Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Playertwo

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Playertwo »

Johanneke schreef: 15 apr 2025 20:54 Hopelijk sleutelen ze ook verder
En vooral ook aan die vreselijke muziekmix met bijna zonder uitzondering platgestampte classics die ze dag in dag uit in hoge rotatie herhalen. Niet te doen.
Tussen 12u en 13u en na 21u hebben ze daar een stuk minder last van.
banne

Bericht door banne »

Volgens mij was ooit het probleem met Gordon dat ie vaker niet dat wel aanwezig was toch? Waarom zou dat nu anders zijn?
banne

Bericht door banne »

Matijn is afwezig bij Gijs en ik hoor Gijs nu al voor de 2e dag kinderachtig doen over hoe vreselijk ziek Matijn wel niet zou zijn en buikgriep en hoofdpijn en aaahhh allemaal andere vervelende kwaaltjes.

Wat is dat voor kinderachtig gedoe joh? Dat je dat onderling met elkaar doet snap ik prima maar hoezo meerdere dagen achter elkaar op zender?
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Jules van hest staat na het verdwijnen van zijn avond progamma weer in de progammering voor morgenavond
Johanneke

Bericht door Johanneke »

banne schreef: 16 apr 2025 15:53 Matijn is afwezig bij Gijs en ik hoor Gijs nu al voor de 2e dag kinderachtig doen over hoe vreselijk ziek Matijn wel niet zou zijn en buikgriep en hoofdpijn en aaahhh allemaal andere vervelende kwaaltjes.

Wat is dat voor kinderachtig gedoe joh? Dat je dat onderling met elkaar doet snap ik prima maar hoezo meerdere dagen achter elkaar op zender?
Tijdens de 80s Top 810 heb ik me er ook aan gestoord, maar dat was toen het onzinnige gezever tussen Gijs en Matijn. Die laatste is een prima nieuwslezer maar als sidekick naar mijn mening minder geschikt. Als je die kant op wilt met de middagshow, zoek er dan een leuke sidekick bij.
banne

Bericht door banne »

Johanneke schreef: 20 apr 2025 10:16
banne schreef: 16 apr 2025 15:53 Matijn is afwezig bij Gijs en ik hoor Gijs nu al voor de 2e dag kinderachtig doen over hoe vreselijk ziek Matijn wel niet zou zijn en buikgriep en hoofdpijn en aaahhh allemaal andere vervelende kwaaltjes.

Tijdens de 80s Top 810 heb ik me er ook aan gestoord, maar dat was toen het onzinnige gezever tussen Gijs en Matijn. Die laatste is een prima nieuwslezer maar als sidekick naar mijn mening minder geschikt. Als je die kant op wilt met de middagshow, zoek er dan een leuke sidekick bij.
Ik mis chemie tussen hun twee op jock/sidekick gebied. Daar is Matijn idd totaal ongeschikt voor. Er zijn een hoop kibbeldingetjes en misverstanden die je live hoort ontstaan. Niet grappig en zelfs cringe om naar te luisteren
banne

Bericht door banne »

Zou ie dan toch komen? Zal een week of 6 duren voordat ie het zat is ofzo https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... 2pdF8azZfw
Hipo

Bericht door Hipo »

Het is afwachten naar waar ik het wel mee eens ben is de aansturing. Ik kan me best indenken dat Erik daar toch iets meer doet dan voicetracken. De koers moet scherper en het is goed om kritisch te zijn naar de zwakheden.
Radio=10
Oortjes

Bericht door Oortjes »

banne schreef: 20 apr 2025 13:34 Zou ie dan toch komen? Zal een week of 6 duren voordat ie het zat is ofzo https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... 2pdF8azZfw
Gordon is een prima entertainer in een zaal, maar radio maken is een ander vak. Ik mag niet hopen dat hij naar Radio 10 komt.

Erik de Zwart mag inderdaad wel wat meer gaan doen, te beginnen met live radio. Dat kan hij, vouceteack niet.
Rock 'n roll is better than music!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Hij is op dit moment wél live te horen bij de Amsterdamse vrije radio reünie.
Orange

Bericht door Orange »

banne schreef: 20 apr 2025 13:32
Johanneke schreef: 20 apr 2025 10:16

Ik mis chemie tussen hun twee op jock/sidekick gebied. Daar is Matijn idd totaal ongeschikt voor. Er zijn een hoop kibbeldingetjes en misverstanden die je live hoort ontstaan. Niet grappig en zelfs cringe om naar te luisteren
Is dat niet een kwestie van smaak? Ik herken niet wat jullie zeggen. Zelf vond ik Mattijn bij Tadio 2 al plezierig in de interactie met de dj en dat is met Gijs op Radio 10 niet anders. Een heerlijke middagshow met die twee warmpjes betreft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Gijs Staverman en (het huidige) Radio 10 is niet mijn smaak, maar Gijs en het programma past wel uitstekend bij de zender.
Het ontbreekt Radio 10 vooral aan een goed ochtendprogramma. Normaal acht Gaarthuis wel in staat om een goed ochtendprogramma te maken, dus ik begrijp niet zo goed waarom het nu niet lukt. Een vervanging door Gordon waarop wordt gehint zie ik voor Radio 10 niet als verbetering. Radio 10 heeft voldoende goede DJ’s in huis die ook een uitstekend ochtendprogramma kunnen maken. Ik zou eerder binnen het huidige team kijken dan daarbuiten.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 21 apr 2025 11:36 Normaal acht Gaarthuis wel in staat om een goed ochtendprogramma te maken, dus ik begrijp niet zo goed waarom het nu niet lukt.
Lex Gaarthuis maakte bij 100%NL de 'showbizz ochtendshow' waarmee hij een afwisselende show net leuke nieuwtjes maakte. Bij Radio 10 heeft hij dat in zijn eerste periode al veranderd naar een doorsnee show met items als 'de irritatiefactor'. Dat is te flauw voor woorden en de naam zegt het al, alleen maar irritant. Dat zijn schakelmomenten naar andere zenders. Volgens mij moet hij gewoon weer terug naar waarin hij goed was, een showbizz ochtendshow. Daarmee wordt hij weer onderscheidend van andere zenders en kan hij een doelgroep opbouwen.
Rock 'n roll is better than music!
Daan!

Bericht door Daan! »

Radiofreak:

Gerard Ekdom merkte dat zijn muzikale vrijheid en creativiteit bij Radio 10, waar hij tot vorig jaar in de ochtend te horen was, steeds minder werden. “Ik voelde bij Radio 10 dat de playlist beperkter werd: veiliger, veiliger, veiliger. Dat gaat altijd ten koste van vrijheid en creativiteit”, zegt Gerard in Panorama. Hij ontkent in het tijdschrift dat de overstap naar Radio Veronica met geld te maken had. “Het station werd smaller.”

Sinds afgelopen najaar is Gerard op Radio 10 te horen. “Toen Veronica de hoek om kwam zeilen, kreeg ik het gevoel dat we daar met z’n allen konden proberen er iets tofs van te maken door vooral te doen waar we goed in zijn. Dat was heel aanlokkelijk: gewoon weer honderd procent Gerard zijn”, zegt de Radio 10-dj in het tijdschrift.

Niet op geld belust
De switch had niets met geld te maken, benadrukt Gerard. “Ik had het bij Radio 10 afgerond, heb het leuk gehad met mijn team, maar het station werd smaller. Toen ik er net kwam was de ambitie groot, maar mensen gaan weg, dingen veranderen en ik zette soms een plaat op waarvan ik dacht: hier zit helemaal niemand op te wachten. Dat is hier anders.”

Hij noemt een voorbeeld: “In de eerste week haalde ik een plaat uit mijn kast, waarop meteen gereageerd werd: Te gek dat je dit draait! Bij Veronica doet de luisteraar écht mee. Daarnaast is het de vrijheid die me over de streep trok. Ik ben altijd op zoek naar de plek waar je echt volledig kan doen wat je wil.”

Rob Stenders
Bij Radio Veronica bouwt Gerard samen met onder meer Rob Stenders, Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof aan de zender. “Een groep mensen die elkaar al kent uit lang vervlogen tijden. Lange tijd zaten we allemaal bij andere zenders, maar nu zit het grootste gedeelte van die groep weer bij dezelfde club”, zegt hij in Panorama.

Link
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

Oortjes schreef: 21 apr 2025 12:45
Phoenix schreef: 21 apr 2025 11:36 Normaal acht Gaarthuis wel in staat om een goed ochtendprogramma te maken, dus ik begrijp niet zo goed waarom het nu niet lukt.
Lex Gaarthuis maakte bij 100%NL de 'showbizz ochtendshow' waarmee hij een afwisselende show net leuke nieuwtjes maakte. Bij Radio 10 heeft hij dat in zijn eerste periode al veranderd naar een doorsnee show met items als 'de irritatiefactor'. Dat is te flauw voor woorden en de naam zegt het al, alleen maar irritant. Dat zijn schakelmomenten naar andere zenders. Volgens mij moet hij gewoon weer terug naar waarin hij goed was, een showbizz ochtendshow. Daarmee wordt hij weer onderscheidend van andere zenders en kan hij een doelgroep opbouwen.
Een showbizz ochtendshow is in het huidige medialandschap ook niet meer bijzonder genoeg hoor. De bn’ers geven primeurs allemaal op hun eigen kanalen, durven geen uitspraken meer te doen. Er is weinig om mee te werken. En dan is er nog de vraag of de Radio 10 luisteraars erop zitten te wachten
Plaats reactie