Veranderingen Radio 1
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio 1
Ik luister het al vanaf 1997 bijna elke zaterdagavond en zondagmiddag (en ook door de weeks als er dan veel sport is). Altijd leuk, maar deze 2 dagen, met alle wedstrijden tegelijk, hebben inderdaad wel echt iets speciaals.
- Knite Force
Ik heb om deze reden ook echt vaak R1 aanstaan.NieuweGebruiker schreef: ↑28 mei 2023 19:15 Om maar eens een compliment te geven wat ik ieder jaar zou kunnen geven: vandaag vanaf 14 uur de hele middag Langs de Lijn aangehad voor alle Eredivisie wedstrijden, F1 en tennis, en wat een mooie sfeerradio blijft dat toch met al die commentatoren en schakelingen! Ook een kwartiertje op tv naar ESPN gekeken, maar op de radio voel je veel meer de spanning en vreugde in de stadions en worden zelfs de saaie wedstrijden of lelijke doelpunten geweldig om te volgen!![]()
-
Henry Schut is dit jaar opnieuw de presentator van Radio Tour de France, nog steeds samen met vaste waarde, en wat mij betreft legende, Robbert Meeder. De eerste uitzending, op 1 juli, begint dit jaar pas om vier uur, vanwege een extra lange NOS-special rond de herdenking van het slavernijverleden (van 1300 tot 1600). Wat mij betreft jammer dat de eerste RTdF daarvoor geruimd wordt, die eerste is elk jaar toch iets speciaals. Het wordt nog wat minder als je bedenkt dat er waarschijnlijk allemaal tourflitsen door die special heengedrukt gaan worden en dan zou je ook gewoon om twee uur met RTdF kunnen beginnen.
Wat vinden jullie ervan dat Radio 1 dit jaar 5 uur radio uitgeeft aan Keti Koti? Ik vind het persoonlijk wat veel, zeker als je het wegzet tegen drie uur voor Koningsdag, twee uur voor Dodenherdenking en geen tijd voor Bevrijdingsdag. Overigens vind ik dat ook dagen waar geen special voor nodig is, want als je het wilt volgen kijk je waarschijnlijk wel tv.
Wat vinden jullie ervan dat Radio 1 dit jaar 5 uur radio uitgeeft aan Keti Koti? Ik vind het persoonlijk wat veel, zeker als je het wegzet tegen drie uur voor Koningsdag, twee uur voor Dodenherdenking en geen tijd voor Bevrijdingsdag. Overigens vind ik dat ook dagen waar geen special voor nodig is, want als je het wilt volgen kijk je waarschijnlijk wel tv.
Eens met je laatste alinea, maar PO dus politiek correct willen zijn.
De Tour schuift op tv dan ook naar NPO2. Zeker dit jaar is Keti Koti wel wat bijzonders. Het is een jubileumjaar en daarnaast is de kans groot dat de koning zijn excuses gaat uitspreken. Ik weet niet hoe het programma die dag precies is, maar waarschijnlijk kan het niet anders.
Yes, Henry gaat het opnieuw doen. Gert richt zich vooral op het WK vrouwenvoetbal deze zomer.
Yes, Henry gaat het opnieuw doen. Gert richt zich vooral op het WK vrouwenvoetbal deze zomer.
Wel wat veel. Zeker als er zo'n topprogramma achter zit. Maar in tegenstelling kan je over Keti Koti vee meer zeggen (informeren) en discussiëren. Zeker met onderwerpen als aanbieden van excuses en mogelijke betalingen. Dat is toch wel wat meer inhoud dan koekhappen en zaklopen met onze koning.Moetditecht schreef: ↑12 jun 2023 19:48 Henry Schut is dit jaar opnieuw de presentator van Radio Tour de France, nog steeds samen met vaste waarde, en wat mij betreft legende, Robbert Meeder. De eerste uitzending, op 1 juli, begint dit jaar pas om vier uur, vanwege een extra lange NOS-special rond de herdenking van het slavernijverleden (van 1300 tot 1600). Wat mij betreft jammer dat de eerste RTdF daarvoor geruimd wordt, die eerste is elk jaar toch iets speciaals. Het wordt nog wat minder als je bedenkt dat er waarschijnlijk allemaal tourflitsen door die special heengedrukt gaan worden en dan zou je ook gewoon om twee uur met RTdF kunnen beginnen.
- Ane Sybesma
Goed om te weten, dan hoef ik op 1 juli pas om 16.00 uur over te schakelen naar Radio 1.
Lijkt mij prima. Een bijzonder jaar, dus de bijzondere aandacht voor Keti Lori lijkt mij gerechtvaardigd.
Bovendien begint de tour meestal met een proloog en de 1e dag begint later dan normaal. Tenminste dit is meestal zo. Vaak is het dan van rond 16 uur tot 19 uur de 1e dag. Dus echt veel hoef je niet te missen. Voor de liefhebbers is er ook nog de Belg en Eurosport natuurlijk.
-
dit jaar niet.
-
Ja jammer alleen dat Hugo Borst zelf meent de rol van verslaggever over te moeten nemen, zijn eigen mening ook nog altijd even moet vermelden, iedere zondag een zogenaamde stelling lanceert van het niveau kleutertje luister en tijdens de uitzending alle wedstrijden ook nog even analyseert en constant door alle verslaggevers heen zit te kletsen. Henry Schut is best te pruimen maar die zit diep in de zak van Hugo Borst. En zoals eerder gemeld dan ook nog een muziek samensteller die blijkbaar niet door heeft dat hij op radio 1 zit en dan durf ik het wel aan de LDL aardig gedevalueerd is de afgelopen 10 jaar. Geef mij maar Robert Mederer, Tom van 't Hek of Annette van Trigt. Drie uur Keti Koti op de radio vind ik persoonlijk ook teveel. Maar goed Parijs is nog ver.NieuweGebruiker schreef: ↑28 mei 2023 19:15 Om maar eens een compliment te geven wat ik ieder jaar zou kunnen geven: vandaag vanaf 14 uur de hele middag Langs de Lijn aangehad voor alle Eredivisie wedstrijden, F1 en tennis, en wat een mooie sfeerradio blijft dat toch met al die commentatoren en schakelingen! Ook een kwartiertje op tv naar ESPN gekeken, maar op de radio voel je veel meer de spanning en vreugde in de stadions en worden zelfs de saaie wedstrijden of lelijke doelpunten geweldig om te volgen!![]()
Ik ben het progmog eens, aandacht besteden aan Keti Koti is juist de taak van de PO. Laat de grote sportevenementen maar over aan de commerciëlen.