Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

De Nachtwacht

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door De Nachtwacht »

Vergis ik me of heeft radio 10 een lichte verandering in de muziekmix ondergaan?
Ik meen wat meer nederpop te horen, zo ongeveer om de 2 uur.
Vandaag ondermeer Dochters van Borsato, Nergens goed voor van de Dijk, 2 x blöf (2 verschillende liedjes) Brother van Racoon en zoveel te doen van Toontje lager.
Of is dit ter ondersteuning van de Nederlandse artiesten?
Ik zag in het Veronica topic dat het bij Veronica ook zo is.

density1

Bericht door density1 »

Begint al weer een aardige overkill te worden inderdaad. Jammer weer. Als je op elke zender, Radio 10 en Veronica dezelfde Nederlandse(talige) artiesten gaat horen is er geen verschil meer in naar welke zender je luistert.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Er wordt op dit moment 6% meer Nederlands product gedraaid op de zenders dan normaal. Op zich heb ik hier geen probleem mee, maar iedere zender heeft hierbij zijn eigen 'usual suspects', waarbij er ook nog eens een grote overlap zit tussen deze zenders.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

De Nachtwacht

ah oke, dat van die 6% had ik niet meegekregen. Veronica luister ik niet, op 10 vind ik 't best een prima toevoeging, liedjes passen goed in het format en 't is verder geen enorme verandering. Maar ik kan me wel voorstellen dat hierdoor overlap onstaat.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Met uitzondering van Borsato zijn het allemaal nummers die je op Veronica ook kunt verwachten. Bij Veronica hoor je ieder uur, ieder anderhalf uur wel een nederpop plaat.
12-04-2020

Playertwo

Bericht door Playertwo »

Hoorde gisteren bij Somertijd Maan voorbij komen. Tussen grofweg 18.30 en 19.15 overigens 3 Nederlandse artiesten. Ook op andere momenten hoor ik meer Nederlandse artiesten voorbij komen. Hoef in ieder geval de vrouw niet meer te vragen de radio van 100%nl te laten😁

De Nachtwacht

Pot schreef:
04 mei 2020 17:14
Radbi schreef:
04 mei 2020 17:07
Pot schreef:
04 mei 2020 00:29

Volgens mij heeft Radio 10 al behoorlijk wat thema-weekenden/dagen. Zou het niet wat zijn dat ze standaard een themaweekend- of avonden gaan doen?
Themaweken,-dagen en weekenden zoals 60's/70's weekend,80's,90's week, nummer 1 en 2 hits tijdens de paasdagen, hits van overleden artiesten op hemelvaartsdag zijn zo'n beetje de standaard en jaarlijks terugkerende thema's. Lijkt misschien veel en sommige thema's matchen met bepaalde dagen.
Klopt, maar ik vind dat het erg veel voorkomt. Daarom zei ik dat ze het ook wel standaard kunnen doen, omdat het bijzondere er naar mijn gevoel, met elke week(end) een thema(lijstje), er wel af is. Of verspreid het meer. De genoemde themaweekenden zitten allemaal vlak achter elkaar.
Dit weekend de sing a long top 110. Je gaat nog gelijk krijgen, Pot. :)

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Mag ik even een (klein) gerucht in de groep gooien?

Eddy Keur naar de nacht van Radio 10.
12-04-2020

density1

Bericht door density1 »

Leuke toevoeging als dit waar is.

Radbi

Bericht door Radbi »

De Nachtwacht schreef:
14 mei 2020 10:23
Pot schreef:
04 mei 2020 17:14
Radbi schreef:
04 mei 2020 17:07

Themaweken,-dagen en weekenden zoals 60's/70's weekend,80's,90's week, nummer 1 en 2 hits tijdens de paasdagen, hits van overleden artiesten op hemelvaartsdag zijn zo'n beetje de standaard en jaarlijks terugkerende thema's. Lijkt misschien veel en sommige thema's matchen met bepaalde dagen.
Klopt, maar ik vind dat het erg veel voorkomt. Daarom zei ik dat ze het ook wel standaard kunnen doen, omdat het bijzondere er naar mijn gevoel, met elke week(end) een thema(lijstje), er wel af is. Of verspreid het meer. De genoemde themaweekenden zitten allemaal vlak achter elkaar.
Dit weekend de sing a long top 110. Je gaat nog gelijk krijgen, Pot. :)
Klopt. Ik moest ook meteen aan Pot denken😄

Misschien straks nagaan hoeveel thema-loze weekenden in een jaar ipv thema-weekenden in een jaar. Lol. Je kan zoveel thema’s verzinnen als je maar wilt😅.
Songs die in een film voorkomen: hiermee is Radio 2 voor geweest.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
16 mei 2020 14:40

Ja, dat mag.

Waarom zou Talpa gaan investeren in een totaal niet lucratief tijdstip?
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
16 mei 2020 18:43
Phoenix schreef:
16 mei 2020 14:40

Ja, dat mag.

Waarom zou Talpa gaan investeren in een totaal niet lucratief tijdstip?
Het is één van de weinige mogelijkheden om Radio 10 inhoudelijk nog te versterken. Lex Gaarthuis scoort goed in de avond en op deze manier kan je dat naar de nacht doortrekken. Eddy Keur past uitstekend binnen het huidige Radio 10 format.

Overigens is de kans aanwezig dat de nieuwe realiteit dit idee naar de achtergrond heeft verdrongen.
12-04-2020

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Waarom zou je inhoudelijk versterken op het moment dat de boodschappers van 20 tot 49 jaar op één oor liggen?
Rock 'n roll is better than music!

De Nachtwacht

Een goed nachtprogramma kan volgens mij wel degelijk van toegevoegde waarde zijn. Niet iedereen slaapt 's nachts en het bevorderd doorluisteren over de gehele linie (dus ook na 0:00). Bij radio 2 hebben ze dat met Rick van V heel goed begrepen, maar ook bij 538 met diverse nachtprogrammás in het verleden.

Ik zie het alleen in deze tijd van bezuinigingen niet gebeuren dat Talpa gaat investeren in de nacht van 10. Even los van of Eddy Keur daar past of niet, want dat denk ik wel.

Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef:
16 mei 2020 19:05
Het is één van de weinige mogelijkheden om Radio 10 inhoudelijk nog te versterken. Lex Gaarthuis scoort goed in de avond en op deze manier kan je dat naar de nacht doortrekken. Eddy Keur past uitstekend binnen het huidige Radio 10 format.
De cijfers van middennacht tot 6 uur tellen niet mee, toch? De markt is ook minder na 0:00. Zoals gezegd: met de bezuinigingen zal het sowieso niet gaan gebeuren
Oren open!

Plaats reactie