Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Oortjes

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Oortjes »

Dalet123 schreef: 21 apr 2025 18:20 Een showbizz ochtendshow is in het huidige medialandschap ook niet meer bijzonder genoeg hoor. De bn’ers geven primeurs allemaal op hun eigen kanalen, durven geen uitspraken meer te doen. Er is weinig om mee te werken. En dan is er nog de vraag of de Radio 10 luisteraars erop zitten te wachten
Af en toe een primeur is leuk om spraakmakend te zijn. Dat zal nog wel lukken. Verder is zo een show natuurlijk gewoon gezellig keuvelen.

Of Radio 10 luisteraars er op zitten te wachten? Geen idee. Ik denk wel dat het wat anders is dan de anderen doen en dat Lex dat beter kan dan wat hij nu doet.
Rock 'n roll is better than music!
Buckhead

Bericht door Buckhead »

Daan! schreef: 21 apr 2025 12:50 Radiofreak:

Gerard Ekdom merkte dat zijn muzikale vrijheid en creativiteit bij Radio 10, waar hij tot vorig jaar in de ochtend te horen was, steeds minder werden. “Ik voelde bij Radio 10 dat de playlist beperkter werd: veiliger, veiliger, veiliger. Dat gaat altijd ten koste van vrijheid en creativiteit”, zegt Gerard in Panorama. Hij ontkent in het tijdschrift dat de overstap naar Radio Veronica met geld te maken had. “Het station werd smaller.”

Sinds afgelopen najaar is Gerard op Radio 10 te horen. “Toen Veronica de hoek om kwam zeilen, kreeg ik het gevoel dat we daar met z’n allen konden proberen er iets tofs van te maken door vooral te doen waar we goed in zijn. Dat was heel aanlokkelijk: gewoon weer honderd procent Gerard zijn”, zegt de Radio 10-dj in het tijdschrift.

Niet op geld belust
De switch had niets met geld te maken, benadrukt Gerard. “Ik had het bij Radio 10 afgerond, heb het leuk gehad met mijn team, maar het station werd smaller. Toen ik er net kwam was de ambitie groot, maar mensen gaan weg, dingen veranderen en ik zette soms een plaat op waarvan ik dacht: hier zit helemaal niemand op te wachten. Dat is hier anders.”

Hij noemt een voorbeeld: “In de eerste week haalde ik een plaat uit mijn kast, waarop meteen gereageerd werd: Te gek dat je dit draait! Bij Veronica doet de luisteraar écht mee. Daarnaast is het de vrijheid die me over de streep trok. Ik ben altijd op zoek naar de plek waar je echt volledig kan doen wat je wil.”

Rob Stenders
Bij Radio Veronica bouwt Gerard samen met onder meer Rob Stenders, Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof aan de zender. “Een groep mensen die elkaar al kent uit lang vervlogen tijden. Lange tijd zaten we allemaal bij andere zenders, maar nu zit het grootste gedeelte van die groep weer bij dezelfde club”, zegt hij in Panorama.

Link
Me dunkt dat ze bij Radio 10 en de andere Talpa zenders de muziek-voorkeuren van de doelgroep-luisteraars wel onderzoeken en dat ze daarop de playlist samenstellen? Ik geloof dat de gemiddelde luisteraar minder op de pareltjes uit de kast van Gerard zit te wachten om kwart voor 7.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Buckhead schreef: 21 apr 2025 19:38 Me dunkt dat ze bij Radio 10 en de andere Talpa zenders de muziek-voorkeuren van de doelgroep-luisteraars wel onderzoeken en dat ze daarop de playlist samenstellen? Ik geloof dat de gemiddelde luisteraar minder op de pareltjes uit de kast van Gerard zit te wachten om kwart voor 7.
Ja en nee. Mij lijkt muziekkeuze uit een goed samengestelde database met goede querys daarop ook tot een betere muziekmix leiden dan de individuele keuze van een dj of muzieksamensteller. Er zijn echter momenten dat bepaalde platen goed passen, er zijn zo af en toe pareltjes die ook gehoord mogen worden en er is altijd nog nieuwe muziek. Daarbij blijft de persoonlijke inbreng van een dj of muzieksamensteller meerwaarde hebben. Ik weet niet hoe het beleid daarin is bij Radio 10 en/of Veronica, maar begrijp wel dat een programmamaker dat belangrijk vindt.
Rock 'n roll is better than music!
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Oortjes schreef: 21 apr 2025 19:31
Dalet123 schreef: 21 apr 2025 18:20 Een showbizz ochtendshow is in het huidige medialandschap ook niet meer bijzonder genoeg hoor. De bn’ers geven primeurs allemaal op hun eigen kanalen, durven geen uitspraken meer te doen. Er is weinig om mee te werken. En dan is er nog de vraag of de Radio 10 luisteraars erop zitten te wachten
Af en toe een primeur is leuk om spraakmakend te zijn. Dat zal nog wel lukken. Verder is zo een show natuurlijk gewoon gezellig keuvelen.

Of Radio 10 luisteraars er op zitten te wachten? Geen idee. Ik denk wel dat het wat anders is dan de anderen doen en dat Lex dat beter kan dan wat hij nu doet.
Je hoort ook talloze bn’ers in de ochtendshows van 538 en 100%NL,
Ik vraag me af hoe onderscheidend het nog is en wat de impact ervan zou zijn.
Streampie

Bericht door Streampie »

Gordon lijkt me een ramp als programmamaker, zo wispelturig als de pest en na 1 maand weg want moet te vroeg op.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Corne op z'n story
Met Jan paparazzi, laatste puntjes op de i
Liedje in de story: gordon: kom ns dichterbij
Zijn dit stille hints?
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Of ze zijn aan het trollen n.a.v. de geruchten.
Hipo

Bericht door Hipo »

We gaan het beleven, ik zou Gordon een totale mismatch vinden. Misschien denken ze dat hij veel publiciteit scoort (en er daardoor mensen gaan luisteren) maar ik vind hem totaal niet passen bij de zender.

Ik hecht meer belang aan de opmerking van Ekdom over de play-list en dat deze versmald is en dat daar enerzijds (ook) naar gekeken mag worden maar wel hun eigen sound en smoel moeten houden of ontwikkelen. Joe zit nu zo erg in het vaarwater van R10 dat je de zender weer wat meer daarvan moet losweken denk ik. Geef die jaren '70 iets meer ruimte dan nu (ook al heb je daar een aparte DAB zender voor) en ik hoorde deze week weer wat meer soul.

En ik hoop dat Erik of Rogier eens kritisch willen kijken naar de blokken 10:00-16:00. Je hebt nu dus een programma van 4 uur, daarna drie programma's van 2 uur en daarna weer een programma van 3 uur en daarna weer eentje van 2 uur.
Radio=10
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Als Gordon komt gaat dat de zender nog meer luisteraars kosten. De komst van Erik de Zwart gaat de zender niet redden. Als Gordon daadwerkelijk komt is Radio 10 ten dode opgeschreven.
Jari de Jonge

Een poosje geleden zei ik dat evelien de bruijn nogsteeds zenderstem is, maar volgens mij heb ik mij een beetje vergist.
Want ik hoor kimberley van der berkt nu bij de ochtendshow

En volgens mij, is zij de vrouwelijke stationsvoice. Of heb ik dit verkeerd?
banne

Bericht door banne »

Jari de Jonge schreef: 30 apr 2025 07:25 En volgens mij, is zij de vrouwelijke stationsvoice. Of heb ik dit verkeerd?
Die hese/schorre stem van Kim moet je toch wel duidelijke kunnen herkennen denk ik, ik hoor haar daar niet in iig
Jari de Jonge

Jeroen Nieuwenhuize deed de ochtendshow weer deze week, en ik betrap mezelf m iedere keer om te zetten van m'n standaard zender radio2 in de ochtend, om naar radio10 te luisteren.
Hij doet t altijd zo leuk.
Jari de Jonge

Haha. Alle dag jocks die de lach van 10 in hun progamma zijn verlacht met een grote smiley op hun foto
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Gordon geeft aan met drie radiozenders in gesprek te zijn.
God is a DJ
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 08 mei 2025 19:43 Gordon geeft aan met drie radiozenders in gesprek te zijn.
Zou ik ook zeggen. Doen voetballers ook altijd.
Is een manier om je marktwaarde en zo je onderhandelingspositie te verbeteren.
Plaats reactie