch" perfect is allemaal. Het is natuurlijk op locatie, maar ik houd daar dus wel van.
Zijn het wel instarts? Het komt op mij over alsof het live verbindingen zijn die structureel niet goed synchroon staan. De presentator is nog bezig met het aankondigen, en dan begint het al. Meende zelfs dat ik weleens een aarzeling heb horen onstaan bij de dienstdoende nieuws- of filelezer.idd een hoop slechte instarts
Gisteren was er een spannende penaltyreeks bij de wedstrijd Ajax - Panathinaikos. Ik was de wedstrijd niet aan het volgen, maar wilde dat wel doen met de penaltyreeks. Op tv moet ik dan nog een ziggo-account aanmaken (wat een drama, dat noem ik geen 'open net'), dus ik schakelde naar Radio 1. Daar besloten ze echter om 23u het nieuws te starten. Ergens in het nieuws kwam er weer een kort verslag en aan het eind van het nieuws ook. Toen begon het Oog met de hele opening en het nieuwsoverzicht en daarna pas weer een kort verslag. Dat Ajax de reeks won, werd pas later (niet live) duidelijk.
Het was een memorabele penaltyreeks en ik begrijp niet dat je dan strak om 23u dat nieuws doet. Maak die wedstrijd af en begin dan met het nieuws en Het Oog.
Ik vond het een erg slechte beurt van Radio 1.
Het was een memorabele penaltyreeks en ik begrijp niet dat je dan strak om 23u dat nieuws doet. Maak die wedstrijd af en begin dan met het nieuws en Het Oog.
Ik vond het een erg slechte beurt van Radio 1.
-
Bij het Nederlands Elftal stellen ze het nieuws ook altijd uit, onbegrijpelijk dat dit bij 1 van de meest gedenkwaardige penalty reeksen in de geschiedenis gebeurd. Ongekend en niet uit te leggen, alleen dat was al nieuwswaardig.
Er is een verschil tussen het Nederlands elftal en een lokale voetbalclub. Ik had het juist onbegrijpelijk gevonden als ze hiervoor de programmering zouden aanpassen.Vanjeafisharder schreef: ↑16 aug 2024 11:26 Bij het Nederlands Elftal stellen ze het nieuws ook altijd uit, onbegrijpelijk dat dit bij 1 van de meest gedenkwaardige penalty reeksen in de geschiedenis gebeurd. Ongekend en niet uit te leggen, alleen dat was al nieuwswaardig.
In andere landen hebben ze dan zoiets als NPO1Extra waar je de sportuitzending live kunt verder volgen op DAB+ Zou radio1 ook kunnen hebben zo'n service.
Een lokale voetbalclub? Het was een memorabele penaltyreeks op Europees niveau. Ook als niet-Ajaxfan luister ik dat dan graag.Loekie schreef: ↑16 aug 2024 11:37Er is een verschil tussen het Nederlands elftal en een lokale voetbalclub. Ik had het juist onbegrijpelijk gevonden als ze hiervoor de programmering zouden aanpassen.Vanjeafisharder schreef: ↑16 aug 2024 11:26 Bij het Nederlands Elftal stellen ze het nieuws ook altijd uit, onbegrijpelijk dat dit bij 1 van de meest gedenkwaardige penalty reeksen in de geschiedenis gebeurd. Ongekend en niet uit te leggen, alleen dat was al nieuwswaardig.
Dat was nog een oplossing geweest.
Het is toch ook een lokale voetbalclub? Het ging ook niet eens om een kampioenschap, dan had ik het nog een beetje begrijpelijk gevonden.Orange schreef: ↑16 aug 2024 11:49Een lokale voetbalclub? Het was een memorabele penaltyreeks op Europees niveau. Ook als niet-Ajaxfan luister ik dat dan graag.Loekie schreef: ↑16 aug 2024 11:37Er is een verschil tussen het Nederlands elftal en een lokale voetbalclub. Ik had het juist onbegrijpelijk gevonden als ze hiervoor de programmering zouden aanpassen.Vanjeafisharder schreef: ↑16 aug 2024 11:26 Bij het Nederlands Elftal stellen ze het nieuws ook altijd uit, onbegrijpelijk dat dit bij 1 van de meest gedenkwaardige penalty reeksen in de geschiedenis gebeurd. Ongekend en niet uit te leggen, alleen dat was al nieuwswaardig.
-
Als het een halve finale was geweest was het nieuws ook uitgesteld, dus wat dat betreft had de NOS voor Ajax een uitzondering kunnen maken. Maar moet Ajax moest zich eerst nog maar eens zien te plaatsen voor het toernooi. Moet je dan voor alles maar een uitzondering maken? Ik weet het echt niet. Van beide kanten valt er wel iets voor te zeggen.
Vanuit journalistiek oogpunt heeft de NOS gekozen om de wedstrijd op radio te verslaan. Vanuit dat perspectief bezien is het heel erg gek dat de afloop wordt weggeschoven zodat er over het nieuws gepraat kan worden. Vind ik ook weer gek. Ik weet het echt niet wat ideaal is.
Vanuit journalistiek oogpunt heeft de NOS gekozen om de wedstrijd op radio te verslaan. Vanuit dat perspectief bezien is het heel erg gek dat de afloop wordt weggeschoven zodat er over het nieuws gepraat kan worden. Vind ik ook weer gek. Ik weet het echt niet wat ideaal is.
-
Lokale voetbalclub? We hebben het hier over Ajax hè, een landelijke club die strijd om Europa League plaatsing en moet dat doen met een strafschoppenserie die de geschiedenis in zal gaan als de meest memorabele ooit. Nieuwswaardiger kun je het niet krijgen. Sorry dat ik hier op aan sla, Ajacied hier.Loekie schreef: ↑16 aug 2024 11:37Er is een verschil tussen het Nederlands elftal en een lokale voetbalclub. Ik had het juist onbegrijpelijk gevonden als ze hiervoor de programmering zouden aanpassen.Vanjeafisharder schreef: ↑16 aug 2024 11:26 Bij het Nederlands Elftal stellen ze het nieuws ook altijd uit, onbegrijpelijk dat dit bij 1 van de meest gedenkwaardige penalty reeksen in de geschiedenis gebeurd. Ongekend en niet uit te leggen, alleen dat was al nieuwswaardig.
-
Ajax is gewoon een lokaal voetbalclubje in Amsterdam. Dat is in principe nieuws voor SALTO, de lokale omroep van die stad.Vanjeafisharder schreef: ↑16 aug 2024 14:02Lokale voetbalclub? We hebben het hier over Ajax hè, een landelijke club die strijd om Europa League plaatsing en moet dat doen met een strafschoppenserie die de geschiedenis in zal gaan als de meest memorabele ooit. Nieuwswaardiger kun je het niet krijgen. Sorry dat ik hier op aan sla, Ajacied hier.Loekie schreef: ↑16 aug 2024 11:37Er is een verschil tussen het Nederlands elftal en een lokale voetbalclub. Ik had het juist onbegrijpelijk gevonden als ze hiervoor de programmering zouden aanpassen.Vanjeafisharder schreef: ↑16 aug 2024 11:26 Bij het Nederlands Elftal stellen ze het nieuws ook altijd uit, onbegrijpelijk dat dit bij 1 van de meest gedenkwaardige penalty reeksen in de geschiedenis gebeurd. Ongekend en niet uit te leggen, alleen dat was al nieuwswaardig.
-
Nou dat is in mijn beleving toch echt anders.