Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Freddie Mercuryfan

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Freddie Mercuryfan » 08 mei 2019 14:10

Door Ekdom binnen te halen, wilde John de Mol met Radio 10 vooral de aanval op Radio 2 inzetten. Ik heb nog een goede tip voor John: Radio 2 is er de afgelopen maanden wat muziek betreft aardig op achteruit gegaan. Ze zijn op Radio 2 steeds meer dezelfde muziek gaan draaien. Radio 10 doet dit ook, maarr, John, als je Radio 10 groter wil maken dan Radio 2, breid dan de playlist van Radio 10 uit! Ga verder de diepte in, draai meer vergeten hits! Op die manier kan je veel luisteraars van Radio 2 afsnoepen! 😀

Verder is Radio 10 een prima station, misschien wel het beste station dat Talpa heeft. In tegenstelling tot een aantal reacties hier, geniet ik nog dagelijks van de gezelligheid in Somertijd. Rob van Someren heeft een fantastische chemie met zijn sidekicks DJ Sven, Luuk, Menno en nieuwslezer Cobus (ondanks dat ik me soms wel een beetje kan ergeren aan die Trump- en FvD-verheerlijking van Cobus). Precies zoals Edwin Evers ook een goede chemie had met Rick en Niels, heeft Rob van Someren dat ook met zijn sidekicks. Maar chemie en gezelligheid, dat mis ik nog wel in de ochtend. Ik ben sinds kort luisteraar geworden van Ekdom in de Ochtend. Ik heb Frank Dane in de ochtend drie maanden de kans gegeven. Hij lijkt mij een ontzettend aardige vent, maar ik ben afgehaakt omdat ik zijn programma te puberaal vind en me bovendien kápot erger aan die zure Hannelore die niet tegen flauwe of vunzige grappen kan. Nu luister ik 's ochtends naar 10. Ik vind Gerard Ekdom een enorm goede dj. Hij is vrolijk, enthousiast en straalt een enorme passie en kennis van muziek uit. Maar hij mist goede sidekicks, waarmee hij chemie kan hebben en een gezellige ochtendshow kan hebben. Bij Van Someren en Evers en hun sidekicks heb je het gevoel dat je bij ze op visite bent, of bij ze op het werk bent, en gezellig met elkaar de actualiteit doorneemt of lekker ouwehoert. Bij Ekdom heb ik dat niet, aangezien hij z'n programma alleen maakt, en eigenlijk alleen om het halfuur een beetje kletst met zijn nieuwslezeres Evelien de Bruijn. Wat muziek betreft zit Ekdom z’n show wél goed in elkaar. Bij Dane ben ik afgehaakt omdat ik de muziek te voorspelbaar vond worden, Ekdom is een stuk minder voorspelbaar en draait ook nummers die je minder vaak hoort. Dat zouden ze op andere dagdelen ook moeten doen op Radio 10. Zo zouden ze het van Radio 2 kunnen winnen.

density1

Bericht door density1 » 08 mei 2019 14:56

Aan de playlist van Radio 10 is de afgelopen tijd ook gesleuteld met name door Rick Romijn en Ekdom. Het is echt wel wat dieper geworden dan dat het was. Meer 80's ook.

jessica

Bericht door jessica » 08 mei 2019 15:07

Ik dacht dat Rick Romijn de muzieksamensteller was van Veronica of is hij dit nu ook bij Radio10?

Smid70

Bericht door Smid70 » 08 mei 2019 15:11

Freddie Mercuryfan schreef:
08 mei 2019 14:10
Door Ekdom binnen te halen, wilde John de Mol met Radio 10 vooral de aanval op Radio 2 inzetten. Ik heb nog een goede tip voor John: Radio 2 is er de afgelopen maanden wat muziek betreft aardig op achteruit gegaan. Ze zijn op Radio 2 steeds meer dezelfde muziek gaan draaien. Radio 10 doet dit ook, maarr, John, als je Radio 10 groter wil maken dan Radio 2, breid dan de playlist van Radio 10 uit! Ga verder de diepte in, draai meer vergeten hits! Op die manier kan je veel luisteraars van Radio 2 afsnoepen! 😀

Verder is Radio 10 een prima station, misschien wel het beste station dat Talpa heeft. In tegenstelling tot een aantal reacties hier, geniet ik nog dagelijks van de gezelligheid in Somertijd. Rob van Someren heeft een fantastische chemie met zijn sidekicks DJ Sven, Luuk, Menno en nieuwslezer Cobus (ondanks dat ik me soms wel een beetje kan ergeren aan die Trump- en FvD-verheerlijking van Cobus). Precies zoals Edwin Evers ook een goede chemie had met Rick en Niels, heeft Rob van Someren dat ook met zijn sidekicks. Maar chemie en gezelligheid, dat mis ik nog wel in de ochtend. Ik ben sinds kort luisteraar geworden van Ekdom in de Ochtend. Ik heb Frank Dane in de ochtend drie maanden de kans gegeven. Hij lijkt mij een ontzettend aardige vent, maar ik ben afgehaakt omdat ik zijn programma te puberaal vind en me bovendien kápot erger aan die zure Hannelore die niet tegen flauwe of vunzige grappen kan. Nu luister ik 's ochtends naar 10. Ik vind Gerard Ekdom een enorm goede dj. Hij is vrolijk, enthousiast en straalt een enorme passie en kennis van muziek uit. Maar hij mist goede sidekicks, waarmee hij chemie kan hebben en een gezellige ochtendshow kan hebben. Bij Van Someren en Evers en hun sidekicks heb je het gevoel dat je bij ze op visite bent, of bij ze op het werk bent, en gezellig met elkaar de actualiteit doorneemt of lekker ouwehoert. Bij Ekdom heb ik dat niet, aangezien hij z'n programma alleen maakt, en eigenlijk alleen om het halfuur een beetje kletst met zijn nieuwslezeres Evelien de Bruijn. Wat muziek betreft zit Ekdom z’n show wél goed in elkaar. Bij Dane ben ik afgehaakt omdat ik de muziek te voorspelbaar vond worden, Ekdom is een stuk minder voorspelbaar en draait ook nummers die je minder vaak hoort. Dat zouden ze op andere dagdelen ook moeten doen op Radio 10. Zo zouden ze het van Radio 2 kunnen winnen.
Dat is gek, je luistert eigenlijk helemaal niet naar Radio 2 maar zegt wel daar steeds dezelfde platen te horen.
Ik luister vooral radio 2 en vind de muziekmix daar nog steeds prima.
Ekdom vind ik er niet beter op geworden sinds hij bij 10 zit. En gezien je kritiek is het programma nog steeds hetzelfde als in het begin. Sidekicks zouden kunnen helpen.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 08 mei 2019 15:26

jessica schreef:
08 mei 2019 15:07
Ik dacht dat Rick Romijn de muzieksamensteller was van Veronica of is hij dit nu ook bij Radio10?
Al sinds Ekdom bij 10 zit volgens mij (en dan enkel bij de uren van Ekdom, net als hij bij 538 deed)

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 08 mei 2019 15:35

jessica schreef:
Als ik me niet vergis doet hij sowieso de muzieksamenstelling van Ekdom al vanaf het begin bij Radio10.

wbravenboer

Bericht door wbravenboer » 08 mei 2019 15:48

Wat ik begreep is dat Ekdom zelf ook invloed heeft op de playlists, dat is, vind ik, ook wel te merken. Elke dag zijn er wel momenten dat ik denk; hee, lang niet gehoord. De laatste twee, drie maanden is de muziek zeker wel aangepast, ook wat meer nieuwe platen, en er wordt ook weleens wat gedurfd. Al kan ik niet vergelijken met bv Radio 2, ik merk dat het de hele dag door toch een fijn radio-station is om op het werk aan te hebben. Grappig dat Somertijd de mensen verdeelt, maar dat moet ook kunnen natuurlijk.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 08 mei 2019 19:23

jessica schreef:
Naar ik begrepen stelt Romijn de muziek van Ekdom in de morgen (mede) samen.
Verder is er een team van vier personen, waaronder zeker Ekdom, die de playlist van Radio 10 aan het evalueren zijn/waren. Of Romijn ook onderdeel is van dit viertal weet ik niet.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 08 mei 2019 19:44

Dacht dat er laatst iets over gepubliceerd stond over de veranderingen in het muziekbeleid op radio.nl De naam van Rick werd hierin ook genoemd.

fmonline

Bericht door fmonline » 08 mei 2019 20:38

Ik vind Ekdom niet meer zo geweldig als vroeger... hij is te voorspelbaar geworden en je merkt toch wel dat hij veranderd is sinds de overstap. Tegenwoordig luister ik ook gewoon meer naar NPOR2.

castmember

Bericht door castmember » 09 mei 2019 09:33

Je merkt het commerciele belang in de show. En het reclame moeten maken voor (semi) Talpa producties. Dan heb je ook nog slechte onderdelen zoals de Ekdom Felicitatie Service. Echt. Op Radio 2 hadden ze het 2 weken geprobeerd, gemerkt dat het k*t was en er een streep doorheen gehaald. Nu zit er een deal onder van een taartenfabriek en moet het door. En die moetjes hoor je gewoon in de show. En dat komt de creativiteit niet ten goede.

Ik mis de Ekdom die zich nog wel eens ergens enorm over kon opwinden of een week lang ieder uur een plaat kon draaien omdat hij vond dat je het moest horen. Het enthousiasme is weg . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Theimon

Bericht door Theimon » 09 mei 2019 09:40

Inderdaad dat. En van te voren zei hij wel dat hij volledige vrijheid zou krijgen, maar het blijft een commerciele zender. Je moet dus meedoen met de reclamezuil en dat beperkt een DJ altijd en zeker bij Ekdom merk je dat heel goed. Zo jammer.

jessica

Bericht door jessica » 09 mei 2019 10:10

Theimon schreef:
09 mei 2019 09:40
Inderdaad dat. En van te voren zei hij wel dat hij volledige vrijheid zou krijgen, maar het blijft een commerciele zender. Je moet dus meedoen met de reclamezuil en dat beperkt een DJ altijd en zeker bij Ekdom merk je dat heel goed. Zo jammer.
Bij een commerciële zender moet je vooraf alles heel goed uit onderhandelen als ze je graag willen hebben. Dus alles contractueel laten vastleggen dat je niet hoeft mee te doen met reclame, niet in andere talpaproducties hoeft te verschijnen etc.
Bij Veronica inside hebben ze dit allemaal gedaan. Zij hoeven niet naar koffietijd en dat soort programma's. Als ze niet willen hoeven ze ook niet over andere producties te praten. Maar zij hebben alles wel contractueel dichtgetimmerd. Heeft Ekdom waarschijnlijk niet op die manier gedaan.

castmember

Bericht door castmember » 09 mei 2019 10:26

Denk daarin wel dat je het verschil hebt tussen een middag ouwehoer show en een ochtendprogramma. Daarbij wordt bij een ochtendshow veel meer focus op gelegd want dat blijft het sleutelmoment voor een zender. Of het daadwerkelijk nog zo is is de vraag, maar zo wordt het wel in communicatie vanuit bijna iedere zender het tijdslot weggezet. Verder denk ik ook dat het Ekdom niet helpt dat hij eigenlijk heel niet zo'n commerciele jongen is en eigenlijk alleen op zoek was naar wat meer vrijheid buiten zijn radio taken.

En op het moment zie ik ook niet echt een profilering buiten Ekdom in de Morgen en extra exposure. Daarin was hij bij de NPO veel zichtbaarder.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 09 mei 2019 15:12

density1 schreef:
08 mei 2019 19:44
Dacht dat er laatst iets over gepubliceerd stond over de veranderingen in het muziekbeleid op radio.nl De naam van Rick werd hierin ook genoemd.
Opfrisbeurt voor muziekdatabase Radio 10

Radio 10 is druk bezig met de muziek te ‘updaten.’ Dit schrijft ochtenddeejay Gerard Ekdom in zijn wekelijke column in Veronica Magazine. Vier muziekkenners, waaronder Ekdom, lopen daarbij de Top 40 jaarlijsten van de afgelopen decennia door.

Daarbij wordt gekeken naar relevantie. “Moeten we dit nog draaien en vooral ook: waarom draaien we dat eigenlijk nog of juist nog niet,” analyseert Ekdom. En dat levert volgens de Radio 10-deejay prachtige discussies op.

De afgelopen maanden is de muziek op Radio 10 al wat jonger geworden. Daarbij ligt de focus nog meer op de jaren ’80, ’90 en ’10. Ook komt er regelmatig recente muziek voorbij. Per uur komen nog één a twee platen uit de jaren ’70 voorbij, terwijl hits uit de jaren ’60 nog sporadisch worden gedraaid.

Liefhebbers van hits uit de 60’s en 70’s kunnen overigens terecht bij het digitale kanaal Radio 10 60’s en 70’s op DAB+ en internet.

http://radio.nl/817907/opfrisbeurt-voor ... e-radio-10
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Plaats reactie