Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Deradiokenner

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Deradiokenner »

Hipo schreef: 16 jun 2025 12:49 Lex heeft een infectie rondom zijn stembanden.

Maar ik had nu liever team Jeroen gehoord. Had je tijdelijk Verheugd daar neer kunnen zetten (12-14).

De ochtendshow is nu te zwak. Het “trekt” geen nieuwe luisteraars aan. De 5.5% is de vaste groep, maar om marktaandeel terug te winnen moet je iets anders daar gaan positioneren. Maar het moet wel weer redelijk blenden met de rest van de programmering. We wachten af…
Gordon en Froukje komen toch? Althans als we de geruchten mogen geloven. Dus ik snap dat we nu nog even niks horen, al had ik graag duidelijkheid gehad. Ze kunnen natuurlijk er ook voor kiezen om gewoon Lex er helemaal af te halen en de ochtend voorzien van een tijdelijke ochtendshow totdat Gordon & Froukje komen.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Nu ik door de top 1500 80/90s weer eens naar 10 luister, valt me weer op dat ze toch een betere presentatie hebben dan Veronica, als ze de playlist wat minder 'veilig' maken, zou ik vaker luisteren.
Hipo

Bericht door Hipo »

Deradiokenner schreef: 16 jun 2025 14:56
Hipo schreef: 16 jun 2025 12:49 Lex heeft een infectie rondom zijn stembanden.

Maar ik had nu liever team Jeroen gehoord. Had je tijdelijk Verheugd daar neer kunnen zetten (12-14).

De ochtendshow is nu te zwak. Het “trekt” geen nieuwe luisteraars aan. De 5.5% is de vaste groep, maar om marktaandeel terug te winnen moet je iets anders daar gaan positioneren. Maar het moet wel weer redelijk blenden met de rest van de programmering. We wachten af…
Klopt, het is een gerucht. Afwachten wanneer het nieuws naar buiten komt áls het waar is. Interessanter is of deze nieuwe groep wel meer aandeel kan genereren. Je zal vast wat luisteraars verliezen maar hopen dat er weer meer terugkomen. Je moet dus een show hebben die een soort niche vult die nog relatief niet aangeboord wordt.

Doe maar later een ‘70’s and 80’s week.

Gordon en Froukje komen toch? Althans als we de geruchten mogen geloven. Dus ik snap dat we nu nog even niks horen, al had ik graag duidelijkheid gehad. Ze kunnen natuurlijk er ook voor kiezen om gewoon Lex er helemaal af te halen en de ochtend voorzien van een tijdelijke ochtendshow totdat Gordon & Froukje komen.
Radio=10
Hipo

Bericht door Hipo »

Hipo schreef: 16 jun 2025 15:44
Deradiokenner schreef: 16 jun 2025 14:56
Hipo schreef: 16 jun 2025 12:49
Lex heeft een infectie rondom zijn stembanden.

Klopt, het is een gerucht. Afwachten wanneer het nieuws naar buiten komt áls het waar is. Interessanter is of deze nieuwe groep wel meer aandeel kan genereren. Je zal vast wat luisteraars verliezen maar hopen dat er weer meer terugkomen. Je moet dus een show hebben die een soort niche vult die nog relatief niet aangeboord wordt.

Laatst gewijzigd door Hipo op 16 jun 2025 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Radio=10
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Quoten is niet helemaal goed gegaan @hipo :)
Hipo

Bericht door Hipo »

Ik kijk even, ik ben er niet zo goed in :eek:
Radio=10
Hipo

Bericht door Hipo »

Het lukt niet, hij blijft raar doen. Dus los:

Radio=10
Playertwo

Bericht door Playertwo »

Dalet123 schreef: 16 jun 2025 10:36
Johanneke schreef: 16 jun 2025 10:18 Leuke muziek inderdaad, prima lijst!

Alleen die ochtendshow, man man man.... Luuk mag het alleen doen de komende dagen, als ie niet elk uur verteld had dat Lex geen stem heeft, hadden de meeste mensen zeker niks gemerkt want hij klinkt behoorlijk hetzelfde, alleen de woordgrapjes zijn wat minder scherp. Nieuwslezer Harry die elk kwartier even "ja" mag zeggen of een kort lachje laat horen, verder gebeurt er eigenlijk nul komma niks, alleen een spelletje voor een strandlaken. Het was gewoon best saaie radio, snap wel dat dit ruim onder zendergemiddelde zit en Radio 10 absoluut niet helpt. Jammer dat ze Lex niet meer ruimte hebben gegeven om er wat van te maken. Hoop dat er voor hem en Luuk wat beters wacht, en dat Gordon snel komt voor de ochtend!

En zonde dat 90s topper Edwin Diergaarde net deze week vakantie heeft. Al stond dat ongetwijfeld al eerder gepland.
Wat is dat nu telkens “ Lex kreeg geen ruimte”? Ik luister zeer geregeld maar ik heb studiogasten gehoord, spellen met hoge geldbedragen, veel items, marketing rondom het programma. Wat is nu niet de ruimte krijgen? Welk uniek element van Lex wordt er geblokkeerd en op welke manier?
Heb je de periode van Lex voordat Ekdom kwam meegekregen? Daar had hij veel meer ruimte voor items en interactie met andere Lex. Kijk ook een wat Tim en Cobus daarvoor deden. Ook veel meer ruimte en items.
Hipo

Bericht door Hipo »

Dat komt ook door het “Meer muziek” beleid denk ik. Ik vind overigens Edwin altijd een mooie show maken, in mijn ogen ook een goede DJ
Radio=10
banne

Bericht door banne »

Luuk als sidekick in de ochtend trek ik al slecht maar als solo DJ al helemaal. Hij is eigenlijk een hele slechte DJ (let op = mening) Z'n spreeks klinken geforceerd en gekunsteld, z'n grapjes komen niet aan, interactie met deelnemers tijdens spelletjes is tenenkrommend, interactie met Harry is niet op niveau. Het voelt alsof Talpa écht geen andere oplossing had dan hem tijdelijk solo in de ochtend te zetten
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Playertwo schreef: 16 jun 2025 21:26
Dalet123 schreef: 16 jun 2025 10:36
Johanneke schreef: 16 jun 2025 10:18 Leuke muziek inderdaad, prima lijst!

Alleen die ochtendshow, man man man.... Luuk mag het alleen doen de komende dagen, als ie niet elk uur verteld had dat Lex geen stem heeft, hadden de meeste mensen zeker niks gemerkt want hij klinkt behoorlijk hetzelfde, alleen de woordgrapjes zijn wat minder scherp. Nieuwslezer Harry die elk kwartier even "ja" mag zeggen of een kort lachje laat horen, verder gebeurt er eigenlijk nul komma niks, alleen een spelletje voor een strandlaken. Het was gewoon best saaie radio, snap wel dat dit ruim onder zendergemiddelde zit en Radio 10 absoluut niet helpt. Jammer dat ze Lex niet meer ruimte hebben gegeven om er wat van te maken. Hoop dat er voor hem en Luuk wat beters wacht, en dat Gordon snel komt voor de ochtend!

En zonde dat 90s topper Edwin Diergaarde net deze week vakantie heeft. Al stond dat ongetwijfeld al eerder gepland.
Wat is dat nu telkens “ Lex kreeg geen ruimte”? Ik luister zeer geregeld maar ik heb studiogasten gehoord, spellen met hoge geldbedragen, veel items, marketing rondom het programma. Wat is nu niet de ruimte krijgen? Welk uniek element van Lex wordt er geblokkeerd en op welke manier?
Heb je de periode van Lex voordat Ekdom kwam meegekregen? Daar had hij veel meer ruimte voor items en interactie met andere Lex. Kijk ook een wat Tim en Cobus daarvoor deden. Ook veel meer ruimte en items.
Ik hoor echt de hele ochtend items nu en interactie.

Maar de periode voor Ekdom.

Dat scoorde toch ook niet? Waarom moest Ekdom anders komen?
Orange

Bericht door Orange »

banne schreef: 18 jun 2025 09:21 Luuk als sidekick in de ochtend trek ik al slecht maar als solo DJ al helemaal. Hij is eigenlijk een hele slechte DJ (let op = mening) Z'n spreeks klinken geforceerd en gekunsteld, z'n grapjes komen niet aan, interactie met deelnemers tijdens spelletjes is tenenkrommend, interactie met Harry is niet op niveau. Het voelt alsof Talpa écht geen andere oplossing had dan hem tijdelijk solo in de ochtend te zetten
En een vreselijke stem (is ook een mening).
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Ach die arme Luuk... ik ben het met je eens hoor, hij komt soms ook nogal neerbuigend over. Ik heb hem een paar keer ontmoet, als sidekick/aangever komt ie beter tot zijn recht. Hij doet ook voetbalcommentaar en is ook achter de schermen aktief.
Wie vinden we nu eigenlijk de beste jock op dit moment bij 10? Ik ga voor Jeroen en dan Dennis...
Wouter01

Bericht door Wouter01 »

Gordon in de ochtend, dat is helemaal slecht. Het was al niets met Gerard Ekdom en ik had een stille hoop dat er eindelijk eens een goede ochtend jock zou komen. Laat dan Lex maar zitten en stuur die Luuk weg en vervang hem door iemand anders. Er moet toch wel iemand zijn die een beetje niveau kan brengen in de ochtend.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

wbravenboer schreef: 18 jun 2025 11:43 Ach die arme Luuk... ik ben het met je eens hoor, hij komt soms ook nogal neerbuigend over. Ik heb hem een paar keer ontmoet, als sidekick/aangever komt ie beter tot zijn recht. Hij doet ook voetbalcommentaar en is ook achter de schermen aktief.
Wie vinden we nu eigenlijk de beste jock op dit moment bij 10? Ik ga voor Jeroen en dan Dennis...
Mijn favoriete Radio 10 jock was jarenlang met afstand Lex Gaarthuis in de avond en in het weekend. Maar in de ochtend op deze manier niks aan. Ik denk nu Martijn Kolkman, die vind ik erg fijn om naar te luisteren tijdens de lijstweken in elk geval. Vind de middagshow van Gijs persoonlijk ook allesbehalve een feestje, dat komt niet echt uit de verf met Mattijn. Uiteraard ook weer een mening 😉
Plaats reactie