Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
topradiofm

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door topradiofm »

ben benieuwd, heb niet zoveel met Blok en Toine. Komt ook, omdat ik vooral in de avond luister.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Ja, ik ben deze week een paar keer na Bureau Sport Oranje (goed programma dat trouwens, maar minder gecharmeerd van Dolf Jansen en Roelof de Vries) blijven hangen. Maar als je dan de onderwerpen van Blok en Toine hoort, zit er eigenlijk niks bij waar je echt benieuwd naar bent. Daarom iedere keer al vrij snel weer uitgezet.
Calypso

Bericht door Calypso »

aapdedino schreef: 18 jun 2021 12:02 Wel of geen toekomst voor B.V.S.C./Bureau Sport en Blok & Toine? De programma's staan onder druk. Wat vinden jullie?
Ik ben regelmatig Radio 1 luisteraar. En eerlijk gezegd zet ik-m bij Blok & Toine meestal uit, en dat was ook al zo bij Stax & Toine. Het format van dat programma vind ik niet passen, de onderwerpkeuze matig, en ook de manier waarop de onderwerpen worden behandeld... het is nogal een "laat ons gezellig rond de tafel gaan zitten" gevoel wat ik best kan waarderen in het weekend, maar niet op een doordeweekse dag. Ik mis verrassing, ik mis diepgang. En ik denk dat dat nog niet zozeer door het presentatieduo komt - die kunnen best wel beter - maar door hetgeen er door de redactie aangedragen wordt.

B.V.S.C. - dat vind ik dus weer een prettige mix van amusement en informatie (op sportgebied), en gebracht op een manier die buiten de standaard paden gaat waar je een Langs de Lijn voor hebt. Ook een goede lengte - half uur is meer dan genoeg.
progmog

Bericht door progmog »

Ik ben ook een Radio 1 luisteraar. Bij mij stopt het ook bij Blok en Toine. Langs de Lijn eo vind ik ook een prima programma om regelmatig aan te zetten.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik vind Blok en Toine ook niet passen bij radio 1. De redenen zijn eigenlijk in de posts hierboven al goed omschreven.

Tegelijk is het natuurlijk wel zo dat radio 1 (of de NPO, hoe dat precies gaat is me niet helemaal duidelijk) zélf heeft gekozen voor een luchtigere invulling van de middag. Dat de presentatoren en redactie dat vervolgens uitvoeren lijkt me logisch en dat het programma dan nu moet verdwijnen wegens eigenlijk precies de tegenovergestelde reden vind ik wel de wereld op z'n kop. Dan weet je dus gewoon niet welke kant je op wilt als zender.
Calypso

Bericht door Calypso »

De Nachtwacht schreef: 18 jun 2021 15:31 Tegelijk is het natuurlijk wel zo dat radio 1 (of de NPO, hoe dat precies gaat is me niet helemaal duidelijk) zélf heeft gekozen voor een luchtigere invulling van de middag. Dat de presentatoren en redactie dat vervolgens uitvoeren lijkt me logisch en dat het programma dan nu moet verdwijnen wegens eigenlijk precies de tegenovergestelde reden vind ik wel de wereld op z'n kop. Dan weet je dus gewoon niet welke kant je op wilt als zender.
Klopt helemaal, en dat is dus het probleem van een "nieuwe zendermanager". Die moet zichzelf zonodig gaan profileren, z'n eigen stempeltje drukken, en dus komen er wat uitspraken over hoe het volgens hem/haar allemaal zou moeten. En dat kan best wel precies tegenovergesteld zijn van de vorige: genoeg profvoetballers die na het tekenen van een contract op de bank terechtkwamen omdat de trainer die hen zo graag wilde hebben ineens ontslagen werd. Daarnaast is het zo dat in het Nederlandse medialandschap er eigenlijk weinig ruimte is om een format echt te ontwikkelen; zelfs bij de NPO is het soms een bijna commerciele inslag dat als een programma niet loopt het maar moet verdwijnen. En graag ook bij introductie een hoop publiciteit er omheen zodat je meteen onder een vergrootglas ligt.

Zelf heb ik Mischa Blok en zeker Toine van Peperstraten best hoog zitten, ze kunnen prima een programma dragen en voorzien van goede interviews/gesprekken (mits er goed redactioneel werk achter zit), maar bij aanvang stond het programma al met 1-0 achter door hoge verwachtingen en gezeik over het moeten inschikken van andere programma's.
Plaats reactie