Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Hipo

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Hipo »

Dat is ook de uitdaging. De muziek is prima, het mag misschien hier en daar wat scherper of spannender maar ik vind het zelf prima wegluisteren. Maar de programmering is op bepaalde punten wat grijs en sleets.

De ochtendshow moet nu opboksen tegen goedlopende shows van R2, JOE en ook Veronica groeit langzaam. Ekdom heeft natuurlijk wel wat luisteraars meegenomen. De luisteraars die naar R10 zouden (kunnen) luisteren zitten nu vooral bij R2, JOE, Veronica en deels bij R5 maar dat zal denk ik een minderheid zijn qua commercieel interessante groep.

Als de muziek niet meer luisteraars trekt dan moet je gaan nadenken over de show in de ochtend: maar dan moet je daar denk ik een gevestigde naam zetten. En die spoeling wordt nu dun. Alleen de show van R2 vind ik prima passen op R10. Nu weer wisselen kan inderdaad negatief uitpakken tenzij je echt een knaller hebt. Maar welke DJ's zijn dat?

Sinds de herverdeling van de FM kavels is de concurrentie nu groter voor R10 en zal het marktaandeel ergens schommelen tussen de 6,5-7,5% met uitschieters.
Radio=10
Johanneke

Bericht door Johanneke »

De FM verdeling was al september 2023. Ten opzichte van een jaar geleden (maart 2024) verliezen ze 3,5 procent. En de reguliere muziekmix vind ik weinig prima. Het lijkt wel of ze Blurred Lines en Happy draaien als ware het actuele hits op 538. Zou Gijs in de ochtend niet beter zijn? Wat mij betreft dan wel met andere nieuwslezer.
Janno

Bericht door Janno »

Er zijn simpelweg teveel zenders die in dezelfde vijver vissen om nog hoog te kunnen scoren. Radio 2 en Q-music staan ijzersterk bovenaan en zenders die teveel raakvlakken met elkaar hebben beconcurreren dan ook vooral elkáár (radio 10, Joe en Veronica). Ondanks kleine verschillen zitten ze in elkaars vaarwater, terwijl er al een enorm populaire zender is die al jaren op die markt het sterkste merk is, mede dankzij de top 2000, namelijk NPO Radio 2. Tel daarbij op de oudere luisteraars die zich steeds meer thuisvoelen bij NPO Radio 5 en daar vooral ook lang blijven hangen en het lijkt me duidelijk dat vergelijkbare zenders de top 3 niet snel meer zullen halen.
Hipo

Bericht door Hipo »

Tussen 2013-2023 had R10 inderdaad een andere positie. Geen JOE. Zusterstation Veronica had een andere profilering. Alleen R2 was directe concurrent. De komst van JOE heeft R10 veel meer tegenwind gegeven. En nu heb je dus 4-5 zenders die in dezelfde commerciële doelgroep(en) willen scoren. Daarom is 7-7,5% echt maximaal denk ik. Als dat voor Talpa (financieel) prima is dan is het zo. Aan de andere kant is stilstand ook achteruitgang en moet je dus geen nadenken waarmee je jezelf als zender toch wat meer kan onderscheiden. Lastige puzzel.
Radio=10
Orange

Bericht door Orange »

Hipo schreef: 27 mar 2025 11:26 Tussen 2013-2023 had R10 inderdaad een andere positie. Geen JOE. Zusterstation Veronica had een andere profilering. Alleen R2 was directe concurrent. De komst van JOE heeft R10 veel meer tegenwind gegeven. En nu heb je dus 4-5 zenders die in dezelfde commerciële doelgroep(en) willen scoren. Daarom is 7-7,5% echt maximaal denk ik. Als dat voor Talpa (financieel) prima is dan is het zo. Aan de andere kant is stilstand ook achteruitgang en moet je dus geen nadenken waarmee je jezelf als zender toch wat meer kan onderscheiden. Lastige puzzel.
Ik ben het er niet mee eens dat dat het maximale is, want als de ochtendshow ruim 2 procentpunt lager scoort, is er een hoop ruimte voor verbetering, enerzijds kunnen de cijfers in de ochtend dus omhoog en anderzijds kan een sterke lead-in in de ochtend leiden tot weer hogere cijfers de rest van de dag. Neerleggen bij 7 tot 7,5% zou ik niet zomaar doen als ik Radio 10.
Hipo

Bericht door Hipo »

Dat is ook weer waar. Maar dan moet er enorme sterke ochtendshow komen. Denk dat Talpa zich nog wel eens achter de oren zal krabben vanwege Coen en Sander. Maar wie weet komt er een konijn uit de hoge hoed.
Radio=10
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Is er niemand die bij Talpa denkt kom laten we de reclame even aanpassen en opnieuw laten inspreken door Lex. Ik hoor telkens weer Gerard Ekdom zeggen:”goedemorgen dit is radio 10”. Er zijn meer mensen die dit echt wel horen! Beste Talpa: Gerard zit er niet meer!!! Alleen de VoiceOver aanpassen naar Erik de Zwart is niet genoeg.
banne

Bericht door banne »

Deradiokenner schreef: 08 apr 2025 09:53 Is er niemand die bij Talpa denkt kom laten we de reclame even aanpassen en opnieuw laten inspreken door Lex. Ik hoor telkens weer Gerard Ekdom zeggen:”goedemorgen dit is radio 10”. Er zijn meer mensen die dit echt wel horen! Beste Talpa: Gerard zit er niet meer!!! Alleen de VoiceOver aanpassen naar Erik de Zwart is niet genoeg.
Ach, tot een aantal maanden geleden stond Ekdom nog steeds als DJ op de site, alsmede zijn programmapagina die nog bestond. Na een berichtje van mij in dit topic hier was het binnen een uur aangepast. Hou hoop dus!
Layka

Bericht door Layka »

Deradiokenner schreef: 08 apr 2025 09:53 Is er niemand die bij Talpa denkt kom laten we de reclame even aanpassen en opnieuw laten inspreken door Lex. Ik hoor telkens weer Gerard Ekdom zeggen:”goedemorgen dit is radio 10”. Er zijn meer mensen die dit echt wel horen! Beste Talpa: Gerard zit er niet meer!!! Alleen de VoiceOver aanpassen naar Erik de Zwart is niet genoeg.
Ik zag deze reclame laatst op tv en ik hoorde toch echt Lex Gaarthuis aan het begin.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Layka schreef: 10 apr 2025 08:40
Ik zag deze reclame laatst op tv en ik hoorde toch echt Lex Gaarthuis aan het begin.
Ik heb hem gisteren en dinsdag gezien maar hoor ook geen Ekdom. Lex en Erik de Zwart.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Echt? Ik meen toch echt nog steeds Gerard te horen. Maar wellicht moet ik even een afspraak maken bij BeterHoren.
Hipo

Bericht door Hipo »

De ochtendshow vervanger-vervanger-vervanger: Lex ziek: eerst Luc, dan Jeroen, vandaag JP...gaat lekker :lol:
Radio=10
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Jp veraste me wel
Maar denk niet dat hij een ochtendshow vervanging moet zijn
Playertwo

Bericht door Playertwo »

Jeroen is eerste vervanger en zit er morgenochtend wel weer (en Robert op de lunch) gewoon. Wellicht kon Jeroen vanmorgen niet?
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

kicken komt weer met de roddel dat gordon naar de ochtend van radio 10 gaat https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... GApOYMPQLQ
Plaats reactie