Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Radbi

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Radbi » 21 mei 2018 18:13

Nou, idd. Jullie hebben gelijk. Valt niet zomaar te concluderen dat Robert’s vertrek uit de daprogrammering, vrijwillig/onvrijwillig is. Het komt (bij mij) onvrijwillig over, maar het hoeft niet zo te zijn. Startdatum Jeroen is idd ook wat opvallend. Als hij vrijwillig is vertrokken, heb ik niets gezegd. Maar misschien niet eens zo’n gekke conclusie want blijkbaar is Talpa bezig met R10 en hierdoor verschuivingen, aanpassingen etc... en Robert lijkt mij iemand die goed op zijn plek zit en niet vrijwillig uit de dagprogrammering zou vertrekken. En daarnaast is Talpa met hem in gesprek.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 21 mei 2018 19:06

We zijn in gesprek waar heb ik dat zinnetje vaker gelezen? Oja bij van der Bruggen die al lang en breed bij talpa zat en qmusic had verlaten maar het nog niet naar buiten mocht komen.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 21 mei 2018 20:51

boxfm schreef:
21 mei 2018 16:54
Radio10 is nog in gesprek met Robert Feller, zo schrijven ze op Facebook (als een reactie). Maar dat zegt nog niks over vrijwillig of onvrijwillig natuurlijk.
Dat klinkt in ieder geval niet als een vertrek van Robert vanwege en spetterende nieuwe baan. Jammer, ik had hem behoud van zijn plek in de programmering wel gegund.

Het lijkt bij Talpa soms wel veranderen om het veranderen, i.p.v. veranderen om een doel te bereiken.
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi » 21 mei 2018 23:46

Oortjes schreef:
21 mei 2018 20:51
boxfm schreef:
21 mei 2018 16:54
Radio10 is nog in gesprek met Robert Feller, zo schrijven ze op Facebook (als een reactie). Maar dat zegt nog niks over vrijwillig of onvrijwillig natuurlijk.
Dat klinkt in ieder geval niet als een vertrek van Robert vanwege en spetterende nieuwe baan. Jammer, ik had hem behoud van zijn plek in de programmering wel gegund.

Het lijkt bij Talpa soms wel veranderen om het veranderen, i.p.v. veranderen om een doel te bereiken.
Klinkt idd niet als vrijwillig, vandaar dat ik die conclusie had getrokken. En als het de keus is van de DJ wordt het meestal door de zender aangegeven.

Soms leveren veranderingen niets op, soms wel. Het hangt er vanaf. Somertijd ipv Edwin Ouwehand in de middag heeft de zender geen windeieren gelegd. ‘Goedemorgen Lex’ doet het volgens mij ietsje beter dan ‘Tim in de morgen’. Ik verwacht en denk dat Ekdom het (veel) beter zal doen dan Lex. Maar weet niet of het zo heel veel uitmaakt of bijv. Edwin Diergaarde, Robert Feller, Rene Verkerk, Dennis Verheugd of Jeroen Nieuwenhuize in de dagprogrammering is als het in die programmering grotendeels om de muziek gaat. Maar misschien hebben ‘grote en populaire namen’ ook een aantrekkingskracht op luisteraars.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 22 mei 2018 07:34

Dat laatste geloof ik niet, daar zijn veel bewijzen van dat dit niet klopt. Als je zender goed in elkaar zit dan gaan ze gewoon daarvoor. Als dat waar zou zijn dan zou giel toch de pannen van het dak scoren, volgens mij doet hij het slechter dan Niek van der Bruggen... Dus grote sterren scoren niet altijd per definitie beter...

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 22 mei 2018 12:09

Giel is vergane glorie. Helaas.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

Radbi

Bericht door Radbi » 22 mei 2018 14:46

2unlimited schreef:
22 mei 2018 07:34
Dat laatste geloof ik niet, daar zijn veel bewijzen van dat dit niet klopt. Als je zender goed in elkaar zit dan gaan ze gewoon daarvoor. Als dat waar zou zijn dan zou giel toch de pannen van het dak scoren, volgens mij doet hij het slechter dan Niek van der Bruggen... Dus grote sterren scoren niet altijd per definitie beter...
Volgens mij was Giel al niet zo populair/aantrekkelijk meer voordat hij bij Veronica begon. Dus er werd een grote naam binnengehaald die niet meer zo populair is.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 22 mei 2018 16:45

2unlimited schreef:
,volgens mij doet hij het slechter dan Niek van der Bruggen.
Heb je cijfers? Lijkt me zeer interessant.

Radbi

Bericht door Radbi » 22 mei 2018 18:11

Ik weet niet of Giel het slechter/beter doet dan zijn voorganger, ik ken zijn cijfers ook niet. Maar uit de luistercijfers blijkt dat hij Veronica geen boost kan geven. Het zal toch niet aan het kavel liggen? Misschien scoort hij niet zo slecht, maar ik weet zeker dat Talpa andere verwachtingen had toen hij werd binnengehaald. Ach ja, gelukkig voor Talpa kunnen ze op de 3 andere zenders teren ;-).

Orange

Bericht door Orange » 22 mei 2018 18:44

2unlimited schreef:
Als dat waar zou zijn dan zou giel toch de pannen van het dak scoren, volgens mij doet hij het slechter dan Niek van der Bruggen... Dus grote sterren scoren niet altijd per definitie beter...
Er zijn hier op het forum mensen die bij de specifiekere luistercijfers kunnen. Ik zou de luistercijferontwikkeling van 2017 van Niek van der Bruggen weleens willen zien en vervolgens die van Giel Beelen. Hoe ontwikkelen die zich in de overall cijfers en specifiek voor de relevante doelgroep? En hoe gaat het met de middagshow sinds Niek daar zit?

Radbi

Bericht door Radbi » 23 mei 2018 18:31

Rob van Someren woensdag 23 mei in het programma ‘Koffietijd’: Radio 10 is minder met formats bezig

Rob van Someren denkt dat het recordmarktaandeel van Radio 10 te danken is aan het niet-blindstaren van de zender op formats. “Waar anderen heel veel met formats bezig zijn, zijn wij heel erg met onze luisteraars bezig. Wij zijn een radiostation dat ook in de muziekkeuzes schaamteloos van Bruno Mars nog naar ABBA gaat”, zei Rob vandaag in het tv-programma Koffietijd.

Het marktaandeel van Radio 10 is in één jaar tijd met maar liefst 34% gestegen van 6,1% naar 8,2%. “Het gaat heel hard. Daar zijn we heel erg blij mee.”, aldus Rob. Volgens de dj kijken veel andere stations in Nederland ‘heel erg’ naar Amerika voor hun formats. Radio 10 doet zo z’n eigen ding, aldus Rob. “Wij springen in op de liedjes waar je leuke herinneren aan hebt. We noemen het niet voor niets de grootste hits aller tijden.”

De combinatie van de herkenbare liedjes in combinatie met het ‘feel good-gevoel’ dat Radio 10 volgens Rob meegeeft, maakt de commerciële zender volgens hem een succes.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 24 mei 2018 19:19

Volgens mij is "liedjes waar je goeie herinneringen aan hebt, en die je allemaal meezingt" in combinatie met dat feel-good-gevoel wel degelijk een format, alleen niet zo strak als veel Amerikaanse stations geformatteerd zijn. Maar het is echt niet zo alsof Radio 10 net zo breed programmeert als voorheen KX Radio, en als je de "grootste hits aller tijden" draait zitten er ook geen "moeilijke" platen tussen. Een format dus, gericht op de Grote Gemene Deler. Een beetje onzin, dit verhaal van Van Someren.
KinkFM. Juist nu!

Oortjes

Bericht door Oortjes » 24 mei 2018 20:06

Geen format is ook wen format, daar heb je gelijk in. Toch is het geen onzin wat Rob roept. Radio 10 draait echt alle grootste hits aller tijden en is daarmee vele malen gevarieerder dan andere stations. In een uur Andre Hazes, ACDC en Abba hoor je nergens anders.

Radbi

Bericht door Radbi » 24 mei 2018 22:56

Komend weekend gaat Radio 10 terug naar de roots en is weer even een oldies zender. Van vrijdag t/m zondag de grootste hits uit de jaren ’60 en ’70, start al op vrijdagochtend om 6 uur.

Ik ben geen fan van en hou niet echt van de sixties, op enkele nummers na die ik wel prachtig vind. De seventies vind ik leuker. Maar de eighties zijn echt mijn ding en van dat tijdperk ben ik fan van. Maar goed, ieder zijn smaak. Maar zo’n ‘60 en ‘70 weekend vind ik wel leuk bedacht en hiermee wordt een nog breder publiek aangetrokken .

density1

Bericht door density1 » 25 mei 2018 00:09

Leuke geste, maar wat mij betreft betrekken ze ook de 60's en met name de 70's weer wat meer op Radio 10 op dagelijkse basis. Niets mis mee, als het maar niet te oubollig klinkt. Dus ik zou zeggen vanaf eind jaren 60. Dan heb je pas een echte brede mix die alle kanten op gaat. En onderscheid je jezelf ook nog wat meer van zenders uit je eigen stal zoals Veronica en Sky. Er zit nogal wat overlap met beide zenders op 10 in muziek.
De voorbeelden van Van Someren vind ik nou niet echt sterk overigens. De Grootste Hits Alle Tijden, blijven De Grootste Hits Alle Tijden dus bijvoorbaat al veel gedraaide nummers. De volgorde van draaien maakt dan niet veel uit. Het gaat om dat af te wisselen met wat minder bekende nummers en dat hoeft per definitie geen hit te zijn als toch het merendeel van het format toch bestaat uit De Grootste Hits Alle Tijden.

Plaats reactie