Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
radiodaan

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door radiodaan » 02 dec 2018 17:53

Durashift schreef:
02 dec 2018 15:58
Zal wel met de huidige tijd te maken hebben.. de vrees om niets te missen / niet de laatste te willen zijn bij het brengen van nieuws dat eigenlijk niet kan wachten omdat dan dat doelpunt al wel via de digitale (sociale) kanalen bij menig luisteraar bekend zal zijn?
Via de NOS-app is er altijd een paar minuten vertraging, dus snap dat mensen dan de radio aanzetten zodat ze direct een voetbalwedstrijd kunnen volgen.

Smid70

Bericht door Smid70 » 02 dec 2018 19:44

Is het eigenlijk niet een achterhaald idee dat er elk half uur een nieuwsbulletin uitgezonden wordt. Ik hoor zo dezelfde berichten 3 of 4 keer.
Nieuws is zelden zo urgent dat het direct de ether in moet. En als je radio 1 luistert op zondagmiddag weet je dat het sport is wat de klok slaat.
ik denk trouwens ook dat het best goed beluisterd wordt.

Ik kan mij trouwens herinneren dat het nieuws vroeger ook al onderbroken werd voor belangrijke doelpunten.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 02 dec 2018 21:41

Durashift schreef:
02 dec 2018 15:58
Herman ven Schippers schreef:
26 nov 2018 14:44
Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ze het nieuws dan niet gewoon lekker in de rust doen. Kan toch ook prima om 15:15?
Dan wordt de tijd voor analyses korter.. :wink:

Tijdens de reclame doet men het niet, hoorde ik net om 15 uur. Ná de reclame werd direct het 2e doelpunt van Feyenoord benoemd.

Vroeger werd het nieuws niet onderbroken voor doelpunten. Is iets van de laatste tijd, ervaar ik.
Zal wel met de huidige tijd te maken hebben.. de vrees om niets te missen / niet de laatste te willen zijn bij het brengen van nieuws dat eigenlijk niet kan wachten omdat dan dat doelpunt al wel via de digitale (sociale) kanalen bij menig luisteraar bekend zal zijn?
Kan hoor, merk ook dat ik voor Ajax liever inschakel bij Twitter dan bij LDL. Alhoewel dat wel meer romantischer is en zo.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 06 dec 2018 20:04

Ik hoorde vandaag Kraantje Pappie op Radio 1. Hoe kan dat nou?
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 15 jan 2019 13:59

Zojuist heeft Amber Brantsen bekend gemaakt dat zij per 15 februari het NOS Radio 1 Journaal zal presenteren op zaterdagochtend. Daarmee stopt ze ook met haar nieuwsleesdiensten voor de zenders van NPO.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

4711

Bericht door 4711 » 15 jan 2019 16:46

Ik vind NPO 1 steeds lekkerder wegluisteren in de ochtend. Nieuws en meer muziek.

progmog

Bericht door progmog » 15 jan 2019 18:11

4711 schreef:
15 jan 2019 16:46
Ik vind NPO 1 steeds lekkerder wegluisteren in de ochtend. Nieuws en meer muziek.
Jurgen vd Berg doet het prima in de ochtend. Goede interviews, zijn humor op de juiste momenten samen met zijn sidekick en de muziekkeuze maken Radio 1 een goede alternatief voor in de ochtend om naar te luisteren.

Na half tien hoor je duidelijk welke omroep uitzend. Aan de manier van presenteren en de onderwerpen die voorbij komen raad je al snel welke omroep dienst heeft. Eerst KRO-NCRV, dan BNNVARA en daarna AVROTROS. En later op de avond de EO. De omroepen selecteren heel bewust onderwerpen die zoveel mogelijk passen binnen hun idealen. En is dat jammer. Ik denk ook dat er ngo steeds fragmentatie is van luisteraars want zoals ik zijn er ook luisteraars die soms niet naar Radio 1 luisteenr vanwege de omroep die er dan zit. Zou het niet mooier zijn dat de onderwerpen van alle omroepen dan worden gemixt tot een complete uitzending over de hele dag? Dat zou dan een beter basis zijn voor een nieuwszender.

Bo Lus

Bericht door Bo Lus » 19 jan 2019 23:43

Wel jammer van die klassieke muziek op zondagochtend. Dat programma hoort op Radio 4.

Osker

Bericht door Osker » 20 jan 2019 04:48

progmog schreef:
15 jan 2019 18:11
4711 schreef:
15 jan 2019 16:46
Jurgen vd Berg doet het prima in de ochtend. Goede interviews, zijn humor op de juiste momenten samen met zijn sidekick en de muziekkeuze maken Radio 1 een goede alternatief voor in de ochtend om naar te luisteren.

Na half tien hoor je duidelijk welke omroep uitzend. Aan de manier van presenteren en de onderwerpen die voorbij komen raad je al snel welke omroep dienst heeft. Eerst KRO-NCRV, dan BNNVARA en daarna AVROTROS. En later op de avond de EO. De omroepen selecteren heel bewust onderwerpen die zoveel mogelijk passen binnen hun idealen. En is dat jammer. Ik denk ook dat er ngo steeds fragmentatie is van luisteraars want zoals ik zijn er ook luisteraars die soms niet naar Radio 1 luisteenr vanwege de omroep die er dan zit. Zou het niet mooier zijn dat de onderwerpen van alle omroepen dan worden gemixt tot een complete uitzending over de hele dag? Dat zou dan een beter basis zijn voor een nieuwszender.
het hele idee van omroepen is achterhaald en onnodig duur. Al die omroepen hebben dezelfde soort mensen in dienst die hetzelfde soort werk doen. Één po die een mix is van alles wat er aan omroepen is als tegenhanger van de commerciële zenders is goedkoper maar bovenal veel beter te programmeren.

jordiv30

Bericht door jordiv30 » 20 jan 2019 08:42

Gelukkig heeft Shula Rijxman in haar jaarverslag ook min of meer gezegd dat ze langzaamaan afwillen van het huidige bestel. Ik versta daaronder dat de omroepen afgeschaft gaan worden.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 20 jan 2019 09:18

jordiv30 schreef:
20 jan 2019 08:42
Gelukkig heeft Shula Rijxman in haar jaarverslag ook min of meer gezegd dat ze langzaamaan afwillen van het huidige bestel. Ik versta daaronder dat de omroepen afgeschaft gaan worden.
Volgens mij was het enige wat ze daarover zei dat er geen nodige ledenaantallen meer moeten zijn, waardoor omroepen niet onnodig veel reclame moeten maken voor het ledenwerven. Ze vond omroepen wel nodig omdat in NL veel verschillende soorten personen/meningen etc. zijn.

Durashift

Bericht door Durashift » 27 mar 2019 02:01

Misschien niet het goede draadje.. maar ik irriteerde mij vanmiddag zeer aan NOS nieuwslezeres Catrien Straatman om 13:00 uur.

Tegenwoordig komt het wel meer voor dat nieuwslezers bijna interviewer zijn geworden door de vragen die aan een inbellend persoon gesteld worden... maar in het item over kinderarmoede vond ik het dit keer echt te ver gaan. Catrien viel de man die opkomt voor kinderarmoede een paar keer in de rede, stelde - naar mijn mening- suggestieve vragen en op het eind klonk haar eigen oordeel/mening er toch wel wat nadrukkelijker in door ('ambitie' )

Terwijl ik eigenlijk gewoon verwacht om nieuwsitems te horen.. voor scherpe interviews stem ik wel af op o.a. Sven Kockelman ;-)

https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/o ... con-valley
Vanaf 13:00 uur > eerste 4 minuten..

Wat vinden jullie?

Smid70

Bericht door Smid70 » 27 mar 2019 10:24

Ik heb geluisterd en ik vond het een normaal interview. Het in de rede vallen vond ik niet storend, er staat wellicht een bepaalde tijd per item en de geïnterviewde had nogal veel woorden nodig om aan te geven dat hij lang van stof was. ;-)
Suggestieve vragen heb ik eigenlijk niet gehoord wel kritische en dat lijkt mij ook de taak van een journalist (dat zijn nieuwslezers ook).
Haar eigen mening kon ik er niet uithalen.

Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot » 13 jun 2019 14:43

Vanaf oktober iedere werkdag Dionne Stax en Toine van Peperstraten tussen 14 en 16 uur.
1 Vandaag tussen 16 en 17 uur.

https://www.mediacourant.nl/2019/06/dionne-stax-gaat-exclusief-aan-de-slag-voor-avrotros/

Bart144

Bericht door Bart144 » 13 jun 2019 15:19

Radio EenVandaag, ook van AVROTROS, verhuist van dat tijdstip naar 16:00 tot 17:00 uur. Dat gaat ten koste van Nieuws & Co, het programma van NOS/NTR. Wat daarmee gaat gebeuren is nog niet bekend.

Plaats reactie