Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door De Nachtwacht »

@pot Ja, wist dat hij van 3fm was. Maar op radio 1 had ik hem nog nooit gehoord. Maar kennelijk doet hij dit toch al vaker.
Pot

Bericht door Pot »

https://www.radiofreak.nl/jurgen-van-de ... de-middag/
Jurgen van den Berg dus mogelijk i.p.v. Blok&Toine.
Oren open!
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Wat dan van 15.30 tot 16.00 uur? WNL? Of halfuurtje eerder EenVandaag?
Janno

Bericht door Janno »

Jammer. Ik vind Jurgen een erg prettige presentator en omdat ik meestal alleen ‘s ochtends naar radio 1 luister zal ik hem niet vaak meer horen.
Durashift

Bericht door Durashift »

edg-nl schreef: 14 aug 2021 16:42
aapdedino schreef: 14 aug 2021 14:10 Gerucht van Patrick Kicken op Spreekbuis: Jurgen van den Berg stopt met de ochtendshow en gaat voor MAX het tijdslot 2-4 in de middag doen.
Hoop dat dit niet klopt. Jurgen is erg prettig luisteren in de ochtend. Simone Weimans vind ik minder prettig om naar te luisteren, maar is soms wel de vervanging als Jurgen er niet is.
Ik hoop het ook niet. Mis Jurgen nu al 2 weken.. > zet 'm nu veel eerder op BNR. :sad: Inderdaad eens met jouw voorkeuren.
Calypso schreef: 18 jun 2021 13:22
aapdedino schreef: 18 jun 2021 12:02 Wel of geen toekomst voor B.V.S.C./Bureau Sport en Blok & Toine? De programma's staan onder druk. Wat vinden jullie?
Ik ben regelmatig Radio 1 luisteraar.
Ik ook.
Calypso schreef: 18 jun 2021 13:22 En eerlijk gezegd zet ik-m bij Blok & Toine meestal uit, en dat was ook al zo bij Stax & Toine.
Ik niet.

Althans, niet gelijk. Eerst even horen welke onderwerpen er zijn. De 5 vragen zijn vaak wel okay.
Ik luister vaak het langst als Toine solo zit (was als tijdens Stax periode).
Micha solo kan ik ook wel waarderen.. maar samen merk ik toch dat de overgangen of gemaakt zijn of niet soepel gaan.

Calypso schreef: 18 jun 2021 13:22 (..)
B.V.S.C. - dat vind ik dus weer een prettige mix van amusement en informatie (op sportgebied), en gebracht op een manier die buiten de standaard paden gaat waar je een Langs de Lijn voor hebt. Ook een goede lengte - half uur is meer dan genoeg.
Mee eens. Vooral ook de inbreng van Erben vind ik top, al kunnen de vrouwen er ook wel wat van.
Roelof is er nog niet.. (lange vakantie?)

Bureau Sport op vrijdag is leuk. Maar dat ik de heren Dijkstra en Evenblij dan ook op de zondagavond nog kan horen.. dat vind ik overkill.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Komt Humberto eigenlijk nog terug op vrijdagmiddag?

Edit: Aha, ik zie 'm komende vrijdag weer in de gids staan.
Ef Em

Bericht door Ef Em »

Sinds vandaag heeft NPO Radio 1 een nieuwe pay-off: "Wie luistert, weet meer" (in plaats van "Het nieuws van alle kanten").

https://www.youtube.com/watch?v=K0kx7Y2swzA

Wat vinden we ervan? Wat mij betreft hoog tijd. Wel raar dat ze die nu opeens los introduceren en niet tegelijkertijd met de nieuwe vormgeving die ze een paar maanden terug al hebben aangepast.
De Nachtwacht

Wel een goede pay-off. Die vorige was ook niet slecht maar wel een beetje klaar.
density1

Bericht door density1 »

Ze zijn ook een andere weg in geslagen zo te horen in de promo. Het nieuws van alle kanten wordt nu letterlijk gebracht als we de promo moeten horen. Alle geluiden uit de samenleving worden belicht. Daar was nog wel eens kritiek over dat Radio 1 te linksig zou zijn en te eenzijdig. Dat zou met de nieuwe profilering verleden tijd moeten zijn. En dan is het nog maar even de vraag hoe hier invulling aan gegeven gaat worden want als b.v. iemand van GroenLinks meer spreektijd krijgt in een interview dan b.v. FvD of de PVV. Of dat laatst genoemde steeds worden afgekapt omdat 'meneer of mevrouw de interviewer' het niet zint wat er gezegd wordt en GL weer meer aan het woord mag komen dan kan die hele nieuwe profilering linea recta weer de prullenbak in en is dat dus totaal niet geloofwaardig meer te noemen. Wait and see...
De Nachtwacht

Mis zowel Andy Houtkamp als Suse van Kleef al een langere tijd bij langs de lijn.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Volgende week staat Miss Podcast met Mischa Blok tussen 15.30 en 16.00 uur s'middags in de gids aansluitend op Blok en Toine (voortaan 14.00-15.30). En zie dat Miss Podcast met Milou Brand 's nachts ook nog staat gepland.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

density1 schreef: 24 sep 2021 16:17 Ze zijn ook een andere weg in geslagen zo te horen in de promo. Het nieuws van alle kanten wordt nu letterlijk gebracht als we de promo moeten horen. Alle geluiden uit de samenleving worden belicht. Daar was nog wel eens kritiek over dat Radio 1 te linksig zou zijn en te eenzijdig. Dat zou met de nieuwe profilering verleden tijd moeten zijn. En dan is het nog maar even de vraag hoe hier invulling aan gegeven gaat worden want als b.v. iemand van GroenLinks meer spreektijd krijgt in een interview dan b.v. FvD of de PVV. Of dat laatst genoemde steeds worden afgekapt omdat 'meneer of mevrouw de interviewer' het niet zint wat er gezegd wordt en GL weer meer aan het woord mag komen dan kan die hele nieuwe profilering linea recta weer de prullenbak in en is dat dus totaal niet geloofwaardig meer te noemen. Wait and see...
Jij neemt zo te lezen al en vooringenomen voorschot op het "mislukken" van die nieuwe profilering. Nice.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
density1

Bericht door density1 »

Dat lees je dan verkeerd.
marce1

Bericht door marce1 »

aapdedino schreef: 28 sep 2021 17:25 Volgende week staat Miss Podcast met Mischa Blok tussen 15.30 en 16.00 uur s'middags in de gids aansluitend op Blok en Toine (voortaan 14.00-15.30). En zie dat Miss Podcast met Milou Brand 's nachts ook nog staat gepland.
Dat is alleen volgende week zo, in het kader van 'De Week Van De Podcast'.
Durashift

Bericht door Durashift »

:sad: BVFC moet stoppen... :sad: :mad:

Roelof verklapte het vanmiddag tijdens de uitzending. :smile:
Plaats reactie