Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door De Nachtwacht »

Smid70 schreef: 21 jan 2023 20:06
De Nachtwacht schreef: 14 jan 2023 21:54 Ik heb altijd het idee dat Anet van Trigt langs de lijn onder hoogspanning presenteert. Heel veel foutjes en versprekingen, onnodig lange en moeilijke aankondigingen van de verslaggevers, de verslaggevers het gras voor de voeten wegmaaien door te zeggen wat er op beeld te zien is (een kans of een blessure bijvoorbeeld). Maar ook vragen stellen waarbij je de verslaggever hoort denken... wat zegt ze nou?

Het is echt niet best. Of misschien kan ik beter zeggen, het klinkt helemaal niet in control.
Je bedoelt Annette van Trigt, neem ik aan. Iemand die toch al sinds het vorige millennium op de radio te horen is.
ah met dubbel N, annet, inderdaad.

Ja, mede vandaar ook mijn verbazing over hoe matig het klonk. De ervaring is er wel ruim voldoende zou je denken. Andere programma's van haar uit het verleden ken ik niet, dus dat referentiekader heb ik niet.
banne

Bericht door banne »

Wat wordt er de gehele dag ineens een hoop muziek gedraaid op Radio 1 wwwwww Is dat het nieuwe beleid van 2023? :mad:
Peach 94.9

Bericht door Peach 94.9 »

"Ondanks de terugkeer van Ghislaine Plag blijft Roos Abelman het programma ‘Spraakmakers’ presenteren op NPO Radio 1."

Ben ik de enige die Roos haar stem niet trekt, erg leuk programma dat Spraakmakers, maar bij roos haak ik af vanwege haar stem / gebruik.
Peach 94.9

banne schreef: 27 jan 2023 23:54 Wat wordt er de gehele dag ineens een hoop muziek gedraaid op Radio 1 wwwwww Is dat het nieuwe beleid van 2023? :mad:
radio 1 zou nul platen moeten draaien. nieuwszender hoort geen muziek op.
Janno

Bericht door Janno »

Peach 94.9 schreef: 30 jan 2023 15:44 "Ondanks de terugkeer van Ghislaine Plag blijft Roos Abelman het programma ‘Spraakmakers’ presenteren op NPO Radio 1."

Ben ik de enige die Roos haar stem niet trekt, erg leuk programma dat Spraakmakers, maar bij roos haak ik af vanwege haar stem / gebruik.

Hoewel ik Ghislaine de beste vind kan ik de invallers prima hebben. Zowel Roos als Carl-Johan doen het goed naar mijn mening.
banne

Bericht door banne »

Peach 94.9 schreef: 30 jan 2023 15:44 maar bij roos haak ik af vanwege haar stem / gebruik.
Ja vreselijk! Ze heeft een hele vreemde rollende RRRRRR. Geef mij maar de hele week Carl-Johan de Zwart of Ghislaine
Peach 94.9

Janno schreef: 30 jan 2023 17:47
Peach 94.9 schreef: 30 jan 2023 15:44 "Ondanks de terugkeer van Ghislaine Plag blijft Roos Abelman het programma ‘Spraakmakers’ presenteren op NPO Radio 1."

Hoewel ik Ghislaine de beste vind kan ik de invallers prima hebben. Zowel Roos als Carl-Johan doen het goed naar mijn mening.
Carl-Johan is erg prettig, Roos is niet te doen. Zal persoonlijk zijn, maar ik zet de radio op een andere zender.
marcelb

Bericht door marcelb »

Ik heb niks tegen de andere presentatoren, maar ik ben erg gesteld op de manier van presenteren/interviewen van Ghislaine. Gaat zij alleen nog de vrijdagochtend doen of zit er meer in het vat?
aapdedino

Bericht door aapdedino »

@marcelb, Ghislaine presenteert in principe van maandag tot en met donderdag, Carl-Johan op vrijdag en Roos is de vaste vervanger van beiden.
Durashift

Bericht door Durashift »

Ik kan de stem van Roos wel hebben. Zij had van mij wel door mogen gaan. Nu luister ik eigenlijk alleen het media blok en de nieuwsquiz.

Waar ik mij vorige week over verbaasde was de inbreek van de nieuwsafdeling, zes minuten voor half elf (wanneer er ook nieuws is). Er was een uitspraak over de strafzaak van de advocaat van Ridouan T. :???:
Écht, zo'n bericht kán toch echt wel even wachten tot het nieuwsblokje van half elf? Kom op zeg.

Het kwam ze wel goed uit.. want er was net een discussie / zelfreflectie over de rol van de media.. :wink:
banne

Bericht door banne »

Ik blijf me dagelijks verbazen over haperende en wegvallende verbindingen. Ik kan dagenlang Netflix kijken in 4K, zonder één hapering. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat bij de NPO geen journaal of ander programma met insprekers voorbij kan gaan zonder haperen of wegvallen? Wat voor systeem gebruikt men? Waarom is dat al tien jaar aan de hand? Het is echt een totale aanfluiting
petoi

Bericht door petoi »

banne schreef: 08 feb 2023 07:59 Ik blijf me dagelijks verbazen over haperende en wegvallende verbindingen. Ik kan dagenlang Netflix kijken in 4K, zonder één hapering. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat bij de NPO geen journaal of ander programma met insprekers voorbij kan gaan zonder haperen of wegvallen? Wat voor systeem gebruikt men? Waarom is dat al tien jaar aan de hand? Het is echt een totale aanfluiting
Netflix heeft een buffertijd, eigenlijk alles wat je online luistert en kijkt laad al een een paar seconden vooruit in zodat als er kleine hikjes in je verbinding zitten niet opvallen. Bij een live gesprek is het heel anders, facetime gesprekken happert het beeld ook vrij vaak op 4G of zelfs wifi.

Ik denk dat in buitenland die verbindingen niet altijd beter zullen zijn omdat de afstand verder is en de verbinding over meer schijven moet en denk ook door wat meer beveiligingslagen wat mogelijk ook niet ten gunste komt aan de stabiliteit.
banne

Bericht door banne »

Wat is dat nieuwe WNL misdaadprogramma een draak van een programma. Maaike Timmerman kan wat mij betreft beter bij de Jumbo achter de kassa gaan zitten. Interviewen kan ze niet, afkondigen kan ze niet, gesprekken adresseren kan ze niet. Vre-se-lijk. De vragen zijn ook van een kinderlijk niveau; hoe erg is het voor mensen als ze thuis komen en er is ingebroken? Man man man, wat een niveau. Geef mij maar Mangiaire of Kunstof om die tijd
marcelb

Bericht door marcelb »

Er is een nieuwe presentator van MAX nieuwsweekend gevonden: Pieter van de Wielen. Daar wordt een mens blij van….

Ik vond hem bij Nooit meer slapen ook altijd al geweldig.
banne

Bericht door banne »

marcelb schreef: 25 feb 2023 11:32 Er is een nieuwe presentator van MAX nieuwsweekend gevonden: Pieter van de Wielen. Daar wordt een mens blij van….

Ik vond hem bij Nooit meer slapen ook altijd al geweldig.
Is ie de vaste presentator inmiddels? Heb de afgelopen maanden hem al vaker gehoord namelijk maar daarna ook weer Charles G en nog iemand anders. Zou wel leuk zijn als Pieter de vaste wordt!
Plaats reactie