Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Roggebrood

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door Roggebrood »

Braintag schreef: 18 feb 2024 09:32 Ik luister al een jaar of 30 radio 1 ( vanaf een jaar of 12) maar moet bekennen dat de lust om te luisteren steeds minder wordt.
Ik merk dat ook OVT is veranderd de laatste jaren. Voornamelijk in de trend die je bij Radio1 als geheel ziet, dat alles luchtiger moet zijn en dat de focus ligt op het programma interessant maken voor de massa's.

Bij OVT merk ik dat er steeds meer actualiteiten bij in worden gefietst. Vorige week begon de uitzending met een gesprek over de definitie van 'extreemrechts'. Dat was 2 jaar geleden geen OVT item geweest. Dit had gewoon prima in het Radio1 Journaal of een ander generiek programma gekund.

Het lijkt alsof de zendermanager met de presentatiewissel vorig jaar een kans zag om OVT ook eens aan te pakken. Dat terwijl Tameling zo'n 2 jaar geleden in een interview nog heeft gezegd dat ze trots is op de bijzondere programma's als Vroege Vogels en OVT.
Durashift

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door Durashift »

^^ Ik vond dat OVT item juist wel een goede blik in de historie te geven, met o.a. de vergelijking met de CD van Janmaat.

Ik ervaar alleen dat het programma maar zo'n anderhalf uur duurt; tegenwoordig is het laatste half uur een onderwerp uit een podcast. :sad:
Plaats reactie