Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Moorkop

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Moorkop »

Sinds Ekdom en van Someren weg zijn luister ik niet meer. Leuk, Erik de Zwart: In mijn ogen is het nieuwe wijn in oude zakken. Hier gaan ze het niet mee redden. Er moet echt vers bloed bij. Evert Duipmans die weg moest bij NPO Radio 2 zou het station best kunnen versterken samen met Jasper de Vries. Voor de lunch zou Denk aan Henk met Henk Westbroek wel terug mogen komen. Breekt lekker de dag op de zender. Het is te sleets allemaal.
Orange

Bericht door Orange »

Moorkop schreef: 24 mar 2025 19:00 Sinds Ekdom en van Someren weg zijn luister ik niet meer. Leuk, Erik de Zwart: In mijn ogen is het nieuwe wijn in oude zakken. Hier gaan ze het niet mee redden. Er moet echt vers bloed bij. Evert Duipmans die weg moest bij NPO Radio 2 zou het station best kunnen versterken samen met Jasper de Vries. Voor de lunch zou Denk aan Henk met Henk Westbroek wel terug mogen komen. Breekt lekker de dag op de zender. Het is te sleets allemaal.
Ieder zo zijn mening. Ik luisterde nooit naar Somertijd, maar vind Gijs Staverman het heerlijk doen, ook samen met Matijn Nijhuis. Ook Jeroen Nieuwenhuizen met de lunchshow luistert lekker weg.
De ochtendshow is wel een dingetje. Maar ja, hoe vul je dat anders in. Geruchten gaan dat Roodbeen en Kijk in de Vegte zijn gevraagd, maar niet willen. Tja, wat dan nog?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Moorkop schreef: 24 mar 2025 19:00 Sinds Ekdom en van Someren weg zijn luister ik niet meer. Leuk, Erik de Zwart: In mijn ogen is het nieuwe wijn in oude zakken. Hier gaan ze het niet mee redden. Er moet echt vers bloed bij. Evert Duipmans die weg moest bij NPO Radio 2 zou het station best kunnen versterken samen met Jasper de Vries. Voor de lunch zou Denk aan Henk met Henk Westbroek wel terug mogen komen. Breekt lekker de dag op de zender. Het is te sleets allemaal.
Henk Westbroek zou ik een totale mismatch voor Radio 10 vinden.
Jeroen Nieuwenhuize heeft na het vertrek van Ekdom even de ochtendshow gedaan. Dat klonk erg goed en had van mij mogen blijven.
God is a DJ
djegovdoet2

Bericht door djegovdoet2 »

Zal wel leuk zijn als een zender hem opbelt van, wij willen je wel.
Hipo

Bericht door Hipo »

Ik ben juist erg fan van Gijs, het luistert goed weg en er zit vaart in. Ik heb enkele maanden geleden 3 uur Ferry Maat op YouTube gezet van 5 mei 2003. Ferry heeft toen enkele weken die show gemaakt op hetzelfde tijdstip als Gijs voor hij wegging als gevolg van het verlies van de FM frequentie.

Maar die show heeft gek genoeg raakvlakken met Gijs zijn show: de muziek staat centraal en er zit vaart in. Duidelijk een ritme van 2 platen-talk-2 platen-talk e.d. Gijs hanteert een vergelijkbaar ritme alhoewel hij nu een sidekick heeft waardoor het niet helemaal vergelijkbaar is met 2003 maar het viel me op.

De lijn is duidelijk: je luistert naar R10 voor de muziek en minder voor de grote shows. Ergens was Somertijd ook een breuk want daar draaide het niet om de muziek. Jeroen doet de vervanging van de ochtendshow goed maar ik dacht dat hij geen show meer (op dit vast tijdstip) wilde doen maar ik weet niet meer waar dat vandaan kwam. Ik snap de 2 uurs blokken ook niet, toevallig deze week zijn de 3-uurs blokken er weer. Maar zelf vind ik Edwin Diergaarde altijd wat 'grijs' en Martijn draait een ook een cleane strakke show. Ik vind dat Dennis Verheugd (en ook Robbert Feller) beter passen bij deze tijdsloten maar goed, schijnbaar scoort het goed.

Maar ik ben het wel eens dat de programmering wel een opfrisbeurt nodig heeft. De enige DJ's met een staat van dienst die de ochtendshow kunnen draaien zitten bij R2 maar die schijnen niet te komen. Ik vind die show overigens wel prima passen bij R10. Eerst vond ik Edwin Evers ook een prima plan bij R10 maar ik vraag me af of het niet teveel breuk doet aan de strakke programmering waarin muziek centraal staat. Compliment voor René Verkerk wat hij in de avond doet: die laat zien - denk ik- wat ik bedoel. Gezelligheid, beetje show maar vooral muziek en interactie met luisteraars.

Je moet dus nieuw vers bloed hebben die een goede show kunnen maken maar er ook geen grote one-man show van willen maken met 23 items in hun show. Ik ben ook benieuwd wat de afzonderlijke programma's scoren: we weten dat de ochtendshow het niet best doet en onder het zendergemiddelde scoort.
Radio=10
Jelmerrr1

Bericht door Jelmerrr1 »

Ik vind Evert Duipmans wel goede optie voor radio 10.
tonvanhoof

Bericht door tonvanhoof »

Typisch dat ik totaal anders in de wedstrijd sta dan de meeste mensen in dit topic.

Voor mij is de ochtend juist het sterke deel van de programmering, Lex vind ik echt de ochtendshow prima doen, niet te aanwezig en klinkt voor mij juist wel prettig; ik snap dus niet waarom het merendeel dit niet fijn vindt. Martijn is iets té guilty pleasurig maar zet een strakke show neer. Maar dan komen de middagshifts en daar ga ik niet lekker op. Jeroen én Edwin proberen geforceerd grappig over te komen met oneliners die echt kant noch wal raken. Met name Edwin Diergaarde heeft daar een handje van.

En dan moet de grootste ellende nog komen: Gijs Staverman. Deze man doet niets anders dan freewheelen, het moet altijd weer over hem gaan, en je hoort aan zijn verhalen dat ie echt maar wat loopt te lullen, het is echt raaskallen wat ie doet. En 9 van de 10 klopt er geen zak van wat ie wilt zeggen over de artiesten die hij draait. Enige pluspunt in de middag is Matijn Nijhuis, en ik hoor wel een soort van chemie tussen hem en Gijs. Matijn is een prima nieuwsjock maar Gijs is echt een heel groot irritatiepunt.
Hipo

Bericht door Hipo »

tonvanhoof schreef: 24 mar 2025 21:36 Typisch dat ik totaal anders in de wedstrijd sta dan de meeste mensen in dit topic.

Voor mij is de ochtend juist het sterke deel van de programmering, Lex vind ik echt de ochtendshow prima doen, niet te aanwezig en klinkt voor mij juist wel prettig; ik snap dus niet waarom het merendeel dit niet fijn vindt. Martijn is iets té guilty pleasurig maar zet een strakke show neer. Maar dan komen de middagshifts en daar ga ik niet lekker op. Jeroen én Edwin proberen geforceerd grappig over te komen met oneliners die echt kant noch wal raken. Met name Edwin Diergaarde heeft daar een handje van.

En dan moet de grootste ellende nog komen: Gijs Staverman. Deze man doet niets anders dan freewheelen, het moet altijd weer over hem gaan, en je hoort aan zijn verhalen dat ie echt maar wat loopt te lullen, het is echt raaskallen wat ie doet. En 9 van de 10 klopt er geen zak van wat ie wilt zeggen over de artiesten die hij draait. Enige pluspunt in de middag is Matijn Nijhuis, en ik hoor wel een soort van chemie tussen hem en Gijs. Matijn is een prima nieuwsjock maar Gijs is echt een heel groot irritatiepunt.
Ik ben het eens over Lex: ik vind het best goed wegluisteren maar de cijfers zijn nog niet top. Hopelijk stijgende lijn? Ik vraag me wel af of Luuk er goed past.

Jeroen laat bij de vervanging van de ochtendshow zien wat ik mis in het blok 12-14. Ik vind ‘m in de ochtend scherper en beter. Edwin vind ik echt saai. Ik mis nog steeds Feller.
Radio=10
Orange

Bericht door Orange »

tonvanhoof schreef: 24 mar 2025 21:36 Voor mij is de ochtend juist het sterke deel van de programmering, Lex vind ik echt de ochtendshow prima doen, niet te aanwezig en klinkt voor mij juist wel prettig; ik snap dus niet waarom het merendeel dit niet fijn vindt.
Volgens mij valt de kritiek op Lex Gaarthuis hier op dit forum wel mee. Punt is alleen dat 'ie niet zo lekker scoort. Dan moet er toch wat gebeuren. Wellicht is dat wel mét Lex. Maar dan moet hij proberen weer wat spraakmakender te worden, zoals hij vroeger op 100%NL regelmatig het nieuws wist te halen. En persoonlijk vind ik Luuk v/d Braak niets. Een onplezierige stem.

Dus wellicht Lex wat meer creatieve ruimte geven en een andere side-kick. Maar beter is de cijfers in te duiken om te ontdekken waarom het niet scoort en dat dan stap voor stap verbeteren.
Mawanella

Bericht door Mawanella »

tonvanhoof schreef: 24 mar 2025 21:36 Typisch dat ik totaal anders in de wedstrijd sta dan de meeste mensen in dit topic.
Ik ben ook geen schaap. Dus helemaal niet erg dat jij er anders insta. Beter zelf -smok
tonvanhoof schreef: 24 mar 2025 21:36 Voor mij is de ochtend juist het sterke deel van de programmering, Lex vind ik echt de ochtendshow prima doen,
Lex is een prima jock. Hij was vroeger op de late avond. Persoonlijk vind ik dat nog zijn beste tijdstip.
tonvanhoof schreef: 24 mar 2025 21:36 En dan moet de grootste ellende nog komen: Gijs Staverman.
Idd. Geen geweldige opvolging van Somertijd, maar een flinke degradatie. :roll:
Gelukkig zit er ook nog een knop op mijn DAB radio waardoor ik alsnog naar Somertijd kan gaan luisteren. -bier
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Playertwo

Bericht door Playertwo »

Lex is helaas redelijk beperkt in zijn show. Zijn eerdere ochtend- en avondshow had hij veel meer vrijheid. Jeroen Nieuwenhuize heeft meermaals aangegeven niet de ambitie te hebben de ochtendshow voor vast te doen. Het lijkt erop dat hij in zijn onderhandelingen wel meer vrijheden heeft bedongen.
Hipo

Bericht door Hipo »

Afwachten of de ochtendshow stapje voor stapje aandeel wint maar de concurrentie is zwaar met ook veel zwaargewichten. Het enige duo wat ooit onder de Talpa vlag zat en wat dit kan zit bij Joe. En andersom hadden we ooit Edwin en Stefan in de avonduren op R10 die ook een goede show neer kunnen zetten. De vraag is waarin Lex precies geremd wordt: omdat de muziek centraal moet staan? Welke items mag of kan hij daardoor niet doen?
Radio=10
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Deze week heb ik Radio 10 aan voor de 80s Top 810. Het is de afsluiter van de 80s maand, zeggen ze dan. Maar wat hebben ze verder daaraan gedaan? Concertkaarten weggegeven, Henk Westbroek in de studio uitgenodigd en mensen gevraagd te stemmen? Had een of meerdere 80s weekend gedaan, of had die lijst over twee weken uitgesmeerd? Ik vind het persoonlijk heerlijk dat het van 6 tot 22u is maar ik denk dat de luistercijfers van 10 (marktaandeel met een derde (!) verdampt tov een jaar geleden) wel twee weken 80s konden gebruiken.

De lijst zelf is zeker niet verkeerd, ik geniet van de muziek maar ik mis wel wat Guilty Pleasures zoals de Kersthits (538 heeft die er ook nooit in staan) en Nederlandse knallers zoals Gerard Joling, Benny Neyman en Koos Alberts. Je maakt mij niet wijs dat de Radio 10 luisteraar daar minder vaak op heeft gestemd dan op Touch me van Samantha Fox die ik vandaag hoorde.

Verder vind ik dat het nou niet bepaald bruist. Martijn maakt er nog wel een feestje van maar de ochtendshow bijvoorbeeld, is echt niet leuk. Twee creatievelingen Lex en Luuk die daar alleen maar plaatjes aankondigen en af en toe een flauw woordgrapje maken. De middagshow met Gijs en een team van vier man waarvan je je afvraagt wat ze allemaal moeten doen. Want Gijs leest alleen wat muziekfeitjes op. Van de nieuwslezer Matijn word ik ook niet blij, hij heeft ook een soort sidekick rol maar vult dat helemaal niet leuk in, vind ik. Maandag hadden ze de grootste lol omdat Gijs een trouwjurk had gepast voor zijn verjaardag, nou en?

Wat voor contracten zouden die jocks hebben? Jeroen Nieuwenhuize heeft vaker vakantie dan Evers vroeger. Blijkbaar was er niemand om hem deze week te vervangen dus dan maar 10-13 en 13-16, met morgen trouwens Jan Paul tussen 10 en 13. Volgende week had Robert Feller wel tijd dus dan is er wel weer een apart lunchslot...

Maar om het positief af te sluiten, ik vind het zeker een mooie muzikale week. Maar de presentaties vallen me wel tegen.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Het domste wat Radio 10 nu kan gaan doen is de boel proberen te lijmen omdat het een beetje tegenvalt. Houd gewoon even vast aan de ingeslagen weg. De kaarten zijn opnieuw geschud. Concurrentie van JOE en in mindere mate van 538 en Veronica. Blijkbaar doet radio 5 het ook heel goed. Dit is het dus wel.
Orange

Bericht door Orange »

Deradiokenner schreef: 27 mar 2025 07:16 Het domste wat Radio 10 nu kan gaan doen is de boel proberen te lijmen omdat het een beetje tegenvalt. Houd gewoon even vast aan de ingeslagen weg. De kaarten zijn opnieuw geschud. Concurrentie van JOE en in mindere mate van 538 en Veronica. Blijkbaar doet radio 5 het ook heel goed. Dit is het dus wel.
De vraag is of het 'een beetje' tegenvalt. De ochtendshow scoort ruim 2 procentpunt lager dan het stationsgemiddelde van Radio 10 in de doelgroep 20-49. Dat vind ik niet 'een beetje'.
En je moet niet gaan lijmen, maar rustig verbeteren of toch de boel omgooien met een dj/team waarvan je denkt dat het scoort. De vraag is wel hoe, want met 538, Q, Radio 2 en JOE is de concurrentie in de ochtendshows al flink.
Plaats reactie