De analyse van Hipo over Radio 10 deel ik, maar ik zie Joe ook niet afvlakken. Ik verwacht ook dat Radio 10 nog wel meer last van Joe gaat krijgen. Naar Coen en Sander heb ik (vrijwel) nog niet geluisterd, maar in de middag en avond klinkt de zender best fris. Nu denk ik dat Radio 10 met Gijs Staverman ook een goede zet gedaan heeft, maar of dat voldoende is? Ik weet het niet.Deradiokenner schreef: 24 jul 2024 21:41 Hoe kun je nu stellen dat de groei van JOE gaat afvlakken terwijl JOE weer is gestegen. En Radio 10 gezakt, ik verwacht dat 10 nog meer last van JOE gaat krijgen.
Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio 10
Rock 'n roll is better than music!
Het is geen stelling, maar een verwachting. Ik kan er ook helemaal naast zitten.Deradiokenner schreef: 24 jul 2024 21:41 Hoe kun je nu stellen dat de groei van JOE gaat afvlakken terwijl JOE weer is gestegen. En Radio 10 gezakt, ik verwacht dat 10 nog meer last van JOE gaat krijgen.
God is a DJ
Ik had in 1e instantie nooit verwacht dat JOE meer dan 4% zou halen. Maar nu durf ik het niet met zekerheid te zeggen dat JOE niet op korte termijn groter kan worden dan Radio10.
Radio10 lijkt toch het meeste last te hebben van JOE. Ze waren 1 of 2 maanden zelfs gedeeld marktleider en nu bijna gehalveerd met hun topluistertijd en dat binnen hele korte periode. Nu Veronica weer rond het oude percentage van 3,5% zit kan je zeggen dat Radio10 echt veel last heeft van Joe. Ik weet niet hoe ze dat nog gaan omkeren.
Radio10 lijkt toch het meeste last te hebben van JOE. Ze waren 1 of 2 maanden zelfs gedeeld marktleider en nu bijna gehalveerd met hun topluistertijd en dat binnen hele korte periode. Nu Veronica weer rond het oude percentage van 3,5% zit kan je zeggen dat Radio10 echt veel last heeft van Joe. Ik weet niet hoe ze dat nog gaan omkeren.
Ik heb vandaag langere tijd naar Radio 10 geluisterd. Vanochtend anderhalf uur (van 09:50 tot 11:20 uur) en vanmiddag wederom een kleine anderhalf uur (van 15:50 tot 17:05 uur).jessica schreef: 25 jul 2024 18:37 Ik had in 1e instantie nooit verwacht dat JOE meer dan 4% zou halen. Maar nu durf ik het niet met zekerheid te zeggen dat JOE niet op korte termijn groter kan worden dan Radio10.
Muzikaal is Radio 10 erg naar Joe gekropen. Volgens mij is de playlist weer verouderd met meer nummers uit de vorige eeuw en minder recente hits.
Het programma van Gijs bestaat hoofdzakelijk uit muziek. Er wordt letterlijk gezegd de “meer muziek in de middagshow”. Ook hiermee kopieert Radio 10 de formule die Joe het eerste succes bracht.
Dus met Radio 10 en Joe hebben we twee zenders die voor 90% hetzelfde doen. Daarbij vind ik dat Radio 10 ‘het origineel’ is en een beter DJ team heeft. Om die reden verwacht ik dat Radio 10 boven Joe blijft maar de zenders wel iets meer naar elkaar toe zullen ‘groeien’. Beiden zullen tussen de 6 en 8% uitkomen verwacht. Radio 10 aan de bovenkant daarvan en Joe aan de onderkant daarvan.
God is a DJ
Dat klopt en zo klinkt 10 stukken beter, de hits van nu hoor je overal al. De muziekmix is hiermee wel verbeterd en zo onderscheiden ze zich toch iets van JOE.Phoenix schreef: 25 jul 2024 19:07Ik heb vandaag langere tijd naar Radio 10 geluisterd. Vanochtend anderhalf uur (van 09:50 tot 11:20 uur) en vanmiddag wederom een kleine anderhalf uur (van 15:50 tot 17:05 uur).jessica schreef: 25 jul 2024 18:37 Ik had in 1e instantie nooit verwacht dat JOE meer dan 4% zou halen. Maar nu durf ik het niet met zekerheid te zeggen dat JOE niet op korte termijn groter kan worden dan Radio10.
Muzikaal is Radio 10 erg naar Joe gekropen. Volgens mij is de playlist weer verouderd met meer nummers uit de vorige eeuw en minder recente hits.
Huh? Als Radio 10 naar JOE toekruipt, dan onderscheiden ze zich toch niet.RJ1984 schreef: 25 jul 2024 21:37Dat klopt en zo klinkt 10 stukken beter, de hits van nu hoor je overal al. De muziekmix is hiermee wel verbeterd en zo onderscheiden ze zich toch iets van JOE.Phoenix schreef: 25 jul 2024 19:07Ik heb vandaag langere tijd naar Radio 10 geluisterd. Vanochtend anderhalf uur (van 09:50 tot 11:20 uur) en vanmiddag wederom een kleine anderhalf uur (van 15:50 tot 17:05 uur).jessica schreef: 25 jul 2024 18:37 Ik had in 1e instantie nooit verwacht dat JOE meer dan 4% zou halen. Maar nu durf ik het niet met zekerheid te zeggen dat JOE niet op korte termijn groter kan worden dan Radio10.
-
Nee, dan wordt het juist meer wat JOE doet. Ze kunnen zich wel in detail meer onderscheiden door iets meer 70's te draaien dan 80's want bij JOE is het wel erg 80's driven qua muziek.
Aan de ene kant is het niet slim om een nieuwkomer te kopiëren als jij zelf het origineel bent. Ga dan van eigen kracht uit en wacht af hoe ver Joe kan komen. Nu Radio10 en Joe zoveel op elkaar lijken kan ook Joe zomaar over een half jaar of een jaar de bovenliggende partij zijn.
Ik zeg eerlijk. Vooraf had ik dat ook niet verwacht, maar nu sluit ik het niet meer uit.
Ik zeg eerlijk. Vooraf had ik dat ook niet verwacht, maar nu sluit ik het niet meer uit.
Het minst verstandige is om naast de ochtend- en middagshow ook nog eens de muziek aan te passen in zo'n korte tijd. Laten we ook niet vergeten dat Radio 10 aansloeg met deze muziekmix.jessica schreef: 25 jul 2024 23:37 Aan de ene kant is het niet slim om een nieuwkomer te kopiëren als jij zelf het origineel bent. Ga dan van eigen kracht uit en wacht af hoe ver Joe kan komen. Nu Radio10 en Joe zoveel op elkaar lijken kan ook Joe zomaar over een half jaar of een jaar de bovenliggende partij zijn.
Overigens zie ik inderdaad dat de recente hits (<2 jaar geleden) vrijwel verdwenen zijn uit de playlist. Dat is nog niet heel lang zo. Dus er zijn wel veranderingen geweest.
En inderdaad: JOE op 5,6% is echt een prestatie. Ik zou 3 á 4% realistischer vinden voor dit moment. En ze zijn nog niet eens een jaar bezig. Weliswaar minder snel groeiend dan voorheen, wat logisch is. En nstuurlijk, wel op het kavel van Radio 10, maar toch. Ik zie niet in waarom de trend op korte termijn gaat veranderen. Het zal normaal gesproken niet langer dan tien weken duren voordat JOE, Radio 10 voorbij zal zijn.
Afgelopen woensdag zei René dat dit programma gewoon blijft tot aan de Top 4000 in december, hij is nu op vakantie en Silvan Stoet neemt het over.dab radio schreef: 20 jul 2024 16:34 Laat verkerk stopt ook. Dat wordt dan 5 dagen in de week, top 4000 classics met Rene verkerk. Afgelopen week had René het hier al over.

Klopt, Rene heeft dat later nog een keer uitgelegd. Maar het ging om een programma onderdeel wat stopte. Geen paniek zij hij, laat verkerk blijf gewoon bestaan.RJ1984 schreef: 26 jul 2024 20:20Afgelopen woensdag zei René dat dit programma gewoon blijft tot aan de Top 4000 in december, hij is nu op vakantie en Silvan Stoet neemt het over.dab radio schreef: 20 jul 2024 16:34 Laat verkerk stopt ook. Dat wordt dan 5 dagen in de week, top 4000 classics met Rene verkerk. Afgelopen week had René het hier al over.
-
oh... goed dat ik dit lees. Luister er graag naar maar zeker niet elke dag, dus was er helemaal vanuit gegaan dat dit bericht klopte en er 5 dagen per week top 4000 classics zou komen. Maar het is dus niet zo blijkbaar. Daar ben ik wel blij mee, , vind het een leuk programma, gezellige avondradio.
-
Dus eigenlijk heeft Radio 10 maar 10% betere dj's?Phoenix schreef: 25 jul 2024 19:07 Dus met Radio 10 en Joe hebben we twee zenders die voor 90% hetzelfde doen. Daarbij vind ik dat Radio 10 ‘het origineel’ is en een beter DJ team heeft.
Na jaren van ongegeneerd meelezen plaats ik toch maar weer eens een berichtje.
Is het jullie opgevallen dat Jeroen Nieuwehuize de ochtendshow zo goed vervangt? Leuke chemie met de rest van het team, gezellig, warm. Ik vind het leuker dan de show waar hij voor invalt.
Wat mij betreft blijft hij in de ochtend.
Is het jullie opgevallen dat Jeroen Nieuwehuize de ochtendshow zo goed vervangt? Leuke chemie met de rest van het team, gezellig, warm. Ik vind het leuker dan de show waar hij voor invalt.
-
Het klinkt als een klok die ochtendshow. Heerlijk los sfeertje. Niet zo gekunsteld. Daarbij komt dat de doelgroep van Radio 10 opgegroeid is met The Morning Jam van 538. Lijkt mij alleen maar logisch als Jeroen en Nicolas dit blijven doen. De naam van die dame ben ik even kwijt. Niets persoonlijksSonitus schreef: 29 jul 2024 12:35 Na jaren van ongegeneerd meelezen plaats ik toch maar weer eens een berichtje.