Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio 10
Gebruiken ze voor de nummers die je hoort nogsteeds de stem van Evelien de Bruijn?
Klopt. Sterker nog: ook voor de naamjingles. Het mag echt een keer een nieuw pakket krijgen denk ik.
Radio=10
Ik wil Jules van Hest nomineren voor de meest nutteloze DJ van Radio 10. Nu al na 5 nummers elke talk nutteloze feitjes die niets maar dan ook niets met muziek te maken hebben.
De laatste talk zojuist ging (na De Kast-Woorden zonder woorden) over dat de heren van De Kast wel van kaas zullen houden omdat er 80 kaaswinkels in Friesland te vinden zijn. Wat een vreselijk overbodige en nutteloze info. Daarvoor over Rod Stewart die net zo oud is als de magnetron want die is in hetzelfde jaar uitgevonden. Wtf gast?
De laatste talk zojuist ging (na De Kast-Woorden zonder woorden) over dat de heren van De Kast wel van kaas zullen houden omdat er 80 kaaswinkels in Friesland te vinden zijn. Wat een vreselijk overbodige en nutteloze info. Daarvoor over Rod Stewart die net zo oud is als de magnetron want die is in hetzelfde jaar uitgevonden. Wtf gast?
Moet iedere talk over muziek gaan? Ik vind het een beperking van de DJ als iedere spreek over het aan- of afgekondigde nummer gaat. Jocks die een spreek hebben die juist niet over het gedraaide of te draaien nummer hebben, maar bijvoorbeeld over de actualiteit, spreken mij meer aan.
God is a DJ
-
Mij totaal niet. DJ's die over actualiteiten lullen en erger nog daar hun mening over geven is echt een no go op een muziekzender.
Niet elke talk hoeft over het nummer te gaan maar wat hebben we praktisch gezien aan bovenstaande voorbeelden? Ik vond het echt lachwekkend slecht gedaan. Niks relevants te melden dus ga je onzinnige dingen Googelen, ik vind het een brevet van onvermogenPhoenix schreef: ↑08 dec 2024 21:39Moet iedere talk over muziek gaan? Ik vind het een beperking van de DJ als iedere spreek over het aan- of afgekondigde nummer gaat. Jocks die een spreek hebben die juist niet over het gedraaide of te draaien nummer hebben, maar bijvoorbeeld over de actualiteit, spreken mij meer aan.
Maar actualiteit is een breed begrip. Als een artiest in het nieuws is of een concert geeft waar luisteraars mogelijk naartoe gaan, dan is dat in zekere zin een vorm van actualiteit.Vanjeafisharder schreef: ↑08 dec 2024 22:19 Mij totaal niet. DJ's die over actualiteiten lullen en erger nog daar hun mening over geven is echt een no go op een muziekzender.
Ik denk juist dat het een kracht is om je talks als DJ zo veel mogelijk af te wisselen, afhankelijk van het type programma natuurlijk. Soms wat achterliggende inhoud qua muziek en soms juist wat afstaan van de muziek.
En het begrip muziekzender is in mijn ogen Sky Radio; niet een station met presentatie. Dan kijk je verder dan enkel muziek.
Die van De Kast kon ik ook niet volgen. Hij riep dat ze beter De Kaas konden heten. Slecht gevonden. Ging idd nergens over.banne schreef: ↑08 dec 2024 22:19Niet elke talk hoeft over het nummer te gaan maar wat hebben we praktisch gezien aan bovenstaande voorbeelden? Ik vond het echt lachwekkend slecht gedaan. Niks relevants te melden dus ga je onzinnige dingen Googelen, ik vind het een brevet van onvermogenPhoenix schreef: ↑08 dec 2024 21:39Moet iedere talk over muziek gaan? Ik vind het een beperking van de DJ als iedere spreek over het aan- of afgekondigde nummer gaat. Jocks die een spreek hebben die juist niet over het gedraaide of te draaien nummer hebben, maar bijvoorbeeld over de actualiteit, spreken mij meer aan.
Die van de magnetron moet kunnen wat mij betreft. Al is het maar omdat ik me toevallig onlangs afvroeg sinds wanneer de magnetron bestaat.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik juist de feitjes over de muziek en de artiesten juist wel fijn vind bij de Top4000. De gerenommeerde dj's van 10 weten dat altijd prettig te brengen. Veel beter dan al die hoesee en dat het toch zo fantastisch is op Radio 2 bij de Top2000.
Dit dus, hoewel Diergaarde hier ook een handje van heeft maar dan voornamelijk met niet grappige (woord)grapjesOrange schreef: ↑08 dec 2024 23:12…De gerenommeerde dj's van 10 weten dat altijd prettig te brengen. Veel beter dan al die hoesee en dat het toch zo fantastisch is op Radio 2 bij de Top2000.banne schreef: ↑08 dec 2024 22:19Niet elke talk hoeft over het nummer te gaan maar wat hebben we praktisch gezien aan bovenstaande voorbeelden? Ik vond het echt lachwekkend slecht gedaan. Niks relevants te melden dus ga je onzinnige dingen Googelen, ik vind het een brevet van onvermogenPhoenix schreef: ↑08 dec 2024 21:39
Moet iedere talk over muziek gaan? Ik vind het een beperking van de DJ als iedere spreek over het aan- of afgekondigde nummer gaat. Jocks die een spreek hebben die juist niet over het gedraaide of te draaien nummer hebben, maar bijvoorbeeld over de actualiteit, spreken mij meer aan.
Maar moeten we daar de dienstdoende DJ op afrekenen of de producer die de spreeks ‘prept’?
God is a DJ
Ik weet niet wie we daar op moeten afrekenen. Misschien dan ook nog de programmaleiding. Ze maken het product daar met elkaar.
Maar als dienstdoende dj kan je natuurlijk ook roepen dat onzin over De Kast misschien beter vervangen kan worden door iets anders. Dan heb je toch ook zelf nog iets van een verantwoordelijkheid.
Zit de DJ daar dan enkel en alleen een verhaaltje te houden wat 100% opgedist is door een producer? Heb genoeg podcasts geluisterd over radio waarin aangegeven wordt dat de meeste jocks ook hun eigen teksten voorbereiden. Dat van De Kast vond ik echt een voorbeeld van praten om het praten. Je had niks te melden dus ga je iets bedenken. Als dit door een producer opgeschreven was dan had Jules alsnog kunnen zeggen van kerel, dit gaat nergens over dat ga ik niet on air zeggen dus regel een andere tekst. Het was én niet grappig en totaal niet relevant.
Nu moet ik zeggen dat ik Jules sowieso slecht trek, hij heeft eigenlijk altijd al van dit soort nutteloze toevoegingen in zn talks gehad maar deze over De Kast was wel next level onzinnig. AJ Sluis zat na hem en ook die heeft overbodige feitjes tussendoor maar toch brengt hij het anders en brengt ook andere soorten feiten dan Jules.
Maar dan nog, je hebt onzinnige feitjes (zoals over die magnetron) en je hebt compleet hallucinante verzinsels, zoals over De Kaas/De Kast. Dit laatste was voor mij de druppel om hier een klaagpost te schrijven
Dat ligt aan de eigen inbreng en vrijheid van de dj vanuit de zender. Er zullen er zat zijn die enkel oplepelen wat de producer op papier heeft gezet en de verplichte acties vanuit de zender promoot. Ook genoeg dj's die aangaven eigenlijk zelf helemaal niet van de gedraaide muziek te houden. Bij 538 kondig je ook gerust een halfjaar dezelfde plaat aan als uuropener. Het is net een baan.banne schreef: ↑09 dec 2024 09:59Zit de DJ daar dan enkel en alleen een verhaaltje te houden wat 100% opgedist is door een producer? Heb genoeg podcasts geluisterd over radio waarin aangegeven wordt dat de meeste jocks ook hun eigen teksten voorbereiden. Dat van De Kast vond ik echt een voorbeeld van praten om het praten. Je had niks te melden dus ga je iets bedenken. Als dit door een producer opgeschreven was dan had Jules alsnog kunnen zeggen van kerel, dit gaat nergens over dat ga ik niet on air zeggen dus regel een andere tekst. Het was én niet grappig en totaal niet relevant.
Nu moet ik zeggen dat ik Jules sowieso slecht trek, hij heeft eigenlijk altijd al van dit soort nutteloze toevoegingen in zn talks gehad maar deze over De Kast was wel next level onzinnig. AJ Sluis zat na hem en ook die heeft overbodige feitjes tussendoor maar toch brengt hij het anders en brengt ook andere soorten feiten dan Jules
Is er geen bekende anekdote waarin Kicken aangaf de teksten te schrijven voor Het Beste Uit De Top 1000 Aller Tijden met Peter Teekamp als DJ. En Teekamp alles letterlijk voorlas en Kicken daar misbruik van maakte. Dat kwam naar voren in één van zijn video’s met radiohelden. Ik kan me alleen niet meer herinneren om welke tekst het specifiek ging.
Ik kan me voorstellen dat bij De Top 4000 teksten wel voorgeproduceerd zijn.
God is a DJ
Leuk als iemand die hier dichter op zit wat uit kan leggen hoe dat gaat.Phoenix schreef: ↑09 dec 2024 14:50 Is er geen bekende anekdote waarin Kicken aangaf de teksten te schrijven voor Het Beste Uit De Top 1000 Aller Tijden met Peter Teekamp als DJ. En Teekamp alles letterlijk voorlas en Kicken daar misbruik van maakte. Dat kwam naar voren in één van zijn video’s met radiohelden. Ik kan me alleen niet meer herinneren om welke tekst het specifiek ging.
Zelf ben ik in de veronderstelling dat dj's dat (deels) zelf doen. Krijgen ze een dag vantevoren de playlist en gaan ze hun spreeks voorbereiden. Ik proef ook verschillen tussen dj's. De hier aangedragen voorbeelden van Jules van Hest overkomt onder andere Dennis Verheugd, Rene Verkerk, Jeroen Nieuwenhuizen, Edwin Ouwehand niet.