Geeft niet hoorOrange schreef: ↑03 sep 2024 07:50Dat is precies wat ik schreef. Maar jij gaf aan dat Dave Minneboo bizarre quotes had. Vanuit het perspectief van Radio 10 is dat helemaal niet het geval.
Excuus.Janno schreef: ↑03 sep 2024 07:30 Als “legale” (U-bocht constructie, dus legaal mwah) commerciële radiozender op Nederlandse grond bestaat radio 10 inderdaad sinds eind jaren 80 en dus langer dan Veronica, daar heeft Orange gelijk in. Maar ook mijn oude Veronicahart komt in opstand als ik zoiets lees
Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio 10
-
80s scoort, levert luisteraars op, levert meer oren voor de commercials op, levert mogelijk meer verkoop op. De cirkel is hiermee mooi rond.
-
Ik heb het stukje gelezen maar de podcast kunnen we toch niet serieus nemen? Ze gaan echt niet kritisch zijn in een podcast van hun eigen bedrijf. Tuurlijk is er nog steeds paniek achter de schermen. En zelf meneer Minneboo die denkt radio uitgevonden te hebben, zal het voor hem een beetje schrikken zijn dat de Concurrentie is toegenomen! Veronica komt ook op stoom, en ik denk dat die wel eens nog wat kunnen gaan afsnoepen van radio 10.
Als ik alles hoor, lees en beluister hebben ze bij Talpa hard zitten te denken hoe ze Joe kunnen afremmen. Of hoe ze de luisteraar kunnen behouden bij R10. Want ik denk dat ze heus wel wisten dat met een enorme concurrent erbij én een beperkter FM gebied de luistercijfers zouden terug gaan lopen.
Vervolgens is er bedacht dat er 'meer muziek' moest komen, deze slogan hoor je nu sinds de zomer in zowel de ochtendshow als de middagshow. Staverman riep het gisteren nog als de belofte: je hoort meer muziek in de spits. En daarmee was ook meteen het lot van Somertijd bekend. Want Somertijd past niet in dat plaatje. Daar staat de muziek niet centraal maar is het bijzaak t.o.v. alle items. Overigens is mij nog steeds niet duidelijk hoe goed dat programma scoorde in de commercieel interessante groep de afgelopen 2 jaren.
Vervolgens hebben ze ook gekeken naar de muziek én dat stemt mij nu wel vrolijk want de slogan blijft hetzelfde met 'de grootste hits aller tijden' maar de nadruk ligt inderdaad veel meer op 70-80-90's met een knipoog naar het heden en de jaren '60 af en toe. De laatste weken hoor ik opeens bizar veel Motown muziek, nog meer Beegees en Abba en vind ik het best veel lijken op de muziekmix van de periode 2001-2003 met alleen minder ; 60's. En ik vind het prettiger luisteren maar dat is ook smaak.
Gijs doet het prima en doet waar hij voor gehaald en betaald wordt: een strakke show maken met korte items en daardoor dus meer ruimte voor de muziek. De ochtendshow is even afwachten, Lex begint nu wel via de socials leuke dingen te doen en wie weet begint dat te draaien maar ik blijf er nog wat sceptisch over.
R10 heeft nog steeds de brave uitstraling en is vergeleken met Veronica tam en misschien wat grijs. Maar de tijd zal het uitwijzen. Veronica zal echt wat gaan groeien maar ik denk dat het knap is de zender voorlopig rond de 7% kan blijven, maar het kan ook weer (even) wegzakken door de komst van Ekdom. Het is uiteindelijk de muziek, de sfeer en de uitstraling die gaan bepalen of de zender met deze herpositionering het juiste heeft gedaan.
Vervolgens is er bedacht dat er 'meer muziek' moest komen, deze slogan hoor je nu sinds de zomer in zowel de ochtendshow als de middagshow. Staverman riep het gisteren nog als de belofte: je hoort meer muziek in de spits. En daarmee was ook meteen het lot van Somertijd bekend. Want Somertijd past niet in dat plaatje. Daar staat de muziek niet centraal maar is het bijzaak t.o.v. alle items. Overigens is mij nog steeds niet duidelijk hoe goed dat programma scoorde in de commercieel interessante groep de afgelopen 2 jaren.
Vervolgens hebben ze ook gekeken naar de muziek én dat stemt mij nu wel vrolijk want de slogan blijft hetzelfde met 'de grootste hits aller tijden' maar de nadruk ligt inderdaad veel meer op 70-80-90's met een knipoog naar het heden en de jaren '60 af en toe. De laatste weken hoor ik opeens bizar veel Motown muziek, nog meer Beegees en Abba en vind ik het best veel lijken op de muziekmix van de periode 2001-2003 met alleen minder ; 60's. En ik vind het prettiger luisteren maar dat is ook smaak.
Gijs doet het prima en doet waar hij voor gehaald en betaald wordt: een strakke show maken met korte items en daardoor dus meer ruimte voor de muziek. De ochtendshow is even afwachten, Lex begint nu wel via de socials leuke dingen te doen en wie weet begint dat te draaien maar ik blijf er nog wat sceptisch over.
R10 heeft nog steeds de brave uitstraling en is vergeleken met Veronica tam en misschien wat grijs. Maar de tijd zal het uitwijzen. Veronica zal echt wat gaan groeien maar ik denk dat het knap is de zender voorlopig rond de 7% kan blijven, maar het kan ook weer (even) wegzakken door de komst van Ekdom. Het is uiteindelijk de muziek, de sfeer en de uitstraling die gaan bepalen of de zender met deze herpositionering het juiste heeft gedaan.
Radio=10
-
Radio 10 is wat meer TROS, JOE wat meer Veronica Volle Vrijdag qua classic hits niet qua uitstraling, en Veronica zelf is van alles wat uit de Veronica geschiedenis.
-
Maar waarom kom je daar pas een half jaar later mee, als je al door de nieuwkomer zo op de hielen wordt gezeten. Ik denk niet dat Talpa hier rekening mee hield dat JOE het zo ongelooflijk goed ging doen. Ook wel een beetje arrogantie van Talpa. Toen het opeens niet zo bleek te zijn, gingen ze de kant op van JOE zelfs heeft wonderdokter Minneboo gezegd dat ze meer 70’s, 80’s en 90’s gaan draaien. Hmm al die mensen die dat willen horen zitten al bij JOE. Ga niet hetzelfde kunstje flikken als bij JOE. Nu komt radio 10 bij mij over als een zender die achter JOE aan loopt. Want bij hun werkt het, en wij moeten dat ook doen. Het is gewoon paniek voetbal en ik sluit niet uit dat dit over een halfjaar weer anders gaat zijn.
Deradiokenner schreef: ↑03 sep 2024 16:20 Ik heb het stukje gelezen maar de podcast kunnen we toch niet serieus nemen? Ze gaan echt niet kritisch zijn in een podcast van hun eigen bedrijf. Tuurlijk is er nog steeds paniek achter de schermen. En zelf meneer Minneboo die denkt radio uitgevonden te hebben, zal het voor hem een beetje schrikken zijn dat de Concurrentie is toegenomen! Veronica komt ook op stoom, en ik denk dat die wel eens nog wat kunnen gaan afsnoepen van radio 10.
Heeft Dave je iets misdaan?Deradiokenner schreef: ↑05 sep 2024 16:02 Maar waarom kom je daar pas een half jaar later mee, als je al door de nieuwkomer zo op de hielen wordt gezeten. Ik denk niet dat Talpa hier rekening mee hield dat JOE het zo ongelooflijk goed ging doen. Ook wel een beetje arrogantie van Talpa. Toen het opeens niet zo bleek te zijn, gingen ze de kant op van JOE zelfs heeft wonderdokter Minneboo gezegd dat ze meer 70’s, 80’s en 90’s gaan draaien. Hmm al die mensen die dat willen horen zitten al bij JOE. Ga niet hetzelfde kunstje flikken als bij JOE. Nu komt radio 10 bij mij over als een zender die achter JOE aan loopt. Want bij hun werkt het, en wij moeten dat ook doen. Het is gewoon paniek voetbal en ik sluit niet uit dat dit over een halfjaar weer anders gaat zijn.
Ze hebben bij Talpa vast niet voorzien dat het succes van JOE zich zo snel zou ontwikkelen, maar ongetwijfeld wel dat het gedegen concurrentie zou zijn.
Zulke veranderingen voer je niet zomaar even door. Zeker niet als je iemand wilt verplaatsen en iemand wilt 'halen'. Het geheel is een proces.
-
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit allemaal pas ging spelen toen Ekdom daadwerkelijk weg ging. Toen hadden ze nog een halfjaar de tijd om alles aan te passen. Vergeet niet dat Ekdom in januari aankondigde weg te gaan. Daarmee is alles natuurlijk veranderd. Het speelveld is veranderd door de nieuwkomers. De cijfers gingen steeds meer onder druk staan. Maar ik ben bang dat ze het nog zwaarder gaan krijgen. Er is genoeg werk te verzetten.
Veel mensen overschatten het strategisch denken van Talpa. Het bedrijf voert erg vaak defensieve / reactieve zetten uit als reactie op marktontwikkeingen.
Radio 10 had voor september vorig jaar alleen Radio 2 als echte concurrent: Veronica zat in dezelfde stal en JOE bestond niet. Je hebt sinds Veronica en JOE dit voorjaar echt van start gingen dus twee nieuwe concurrenten. In combinatie met het veranderen van je twee hoofdshows door deze concurrenten zit je dan altijd in een lastige positie.
Ik denk echter dat als alles hetzelfde gebleven als een jaar terug bij Radio 10, je nog steeds flink was gedaald. Wel minder dan nu.
Ik denk echter dat als alles hetzelfde gebleven als een jaar terug bij Radio 10, je nog steeds flink was gedaald. Wel minder dan nu.