Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Daan!

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Daan! »

Er zijn echter wel reclames. Waarom dan? Op basis waarvan wordt een prijs voor een reclame bepaald in de nacht?

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Daan! schreef:
16 mei 2020 21:50
Er zijn echter wel reclames. Waarom dan? Op basis waarvan wordt een prijs voor een reclame bepaald in de nacht?
Wordt er per spot of per pakket met spreiding betaald? Ik zou het laatste verwachten.
Rock 'n roll is better than music!

boxfm

Bericht door boxfm »

Oortjes schreef:
16 mei 2020 18:43
Phoenix schreef:
16 mei 2020 14:40
Mag ik even een (klein) gerucht in de groep gooien?

Eddy Keur naar de nacht van Radio 10.
Ja, dat mag.

Waarom zou Talpa gaan investeren in een totaal niet lucratief tijdstip?
Eddy Keur en John de Mol werken al een jaar of 30 samen. Heeft Eddy toen een kans gegeven op Radio10Gold. Toen Eddy niet meeging naar Radiocorp, kreeg hij een nachtprogramma op 538. Ondertussen ook voice-over van een programma op SBS6 en nu weer entertainmentdeskundige bij Shownieuws.
Daan! schreef:
In de nacht worden ook veel bonusspots uitgezonden.

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Daan! schreef:
Opvulling of idd als bonus.

De nacht doet men niet actief verkopen

jessica

Bericht door jessica »

Vervanger voor van Someren zou ook kunnen. Of een weekend programma zaterdag en zondagmiddag. Lijkt me prima.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

jessica schreef:
17 mei 2020 01:48
Vervanger voor van Someren zou ook kunnen. Of een weekend programma zaterdag en zondagmiddag. Lijkt me prima.
Dat hoop ik dan beiden weer niet. In René Verkerk heeft Somertijd een zeer prima vervanger die ook de sfeer van het programma goed weet te behouden. En het weekend klinkt echt als een klok, is wat mij betreft het sterkste gedeelte van de week op radio 10. Daarbij is daar net flink op bezuinigd, zou heel raar zijn om daar weer een programma toe te voegen nu er zoveel banen op de tocht staan (datzelfde geldt natuurlijk ook voor de nacht).

Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef:
17 mei 2020 10:36
jessica schreef:
17 mei 2020 01:48
Dat hoop ik dan beiden weer niet. In René Verkerk heeft Somertijd een zeer prima vervanger die ook de sfeer van het programma goed weet te behouden. En het weekend klinkt echt als een klok, is wat mij betreft het sterkste gedeelte van de week op radio 10. Daarbij is daar net flink op bezuinigd, zou heel raar zijn om daar weer een programma toe te voegen nu er zoveel banen op de tocht staan (datzelfde geldt natuurlijk ook voor de nacht).
Inderdaad. Laat Verkerk een prominente plek in het weekend behouden en de vaste vervanger van Rob van Someren zijn.

Het kan ook best zijn dat er elders binnen de radiotak versoberd wordt, maar Talpa Radio 10 als hun nummer 1 zender wil versterken. De geruchten dat Veronica deels (weekend) of grotendeels (weekend + delen v/d weekdagen) non-stop gaat worden doen ook nog de ronde.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

jessica

Bericht door jessica »

Ik vind Rene Verkerk ook een goede DJ. Ik zat eerder als vervanging van Robert Feller te denken. Die vind ik echt saai. Zal wel persoonlijke smaak zijn.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef:
17 mei 2020 12:03
Ik vind Rene Verkerk ook een goede DJ. Ik zat eerder als vervanging van Robert Feller te denken. Die vind ik echt saai. Zal wel persoonlijke smaak zijn.
Robert Feller is een "plaatje-praatje-plaatje" DJ en inwisselbaar voor een andere "plaatje-praatje-plaatje" DJ. Eddy Keur is een personality DJ en zou ik niet op de plek zetten waar Feller nu zit, maar op een prominentere plek en/of waar ruime is voor personality.

Overigens vind ik Feller geen saaie jock. Ik vind het onbegrijpelijk dat Feller opzij is gezet voor Nieuwenhuize en Diergaarde. Radio 10 is mij overdag kwijt geraakt toen Jeroen en Edwin de uren tussen 10 en 16 gingen vullen. Ik vind Feller een veel prettiger jock om naar te luisteren, maar ook dat zal wel een kwestie van smaak zijn.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Radbi

Bericht door Radbi »

Ik vind Robert Feller en vooral Dennis Verheugd (!!) veeeeeellllll prettiger om naar te luisteren dan die saaie Diergaarde en vond de combi Verheugd/Feller ook leuker tussen de ochtend- en middagshow.
Maar gelukkig maken Rene en Dennis het weekend leuker en sterker. René en Dennis zijn echte vakmannen. En René moet gewoon de vaste vervanger blijven van Rob van Someren.
Ik vind Robert ook niet verkeerd en prettig om naar te luisteren, maar ik zou hem liever op het tijdstip na Dennis plaatsen ipv in de ochtend. Maar er zal wel een gedachte achter zitten met het oog op inval DJ’s, zoals met Lindo.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Zelf ben ik afgehaakt bij 10 in de periode dat Dennis Verheugd en Robert Feller uit de doordeweekse programmering gingen. Ik heb al nooit begrepen waarom Rene Verkerk de ochtendshow moest verlaten, maar met Edwin Diergaarde en Jeroen Nieuwenhuize wetd het wel erg saai allemaal. Kwestie van smaak, begrijp ik ook.
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi »

Oortjes schreef:
17 mei 2020 14:45
Zelf ben ik afgehaakt bij 10 in de periode dat Dennis Verheugd en Robert Feller uit de doordeweekse programmering gingen. Ik heb al nooit begrepen waarom Rene Verkerk de ochtendshow moest verlaten, maar met Edwin Diergaarde en Jeroen Nieuwenhuize wetd het wel erg saai allemaal. Kwestie van smaak, begrijp ik ook.
Dennis en Robert moesten plaatsmaken voor grote(re) namen? René moest plaatsmaken voor verjonging (lees:Tim Klijn) (?). Blijft in elk geval jammer.
Tussen de ochtend- en de middagshow zijn de luistercijfers goed maar denk dat bijv. Dennis het niet minder zou doen.
Nu heb je twee saaie DJ’s (Jeroen en Edwin), alhoewel Jeroen wel verbeterd is vind ik en het kan een verschil in smaak zijn.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Het luisteren naar Nieuwenhuize en Diergaarde stoort mij niet, maar ook ik had daar graag Verheugd en Feller gehouden. Verheugd brengt veel meer energie dan Nieuwenhuize, en Feller vind ik qua tone of voice (lekker rustig) erg prettig.

Maar goed, 10 heeft wel een sterk weekend 👍

Radbi

Bericht door Radbi »

De Nachtwacht schreef:
17 mei 2020 15:46
Verheugd brengt veel meer energie dan Nieuwenhuize, en Feller vind ik qua tone of voice (lekker rustig) erg prettig.
Juist verwoord!
De Nachtwacht schreef:
17 mei 2020 15:46
Maar goed, 10 heeft wel een sterk weekend 👍
Dat is wel een mooie troost. Genieten in het weekend van goede DJ’s, met name René en Dennis. Sven’s Classic en Ekdom’s Funky, De Nacht Wacht, noem maar op: ook niet verkeerd. En dat is de opzet van 10 geweest: een sterk weekend.
Alleen de combi Lindo/Robert op respectIegelijk zaterdag- en zondagochtend vind ik nog gek.

Daan!

Bericht door Daan! »

Oke. Dus we trekken met z'n allen de conclusie dat het weekend van Radio 10 goed is, maar weten we ook wat de luistercijfers doen?

Sinds de nieuwe programmering zijn er (onnodig) voornamelijk blokken van vier uur en die zouden bij voldoende financiële middelen of een versobering van het weekend van Veronica, best weer eens veranderd kunnen worden. Bijvoorbeeld:
06-09 Silvan Stoet
09-12 Robert Feller
12-15 Keur in het weekend
15-18 Rene Verkerk
18-21 Dennis Verheugd
21-00 Sven's classics/ De Nachtwacht

Plaats reactie