Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Henkjan2016 »

Orange schreef:
31 jan 2020 08:14
Ikbenroy schreef:
30 jan 2020 23:08
Somertijd is ook verworden tot een links politiek correcte show gisteren weer even Trump-bashen a la Jinek, maar dan op de radio. Gebeurt zoiets nou op Radio 2 dan snap ik het maar Radio 10 is van oudsher neutrale radio. Ik luister regelmatig middagshows dus ook Rob van Someren en weet waarover ik het heb.
Haha, dan was er waarschijnlijk een duidelijke aanleiding om Trump te bashen, als een aantal rechtse radiomakers dat doen.
Ik ga er even vanuit dat het gaat over de inhoud van de limericks. Deze zijn ingezonden door de luisteraars. Die kunnen dan ook van elk pluimage zijn.

Dat radio 2 juist links is, terwijl het heel Nederland moet dienen, vind ik juist zorgelijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik heb toch echt niet het idee dat Radio 2 en Radio 10 politiek gekleurd zijn. Wel vind ik het bijzonder dat sommige mensen alles links of rechts noemen.
Rock 'n roll is better than music!

Janno

Bericht door Janno »

Dat zegt meer over de preoccupaties van de luisteraars dan over de radiostations.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
31 jan 2020 19:40
Ik heb toch echt niet het idee dat Radio 2 en Radio 10 politiek gekleurd zijn. Wel vind ik het bijzonder dat sommige mensen alles links of rechts noemen.
Van bepaalde DJ's op Radio 2 en Radio 10 is hun politieke kleur duidelijk, maar dat maakt inderdaad de zender als geheel niet links of rechts. Het gehele links en rechts denken is niet meer van deze tijd. Het lijkt enkel nog gebruikt te worden om bepaalde personen in een hokje te plaatsen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

In de uitzending Laat met Lex is een sketch uitgezonden die bedoeld was als satirische inhaker op de actualiteit en ging over het corona virus. Wat als satire en grap bedoeld was blijkt door velen als zeer pijnlijk te worden ervaren. Radio 10 en Lex betreuren dit, bieden hiervoor hun excuses aan en hebben de betreffende video’s inmiddels van alle kanalen verwijderd.

Bron facebook van radio 10

boxfm

Bericht door boxfm »

Luisterde vanmiddag even naar Radio10 Brabant, persoonlijk miste ik wel de presentatie. Gemiste kans dat de jocks van Radio10 niet ondertussen wat voicetracks inspreken voor de Brabantse editie. Zelfs Somertijd kan makkelijk op 10Brabant, fragmenten uitzenden mag namelijk. Alleen niet 1-op-1 hetzelfde programma. Dus kunnen makkelijk bijvoorbeeld de moppen een aantal minuten later uitzenden in Brabant.

Overigens werd er op Radio10 Brabant wel een promo uitgezonden voor 'de Nacht Wacht' met Rob van Someren... Terwijl dat programma niet op die zender te horen is.

JanL

Bericht door JanL »

Persoonlijk vond ik 8FM beter maar dat terzijde. Radio 10 Brabant trekt me meer dan de gewone Radio 10. Betere classics, regionale artiesten en gelukkig geen vrolijke jocks. Laat het voorlopig maar zo.

density1

Bericht door density1 »

Vreemd dat de Brabantse editie geen stream heeft.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ikbenroy schreef:
30 jan 2020 23:08
Somertijd is ook verworden tot een links politiek correcte show gisteren weer even Trump-bashen a la Jinek, maar dan op de radio. Gebeurt zoiets nou op Radio 2 dan snap ik het maar Radio 10 is van oudsher neutrale radio. Ik luister regelmatig middagshows dus ook Rob van Someren en weet waarover ik het heb.
Ik vind het altijd wel mooi om te zien dat DJ's iedereen mogen bashen, behalve Wilders, Baudet en Trump. Want dan is er opeens sprake van een politieke voorkeur. Volgens mij is het meer dat deze mensen een gekleurd gehoor hebben.

SB92

Bericht door SB92 »

Haha, als Rob van Someren al links genoemd wordt....

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Die hele links rechts tegenstelling is verleden tijd, alleen populistisch Nederland schreeuwt erover. Dat Rob schijnbaar een grapje maakt over Trump, maakt hem uiteraard niet links en/of politiek correct.

Ik kuister vaak radio, dus ik weet waarover ik het heb 😂😂😂
Rock 'n roll is better than music!

admin3
Moderator

Bericht door admin3 »

Graag weer on topic over Radio 10 ipv politieke voorkeuren
Moderator -- Info: [email protected] / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Orange

Bericht door Orange »

De Nachtwacht schreef:
08 feb 2020 15:12
In de uitzending Laat met Lex is een sketch uitgezonden die bedoeld was als satirische inhaker op de actualiteit en ging over het corona virus. Wat als satire en grap bedoeld was blijkt door velen als zeer pijnlijk te worden ervaren. Radio 10 en Lex betreuren dit, bieden hiervoor hun excuses aan en hebben de betreffende video’s inmiddels van alle kanalen verwijderd.

Ik begrijp die ophef niet hoor. Dit is wel een voorbeeld van dat er weinig meer kan op de radio. Het is een carnavalsnummer (cover van carnavalsnummer) met als grap dat je beter niet chinees kan gaan eten. Nou, dat is schokkend. Slap dat daar excuses voor aangeboden moeten worden.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Orange schreef:
10 feb 2020 07:17
De Nachtwacht schreef:
08 feb 2020 15:12

Ik begrijp die ophef niet hoor. Dit is wel een voorbeeld van dat er weinig meer kan op de radio. Het is een carnavalsnummer (cover van carnavalsnummer) met als grap dat je beter niet chinees kan gaan eten. Nou, dat is schokkend. Slap dat daar excuses voor aangeboden moeten worden.
Inderdaad. Het is gewoon overduidelijk een grap. Ook niet zo sterk van radio 10 om hiervoor te zwichten, als je hiermee begint kan er straks echt niets meer.

castmember

Bericht door castmember »

Ik denk dat Gerard Ekdom’s “Bond tegen de vertrutting” hier wel wat over te zeggen zou hebben maar het is een Talpa product dus hij houdt wijs zijn mond. Maar damn, wat een lange tenen tegenwoordig!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Plaats reactie