Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Radbi

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 23:45

Radbi schreef:
07 jan 2017 22:12
Net naar de mix van Ben Liebrand geluisterd bij Sven's Classic. Wowwww. Wat was dat weer verdomd goed en mooi zeg!! Prachtig!!
Met Liebrand waan je je altijd in een disco! Ik kijk er elke zaterdag naar uit! Jammer dat het maar een half uurtje duurt.
ransbeek schreef:
07 jan 2017 22:12
dat halfuurtje zal het verschil gaan maken? Net zoals de ochtendshow of een andere DJ die al dan hier in de smaak van jullie valt. Wat telt is een radiostation in zijn geheel en niet een klein onderdeel ervan. Het zal de doorsnee luisteraar een worst wezen wie wel of niet presenteert. Er is maar één enkele DJ in Nederland die er qua meerwaarde op een zender met kop en schouder bovenuit steekt, en dat is Evers. Voor de rest vindt is het allemaal zwaar overdreven.
Dat half uurtje maakt niet het verschil. Liebrand is maar net begonnen en ik luister al jaren naar R10. Verder hecht ik waarde aan een leuke en goede ochtendshow maar dat heeft geen invloed op mijn keus voor R10.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 08 jan 2017 11:13

ransbeek schreef:En dat halfuurtje zal het verschil gaan maken?
Nee, natuurlijk gaat een half uurtje op zaterdagavond geen verschil maken in de gemiddelde luistercijfers van een radiostation.

Het is wel een onderdeel van een totaal, van hetgeen een radiostation wil zijn, uitstralen en dus uitzenden. Op die manier is het een bouwsteen van het totaal. Met voldoende mooie bouwstenen die goed bij elkaar passen, ontstaat een goed radiostation. Bij Radio 10 is daar afgelopen jaren goed aan gewerkt. Bouwsteentje voor bouwsteentje is vervangen, met een forse stijging van luisteraars tot gevolg.

Dat we niet allemaal elk bouwsteentje waarderen, is natuurlijk heerlijk om over te ouwehoeren -bier
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi » 08 jan 2017 11:16

Oortjes schreef:
08 jan 2017 11:13
ransbeek schreef:En dat halfuurtje zal het verschil gaan maken?
Nee, natuurlijk gaat een half uurtje op zaterdagavond geen verschil maken in de gemiddelde luistercijfers van een radiostation.

Het is wel een onderdeel van een totaal, van hetgeen een radiostation wil zijn, uitstralen en dus uitzenden. Op die manier is het een bouwsteen van het totaal. Met voldoende mooie bouwstenen die goed bij elkaar passen, ontstaat een goed radiostation. Bij Radio 10 is daar afgelopen jaren goed aan gewerkt. Bouwsteentje voor bouwsteentje is vervangen, met een forse stijging van luisteraars tot gevolg.

Dat we niet allemaal elk bouwsteentje waarderen, is natuurlijk heerlijk om over te ouwehoeren -bier
Super verwoord! Klasse! -bier

u114188

Bericht door u114188 » 08 jan 2017 12:08

Radbi schreef: Zie eerdere post
In de eerdere posts geef je aan waarom jij het niks vindt. Maar je bent toch niet in de veronderstelling dat jouw smaak ook die van de rest van Nederland is? Sowieso ga je wel heftig tekeer over een programma dat nog geen week bestaat. Niet realistisch om te verwachten dat dat programma nu al op zijn best is.
Eind februari (!) komen de eerste luistercijfers van dit programma, zelfs dan is het pril. Maar dan kunnen we "iets" zeggen over Goedemorgen Lex.

Radbi

Bericht door Radbi » 08 jan 2017 12:46

RolFM schreef:
08 jan 2017 12:08
In de eerdere posts geef je aan waarom jij het niks vindt. Maar je bent toch niet in de veronderstelling dat jouw smaak ook die van de rest van Nederland is? Sowieso ga je wel heftig tekeer over een programma dat nog geen week bestaat. Niet realistisch om te verwachten dat dat programma nu al op zijn best is.
Eind februari (!) komen de eerste luistercijfers van dit programma, zelfs dan is het pril. Maar dan kunnen we "iets" zeggen over Goedemorgen Lex.
In een eerdere post gaf ik aan dat er al behoorlijk geklaagd en afgehaakt wordt, op basis van horen en lezen (op o.a. FB). Dat ik niet de enige bent die het nieuwe programma niet leuk vind, heb ik niet uit mijn duim gezogen.

"Heftig tekeer" is ook heel erg overdreven. Vind je zelf ook niet??

Cijfers zullen het idd bewijzen, maar een mening geven mag he! Leuk voor jou of andere mensen die het geweldig vinden, maar anderen vinden het niet leuk. Mag dat?

u114188

Bericht door u114188 » 08 jan 2017 20:27

Radbi schreef:
08 jan 2017 12:46
RolFM schreef:
In een eerdere post gaf ik aan dat er al behoorlijk geklaagd en afgehaakt wordt, op basis van horen en lezen (op o.a. FB). Dat ik niet de enige bent die het nieuwe programma niet leuk vind, heb ik niet uit mijn duim gezogen.

Cijfers zullen het idd bewijzen, maar een mening geven mag he! Leuk voor jou of andere mensen die het geweldig vinden, maar anderen vinden het niet leuk. Mag dat?
Na tientallen bijdrages over hoe slecht je het vindt, noem ik dat tekeer gaan. 1 keer aangeven dat je het niet leuk vindt, was genoeg geweest.

En mensen die in je omgeving klagen en op Facebook klagen zegt niks. Mensen klagen standaard wanneer er iets verandert, dat handjevol mensen, driekwart luistert toch wel weer verder en over een paar weken hoor je ze er niet meer over.

En hoe kom je erbij dat ik het geweldig vind? Ik erger me alleen aan het feit dat je zo overdreven reageert op een show die nog geen week geleden begon, kom op man.

Persoonlijk vind ik Lex Gaarthuis absoluut niet leuk. Een zelfingenomen Edwin Evers-imitator die niet sympathiek klinkt en zichzelf niet is. Maar ik kan mijn eigen mening los zien van de rest van Nederland en schreeuw niet direct dat dit niks kan worden. Als je dat na een week al roept, ben je gewoon niet realistisch en een beetje kortzichtig. Dat is mijn mening.

Radbi

Bericht door Radbi » 08 jan 2017 20:48

RolFM schreef:
08 jan 2017 20:27
Radbi schreef:
08 jan 2017 12:46
RolFM schreef:

Na tientallen bijdrages over hoe slecht je het vindt, noem ik dat tekeer gaan. 1 keer aangeven dat je het niet leuk vindt, was genoeg geweest.

En mensen die in je omgeving klagen en op Facebook klagen zegt niks. Mensen klagen standaard wanneer er iets verandert, dat handjevol mensen, driekwart luistert toch wel weer verder en over een paar weken hoor je ze er niet meer over.

En hoe kom je erbij dat ik het geweldig vind? Ik erger me alleen aan het feit dat je zo overdreven reageert op een show die nog geen week geleden begon, kom op man.

Persoonlijk vind ik Lex Gaarthuis absoluut niet leuk. Een zelfingenomen Edwin Evers-imitator die niet sympathiek klinkt en zichzelf niet is. Maar ik kan mijn eigen mening los zien van de rest van Nederland en schreeuw niet direct dat dit niks kan worden. Als je dat na een week al roept, ben je gewoon niet realistisch en een beetje kortzichtig. Dat is mijn mening.
Tientallen bijdrages? Overdrijven is ook je talent, had ik al in de gaten. En als je het 'tekeer gaan' noemt, omdat iemand een paar keer in herhaling treedt, is dat jouw probleem. Ik zit er niet mee. Wie ben jij!

En waarom ben je er zo zeker van dat mensen klagen en doen alsof maar toch hypocriet naar de show zullen luisteren? Er zijn bijv. vaste R10 luisteraars die (vanaf het begin) nog steeds afhaken als Somertijd begint.

Je schrijft zelf: Niks 'kan' worden. Het is altijd nog een mening. Als ik aangeef of denk dat de show niets kan worden en het luisteraars kan kosten is dat nog altijd een mening en heeft niets te maken met onrealistisch of kortzichtig zijn. En misschien klopt het wel, de tijd zal het uitwijzen.
Verder is mijn mening over de show mijn eigen mening en niet gebaseerd op wat anderen er ook van vinden.

u114188

Bericht door u114188 » 08 jan 2017 21:17

Radbi schreef: Tientallen bijdrages? Overdrijven is ook je talent, had ik... enz
Je weet best wat ik bedoel. Je bracht het alsof het de mening van heel veel andere mensen was. En lees zelf maar terug hoeveel posts je er aan gewijd hebt.

Na 5(!) dagen vinden dat een show luisteraars gaat kosten is de definitie van kortzichtig.

En verder vind ik dat je slecht tegen kritiek kan. Nu ga ik weer on topic.

Radbi

Bericht door Radbi » 08 jan 2017 21:30

RolFM schreef:
08 jan 2017 21:17
Radbi schreef: Tientallen bijdrages? Overdrijven is ook je talent, had ik... enz
Je weet best wat ik bedoel. Je bracht het alsof het de mening van heel veel andere mensen was. En lees zelf maar terug hoeveel posts je er aan gewijd hebt.

Na 5(!) dagen vinden dat een show luisteraars gaat kosten is de definitie van kortzichtig.

En verder vind ik dat je slecht tegen kritiek kan. Nu ga ik weer on topic.
Welnee, ik kan wel tegen kritiek hoor. Maar vond 'tekeer gaan' overdreven en misplaatst :-)

Oke, nu idd weer on topic en op een normale manier discussiëren en normaal aangeven indien we het niet met elkaar eens zijn :smile: -+dance -bier

u114188

Bericht door u114188 » 08 jan 2017 21:54

Deal! :smile:

Orange

Bericht door Orange » 08 jan 2017 23:19

Om weer even inhoudelijk op de discussie in te gaan. Zelf heb ik nog niet geluisterd, maar zal dat komende week eens proberen. Het lijkt mij iig dat er voor shownieuws zeer zeker een doelgroep is op de radio. Er is namelijk flink wat volk dat shownieuws interessant vindt. Ik zou dan niet weten waarom die doelgroep geen interesse heeft in shownieuws op de radio. En het lijkt mij dat als Lex zich daar echt op richt, dat hij daarmee onderscheidend is tov andere ochtendshows (zit natuurlijk ook shownieuws in, maar niet een specifieke focus), dus dat is ook handig.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 09 jan 2017 13:07

Waarom Rick van Velthuysen niet op de uren van Lex zetten? Rick heeft bewezen dat hij een ochtendshow kan dragen bij Radio Veronica destijds. Ook voor mij is de nieuwe ochtendshow het echt niet. Lex heeft niets zinnigs te melden. Ben vanmorgen weggezapt naar NPO Radio 2. Ik heb het een week geprobeerd met Lex maar ik vind het echt niets. Om 10:00 u heb ik weer teruggeschakeld naar Radio 10 maar in de vroege ochtendshow is Radio 10 me kwijt helaas.

ransbeek

Bericht door ransbeek » 09 jan 2017 21:01

Ik vindt enkel dat men de naam "radio 10" ver***kt met het huidige format. De doelgroep die men destijds met het "gold" format bediende zet men nu in de kou. Tussen radio 5 en het huidige 10 zit nog een mooie doelgroep. Maar tja, als men per se wil volhouden dat deze groep commercieel niet interessant is dan is dat eerder uit het standpunt van "makkelijkheidshalve" en niet vanuit de realiteit. In diverse landen zijn mooie voorbeelden dat een pure classics zender wel werkt, zonder die hedendaagse top 40 platen er tussenin die je overal reeds hoort. Gelukkig heb ik thuis 2 internetradio's staan en kan ik al die mainstream zenders links laten liggen. Laat radio 10 maar eens als voorbeeld LX Classics nemen. Kan met een paar mensen die echt affectie hebben met deze muziek zo op FM. Mooi format, gevarieerd, zalige klank en tenminste een zender met "ballen", door een DUIDELIJK format, wat je op de Nederlandse radio reeds lang niet meer hoort. Alles puur voor de centen, alhoewel heel wat zenders vandaag de dag niet BREAK EVEN even draaien.

Radbi

Bericht door Radbi » 09 jan 2017 22:38

Orange schreef:
08 jan 2017 23:19
Om weer even inhoudelijk op de discussie in te gaan. Zelf heb ik nog niet geluisterd, maar zal dat komende week eens proberen. Het lijkt mij iig dat er voor shownieuws zeer zeker een doelgroep is op de radio. Er is namelijk flink wat volk dat shownieuws interessant vindt. Ik zou dan niet weten waarom die doelgroep geen interesse heeft in shownieuws op de radio. En het lijkt mij dat als Lex zich daar echt op richt, dat hij daarmee onderscheidend is tov andere ochtendshows (zit natuurlijk ook shownieuws in, maar niet een specifieke focus), dus dat is ook handig.
De meeste shownieuws liefhebbers hebben shownieuws, roddels en achterklap bijv. de dag van tevoren al via Shownieuws, RTL Boulevard, bladen enz... gehoord en/of gelezen.

Radbi

Bericht door Radbi » 09 jan 2017 22:46

ransbeek schreef:
09 jan 2017 21:01
Ik vindt enkel dat men de naam "radio 10" ver***kt met het huidige format. De doelgroep die men destijds met het "gold" format bediende zet men nu in de kou. Tussen radio 5 en het huidige 10 zit nog een mooie doelgroep. Maar tja, als men per se wil volhouden dat deze groep commercieel niet interessant is dan is dat eerder uit het standpunt van "makkelijkheidshalve" en niet vanuit de realiteit. In diverse landen zijn mooie voorbeelden dat een pure classics zender wel werkt, zonder die hedendaagse top 40 platen er tussenin die je overal reeds hoort. Gelukkig heb ik thuis 2 internetradio's staan en kan ik al die mainstream zenders links laten liggen. Laat radio 10 maar eens als voorbeeld LX Classics nemen. Kan met een paar mensen die echt affectie hebben met deze muziek zo op FM. Mooi format, gevarieerd, zalige klank en tenminste een zender met "ballen", door een DUIDELIJK format, wat je op de Nederlandse radio reeds lang niet meer hoort. Alles puur voor de centen, alhoewel heel wat zenders vandaag de dag niet BREAK EVEN even draaien.
Nu is het Talpa die de doelgroep van Radio 10 bepaalt en heeft bepaald ;-).

Ik weet niet of Talpa 'oudere vrouwen' beoogt met Radio 10, maar tot nu toe lijkt de doelgroep mij voor zowel vrouwen als mannen.

Plaats reactie