Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio 10
Ik snap wel dat Radio 2 bij 2000 gestopt is. Ik luister de Top 4000 de hele dag door op de achtergrond maar eigenlijk is alles boven de 2500 niet heel erg boeiend. Veel eendagsvliegen of nummers waar ik (als fervent, brede muziekliefhebber) nog nooit van gehoord heb en me oprecht afvraag hoe zoiets in je persoonlijke top 25 ooit gemaakt terecht komt.
Dat laatste vraag ik me overigens ook af van de Pokemon themesong die ongelofelijk hoog in de Top 2000 staat. Hoe is dat in godsnaam mogelijk, maar goed.
Wel realiseer ik me met de top 4000 aan hoe beperkt de normale playlist van R10 eigenlijk is. Heel veel goeie oude nummers die je nooit hoort op R10
Dat laatste vraag ik me overigens ook af van de Pokemon themesong die ongelofelijk hoog in de Top 2000 staat. Hoe is dat in godsnaam mogelijk, maar goed.
Wel realiseer ik me met de top 4000 aan hoe beperkt de normale playlist van R10 eigenlijk is. Heel veel goeie oude nummers die je nooit hoort op R10
Wat mij betreft ook een fijnere lijst en mij kan 'ie niet lang genoeg duren. Voor mij totaal geen overkill. En ik luister juist meer doordat Van Someren en Ekdom er niet meer zijn.Phoenix schreef: ↑10 dec 2024 18:48Om je vraag (zonder vraagteken) te beantwoorden: Doorgaans luister ik altijd naar De Top 4000 en vind ik dit een fijnere lijst dan die van Veronica en Radio 2. De Top 4000 ervaar ik als gevarieerder en de lijst wordt minder gehyped dan de Top 2000. Echter deze editie heb ik veel minder geluisterd en komt mede omdat Van Someren er niet meer bij is.
Ik vind de lijst tov de Top2000 fijner omdat het op Radio 2 de hele dag gaat over dat het allemaal zo fantastisch is en dat mensen vanuit huis meedoen en dan weer allerlei berichten van luisteraars die voorgelezen worden. Dat mag van mij wel wat meer no-nonsens zoals op Radio 10 met wel wat info over de muziek tussendoor. Soms wordt er wel benoemd welke luisteraars ergens op stemden of een keer een berichtje, maar dat is in beperkte mate.
En wat ook geldt, is dat ik zo ongeveer alle 4.000 nummers prima kan horen, terwijl bij de lijsten op Radio 2 en Veronica ik te vaak een nummer hoor waar ik helemaal niks aan vind. Dat is natuurlijk persoonlijke smaak, maar maakt wel dat het voor mij heel lekker weg luistert op Radio 10.
De Sonos staat hier de hele maand ingesteld. Om 7.25u gaat 'ie in de keuken vanzelf aan en om middernacht pas weer uit. Tussendoor natuurlijk weleens weg of overdag weg voor het werk als ik niet thuiswerk, maar lekker om er zoveel als mogelijk van mee te krijgen. Jammer als het straks weer kerstavond is.
-
dat is voornamelijk het jeugdsentiment van mensen rond mijn leeftijd (30+) die nu schijnbaar of veel op de top 2000 stemmen of radio 2 luisteren/ andere lijsten op andere zenders
(en ja, deze 30+ heeft er ook op gestemd #jeugdsentiment; voel me dan weer even jong met natte haren voor de tv; soort sentiment wat ik op overige subfora ook lees enigszins )
Het wordt pas echt interessant als R10 en R2 de aantallen stemmers per nummer openbaar zouden maken. Ben razend nieuwsgierig hoeveel mensen er op nummer 4000 en nummer 1 van R10 gestemd hebben, evenals nr 2000 en nr 1 op R2StefanMiedema91 schreef: ↑10 dec 2024 20:17(en ja, deze 30+ heeft er ook op gestemd #jeugdsentiment; voel me dan weer even jong met natte haren voor de tv; soort sentiment wat ik op overige subfora ook lees enigszins )
banne schreef: ↑10 dec 2024 21:42Het wordt pas echt interessant als R10 en R2 de aantallen stemmers per nummer openbaar zouden maken. Ben razend nieuwsgierig hoeveel mensen er op nummer 4000 en nummer 1 van R10 gestemd hebben, evenals nr 2000 en nr 1 op R2StefanMiedema91 schreef: ↑10 dec 2024 20:17(en ja, deze 30+ heeft er ook op gestemd #jeugdsentiment; voel me dan weer even jong met natte haren voor de tv; soort sentiment wat ik op overige subfora ook lees enigszins )
Dan zou ik ook graag nog willen weten hoeveel mensen er hebben gestemd op de nummer 2000 van de top4000. Dit als vergelijk met Radio2banne schreef: ↑10 dec 2024 21:42Het wordt pas echt interessant als R10 en R2 de aantallen stemmers per nummer openbaar zouden maken. Ben razend nieuwsgierig hoeveel mensen er op nummer 4000 en nummer 1 van R10 gestemd hebben, evenals nr 2000 en nr 1 op R2StefanMiedema91 schreef: ↑10 dec 2024 20:17(en ja, deze 30+ heeft er ook op gestemd #jeugdsentiment; voel me dan weer even jong met natte haren voor de tv; soort sentiment wat ik op overige subfora ook lees enigszins )
Het is voor mij ook te lang. Eigenlijk vind ik een top 1000 zoals bij Veronica al lang zat. Persoonlijke smaak is dat ik bij de top 4000 regelmatig afhaak omdat er (veel) van die niemendalletjes voorbij komen die ik totaal niet trek. Anderen zullen dat weer hebben met die ‘moeilijke’ nummers van top 1000 en 2000. Wat ik dan aan deze lijst weer beter vind is dat hij niet zo ongelofelijk gehypet wordt als de top 2000, zoals Phoenix al meldde.
Resumerend kun je zeggen dat de top 1000 allertijden van Veronica het meest op mijn lijf is geschreven.
Wat ik opmerkelijk vind is dat je bij Radio 10 spreekt over niemendalletjes, terwijl Veronica wordt geprezen als er vergeten hits worden gedraaid.Janno schreef: ↑11 dec 2024 08:45Het is voor mij ook te lang. Eigenlijk vind ik een top 1000 zoals bij Veronica al lang zat. Persoonlijke smaak is dat ik bij de top 4000 regelmatig afhaak omdat er (veel) van die niemendalletjes voorbij komen die ik totaal niet trek. Anderen zullen dat weer hebben met die ‘moeilijke’ nummers van top 1000 en 2000. Wat ik dan aan deze lijst weer beter vind is dat hij niet zo ongelofelijk gehypet wordt als de top 2000, zoals Phoenix al meldde.
Resumerend kun je zeggen dat de top 1000 allertijden van Veronica het meest op mijn lijf is geschreven.
Ook is in het Veronica topic al eens een Top 10.000 geopperd, maar een Top 4000 zou dan weer te lang zijn.
God is a DJ
Tegenwoordig benoem ik luid en duidelijk: Persoonlijke Smaak. Het gaat niet om het al dan niet bekend zijn van bepaalde nummers, maar dat ik persoonlijk het niemendalletjes vind. Dat zegt louter iets over mijn smaak. Onbekende nummers die ik goed vind hoor ik uiteraard graag.Phoenix schreef: ↑11 dec 2024 12:49Wat ik opmerkelijk vind is dat je bij Radio 10 spreekt over niemendalletjes, terwijl Veronica wordt geprezen als er vergeten hits worden gedraaid.Janno schreef: ↑11 dec 2024 08:45Het is voor mij ook te lang. Eigenlijk vind ik een top 1000 zoals bij Veronica al lang zat. Persoonlijke smaak is dat ik bij de top 4000 regelmatig afhaak omdat er (veel) van die niemendalletjes voorbij komen die ik totaal niet trek. Anderen zullen dat weer hebben met die ‘moeilijke’ nummers van top 1000 en 2000. Wat ik dan aan deze lijst weer beter vind is dat hij niet zo ongelofelijk gehypet wordt als de top 2000, zoals Phoenix al meldde.
Ook is in het Veronica topic al eens een Top 10.000 geopperd, maar een Top 4000 zou dan weer te lang zijn.
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken die anderen in het Veronica topic doen. Ik heb nooit gepleit voor een top 10.000
Je antwoord vind je in het luistercijfer topic. Mooie prestatie van Radio 10
God is a DJ
Ik ben benieuwd wat de zenderleiding 'leert' van deze luistercijfers. Hoe ga je een deel van deze luisteraars vasthouden na de Top4000? Velen gaan er wisselen naar R2 en daarna mogelijk weer naar Joe en Veronica. Maar ik hoop dat ze iets gaan doen met de muziek en herkenbaarheid. Het is een kans(je) om luisteraars proberen vast te houden en kennis (opnieuw) te laten maken met de zender.
Ik begreep dat ze na de kerstvakantie meteen doorgaan met de Lach van 10 met grote prijzen. Dus dat zal een eerste aanzet zijn. Ik blijf ook wel nieuwsgierig naar de tijdsloten (buiten de Top 4000). De ochtendshow heeft nog een duw nodig. Ik heb het idee dat Gijs inmiddels goed zijn plek heeft gevonden en best een leuke show neerzet. Geen overdreven lange talks.
Mocht de roddel waar zijn dat Erik de Zwart weer iets in de leiding (tijdelijk) gaat doen dan ben ik benieuwd waar ze aan gaan sleutelen.
Ik begreep dat ze na de kerstvakantie meteen doorgaan met de Lach van 10 met grote prijzen. Dus dat zal een eerste aanzet zijn. Ik blijf ook wel nieuwsgierig naar de tijdsloten (buiten de Top 4000). De ochtendshow heeft nog een duw nodig. Ik heb het idee dat Gijs inmiddels goed zijn plek heeft gevonden en best een leuke show neerzet. Geen overdreven lange talks.
Mocht de roddel waar zijn dat Erik de Zwart weer iets in de leiding (tijdelijk) gaat doen dan ben ik benieuwd waar ze aan gaan sleutelen.
Radio=10
Ja ik wist dit natuurlijk eigenlijk wel. Lijstjes scoren bijna altijd op iedere zender. Wat je ook ziet is dat de week daarna de luistercijfers direct weer naar beneden gaan als de concurrent een lijstje heeft.
Eigenlijk worden die lijstjes gebruikt om het gemiddelde marktaandeel hoger te maken. Maar nu doen bijna alle zenders het en heeft het op het gemiddelde niet zo'n grote invloed meer. Maar is de luisteraar wel opgezadeld met diverse hitlijstjes. Maar ja blijkbaar vind de gemiddelde luisteraar dit leuk. Ik vind het een beetje armoe en weinig crreatief.
-
Top 4000 pakt me totaal niet, ik voel er niks bij. Gevoelsmatig is dit de Top 2000, aangevuld met een handvol nummers uit de jaren 50 en alle albumtracks van Coldplay, Kensington en Queen.
-
Muziek uit de jaren 50 zul je in de top 4000 nauwelijks vinden en de genoemde albumtracks al helemaal niet. Dus het is wel heel gevoelsmatig dan :)Herman ven Schippers schreef: ↑12 dec 2024 08:26 Top 4000 pakt me totaal niet, ik voel er niks bij. Gevoelsmatig is dit de Top 2000, aangevuld met een handvol nummers uit de jaren 50 en alle albumtracks van Coldplay, Kensington en Queen.
Volgens mij hebben de meeste luisteraars max. 2 of 3 voorkeurszenders. Dat luisteraars van zender naar zender hoppen valt in de praktijk volgens mij mee. Volgens mij is er ooit een onderzoek geweest waaruit dit bleek.
Ik weet dat ik niet representatief ben, maar zelf luister ik maar naar twee eindejaarslijsten, die van Veronica en Radio 10. De rest gaat aan mij voorbij. Ook zit er behoorlijk verschil tussen de Top 1000 en Top 4000, zeker 3000 titels, dat het mij ook niet stoort.
Dat het armoedig is ben ik niet met je eens, want de lijsten scoren als een malle. En de creativiteit kun je ook in andere zaken kwijt. De vormgeving, de spreeks, etc.
God is a DJ
-
Haha, nee is ook zo. Maar 22 noteringen voor Coldplay en 34 voor Queen vind ik wel wat veel. Die worden ook altijd net afgespeeld op de momenten dat ik luister, zo lijkt het.De Nachtwacht schreef: ↑12 dec 2024 08:35Muziek uit de jaren 50 zul je in de top 4000 nauwelijks vinden en de genoemde albumtracks al helemaal niet. Dus het is wel heel gevoelsmatig dan :)Herman ven Schippers schreef: ↑12 dec 2024 08:26 Top 4000 pakt me totaal niet, ik voel er niks bij. Gevoelsmatig is dit de Top 2000, aangevuld met een handvol nummers uit de jaren 50 en alle albumtracks van Coldplay, Kensington en Queen.